työvoimakoulutus ohi. Eipä ollu hyötyä siitäkään.
Huomenna käynti työkkärissä.
Tulipahan opittua että työvoimakoulutus on huuhaata ja valtion rahojen väärin käyttöä.
Jippii
9
791
Vastaukset
- On aina ollut
Eihän sillä ole tarkoituskaan työllistyä-vaan saadaan siksi aikaa työttömiä tilastollisesti vähennettyä. Katsoppas kun ne on koulutuksessa,niin silloin ne eivät ole työttömiä. Nää on mun mietteitä-vaan tämähän on todettu monasti. Sinulle kyllä toivon,että löytäisit töitä.
- pekkapp
töitä löydän kunhan saisi vielä palkan kohdalleen.
- rahat ohjattaisiin
Kunpa nuo turhaan huuhaa-työvoimakoulutukseen menevät rahat ohjattaisiin siihen, että työttömät saisivat opiskella itselleen oikean ammatin oikeassa koulussa. Tai sallimalla iltakoulutus ilman mitään ilmoitusvelvollisuuksia. Mutta ei se käy. Itse en näe tähän mitään muuta syytä, kuin että työvoimakoulutuksen järjestäjät ja te-keskukset ovat sangen korruptoituneita keskenään. He repivät itselleen rahat estämällä oikean työllistymisen ja kouluttaututumisen. Tästä pitäisi jakaa tietoa veronmaksajille. Yleensäkin kaikki veronmaksajien rahoilla kustannettava julkiseksi. Näiden koulutusten järjestäjien pitäisi tehdä jokaisesta koulutuksesta julkinen toimintakertomus ja tilinpäätös.
- pekkapp
kuuluu työvoimavarojen väärinkäyttö tässä meidän systeemissä.
- että ei se
Niin, eihän vesi hanhen selässä pysy eikä oppi tyhmän päässä. Ihan turha teitä tolloja on tosiaan enää kouluttaa kun ette sitä aikanaan tehneet.
- ne ottavat
Huomaatteko, pitää olla näin "älykäs" saadakseen työtä. Tyhmä ei voi näytellä viisasta, mutta usein sitä tapahtuu.
- pekkapp
tuolle kurssille hain ja vain opetusta vailla siellä olin. Mikä oli näköjään liikaa vaadittu.
Ja autoalalla 17v sitten opittu ei nykyään tahdo riittää.
- tukittu kita
Aivan, takaisin työkkikseen. Tuttu juttu.
Minulla on huonoja kokemuksia, kun alkuun luulin että oikeasti auttavat saamaan töitä.
Kritisoin alkuun aika rankasti, aiheesta, sitä systeemiä ja hieman kyllä opettajien (heh) toimintaa.
Mitä niille kuuluu missä asuu ja onko vuokralla vai ei.
Perheen koko ja lemmikit jne.
Niin sitten kävi että suuni tukittiin eikä minulle annettu ollenkaan puheenvuoroja sillä kurssilla.
Aina vaan sinne tieni vie näköjään jatkossakin, mutta nyt ajattelutapa onkin toinen, ajattelen kieroutuneesti vaan saavani runsaasta päivärahasta mukavat kesälomarahat.
Kyllä kolmen kuukauden rahoilla jo sentään pääsee täältä kotikonnuilta melkein ulkomaille.
hmm....- pekkapp
suoraan sanoa mitä mieltä kurssista olen.
Koska itse hain sinne ja luulin saavani oppia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h442915Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062691Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv352411Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.501918- 321884
Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141523- 321473
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021213- 1771193
En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.721041