Jippii

pekkapp

työvoimakoulutus ohi. Eipä ollu hyötyä siitäkään.
Huomenna käynti työkkärissä.

Tulipahan opittua että työvoimakoulutus on huuhaata ja valtion rahojen väärin käyttöä.

9

791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • On aina ollut

Eihän sillä ole tarkoituskaan työllistyä-vaan saadaan siksi aikaa työttömiä tilastollisesti vähennettyä. Katsoppas kun ne on koulutuksessa,niin silloin ne eivät ole työttömiä. Nää on mun mietteitä-vaan tämähän on todettu monasti. Sinulle kyllä toivon,että löytäisit töitä.

• pekkapp

töitä löydän kunhan saisi vielä palkan kohdalleen.

• rahat ohjattaisiin

Kunpa nuo turhaan huuhaa-työvoimakoulutukseen menevät rahat ohjattaisiin siihen, että työttömät saisivat opiskella itselleen oikean ammatin oikeassa koulussa. Tai sallimalla iltakoulutus ilman mitään ilmoitusvelvollisuuksia. Mutta ei se käy. Itse en näe tähän mitään muuta syytä, kuin että työvoimakoulutuksen järjestäjät ja te-keskukset ovat sangen korruptoituneita keskenään. He repivät itselleen rahat estämällä oikean työllistymisen ja kouluttaututumisen. Tästä pitäisi jakaa tietoa veronmaksajille. Yleensäkin kaikki veronmaksajien rahoilla kustannettava julkiseksi. Näiden koulutusten järjestäjien pitäisi tehdä jokaisesta koulutuksesta julkinen toimintakertomus ja tilinpäätös.

• pekkapp

kuuluu työvoimavarojen väärinkäyttö tässä meidän systeemissä.

• että ei se

Niin, eihän vesi hanhen selässä pysy eikä oppi tyhmän päässä. Ihan turha teitä tolloja on tosiaan enää kouluttaa kun ette sitä aikanaan tehneet.

• ne ottavat

Huomaatteko, pitää olla näin "älykäs" saadakseen työtä. Tyhmä ei voi näytellä viisasta, mutta usein sitä tapahtuu.

• pekkapp

tuolle kurssille hain ja vain opetusta vailla siellä olin. Mikä oli näköjään liikaa vaadittu.
        Ja autoalalla 17v sitten opittu ei nykyään tahdo riittää.

• tukittu kita

Aivan, takaisin työkkikseen. Tuttu juttu.
      Minulla on huonoja kokemuksia, kun alkuun luulin että oikeasti auttavat saamaan töitä.
      Kritisoin alkuun aika rankasti, aiheesta, sitä systeemiä ja hieman kyllä opettajien (heh) toimintaa.
      Mitä niille kuuluu missä asuu ja onko vuokralla vai ei.
      Perheen koko ja lemmikit jne.
      Niin sitten kävi että suuni tukittiin eikä minulle annettu ollenkaan puheenvuoroja sillä kurssilla.
      Aina vaan sinne tieni vie näköjään jatkossakin, mutta nyt ajattelutapa onkin toinen, ajattelen kieroutuneesti vaan saavani runsaasta päivärahasta mukavat kesälomarahat.
      Kyllä kolmen kuukauden rahoilla jo sentään pääsee täältä kotikonnuilta melkein ulkomaille.
      hmm....

• pekkapp

suoraan sanoa mitä mieltä kurssista olen.
        Koska itse hain sinne ja luulin saavani oppia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      44
      2915
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2691
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      35
      2411
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1918
    5. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      32
      1884
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1523
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1473
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      102
      1213
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      177
      1193
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      72
      1041
    Aihe