siitä on nyt muutama vuosi kun äitimme kuoli,
Meitä oli perunkirj.4 saajaa.Minä veljeni siskoni ja veljenpoika joka edusti edesmennyttä keskimmäistä sisarusta.No nyt asiaan perunkirj.mä sain vanhan kameran 10v ikää , sitten valokuvat jaettiin puoliksi
vanha pöytäkello jonka edesmennyt isäni sai 50v lahjaksi määrättiin veljenpojalleni ilman että multa sitä kysyttiin.Toki yritin siinä jotakin sönkätä mutta ei tullut mitään .ainoastaan veljeni sanoi että saithan sä telkkarin niinpä telkkarin joka oli
myös 10v vanha.Onkjo moraalisesti oikein että veljenpojalleni meni arvokello ja mulle jäi lähes risa telkkari?Myös systeri ja hänen miehensä veivät tavaroita joista en nähnyt vilaustakaan kuin vasta myöhemmin.Eli mä sain 2taulua valokuvia tv.n quartsi seinäkellon arvo uutena ehkä50€.
Perunkirjoitus
6
1033
Vastaukset
- jttu
Enpä märehtis moisten summien vuoksi. Olit tilaisuudessa läsnä, jos tilaisuus ei mielyttänyt olisit jättänyt allekirjoittamatta. Ja suuri osa suomalaisista laitta välit poikki sisaruksiin vanhempien kuoltua ja pitävät vihaa muutaman euron takia.
- että jotkut kehtaa
Mitenhän sinun mielestäsi tuo jako olisi pitänyt mennä? Veljenpojallesi olisi pitänyt mennä vanha kamera, telkkari ja taulut... ja sinulle se vanha pöytäkello?
Olisit sanonut sanottavasi kun oli mahdollisuus. Turha enää siitä on valittaa. - perillinen 2
vaivaa, olisi kai pitänyt siellä paikanpäällä pitää puolensa eikä vaan sönköttää. Kukaan täällä ei tiedä teidän perheen taustoja niin että voisi sanoa oliko oikein tai väärin. Kummallista etä lähes jokaisessa perunkirjoituksessa tulee riitaa, siksipä minä ja mieheni tehtiin keskinäinen testamentti. Meidän jälkeläisten ei tarvi murehtia perinnönjaosta ennekun me molemmat olemme mullanalla.
- edes
kaikki kotona? Vai miten kehtaa parkua täällä tuollaisista tavaroista? Osta kaupasta uusia, vai oletko ihan PEEAA kun jaksat tuollaisesta kirpparikamasta olla jollekin kade? Hyi häpeä!
- arvailee
Me arvaamme sukulaisten miettivän, paljonkohan meiltä mahtaa jäädä jaettavaksi kun kupsahdamme.
No ei jää kyllä yhtään mitään.
Olemme päättäneet irtautua yhteiskunnasta niin pitkälle kuin suinkin ja elää loppuelämämme sillä mitä olemme onnistuneet saamaan kokoon, ja myymme talomme pk-seudulta ja muutamme johonkin pieneen mökkiin maalla, puulämmitteiseen. Parin viikon päästä menemme katsomaan sitä lähemmin.
Sukulaisilla ei ole minkäänlaista oikeuttakaan odottaa mitään saamisia kun joku on kuollut. - Niinpä niin
Hoh hoijaa... haaskatko vei kaiken...mitä väliä.
Muistot on niitä parhaita. Ei kannata yhdestä kellosta numeroo ja riitaa tehdä...Ajattelet vain... no se jako meni näin.
Vaikka olisit kuinka rikas ja perintöä olis, olisitko onnellinen... En halua loukata...mutta näin on ja kerran täällä eletään. Hyvää kesää!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h292854Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062651Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv282365Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141493- 321463
- 1771183
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958