Olen kohta jäämässä työttömäksi paperitehtaasta, eli uutta työtä etsimässä. Yrittäminen olisi yksi vaihtoehto, varsinkin kun työnantaja maksaisi meille irtisanotuille hiukan starttirahaa. Yksi työ mitä osaisin ja olenkin aiemmin tehnyt on taksikuskin työ, mutta miksi ihmeessä en saa perustaa yritystä tälle alalle? Miksi alalla on yrittämistä rajoitettu? Tämäkö on markkinataloutta?
Miksi yrittämistä rajoitetaan?
11
653
Vastaukset
- perustuu
Olen pohtinut samaa asiaa,ja tullut tulokseen,taksit eivät ole yrittäjiä.Ovat jotain samaa kuin maajussit,suojattuine suojatyöpaikkoineen.Mahtas olla poliisilla hauskaa jos oikea yrittäjä kutsuisi heidät paikalle jos asiakas ei maksa laskuaan.Taksi kuitenkin vie maksamattoman asiakkaan poliisin luo ja rahaton saa pahimmassa tapuksessa syytteen petoksesta.
- tämä asia
nyt liittyy ammattiliittoihin...?
- minä tiedän
tämäkin paperimies jää työttömäksi.
- vaan
minä tiedän kirjoitti:
tämäkin paperimies jää työttömäksi.
aineiden ja likinäköisten omistajien takia mitkä ei nää nenäänsä pidemmälle.
- halooooo..
siitä, että herrat(eliitti(ulkomainenkin))tarvitsee ja käyttää takseja, eihän siitä mitään tulisi jos homma vapautettaisiin kilpailulle, taso putoaisi rajusti.
Herrat haluaa siistejä takseja ja heillä on varaa maksaa siitä. Muutenhan taksit olisi koemielessä yksityisinä vapautettu kilpailulle ensimmäisinä jo aikaa sitten, mutta kun se olisi osunut herrojenkin nilkkaan...halvin taksi ja kuski voittaa...rattia olisi pyörittänyt jo vuosia joku jonka nimeä ei suomalainen osaa sanoa, eikä kuski suomea puhua kunnolla, minimipalkalla ja palvelulla, autosta puhumattakaan.- taksikuskiksi?
vaikka luvan saanti vapauttettaisiin kaikille mahdolliseksi, minimi ehtona voisi olla edelleen kunnon kalusto ja koulutus alalle.
- mieti vähä
No ei oo sullakaan paljon vaihtoehtoja.....
- Taksikuskiksi?
taksia tarvitsee Voikkaallakin. Ja mikä vitun pakko minun se firma on Voikkaalle perustaa? Tai edes Kuusankoskelle? Vapaassa markkinataloudessa perustaisin sen vaikka Helsinkiin, tai tuohon lähikaupunki Kouvolaan, kyllä siellä kyytejä riittäisi.
- realist
No tämähän se juuri markkinataloutta on. Sinähän olisit kilpailija muiden yrittäjien joukossa. Ei sitä noin vaan päästetä ketä tahansa kilpailemaan samoista asiakkaista, vaikka kauniisti puhutaan yrittämisen vapaudesta. Vapaa markkinatalous = suuren pääoman vapautta ostaa kaikki kilpailijat pois alta
- Yrittäjä..
samaa mieltä.
Kyllä sinun tulisi saada aloittaa taksihommat jos haluat.
Jos sitä joku instanssi pyrkii rajoittamaan niin se on kommaritouhua tai kartelli..- taksikuskiksi
työpaikka menee alta, eikä yhteiskunta salli perustaa yritystä haluamalleni alalle, saatanan sosialistit. Onneksi on talo, mökki ja auto melkein velattomia, ei paljon työt nimittäin kiinnosta tässä maassa, taidankin jäädä toistaiseksi yhteiskunnan elätiksi ansiosidonnaiselle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä2614103Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1292352Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822016- 1411501
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!39978Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein132966- 77949
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!335889Pitäis vaan lopettaa
Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei8867J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti
Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl62810