Neon: jakohihnan vaihto

Erkkinimi

Mihinköhän hintaan saisi vaihatettua jakohihnan Neoniin?
Vaihtoväli tietääkseni 160 tuhatta tai 7 vuotta.
Itellä kilsat kovastikin alle, mutta ikää jo sen 7 vuotta (-99).
Kai se vaihattaa kannattas..?

16

13103

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NeonNe

      Ittellä vm.2000 Neon ja km 138000 ja remmit ym.muut kilkkeet vaihdettu. Kyselin paikalliselta valtuutetulta "Raisu" myyjältä vaihtohintoja,niin kyllä rupes hirvittää. Tosin luurin toisessä päässä tuntui olevan tuuraamassa kenties "kesämies" kun ei osannut oikein hinnoitella huoltohintoja muutenkuin ' soita 20 min päästä uudelleen'! Noh, minäpä ostin kilkkeet itse ja vaihdatutin kaverilla (autonasentaja). Hihnan ostin motonetistä (Bosch)n.39 € ja öljyt ja remminkiristimen ja stefat Varaosaexpertiltä n.160€... mutta... HUOMIO,HUOMIO... jotenkin vaan jäi hankkimatta ja vaihtamatta ohjaustehostajan kiristimenpyörä joka nyt ritisee ja ratisee... osan vaihtaakseen joutuu koslaa purkaa taas melkopaljon vaikka itse rilla on melko hyvinkin näkösällä... dam. Noh, sitä saa mitä tilaa... :) Itseasiassa vaihto ei vaatinut kuin lujaa uskoa kaverin taitoihin ja siihen että 'asentajalla' on pitkä pinna. Hankalin osuus oli mielestäni alemman siimapyörän irroitus. Kaveriltakin hajosi ulosvedin siinä tiimellyksessä joka olikin tarkoitettu muistaakseni jollekkin Ladalle?! Noh,btw... auto käy ja kukkuu... takana jo about n.2000 km elikkä homma onnistui OK

      • Erkkinimi

        Kysyin mielipidettä vaihdontarpeelle Krysler ammattilaiselta (ei AK vaan parempi).
        Kertoi, että vuodet eivät ole niinkään merkitseviä, kuin kertyneet kilometrit.
        Jakopää on kuulemma kestävää laatua.
        Eli ei muutakuin kovaa ajoa ja sutilähtöjä (paitsi kesällä, ellei ole hiekkatie).


      • oujjea
        Erkkinimi kirjoitti:

        Kysyin mielipidettä vaihdontarpeelle Krysler ammattilaiselta (ei AK vaan parempi).
        Kertoi, että vuodet eivät ole niinkään merkitseviä, kuin kertyneet kilometrit.
        Jakopää on kuulemma kestävää laatua.
        Eli ei muutakuin kovaa ajoa ja sutilähtöjä (paitsi kesällä, ellei ole hiekkatie).

        kyselin sammaa hommaa osahankinta turussa,remmi, kiristin ja työ 240€ eli ei mikään hirveä hinta,pitäisköhän samalla vesipumppu vaihtaa, en muistanut kysyä sen kustannuksia


      • oujjea

        autokeskuksella on tarjouksessa toukokuun loppuun remmi ja työ vajaa 300€,ainakin raisiossa


      • NeonNe
        oujjea kirjoitti:

        kyselin sammaa hommaa osahankinta turussa,remmi, kiristin ja työ 240€ eli ei mikään hirveä hinta,pitäisköhän samalla vesipumppu vaihtaa, en muistanut kysyä sen kustannuksia

        ...ilman muuta kannattaa vaihtaa (vaihdattaa) kaikki samalla kertaa. Tosin hinta nousee siten pilviin. Muistaakseni jo pelkkä nokkaremmin kiristin maksoi uudemman korimallin Neoniin about n.500€... AIVAN oikein... sika hinta... sanoivat paikallasesta merkkiliikkeestä (Lahdessa) että kiristimessä on jonkimmoinen 'vaha'säätö systeemi ja siten hinta moinen. Vanhemmassa mallissa jousi säätö ja hinta sen mukaan n.90€. Mutta vesipumpun hinta oli muistaakseni jotain 30-40€, niin ei kannata säästellä.


      • neon vm 99
        oujjea kirjoitti:

        autokeskuksella on tarjouksessa toukokuun loppuun remmi ja työ vajaa 300€,ainakin raisiossa

        Tällä hetkellä Autokeskus pyytää 800 jos ei joudu vesipumppua vaihtaan ,1200 vesipumpun kanssa.


    • Kesäkaara

      Moi!
      Olen ostamassa vm. -03 Neonia. Ajettu 110 tkm ja jakohihna vaihtamatta. Paljon maksaa hihnan vaihto vesipumppuineen ja muine "killukkeineen" päivineen ja missä kannattais teettää?
      En mielellään vie 10 vuotta vanhaa autoa merkkiliikkeisiin. Asun pk-seudulla.

      • Neonini

        RS-Superhuolto vaihtoi omaani koko paketin, siis jakohihna, kiristin, vesipumppu, apulaitehihnat yms. reiluun viiteensataan. Oma Neon on -04 ja Autokeskus olisi halunnut vaihtaa kiristimen johonkin hydrauliseen vanhan mekaanisen sijaan. Heidän hinta-arvio oli jossain 1500 euron paikkeilla :) Aika koomikoita ne AK:ssa kyllä ovat.


    • El Pollo del Muerta
    • Nööön

      Itse hain reilulla satasella Fixus -liikkeestä hihnat (jakopää sekä laturin), vesipumpun ja kiristimen. Paikallinen Autoasi -korjaamo heitti osat kiinni ja loppusummaksi osineen töineen oli päälle 500e.

    • oikea Ch. mies

      Dodge Neonin mallivuosi 1995 tuli markkinoille vuoden 1994 alussa Yhdysvalloissa ja se suunniteltiin valmistuskustannuksiltaan edulliseksi. Dodge Neon oli tarkoitettu kilpailemaan USA:ssa mm. Honda Civicin, Ford Escortin ja Toyota Corollan kanssa.

      Älä ikinä sano itseäsi Chrysler-mieheksi dodgepoika.

      • Täh?

        Oliko liian vahvaa simaa?


    • oisin ostamassa neonia vm-02,ajettu n.120000!koskahan pitäs jakohihna vaihtaa?
      paljon maksaa ?onko uus vai vanha koppanen?

    • Neonin_jakohihna

      Haynes Dodge Neonin Englanninkielisessä Korjausoppaassa oli tälläinen maininta Neonin jakohihnan vaihdosta että:
      Every 90 000 miles or 72 months, whichever comes first. Replace the timing belt Eli tämä tarkoittaa suomeksi ja kilometreinä, että: Noin. 144 000 km välein taikka 72 kk välein olisi tämä Neonin oikea jakohihnan vaihtoväli.

      • irmataneli

        Joo manuaali sanoo bensakoneelliselle Neonille 150000km vaihtoväliksi


    • Minä vaihdatin vasta kun 167 tkm oli ajettu, maksoi 600 euroa koko helahoito: hihna, vesipumppu, kiristysrulla. Ei saanut mistään halvemmalla täällä Joensuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1199
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      117
      1034
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      129
      926
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      95
      785
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      291
      734
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      75
      649
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      606
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      569
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      504
    Aihe