Mitä tehdä kun lapseni isä väittää perättömiä asioita lastenvalvojalle. Olen ottanut selvää asioista ja saanut kuulla, että kenellä tahansa on oikeus sanoa toisesta mitä tahansa ilman, että joutuisi siitä syytteeseen. Esimerkkinä tästä sellainen, että jos vaikka naapuri epäilee, että lapsella ei ole seinän takana asiat hyvin ja hän tekee siitä ilmoituksen joka osoittautuisi perättömäksi..mutta lapsen vanhemmat eivät voisi tehdä siitä kunnianluokkaus-syytettä..tai voisivat mutta eivät tulisi voittamaan oikeudessa. Lapseni isä on katkera erostamme ja käyttää nyt yhteistä lastamme koston välikappaleena. Itelläni olo on kuin lainsuojattomalla. Olen vihainen ja erittäin loukattu niistä asioista joita hän väittää totena virkamiehille. Ja en tiedä enää miten puolustautua. Ainoa mitä voin tehdä on kääntää toinenkin poski ja ottaa "iskut" vastaan..itkien. Tätä on jatkunut jo pitkään ja nyt on voimat lopussa kun mikään ei auta.
(Lain)suojaton
6
803
Vastaukset
- minä
Hei!
En osaa kysymykseesi vastata, mutta kirjoituksesi oli niin sydäntä riipaiseva, että oli pakko kirjoittaa sinulle, että KOITA JAKSAA, kyllä se siitä selviää. Huomenna asiat voivat jo näyttää paremmalta ja ehkä lapsesi isäkin tulee järkiinsä, kun saa pahimman vihansa purkaa pois. Kehota häntä menemään ammattiauttajan puheille, jos hän ei tunnu selviävän muuten. Toivottavasti sinä ja lapsesi kuitenkin jaksatte käydä läpi tämänkin vaiheen elämässänne täysijärkisenä. Vähän huono sana, mutten tähän hätään keksi muuta sopivampaa... - ....
etu on kyseessä kun ei joudu vastaan perättömistä ilmiannoista. Väärin aikuista kohtaan, mutta tällä suojalla on kai tarkoitus taata että ihmiset uskaltaisivat puuttua asioihin, kun epäilevät lapsiin kohdistuvaa väkivaltaa tms.
Valitettavasti tämä johtaa myös tilanteisiin, joissa voidaan puhua perättömiä toisesta kostomielessä. Puhu asiasta lasten valvojan kanssa, koska tavallaan nuo perättömät ilmiannot ovat myös lapsesi kiusaamista. Eikö isä huomaa, että lapsi kärsii kun sinun on paha olla?- on-ko
Niin, miten voi lasten äitinä suojautua tällaisilta raskailta iskuilta?
Kun viha ja raivo panee tekemään kaikenlaista...
kunpa sen vihan voisi valjastaa ja purkaa sen
tuottamatta tuskaa läheisille, entiselle
rakastetulle?
- Hepuli
Meillä myös kävi niin että kun menimme lastenvalvojalle,alkoi mieheni minua haukkua ja kertoi asioita liioitellusti. Olin niin yllättynyt ja vihainen että en pystynyt muuta kuin itkeä. Asiat saimme sovittua mutta olin niin lyöty. Mies itse halusi eroa, oli jo toinen lohduttaja mutta silti pyrki loukkaamaan minua.
Myöhemmin hän katui sanojaan mutta edelleen on sitä mieltä että lastenvalvoja toimii vain naisten eduksi...
Onneksi valvojana oli vanhempi kokenut nainen joka oli jo kaikkea nähnyt. - toinenkin
Olen pahoillani puolestasi. Kokemuksesta tiedän että voi olla jopa niin ettei se lopu koskaan. Minun esäni tekee lastensuojeluilmoituksia, kanteluita työpaikalleni toiminnastani ja haastaa minut oikeuteen vuoden välein hakeakseen elatusmaksuihin nollalinjaa, muka varattomana. Ja kaikki tämä on täysin perätöntä ja jatkunut nyt kymmenen vuotta. Lapset ovat kohta aikuisia, mutta exäni kiusanteolle ei näyt loppua.Aina löytyy joku uusi kanava tai uusi virkataho, jota hyväkseen käyttäen hän saa minusta perättömiä juttuja kehitettyä kokoon. Käyn asian tiimoilta psykologilla ja hänen avullaan näin ett4ei tuohon todellakaan ole loppua näkyvissä. minä en voi exäni toimintatapaa muuttaa, mutta voin oppia elämään sen tosiasian kanssa että hän on mikä on ja minä jatkan elämääni siitä huolimatta. Rankkaa on ollut ja on edelleen. Plykologini sanoi että exälläni on vielä rankempaa, koskapa hän ei ole päässyt minusta henkisesti eroon, vihakin on vahva tunne. Hänellä on sentään uusi perhe, mutta hän ei silti kykene jättämään minua ja tunnesidettä minuun taakseen. Psykologini mukaan jonkun pitäisi näyttää hänelle miten hän on yhä edelleen kiinni minussa. Minä olen väärä ihminen sitä näyttämään ;) Elän vain omaa elämääni ja huolehdin lapsista kuten tähänkin asti. Jos heidät perättömien ilmiantojen takia huostaanotettaisiin, niin en minä sillekään mitään voi, sen kanssa on sitten vain elettävä. lasten isä ei heitä halua, sen hän on tehnyt selväksi ja suorasanaisesti ilmoittanut lapsillekin.
Koita sinäkin keskittyä vain arkeen ja anna muiden ihmisten hölmöillä ja valehdella niin paljon kuin sielu sietää. Kun itse olet avoin ja rehellinen niin siinä on pääomaa elämälle. Se riittää. ... mutta ikävä varmasti. Ja useammin tuppaavat naiset tuohon kierteeseen langeta, estääkseen tapaamiset... yhtä väärin sekin.
Olen varma ettei tuo ole uutta lastenvalvojalle, ja ellette pääse sopuun hänen avustuksellaan (sinun tai exäsihän ei tarvitse suostua sopimukseen, ellei se ole molempien mielestä edes tyydyttävä).
Silloin huoltajuuskiistanne menee oikeuteen, jossa lasta koskevat asiat tuomari puolestanne päättää. Hyvin painavassa asemassa silloin on lastenvalvojan teettämä olosuhdeselvitys, missä lasta kuullaan paljon (ja aika rankka kokemus lapselle).
Eli ei se nyt ihan pelkästään toisen väittämien tai valheiden mukaan mene.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa
Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h282849Jos vedetään mutkat suoraksi?
Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar1062641Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan
Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv262353Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia
Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.491904Anteeksipyyntöni
Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska141483- 321463
- 1771173
Sydämeni valtiaalle
En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden1021173En vain unohda
Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.711015Oletko tyytyväinen
Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?81958