Hei!
Olen 18-vuotias tyttö ja olen kärsinyt monta vuotta nilkkojen turvotuksesta. Huomasin asian monta vuotta sitten, mutta kun ei ole koskaan mitään kipuja ollut, en ole lääkäriin mennyt. Sukista jää ihan hirveät jäljet ja monet sukat on varresta liian kireitä että en edes niitä jalkaani laita.
Nyt kuitenkin pari päivää ollut nilkoissa ja pohkeissa kipua ja se saikin minut nyt huolestumaan. Mistä tämä voisi johtua?
Mitään muita oireita minulla ei ole, ihan perus terve olen.
Istun kyllä paljon tietokoneella, varsinkin jalkojeni päällä ja tietokoneen ääressä jalat puutuvatkin aika tavalla. En vain ikinä muista istua kunnolla, aina menen jalkojen päälle istumaan.
Apua nyt joltain, en haluaisi mennä lääkäriin, kun ei ole yleensä mitään kipuja.
Ai niin ja sisko sanoi tuossa pari viikkoa sitten kun näytin sukasta jäänyttä painaumaa että minun veljelläni ja isälläni on aivan samanlaiset nilkat. Sen varjossa ajattelinkin että ei tämä ehkä ole mitään vakavaa?
Nilkkojen turvotus
5
5351
Vastaukset
- rautakaNnel
Sä olet nuori, älä viivyttele. Mulla juuri todettiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja se aiheuttaa turvotusta. Hoitamattomana. Mikäli olet väsynyt, alakuloinen, ihosi kutiaa...
- joops!
ehkä pitäisi. en vaan halua et lääkärit laittaa pään syyks. ku ei oo kuitenkaan ihan hirveet turvotusta, sillai vähän. ja ei oo muualla ku nilkois.
- rautakaNnel
joops! kirjoitti:
ehkä pitäisi. en vaan halua et lääkärit laittaa pään syyks. ku ei oo kuitenkaan ihan hirveet turvotusta, sillai vähän. ja ei oo muualla ku nilkois.
Nyt tää "tätsy" täällä marmattaa: silti kantsii mennä lääkärille. Kun syy voi olla kuitenkin jokin sellainen, mihin helposti löytyy ratkaisu. Tai yksi on hyvä keino: tukisukkahousut. Ne ovat ihan silleen silmänkestäviä nykyaikana - itsekin käytän jopa minihameen kaa. Mä olen 44 vee, mutta hyvin tarkka siitä, mitä päälleni puen. Kapp Ahlista saa kivan sorttisia, kohtuulliseen hintaan, niissä jalat lepäävät. Ja tarkkaile suolan käyttöä... juo vettä, vihreää teetä. Mehuissa ananastuoremehu (sokton) on hyvä... se poistaa nestettä. Mulle noista ei ollut apua. Sitä nestettä kertyi niin pikkuhiljaa, että nyt vasta sen huomaan oikein kunnolla.
että tälleen. toivottavasti olis edes jotain apua sulle tästä. - pai8
Mulla on ollut viimeset puoli vuotta nilkat turvoksissa tai ainakin sukista jää hirveät jäljet ja esim alushousuista/sukkahousuista. Myös kilpirauhasen vajaatoiminta löytyy että voin yhdistää sen vaivan sitten siihen kai?
Ainiin ja ihon kutinaakin! Siitäkö se johtuu..
- Sukuvitsaus?
Isälläni ja minulla oli oireeltaan samanlaista turvotusta. Ensin kivutonta, myöhemmin tuli aristus. Se oli sarkoidoosia. Ei vaarallista, älä pelästy. Keuhkokuva tarpeen ja verikokeet.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874048Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242901No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452310- 341311
- 10899
- 131875
- 6864
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12811Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124756- 11750