äitini puhuu liikaa

janeoo

alan hermostua äitini jatkuvaan kälätykseen. asumme paritalossa ja hän pitää kotiamme omanaan. kulkee milloin ja miten haluaa ym... päivisin hän on korvaamaton apu, kun odottaa lapsia koulusta minun ollesasani töissä. tekee myös ruokaa ja siivoaa.

mutta se pälätys... hän puhuu jatkuvasti ja ihan puuta heinää... alkaa mennä hermot.

lisäksi hänellä on mielipide joka asiaan ja hän on aina oikeassa. lapset harrastavat urheilua ja aina kun pitäisi lähteä harjoituksiin, sanovat molemmat, että ei me jakseta, kun mummu on selittänyt heille, että mitä te sieltä, väsytte vaan, olkaa kotona... kun sitten kuitenkin lähdemme, ovat lapset innolla mukana harkoissa. äitini mielestä kun on tyhmää urheilla, hänen mielestään lapsia pitäisi viedä kirkkoon, kuvataidekouluun ym mikä ei lapsia kiinnosta.

nykyään hän kertoo mielipiteensä töistäni (hän sanelee, milloin pitäisi pitää lomaa ym), raha-asioistamme ja vaikka mistä...

7

995

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • äiti4

toinen hoitaja lapsille, ihan vaan oman mielenterveytesi takia. Tuskin kauaa jaksat kuunnella ja tulee kohta sanottua sellaista mitä ei pitäisi.

• miten rankkaa

Toivon perheellesi kovasti voimia tämän kaiken keskellä.Minulla oli anopin kanssa samanlainen ongelma.Hän puuttui jatkusvasti perheemme asioihin,sanoi mitä meidän pitää tehdä ja mitä meidän ei missään nimessä pitäisi tehdä.Hän oli mielestään aina oikeassa,se oli todella rasittavaa aikaa!Tuli kotiimme aina kuin omaansa.Mieheni ei asiaan puuttunut,harmitteli kovasti tietenkin että miten hänen äitinsä taas teki tai sanoi sitä tai tätä.Minä sitten puutuin asiaan ja sanoin että toivomme että me saisimme tehdä omat ratkaisumme asioissa,että aikuisiahan tässä ollaan ja että neuvoja ja vinkkejä kyllä mieluusti otamme vastaan .Sanoin että anoppi on meille äärettömän rakas ihminen mutta että toivomme että oma koti on kuitenkin oma koti emmekä halua hänen puuttua asioihimme.Vähän aikaa oli "kitkaa" välimmämme mutta anoppi myöhemmin pyysikin meiltä anteeksi käytöstään ja sanoi että ei ollut itsekään tajunnut miten törkeästi hän oli meidän elämäämme sanellut.Sen jälkeen löytyi "kultainen keskitie" ja kanssakäyminen on ollut helpompaa ja olen anopin kanssa nykyisin ystäviä keskenämme,hän on tärkeä minullekin.

• janeoo

ei taida onnistua. jos olen joskus vaikka vihjaissutkin, että JOKA napsaus, mikä talostamme kuuluu ei kuulu hänelle ja hänen ei tarvitse esim tietää jokaisen riidan aihetta, vedetään roskia nenään.

ja sitten hän ottaa sen kannan, etten MINÄ, hänen tyttärensä ole sitä mieltä, vaan mieheni on laittanut sanat suuhuni.

• Hoitsu

Siis käytät äitiäsi ilmaisena työvoimana päivittäin? Ymmärsinkö oikein? Kuka pakotti teidät asumaan noin lähekkäin? Et voi olettaa, että äitisi käy päivittäin vahtimassa lapsiasi, siivoamassa ja laittamassa ruokaa ja sen lisäksi poistumaan heti kun häntä ei enää tarvita. Onpas törkeää käytöstä.

• janeoo

älä pelkää, kyllä mummu maksun saa, vieläpä semmoisen, että sillä maksaisin siivoojan ja hoitajan kotiin. lisäksi maksan vielä vanhempieni sähköt, vedet ym... ja ostan ruuat.

• ujo piimä

Olen aina ollut sitä mieltä,, että kaikesta maksu maksetan, jollei rahassa, niin muulla tavoin.

Jos käytät äitiäsi ilmaisena työvoimana huoletta, niin velvollisuutesi on olla hänenn kuulijansa ja seuralaisensa silloin, kun hän sitä tarvitsee.
        Sen verran olet hänelle velkaa.

• janeoo
        ujo piimä kirjoitti:

Olen aina ollut sitä mieltä,, että kaikesta maksu maksetan, jollei rahassa, niin muulla tavoin.

Jos käytät äitiäsi ilmaisena työvoimana huoletta, niin velvollisuutesi on olla hänenn kuulijansa ja seuralaisensa silloin, kun hän sitä tarvitsee.
        Sen verran olet hänelle velkaa.

kommenttini, että kyllä maksetaan ihan rahalla ja rahanarvoisin eduin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      182
      13660
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      158
      5493
    3. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      45
      4950
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      155
      3728
    5. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      40
      2863
    6. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      128
      2042
    7. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      120
      1801
    8. Mikseivät suomalaiset kuluta? istutaan vaan säästötilirahojen päällä..

...Ihan haluamalla halutaan että maa menee konkurssiin? Ihan käsittämätöntä, ennätymäärät säästöjä sekä konkursseja sam
      Maailman menoa
      372
      1707
    9. Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?

Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?
      Maailman menoa
      112
      1560
    10. Jos oikeasti haluat vielä

Tee mitä miehen täytyy tehdä ja lähesty rohkeasti 📞 laita vaikka viestiä vielä kerran 😚
      Ikävä
      137
      1525
    Aihe