Hei !
Olisin ihan ollut kiinnostunut että millaisia kokemuksia teillä on kelan ja työvoimatoimiston järjestämästä alle 25 vuotiaille tarkoitetusta työharjoittelusta?
Itse olen ensimmäistä kuukautta tällä tavalla töissä, ja kun työsopimuksessani lukee että: määrä aikainen työsopimus kahvilassa päättyy 31.5.06 mikäli työnhakija on siihen mennessä löytänyt uuden harjoittelu paikan jostain muualta. Jos hän ei ole uutta paikkaa löytänyt, sopimusta jatketaan kesäkuun loppuun...
Nyt sitten tänään sain uuden harjoittelu paikan, mutta työnantajani on päättänyt pitää minut töissä myös ensikuun ja suunnitellut minulle jo työvuorotkin.
En tiedä miten voisin kauniisti sanoa etten ole heillä enää ensikuussa, omistajan hermot tuntien siitä seuraa kauhea kiroilu ja huuto, ja mitä lie...???
ENITEN KAIPAISIN APUA TÄHÄN:
Jos joku on tällä hetkellä suorittamassa tälläistä työharjoittelua, niin onko mitään tietoa että kun on helatorstai, niin pidetäänkö tällä viikolla 3 vaiko 2 vapaa päivää? eli maksaako KELA kahdelta vai kolmelta päivältä, niinkuin vappu viikolla maanantailta ei maksettu, ja silloin piti pitää maanantain lisäksi ne kaksi pakollista lomaa, eli yhteensä 3 lomapäivää sillä viikolla?
KELAN JA TYÖKKÄRIN TYÖHARJOITTELU..
2
704
Vastaukset
- että siis
Avoimilta työmarkkinoilta saatu työ jyrää kaikkien työvoimapoliittisten toimenpiteiden (tukityöllistäminen/työvoimakoulutus) ylitte. Eli jos sulla on työharjottelusopimus missä tahansa, olkoonkin kuinka määräaikainen tahansa, niin avoimilta työmarkkinoilta saatu nk "rehellinen työ" jyrää aina sen sopimuksen ylitte. Onhan valtionkin etu, niinku itse työntekijänkin etu, että työntekijä pääsee ihan oikeasti tienaamaan palkkaa/verotuloja valtion kassaan. Eli jos saat avoimilta markkinoilta työpaikan niin voit haistattaa "pomolles" huilut ja lähteä kävelemään siltä seisomalta.
MUUSSA tapauksessa tilanne lähinnä priorisoidaan VALTION edun mukaisesti, eli tarkoittaa sitä, että jos oot jo työharjottelussa ja se on pitempiaikanen kuin "uusi työharjottelupaikka/koulutus", niin sun tulee pitää vanha (lue: aktivointitoimi kestää kauemmin). Jos taas uusi on pidempi niin sillon voit huoletta ottaa uuden harjottelupaikan.
Eli siis ton kaavan mukaan vain katsot onko uusi harjottelupaikka pidempi kuin vanhan "jatkosopimus" ja jos on niin voit hyvillä mielin vaihtaa, pelkoa työttömyysturvan menettämisestä tällöin ei ole.
Suosittelisin kuitenkin lämpimästi koko harjottelunkin ajan keskittymään myös täysipäiväsesti ettimään ihan oikeita töitä. Ja jos tärppää niin haistatat kaikille harjotteluille sun muille aktivointitoimille huilut ja meet oikeisiin töihin. Tiedän ettei se oo helppoa, mutta on kuitenkin kaikkien suhteen paras ja kivuttomin vaihtoehto. Eli tienata ihan oikealla työnantajalla ihan oikeaa palkkaa ja lomapäiviä jnejne, eikä tartte täytellä joutavaa paperisotaa ja juosta luukulta luukulle jokaikinen kuukausi. - kannata
Eikö kannata mennä enemmin työelämänvalmennukseen. Siitä saa paremmin rahaa.:))
Minä olin työelämänvalmennuksessa eräässä firmassa ja melkein joka ikinen päivä piti olla työnparini kanssa ylitöissä.
Ylitöistä en oikein aina pitänyt. Varsinkaan kun ei oltu kerrottu etukäteen mitään ja sitten minulla ei ollut mitään valtaa sanoo/olla vastaan. Mutta posiitivistä oli se kun sai kelalta palkan. Palkka laskettiin tunteina ja sain yli 500€uroo/kk. Mutta melko huono palka se kumminkin on. Olen kyllä sitä mieltä että pitäisi saada lisää rahaa tollaisista.
Nyt olen tavallaan masentunut kun en saa oikeita töitä ja saisin vaan jonkun huonopalkaisen työelämänvalmennuspaikan. Joka v*tuttaa. Tiedän että jos olisin vaikka kuin kauan työelämänvalmennuksessa jossain paikassa niin en saisi määrä-aikaista tai vaki paikkaa. Valitettavasti itselleni en voi mitään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Joskus mietin
miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi244666- 883724
Ryöstö hyrynsalmella!
Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313483105- 542667
- 2062621
- 512599
Sukuvikaako ?
Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne322400- 1522328
- 311955
Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa
Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok1081539