Tuontiautot merkkiliikkeestä

rövaren

Varkaudessa paikallinen Mersun merkkiliike mainostaa avoimesti tuovansa Suomeen myös käytettyjä Mersuja ja niitä myydäänkin avoimesta rinnakkain aitojen Suomi-Mersujen kanssa.

Itse kävin piruuttani tarjoamassa tuonti-Volvoani vaihdossa uuteen C-Mersuun ja sain hyvän tarjouksen. Ei mitään niskojen nakkelua ym. tuontiautojen sortamista.

Asiallista toimintaa!

www.autokari.fi

15

5596

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kehitystä

      näin sen pitäisi nmennä joka paikassa.
      Hyvä kun pistit asian julkisesti esille!

      • Kotkassa..

        merkkiliikkeestä ostamassa Mersuun huoltoosia tuontiautoon.Ottivat auton rungon numeron tietokoneelle,jolloin sain heti oikeat osat.Samoin antoivat radion koodin ilman lisämaksua!


      • makkonen 4

        Kiitettävä juttu. Varsinkin kyseisen merkkiliikkeen etusivulla oleva otsake:

        "Katso tulossa olevat
        Saksan tuontiherkut"


        Kun taas Aro-yhtymän Autokeskuksen sivuilla on 11 kohtainen luettelo Suomi-autojen erinomaisuudesta:

        "Miksi aito Suomi-auto on paras vaihtoehto?


        1.
        Siinä on Suomesta merkkiliikkestä ostettuna täysi kuluttajansuoja

        2.
        Siihen tutustuminen ja ostaminen Suomessa on paljon helpompaa

        3.
        Sen ostamiseen ei liity matkustus, rahti, vakuutus yms. kustannuksia

        4.
        Sen käyttöhistoria ja todelliset ajokilometrit ovat tiedossa ja selvitettävissä

        5.
        Se on varusteltu pohjoismaihin ( riittävä lämmityslaite, laturi, akku, ajovalot, vilkut jne.)

        6.
        Siihen löytyy varaosia ja huolto/korjausohjeet, koska se kuuluu maahantuojan tuontiohjelmaan

        7.
        Sen rekisteröintiin ja katsastukseen ei liity tuontiautoriskejä ja vaivaa (tyyppihyväsyntä, päästöt, dokumentit jne.)

        8.
        Se täyttää sellaisenaan suomalaiset määräykset eikä sen rekisteröimiseksi tarvita kalliita muutostöitä*

        9.
        Siihen saa merkkiliikkeestä vakuutuksen, rahoituksen ja vaihtoauton voi sisällyttää kauppaan

        10.
        Sen vakuutus- ja lunastuskorvauskysymykset ovat selkeät ja yksiselitteiset

        11.
        Sen jälleenmyyntiarvo on kaikista näistä syistä aikanaan ratkaisevasti parempi, kuin ns. tuontiauton."


    • lähettivät

      Vehosta onnittelukirjeen hyvästä valinnasta ja kehoittivat ottamaan huolloissa ym asioissa yhteyttä.

      Eikä autoni suinkaan ole uudenkarhea. W124 E -95, hienoa kuitenkin, ei tarvi mennä luimistellen mikäli palvelua tarvitsee!

    • makkonen 4

      Kiteeläinen Toyotan merkkiliike tuo myös paljon käytettyjä Toyotia ja kauppaa niitä samasta hallista uusien kanssa. Ohikulkijan silmin tuontiautojen kauppa näyttää käyvän hyvin.

      Ilmastoidut viittä vuotta vanhemmat Toyotat kun ovat muutoin vähissä..

      http://www.auto-konetalowaschko.fi

      • Alentuko

        Mihinkään tekemisiin tuontiautojen kanssa,vaan pysykää lujana ja myykää ja huoltakaa ainoastaan Suomessa tehtyjä ja huoltotestien mukaan tä ydellisesti huoltamattomia autoja,kyllä köyhälistö hakee lisääntyvässä määrin autonsa sieltä mistä saa parhaat ja edullisemmin,minä ainakin olen erttäin tyytyväinen näihin muualla kuin suomessa valmistettuihin autoihin ja huoltoihin olen myös löytänyt erittäin hyviä ja luotettavia yksityisyrittäjiä.


      • sinäkin...
        Alentuko kirjoitti:

        Mihinkään tekemisiin tuontiautojen kanssa,vaan pysykää lujana ja myykää ja huoltakaa ainoastaan Suomessa tehtyjä ja huoltotestien mukaan tä ydellisesti huoltamattomia autoja,kyllä köyhälistö hakee lisääntyvässä määrin autonsa sieltä mistä saa parhaat ja edullisemmin,minä ainakin olen erttäin tyytyväinen näihin muualla kuin suomessa valmistettuihin autoihin ja huoltoihin olen myös löytänyt erittäin hyviä ja luotettavia yksityisyrittäjiä.

        käsität.Jos vuodessa tulee 30000 autoa käytettynä,niin jonkun autoliikkeen varaosmyyjältä pettää hermot ja rupeaa myymää varaosia tuontiautoon!


      • pätee yhä
        sinäkin... kirjoitti:

        käsität.Jos vuodessa tulee 30000 autoa käytettynä,niin jonkun autoliikkeen varaosmyyjältä pettää hermot ja rupeaa myymää varaosia tuontiautoon!

        Markka on paras konsultti -vanha totuus, joka pätee edelleen.

        Pienehkön autoliikkeen omistava kauppias kyllä ymmärtää rahan päälle. Raha kannattaa ottaa sieltä, missä sitä on tarjolla.

        Näissä pienempien kaupunkien kauppiasvetoisissa autoliikkeissä tämä asia on ymmärretty. Suurkaupunkien lasipalatsit ovatkin sitten omalukunsa. Esimerkiksi Autokeskuksen Kalevi Aro on niin kaukana riviasiakkaasta, ettei ressukka tajua bisneksen tekomahdollisuutta. Suuressa firmassa on helppo naureskella tuontiautoille, mutta samalla jää huomaamatta, että autoja tuodaan 30 tuhatta vuodessa ja keskihinta on nykyisin noussut jo 15 tonniin. Eli keskimääräinen tuontiauton hinnalla Aronkin palatsista saisi upouuden Suomi-auton!


      • varaa
        pätee yhä kirjoitti:

        Markka on paras konsultti -vanha totuus, joka pätee edelleen.

        Pienehkön autoliikkeen omistava kauppias kyllä ymmärtää rahan päälle. Raha kannattaa ottaa sieltä, missä sitä on tarjolla.

        Näissä pienempien kaupunkien kauppiasvetoisissa autoliikkeissä tämä asia on ymmärretty. Suurkaupunkien lasipalatsit ovatkin sitten omalukunsa. Esimerkiksi Autokeskuksen Kalevi Aro on niin kaukana riviasiakkaasta, ettei ressukka tajua bisneksen tekomahdollisuutta. Suuressa firmassa on helppo naureskella tuontiautoille, mutta samalla jää huomaamatta, että autoja tuodaan 30 tuhatta vuodessa ja keskihinta on nykyisin noussut jo 15 tonniin. Eli keskimääräinen tuontiauton hinnalla Aronkin palatsista saisi upouuden Suomi-auton!

        Kalevi Aro on vuosikaudet nostanut firmastaan sata vanhaa milliä osinkoja vuodessa. Luulen, että miehellä on varaa nauraa tuontiautoilijoille koko matka pankkiin.


      • TTN
        sinäkin... kirjoitti:

        käsität.Jos vuodessa tulee 30000 autoa käytettynä,niin jonkun autoliikkeen varaosmyyjältä pettää hermot ja rupeaa myymää varaosia tuontiautoon!

        on hyvä sopeuttaja.

        72% Suomeen rekisteröidyistä V70:sistä on ns. tuontiautoja.

        Yli 50% Suomen rekisterissä olevista Bemuista on ensi rekisteröity johonkin toisen maahaan.

        Myös käytettynä maahan tuotuja Audeja rekisteröidään huomattavasti enemmän kuin uusia.

        Syrjippä tässä markkinaraossa tuontiautoja ja voit kohta pistää lapun luukulle.


      • arollakin
        varaa kirjoitti:

        Kalevi Aro on vuosikaudet nostanut firmastaan sata vanhaa milliä osinkoja vuodessa. Luulen, että miehellä on varaa nauraa tuontiautoilijoille koko matka pankkiin.

        Kuinkahan nyt suu pannaan, kun Nipponin tehdas otti maahantuonnin omaan firmaansa.

        Toki Primeraa myydään hinnalla kuin siimaa ja tuontiautobuumi ei Nissaneita koske oikeastaan millään tavalla. Muutamat tuonti-Nissanit ovat olleet jotain erikoismalleja, kuten Tuulilasinkin Ninja.

        Mutta Chrysler ja Jeep ovat saaneet melkoisen osan tuontiautoista, varmaankin enemmistä Voyagereista on jo käytettynä tuotuja, kuten asia on myös takuuvarmasti Jeep Grand Cherokeen kohdalla.


      • Jusu
        Alentuko kirjoitti:

        Mihinkään tekemisiin tuontiautojen kanssa,vaan pysykää lujana ja myykää ja huoltakaa ainoastaan Suomessa tehtyjä ja huoltotestien mukaan tä ydellisesti huoltamattomia autoja,kyllä köyhälistö hakee lisääntyvässä määrin autonsa sieltä mistä saa parhaat ja edullisemmin,minä ainakin olen erttäin tyytyväinen näihin muualla kuin suomessa valmistettuihin autoihin ja huoltoihin olen myös löytänyt erittäin hyviä ja luotettavia yksityisyrittäjiä.

        Suomessahan tehdään vain Porsche`a....


    • Anonyymi

      ONKS KALEVI ARO ENÄÄ KUVIOSSA MUKANA

    • Anonyymi

      Isoilla kirjaimilla kirjoittaminen tarkoittaa kyllä huutamista.
      Kysymykseen tulee lisäksi loppuun kysymysmerkki!

    • Anonyymi

      Tämä "tuontiautostatus" jatkuu aika yleisesti vielä monessa autoliikkeessä!
      Katsoin kolmevuotiasta C-mersua - jopa koeajoin - pääkaupunkiseudun Vehossa.
      Auto osoittautui heidän oman organisationsa maahantuomaksi Ruotsista,
      eikä asiaa mitenkään pyritty peittelemään.
      Kommentoin asiaa sanomalla, että seuraava autonvaihto tulisi siis myös tapahtua Vehossa, sillä muissa liikkeissä Vehonkin maahantuoman auton vaihtoarvo on 20 pinnaa alempi.
      Näkemystäni pidettiin "vanhanaikaisena", vaikka asia juuri on niin!
      Auto jäi kauppaan, koska pidin välirahaa tässä tapauksessa korkeana.
      Sanoin kyllä ovensuussa lähtiessäni, että soittakoon, kun hinta on itselleni sopiva.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      168
      2891
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2051
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2024
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1835
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      69
      1567
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1323
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1222
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1211
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1193
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1181
    Aihe