katsoin aamulla

peiliin

näin siellä jumalan kasvot - vittu että ne näyttivät hyviltä!

kohta kaksi vuotta avioerosta:
-Näytän 10 vuotta aiempaa nuoremmalta
-Paino pudonnut 16 kg, koska ei tarvitse enää syödä pikasontaa
-Lihasmassa kasvanut suunnattomasti, kun ehtii käydä salilla
-Mustat renkaat kadonneet silmien ympäriltä, kun ei enää valvo öitään miettien miten tätä helvettiä jaksaa
-Hiukset siistit ja kivasti leikattu ja värjätty
-Partakin ajettu ja hampaat pesty
-Vaatteet uudet, ennen aina vanhat ja rumat (vaimon ostamat)
-Vaatteet pestyt ja silitetty - ihan itse!

Avioero oli mun elämän paras päätös! musta on tullut onnellinen mies...

26

2841

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noin juuri, jes

kunhan vielä siistit kielenkäyttösi niin olet namu!

• huvittunut nainen

Valitettavasti minun on sinut sikäli pudotettava maan pinnalle, että opetus ei ole tainnut mennä sinulle perille.

Väitätkö kirkkain silmin, että on ex-vaimosi vika, että näytit aikaisemmin vanhemmalta, olit lihavempi, et liikkunut, hiukset hoitamatta, parta ajamatta, hampaat pesemättä, vanhat vaatteet jne.... Minusta ainakin tuntuu, että sinä unohdit pitää itsestäsi huolta. Se ei ole sen toisen tehtävä vaan jokaisen oma juttu.

Mutta hyvä se, että olet onnellinen. Muistahan huolehtia itsestäsi, kun löydät sen uuden ja olet hänen kanssa aikaasi viettänyt yhtä kauan kuin sen exän ;).

• koska

ex-vaimon kanssa piti rampata koko ajan sen kavereilla ja sukulaisilla. Lisäksi sille piti koko ajan ostaa vaatteita ja meikkejä yms. sekä sen sukulaisille ja ystäville piti järjestää kemuja. Mulla ei ollut aikaa harrastaa eikä rahaa ostaa itselleni mitään. Jonkunhan pitää ostaa näet ruokaakin ja hoitaa laskut, kun toinen vaan tuhlaa. Lisäksi jonkun pitää myös siivota, tiskata ja tehdä muutkin koti työt, et varmaan arvaa kumpi ne meidän entisessä taloudessa teki?

Nyt hoidan omat laskuni ja käytän loput rahat itseeni. Sä et palauttanut mua maan pinnalle vaan muistutit miksi pysyn jatkossakin ainoastaan kaverina naispuolisille. Naisen logiikkaa :-P

• huvittunut nainen
        koska kirjoitti:

ex-vaimon kanssa piti rampata koko ajan sen kavereilla ja sukulaisilla. Lisäksi sille piti koko ajan ostaa vaatteita ja meikkejä yms. sekä sen sukulaisille ja ystäville piti järjestää kemuja. Mulla ei ollut aikaa harrastaa eikä rahaa ostaa itselleni mitään. Jonkunhan pitää ostaa näet ruokaakin ja hoitaa laskut, kun toinen vaan tuhlaa. Lisäksi jonkun pitää myös siivota, tiskata ja tehdä muutkin koti työt, et varmaan arvaa kumpi ne meidän entisessä taloudessa teki?

Nyt hoidan omat laskuni ja käytän loput rahat itseeni. Sä et palauttanut mua maan pinnalle vaan muistutit miksi pysyn jatkossakin ainoastaan kaverina naispuolisille. Naisen logiikkaa :-P

No täytyy sanoa, että uskomaton rouvan sulla on ollut, jos tuo kaikki pitää pilkulleen paikkansa. Luulisin kuitenkin, että taitaa olla aika harvinainen kapistus. Monesti on näet niinkin, ettei mies näe, mitä se rouva touhuaa - siis jotain hyödyllistä. Sama pätee toisinkin päin. En sano, että sinun kohdallasi oli näin, kun en teitä tunne.

Minun ex-mies hoki koko avioliiton ajan, etten tee mitään. Eron jälkeen hänen silmänsä aukenivat ja niin vain kävi tunnustumassa, että oli ollut väärässä. Mutta hyvä että huomasi edes myöhässä, koska näin hän kuitenkin oppi jotain ja seuraavalla suhteella on ehkä paremmat saumat onnistua.

No, mulla ei hirveesti jää itselle rahaa, kun on nuo lapset elätettävänä. Mutta vaikka ei uusia vaatteita olekaan niin kuitenkin puhtaita ;).

Jatkoja sulle!

• ????kysyy hän???
        koska kirjoitti:

Miksi ramppasit? Miksi teit sen kaiken mistä kärsit? Tyhmä on se joka tekee, ei se joka pyyttää
        tekemään.
        Ei kai exäsi voinut aikuista miestä pakottaa noin
        vastenmieliseen elämään?
        Miksi yleensä aloit olemaan hänen kanssaan?
        Pakottiko hän sinut? Kulkemaan likaisissa rytkyissäkin?

• samaahan
        ????kysyy hän??? kirjoitti:

Miksi ramppasit? Miksi teit sen kaiken mistä kärsit? Tyhmä on se joka tekee, ei se joka pyyttää
        tekemään.
        Ei kai exäsi voinut aikuista miestä pakottaa noin
        vastenmieliseen elämään?
        Miksi yleensä aloit olemaan hänen kanssaan?
        Pakottiko hän sinut? Kulkemaan likaisissa rytkyissäkin?

kysellään koko ajan väkivaltaisten miesten vaimoilta. Miksi annoit hakata?
        Siihen ei pysty vastaamaan. Asia vaan menee silleen. Kerro mulle miksi naisia haktaan, niin voin vastata miksi annoin hyväksi käyttää itseäni.

• edelliseen
        samaahan kirjoitti:

kysellään koko ajan väkivaltaisten miesten vaimoilta. Miksi annoit hakata?
        Siihen ei pysty vastaamaan. Asia vaan menee silleen. Kerro mulle miksi naisia haktaan, niin voin vastata miksi annoin hyväksi käyttää itseäni.

Siitähän se ero sitten oikeastaan tulikin, kun en enää suostunut hyppimään exän pillin mukaan. Sen ei tarvinnut kuin kerran uhata erolla, jos en lopeta itsekästä toimintaani (=en suostunut viemään sitä jonnekin kissanristiäisiin, koska halusin tehdä työhön liittyvän raportin ihmisten ajoissa valmiiksi). Vein ne eropaperit samantien käräjäoikeuteen.
        Jotenkin tuntui vaan siltä, että minähän en tee eroaloitetta, koska se oli jotenkin luovuttamista. Kun nainen otti eroasian aloitteekseen homma olikin selvä, koska nyt ex "halusi" eron.

Jälkeen päin olen kyllä joskus miettinyt, että olisi pitänyt erota jo reilusti aiemmin.

Toivottavasti edes opin jotain tuosta :-)

• m51

tästä sanot? olin lähes 20v naimisissa ja nyt kohta 4v eronneena ja yksin olen. Sairastuin ms-tautiin liiton aikana ja myös oli erillaisia neurooseja eli pelkotiloja. Kunto oli lähes niin huono että ajattelin jo hankkia pyörätuolin tai ainakin apuvälineitä liikkumiseen. Nyt olen onnellinen kaikki pelot on poissa ja lenkkeilen jopa juosten :)) Eli ex:lle kiitos että petti ja jätti :)

• N 47

Noin sitä pitää!ajatella kuinka paljon meihin vaikuttaa olosuhteet.ja kuinka paljon sen vuoksi ihminen sairastaa.minäkin jouduin työkyvyttömyys-eläkkeelle pelkästään piinaajani takia joka valvotti yöt ja vaati seksiä.ei antanut nukkua.eikä antanut muutakaan.hänelle piti vaan antaa kaikki mahdollinen.siis hän oli loisenani.
        sitten uuvuin.
        nyt pääsin eroon.olen melkolailla eheytynyt.vaikkakaan en vielä töissä.ei ole kovin helppoa toipua vuosien väkisinmakaamisista mutta pääasia että saan nukkua yöni.se on suuri kiitosaihe!

• hienooo

Olisit TODELLA päässyt erosta jos voisit vaimosi ostamista vaatteista todeta että nekin ovat hienoja. Mikssi ihmeessä olet koskaan niitä pitänytkään?? Olit kai niin heikko ja tahdoton. Hiusten värjääminen kuulostaa siltä ettet ole tyytyväinen itseesi omana itsenäsi.

Mut hei, vielä koittaa päivä kun et edes muista mikä sinut on tehnyt onnelliseksi!

• haloo!

oletko sä nähnyt minkä näkösiä vaatteita suomalaiset ämmät ostaa miehillen?
        Villakoirillakin on paremman näköset vaatteet!

• hmhm
        haloo! kirjoitti:

oletko sä nähnyt minkä näkösiä vaatteita suomalaiset ämmät ostaa miehillen?
        Villakoirillakin on paremman näköset vaatteet!

ohhoh, miksi miehet sitten pitää niitä ???

• tuo on
        hmhm kirjoitti:

ohhoh, miksi miehet sitten pitää niitä ???

niin että kun ajautuu naimisiin, niin nainen hoitaa kodin hankinnat. Mies "saa" hoitaa sitten auton hankinnan, jotta voi kuskata nautaansa kuin ilmainen taksi.

• siihen 2 vuotta!

Elän tällä hetkellä synkintä surun, irrottautumisen ja kieltämisen aikaa. Eropaperi vietiin maanantaina ja sormukset otettiin pois jo 2 vk:a sitten. Muijalla jo uus. Mulla ei mitään. Meneekö tosiaan kaksi vuotta ennen kuin täältä pohjalta noustaan tohon kohtaan? Tuntuu vain siltä, että en juuri nyt jaksa.

• alkup kirjoittaja

jokaisella menee aikansa. Oikeastaan mun olo eroparani jo paperit viedessä. Kuitenkin erosta tuli paljon "negatiivista energiaa", joka piti kanavoida johonkin. Sen sijaan että olisin juonut nuppini turvoksiin kanavoin ylimääräenergian urheiluun.

Tollanen saatananmoinen rehkiminen saa unohtamaan arjen. Ja yhtäkiiä tajuat, että hei mä olen ihan pirun timmissä kunnossa ja mä pidän siitä. Oikeastaan en tiedä miksi ylipäätään aloin muutenkin huolehtimaan noin paljon ulkonäöstäni. Tarkoituksena ei ole ainakaan ottaa uutta pirttihirmua osaksi elämäänsä.

Joka tapauksessa jokaisella on omat tapansa selviytyä erosta.

• ei ole aikomuskaan
        alkup kirjoittaja kirjoitti:

jokaisella menee aikansa. Oikeastaan mun olo eroparani jo paperit viedessä. Kuitenkin erosta tuli paljon "negatiivista energiaa", joka piti kanavoida johonkin. Sen sijaan että olisin juonut nuppini turvoksiin kanavoin ylimääräenergian urheiluun.

Tollanen saatananmoinen rehkiminen saa unohtamaan arjen. Ja yhtäkiiä tajuat, että hei mä olen ihan pirun timmissä kunnossa ja mä pidän siitä. Oikeastaan en tiedä miksi ylipäätään aloin muutenkin huolehtimaan noin paljon ulkonäöstäni. Tarkoituksena ei ole ainakaan ottaa uutta pirttihirmua osaksi elämäänsä.

Joka tapauksessa jokaisella on omat tapansa selviytyä erosta.

Ruveta ryyppäämään, enkä sitä ole tehnytkään. Ainoastaan vituttaa, että aloin polttaa taas. Olen minäkin ylipainoinen ja käynyt salillakin säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta en koskaan saanut mitään todellista aikaan. Ehkä nyt olis aika kun Exä siitä KOKO AJAN HUOMAUTTELI. JA nykyisensä ON BODARI ja timmi. Kai siinä yhdistyy ne kaikki MUUTKIN PRINSSIN ominaisuudet. Itsessäni ei ole kuin huonoja ominaisuuksi, joiden kanssa EI VOI ELÄÄ!

• gdfs
        ei ole aikomuskaan kirjoitti:

Ruveta ryyppäämään, enkä sitä ole tehnytkään. Ainoastaan vituttaa, että aloin polttaa taas. Olen minäkin ylipainoinen ja käynyt salillakin säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta en koskaan saanut mitään todellista aikaan. Ehkä nyt olis aika kun Exä siitä KOKO AJAN HUOMAUTTELI. JA nykyisensä ON BODARI ja timmi. Kai siinä yhdistyy ne kaikki MUUTKIN PRINSSIN ominaisuudet. Itsessäni ei ole kuin huonoja ominaisuuksi, joiden kanssa EI VOI ELÄÄ!

Kasvattakaa lihasten sijasta itsetuntoanne. Jos ajaudutte ainoastaan ulkonäköä arvostavien naisten pariin se johtunee siitä että itsekin arvostatte enemmän ulkonäköä kuin kahden ihmisen välistä tunnetta ja yhteenkuuluvuutta.

Kun erosin aikoinani käräjöivästä avioliitosta olin satavarma että ei koskaan enää. Ymmärsin vasta jälkeenpäin (ne paljonpuhutut EROTUSKAT läpikäytyäni) että ei ollut eukossa vika eikä minussakaan. Vaan siinä että oltiin ihan liian erilaisia vaikka naimisiin mentiin kun siinä iässä kaikki muutkin pari vuotta seukanneet meni.

Mut sitten tapasin naisen joka olikin ihan erilainen kuin kukaan seurustelusuhteeni koskaan.

• minäkin kyllä
        ei ole aikomuskaan kirjoitti:

aloin polttaa uudestaan vähäksi aikaa. Kun aloin käymään lenkillä iha tosissaan polttaminen haittasi sitä niin paljon, että ei ollut kovinkaan vaikea päätön lopettaa melkein heti uudestaan. Kun sitä saa itsensä jonkin näköiseen "aivottomaan" suoritustilaan, niin aikakin menee niin ettei huomaakaan.

Hassua, että täälläkin naiset on huomauttelemassa että mitäs päästit itsesi niin huonoon kuntoon. En mä ainakaan päästänyt. Piti vaan olla koko ajan tekemäss niitä Exän kotkotuksia joihin ei todellakaan kuulunut liikunta.

Se pitää myöntää, että kyllä sitä aika tahdottomaksi sitten muuttui pidemmän päälle. Minä kun en jaksanut asioista kiistellä, niin oli helpompaa mennä sitten "virran mukana". Ex taas rakasti riitelyä, koska sehän on aina miehen homma sitten tehdä sovintoa ja ostella lepyttelylahjoja.

No pääasia että se on mennyttä. Sanotaan että aika kultaa muistot, mutta en usko että edes vuosikymmenen kuluttua löydän mitään kaipaamisen arvoista avioliittoni loppupuolelta.

• itsetunto
        gdfs kirjoitti:

Kasvattakaa lihasten sijasta itsetuntoanne. Jos ajaudutte ainoastaan ulkonäköä arvostavien naisten pariin se johtunee siitä että itsekin arvostatte enemmän ulkonäköä kuin kahden ihmisen välistä tunnetta ja yhteenkuuluvuutta.

Kun erosin aikoinani käräjöivästä avioliitosta olin satavarma että ei koskaan enää. Ymmärsin vasta jälkeenpäin (ne paljonpuhutut EROTUSKAT läpikäytyäni) että ei ollut eukossa vika eikä minussakaan. Vaan siinä että oltiin ihan liian erilaisia vaikka naimisiin mentiin kun siinä iässä kaikki muutkin pari vuotta seukanneet meni.

Mut sitten tapasin naisen joka olikin ihan erilainen kuin kukaan seurustelusuhteeni koskaan.

kohoa siinä samalla kun alkaa pitää itsestään huolta lenkkeilyn ja punttisalin myötä. Mutta ulkonäköä arvostava se nainen oli. Mitä muuta voit parturi-kampaajalta odottaa. Toisaalta pidin siitä, että hän laitteli hiuksiani toisin kuin olin ennen itse laittanut. Värjäilikin.
        Mutta oli hän aina enemmän kiinnostumu ulkoisista asioista kuin sisäisitä. Näin varmasti tämän nykyisenkin kanssa.
        Exänsä kanssa se ei edes kehdannu liikkua tietyissä piireissä.

• naxus
        itsetunto kirjoitti:

kohoa siinä samalla kun alkaa pitää itsestään huolta lenkkeilyn ja punttisalin myötä. Mutta ulkonäköä arvostava se nainen oli. Mitä muuta voit parturi-kampaajalta odottaa. Toisaalta pidin siitä, että hän laitteli hiuksiani toisin kuin olin ennen itse laittanut. Värjäilikin.
        Mutta oli hän aina enemmän kiinnostumu ulkoisista asioista kuin sisäisitä. Näin varmasti tämän nykyisenkin kanssa.
        Exänsä kanssa se ei edes kehdannu liikkua tietyissä piireissä.

Tunnen ihmisiä joille ulkoiset seikat menevät yli kaiken muun. Pitää olla trendikäs. Sisustus, vaatteet, käytös, ystävätkin.

Ikää myöten tuo usein karsiutuu. Ihminen kasvaa sisältä, alkaa nähdä asiat eri valossa. Mikä eilen tuntui maailman tärkeimmältä, voi tänään tuntua lapselliselta. Mikä eilen tuntui typerältä ja vanhoilliselta, voikin tänään olla ajankohtaista juuri minulle.

Monesti toivoo, että sitä kypsyyttä löytyisi nuorempanakin. Etenkin jos kuvioissa on toinenkin ihminen tunteineen. Ehkä hänkin kasvaa vähitellen. Et ehkä ole sitä näkemässä, mutta joku päivä hän on ymmärtänyt mitä suhde toiseen ihmiseen tarkoittaa. Ja ehkä sinä tapaat sellaisen, joka jo ymmärtää sen.

• mukavasti

Ihan vastaava tilanne täällä. 10 vuoden yhdessäolon jälkeen vaimo jäi vuodenvaihteessa kiinni pettämisestä. Tammi- ja helmikuu oli tosi kamalia, ero tuli ja koti meni hajalle.

Nyt taas elämä hymyilee
      - mieliala ollut enemmän kuin ok
      - paino putosi 10 kg ja olo on nyt tosijees
      - vaatekaappi meni uusiksi
      - baarit vaihtui reippailuun
      - pari viikkoa sitten tutustuin puolivahingossa aivan ihanaan naiseen. Silläkin rintamalla vain hyvää

Ex saa rauhassa maistella kiellettyä hedelmäänsä koko rahan edestä. Eipä vaikuta onnelliselta. Kolmen kuukauden päästä harkinta-aika on ohi ja bye bye.

• pääsit niin

nopeesti jaloilles. Kun nyt tuntuu, että kaikki on pelkästään synkkää. Muija ollut kolme viikkoa poissa. enimmäkseen sen uutensa luona. Nyt tuntuu, että mä en nouse täältä enää ikinä.

• olen sulle
        pääsit niin kirjoitti:

nopeesti jaloilles. Kun nyt tuntuu, että kaikki on pelkästään synkkää. Muija ollut kolme viikkoa poissa. enimmäkseen sen uutensa luona. Nyt tuntuu, että mä en nouse täältä enää ikinä.

kateellinen. Sä olet sentään elänyt suhteessa, josta jäit edes kaipaamaan/ikävöimään jotakin...

• vaimo ei
        olen sulle kirjoitti:

kateellinen. Sä olet sentään elänyt suhteessa, josta jäit edes kaipaamaan/ikävöimään jotakin...

Jäänyt kaipaamaan yhtään mitään. Hän ei halua olla minun kanssani nyt eikä koskaan tulevaisuudessa enää misään tekemisissä.
        Vaikka on se jo viime päivinä tajunnu itsekin,että ei ihan parhaalla mahdollisella tavalla itsekään toiminu. Eli tunnustanut syyt myös itsessään vaikka siihen asti syytti vain mua.
        Ja totta kaipaan asioita, joita ei suhteessamme enää muutamna loppu kuukauden aikana näkynytkään. Mutta oli niitä joskus. Iloa, naurua, hymyä, kiihkoa ja intohimoa. En tiedämiten aitoja ne hänen puoleltaan oli, mutta oli kuitenkin. Tarina nimittäin myöhemmin paljastaa teeskentelyn.

• Alisa

Tänään tasan 10 vuotta, kun ero tuli voimaan - ja konkreettisesti mun uusi elämä alkoi! Ihan kuin jääkausi ois väistynyt. Mikään ei ole v...iheliäisempi olotila kuin jakaa elämänsä täysin väärän ihmisen kanssa. Nyt on toisin!!!

• Jamppis

Minäkin lopetin lusimisen edellisessä suhteessa 4 vuotta sitten ja lähdin kävelemään. En enää jaksanut kuunnella koton ainaista jäkätystä siitä mitä kaikkea jätin tekemättä tai hoitamatta, aivan sama mitä tein niin se ei riittänyt :( loppu aikoina peiliin katsoessa en enää tuntenut itseäni vaan siellä oli vieras mies joka maksoi vaimon elämisen ja harrastukset eikä saanut mitään suhteesta.

Päätin lähteä ja se oli elämäni paras päätös :)

Tiputin painoa kanssa sen 10 kg ja aloin käymään taas lenkillä ja salilla. Kaksi vuotta sitten törmäsin netissä ikäiseeni naiseen ja nyt olemme olleet naimisissa puoli vuotta enkä voisi olla onnellisempi :) Olen löytänyt naisen jonka kanssa voisin elää loppuelämäni onnellisena

Naisissa on eroja kuten viineissäkin ;) Ei yhden huonon takia kannata jättää kaikkia juomatta, pitää vain panostaa laatuun :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      47
      2973
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2751
    3. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      33
      2649
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      39
      2466
    5. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      50
      1938
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1569
    7. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1483
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      106
      1287
    9. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      178
      1219
    10. En vain unohda

Sitä miten rakastuneesti olet minua katsonut. Oliko tunteet liian suuria että niistä olisi voinut puhua.
      Ikävä
      73
      1070
    Aihe