PMS-syöpöttely

Kuukautisraivo

Onko muilla tällasta?
Noin viikkoa ennen kuukautisia alan mussuttaan sapuskaa holtittomasti. Koko ajan tekee mieli makeaa ja on muka nälkä.
Muuten on painonpudotus mennyt kohtalaisesti, mutta aina tää yks viikko kuukaudesta yhtä helvettiä.
On kyllä muutenkin pahat peeämässät, enä apua oo saanut mistään.

7

1792

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näitä..

      meikäläiselläkin, PMS-oireet ovat todella pahat eivätkä lääkäritkään näitä juuri noteeraa, syömishimo on se ehkä kaikista helpoin näistä vaivoista mutta kiusallinen sekin kun painoa pitäisi pudottaa.

      Mä olen nyt selvinnyt näistä himoista tummalla suklaalla, sokerittomilla karkeilla ja pähkinöillä ja jos ihan törkeä himo iskee niin kaupasta ostan 100g irtokarkkeja ja heitän kerralla huiviin niin ei vähään aikaa tee mieli mitään.

      Suorastaan paskamainen vaiva tämä :(

    • Nimetön

      ..menkkojen eka päivä on hirveä, olo on sellainen että tekisi mieli olla vaan peiton alla. Kivut yms kestää, mutta se hirveä alakuloisuus ja itkuisuus mihin ei muka auta kuin pizza ja jäätelö ja suklaa ja munkit. Onneks se ei kestä kuin päivän tai kaksi, joten se ei laihdutusta kaada, kai se ärsyttää eniten ettei hallitse itseään ollenkaan silloin.

    • Ansku23

      Itsellä onneksi nykyään on aika kivuttomat kuukautiset, ongelmallinen on se vuorokausi ennen niiden alkamista. Sillon mielialat ailahtelee, suklaata on PAKKO saada ja maha on kippee. Tietääpä ainakin että menkat alkaa kohta kun huomaa että vetää herneen nenään pienestäkin asiasta ja tekis mieli vaan maata sängyssä peiton alla pimeässä :P

      Ja sitten on tosiaan morkkis kun vetäny nassuun pari suklaalevyä ja muutakin rasvasta vuorokauden sisällä :(

    • sama juttu..

      minulla!! Laihdutus menee ihan hyvin mutta auta armias viikko ennen kuukautisia!! Koko viikko menee syömiseen ja sitten onkin paino noussut reippaasti ja turvotusta on niin että ei meinaa silmät saada auki aamuisin! Heti kun kuukautiset alkaa niin kaikki ookoo taas!Ja niin alkaa alusta....:/
      Kokeile jos ehkä magneesium tai kromi tableteista olisi apua...Mun mielestä ne pahimmat PMS vaivat helpottuvat hiukan...ehkä luulotautia mutta eihän siitä haittaakan ole!:)

      • Kuukautisraivo

        Täällä mie mussutan ja aika tarkalleen se on aina viikko tätä pirullisinta.
        Juon magnesiumia, Diasporal-jauhe, joka sekoitetaan veteen. Pitääpä tuota kromiakin kokeilla. Vaikka pidänkin näitä vähän humpuukina. Eipä niistä haittaakaan oo, jos ei hyötäkään. Jos vaan rahat riittää.


      • Emilia Erikoinen

        Ihan kuin mun elämästäni n. viikko ennen vuotoa. Sillon uppoaa mikä tahansa ja kuinka paljon tahansa. Erityisesti kysyntää olisi sipseille, mutta niitä en voi muista terveyssyistä syödä lähes ollenkaan. Seuraavana listalla ovat irtokarkit, joita sitten kuluukin aivan liian suuria määriä. Suklaa ei minua suunnattomasti himota.
        Ja tästä johtuen se paino NOUSEE jopa useita kiloja sillä viikolla. Sitten on työn takana saada se takaisin alas, kun yksi niistäkin laikkari-viikoista menee niiden menkkojen potemiseen. On nimittäin sen verran kipeä olo silloin, että ei paljoa tee mieli harrastaa mitään. Kotisohva on silloin paras kaveri. ;)


    • Anonyymi

      Vanha ketju, mutta aina ajankohtainen aihe. Mua ottaa päähän äskeinen artikkeli jonka luin aiheesta. Lääkärin mukaan syöminen on siis PMS oire, yhdyn tähän. Mutta hänen mielestään sen tiedostettuaan nainen ymmärtää mistä se johtuu ja tajuaa täten olla syömättä. No mitä helekuttia.. mun on NÄLKÄ, nälkänälkä. Leipä ois se ykkönen, mut ihan kotiruoka. Ei pizza, suklaa, karkki.. ei mikään mieliteko. Kevennä tässä kun vedät viikon nälkään tuplaten ruokaa. Tai kilju raivostä nälkääsi kun yrität syödä normaalin määrän. Hohhoijaa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5178
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3377
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1512
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      184
      1353
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1046
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      958
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      877
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      768
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      63
      728
    Aihe