työssä käynti

yliarvostettua

Mitä järkee on raataa nelkyt vuotta ja kuolla pois, sitte jää kakarat tappeleen omaisuudesta. Ei kai ihmiselämän tarkoitus ole työnteko?

11

970

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Työtä kun tekee niin pääsääntöisesti kuitenkin elintaso on mukavampi kuin joutenollessa...Ja eikä tarvitse edes puhua mistään ökyilystä vaan siis aivan normaalista "turvallisesta" jokapäiväisestä eteenpäin taivaltamisesta jota se kuitenkin likimain kaikilla on. Erikseen tietty henkilöt joilla jo on niin paljon maallista ettei enää tarvitse tehdä mitään, mutta puuduttavaksi se mitääntekemättömyyskin lopunkaiken yleensä käy.

      Ei sen puoleen, kyllä joku yksi sapattivuosi kelpaisi itsellenikin mutta duunia vain on painettava kuten muidenkin tavistallaajien, että elämä pysyy uomissaan. Ja sitäpaitsi: kyllä työnteossakin on hetkensä, itse en ainakaan jaksaisi vain lojua päivästä toiseen.

    • mitäs itse teet?

      Elät sossun elättinä ja taot päähäsi, että kyllä mä olen tyytyväinen kaikkeen kun muut maksaa. Mikään muu tässä maailmassa ei ketuta niin paljon kuin ihmiset jotka eivät ole edes itseään oppineet ruokkimaan ja silti yhteiskunta pitää huolen.

      • työtön76

        "mitäs itse teet?"

        Voisin tulla tekemään sun työt? Ja sä voit tulla viettämään kissanpäiviä työttömänä. Katsotaanpa sen jälkeen, kauanko jaksat huutaa työttömyyden iloista :D Työttömille narisemisen sijaista voisit valittaa kansanedustajille harjoitetusta talouspolitiikasta, sillä voisit saada peräti jotain aikaankin. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin tyhmät juntit, jotka eivät tajua mistään yhtään mitään... Sen aikaa vietän toki sossun elättinä, koska se on (vain) vähäinen korvaus siitä, että tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen.


      • Miksu.
        työtön76 kirjoitti:

        "mitäs itse teet?"

        Voisin tulla tekemään sun työt? Ja sä voit tulla viettämään kissanpäiviä työttömänä. Katsotaanpa sen jälkeen, kauanko jaksat huutaa työttömyyden iloista :D Työttömille narisemisen sijaista voisit valittaa kansanedustajille harjoitetusta talouspolitiikasta, sillä voisit saada peräti jotain aikaankin. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin tyhmät juntit, jotka eivät tajua mistään yhtään mitään... Sen aikaa vietän toki sossun elättinä, koska se on (vain) vähäinen korvaus siitä, että tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen.

        "Tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen".

        Eli olet siis itse tätä porukkaa, jolla ei ole kaikki aivan kohdalleen ole osunut ja syytät siitä yhteiskuntaa. Tulee tuosta nimimerkkisi oletetusta syntymävuosimaininnasta mieleen Frederikin laulu: Harva meistä on rautaa ja sen sanat. Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa, moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan jne. Eli itse olet kolmekymppinen eikä ole elämä mennyt ihan kohdalleen, nyt se on yhteiskunnan vika.

        Mutta tämä tästä, näissä on aina mielipiteet ja ajatusmaailma niin kaukana toisistaan, että aivan turha alkaa asiasta riitelemään. Jokainen tavallaan ja vain itse tässä maailmassa on se joka voi asioihinsa vaikuttaa. Ei yhteiskunta eikä kukaan mukaan.


      • .A.
        Miksu. kirjoitti:

        "Tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen".

        Eli olet siis itse tätä porukkaa, jolla ei ole kaikki aivan kohdalleen ole osunut ja syytät siitä yhteiskuntaa. Tulee tuosta nimimerkkisi oletetusta syntymävuosimaininnasta mieleen Frederikin laulu: Harva meistä on rautaa ja sen sanat. Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa, moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan jne. Eli itse olet kolmekymppinen eikä ole elämä mennyt ihan kohdalleen, nyt se on yhteiskunnan vika.

        Mutta tämä tästä, näissä on aina mielipiteet ja ajatusmaailma niin kaukana toisistaan, että aivan turha alkaa asiasta riitelemään. Jokainen tavallaan ja vain itse tässä maailmassa on se joka voi asioihinsa vaikuttaa. Ei yhteiskunta eikä kukaan mukaan.

        >...eikä ole elämä mennyt ihan kohdalleen, nyt se on yhteiskunnan vika.

        Asiat voivat olla yhteiskunnan vikaa tai sitten omaa vikaa tai sitten molempien vikaa.
        Ja kuka osaa sanoa, että elämä on sitten "kohdallaan"?
        Mistä kukaan tietää milloin se elämä on "kohdallaan"?


      • työtön76 kirjoitti:

        "mitäs itse teet?"

        Voisin tulla tekemään sun työt? Ja sä voit tulla viettämään kissanpäiviä työttömänä. Katsotaanpa sen jälkeen, kauanko jaksat huutaa työttömyyden iloista :D Työttömille narisemisen sijaista voisit valittaa kansanedustajille harjoitetusta talouspolitiikasta, sillä voisit saada peräti jotain aikaankin. Mikään ei ärsytä niin paljon kuin tyhmät juntit, jotka eivät tajua mistään yhtään mitään... Sen aikaa vietän toki sossun elättinä, koska se on (vain) vähäinen korvaus siitä, että tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen.

        Ja nimenomaan tämän hetken parhaassa työiässä olevan väestön kohdalta.Otan esimerkiksi koulutusta, koulutusta ja koulutusta eli sama asia kuin hyväksikäyttö omissa silmissäni.

        Kaikenlaisia työharjoitteluita joissa vain revitään parhaassa työiässä olevilta työttömiltä ilmainen panos vailla mitään varmuutta ja kiitos Suomen paskahallituksen toimien, jotka toimivat kuin maalla ei olisi lainkaan tulevaa väestöä.

        Samat ongelmat ovat tietysti muillakin eri elämäntilanteissa olevilla, kuten eläkeläisillä, lapsiperheillä, sairailla jne.Vaikuttaa siltä tämä nykyinen valtaa pitävä roskajoukko vielä vastakkainasetteleekin ihmisiä ja en edes ihmettele.

        Helppohan on heidän katsella sivusta, kun tavalliset ihmiset keskittyvät toistensa piikittelyyn sen sijaan, että tekisivät ahneille paskoille elämän tarvittaessa hyvin vaikeaksi.


      • työtön76
        Miksu. kirjoitti:

        "Tämä yhteiskunta on tunaroinut pahemman kerran ja vienyt monelta suomalaiselta uskon tulevaisuuteen".

        Eli olet siis itse tätä porukkaa, jolla ei ole kaikki aivan kohdalleen ole osunut ja syytät siitä yhteiskuntaa. Tulee tuosta nimimerkkisi oletetusta syntymävuosimaininnasta mieleen Frederikin laulu: Harva meistä on rautaa ja sen sanat. Harva meistä on rautaa, niin moni taipua saa, moni omillaan oppinut ei ole toimeen tulemaan jne. Eli itse olet kolmekymppinen eikä ole elämä mennyt ihan kohdalleen, nyt se on yhteiskunnan vika.

        Mutta tämä tästä, näissä on aina mielipiteet ja ajatusmaailma niin kaukana toisistaan, että aivan turha alkaa asiasta riitelemään. Jokainen tavallaan ja vain itse tässä maailmassa on se joka voi asioihinsa vaikuttaa. Ei yhteiskunta eikä kukaan mukaan.

        "Eli itse olet kolmekymppinen eikä ole elämä mennyt ihan kohdalleen, nyt se on yhteiskunnan vika."

        Niin, sitä on niin helppo heittää ilmaan kaiken maailman väitteitä, mutta kun tulee faktojen pöytään lyömisen aika, teikäläiset narisijat katoavat yleensä paikalta kuin se kuuluisa pieru Saharaan :) Minun ei tarvitse mainita kuin se fakta, että tässä maassa on työttömiä/työelämän ulkopuolella olevia moninkertainen määrä vapaisiin työpaikkoihin nähden, minkä jälkeen teikäläisiltä en ole kuullut tasan yhtäkään järkevää kommenttia. Yleensä keskustelu jää tämän jälkeen vänkkäämisen ja henkilökohtaisuuksien laukomisen asteelle, josta rationaalisuus on yhtä kaukana kuin esikouluikäisten jutuista. Kertonee vänkkääjien keskimääräisestä henkisestä tasosta jotain?

        Valitan, minulle on turha tarjota tuota jarisarasvuomaista jokainen-on-oman-onnensa-seppä-slogania, ihan niin todellisuudesta irtautunut en vielä ole :D Ja sosiaalitukia nostan tulevaisuudessakin ilman huolen häivää ja SINÄ MAKSAT NE VEROT. Turha kuvitellakaan, että niin helpolla pääsisit työttömistä eroon.


      • muumio
        labtech27 kirjoitti:

        Ja nimenomaan tämän hetken parhaassa työiässä olevan väestön kohdalta.Otan esimerkiksi koulutusta, koulutusta ja koulutusta eli sama asia kuin hyväksikäyttö omissa silmissäni.

        Kaikenlaisia työharjoitteluita joissa vain revitään parhaassa työiässä olevilta työttömiltä ilmainen panos vailla mitään varmuutta ja kiitos Suomen paskahallituksen toimien, jotka toimivat kuin maalla ei olisi lainkaan tulevaa väestöä.

        Samat ongelmat ovat tietysti muillakin eri elämäntilanteissa olevilla, kuten eläkeläisillä, lapsiperheillä, sairailla jne.Vaikuttaa siltä tämä nykyinen valtaa pitävä roskajoukko vielä vastakkainasetteleekin ihmisiä ja en edes ihmettele.

        Helppohan on heidän katsella sivusta, kun tavalliset ihmiset keskittyvät toistensa piikittelyyn sen sijaan, että tekisivät ahneille paskoille elämän tarvittaessa hyvin vaikeaksi.

        Kerrankin järkevää puhetta.
        Herrat nauraa partaansa, tänä päivänä, kun "rupusakki" käy toistensa kurkkuun.
        Aikanaa Harri Holkeri tarjosi silakkaa kansalle, ei menty halpaan.
        Nyt herrat tarjoo veronalennuksia ja köyhäkansa huutaa hurraata, eivät vaivaudu miettimään kuka hyötyy veroalesta, ei ainakaan pienituloiset.
        Mutta eihän sillä väliä, syytetään eläkeläisiä ja seuraavana päivänä tuomille joutuvat lapsperheet ja tätä rataa se kulkee, ei kukaan huomaa miten paljon herrat käärii itsellen.


    • paha!!

      Onhan se ikävää että joidenkin täytyy tehdä töitä tämän lystin MAKSAMISEKSI!

      Siinä olen kanssasi samaa mieltä että joku tolkku ahneudessa pitäisi olla ja osata löysätä ajoissa että ehtii elämään muutakin kuin työvuosia!

      Kaikkein karmeita ovat tyypit jotka ahnehtivat loppuvuosinaan korotettuja eläke-euroja!
      Mihin ne ehtivät niitä käyttämään lyhyemmän loppuelämänsä aikana.

      50 , kriittinen tarkastelu työssäkäynnin motiiveihin!
      55 , ulos työelämästä, harvoin poikkeuksin!

    • yliarvostettua

      Ei sillä etten töitä tekis. Olen tehny yli kymmenen vuotta reilua kuutta päivää viikossa mutta nyt on varmaan sen verran omaisuutta ja rahaa että on tullu mieleen että mitä järkee!

      • muumio

        Oletko sinä tämänpäivän "jormaolliloita", kun jo 10vuodessa olet ehtinyt niin rikkaaksi ?
        Olen kuuskymppinen ja koko ikäni töitä tehnyt, mutta en vielä niin rikas ole etteikö tarvitsisi laskea, mihin rahani riittävät.
        Sen karehditun omakotitalon, olemme hartiapankkivoimin itsellemme saaneet ja nyt nautimme eläkepäivistä (noin 550€ käteen)suuren eläkkeemme turvin, josta emme paljon veroa maksa, mutta emme myöskään hyödy veroalesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      63
      1782
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1344
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      128
      1277
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1064
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      917
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      339
      849
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      734
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      674
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      653
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      65
      625
    Aihe