Purjehdushattu

avopäin

Mikä on hyvä purjehduspäähine muu kuin se perinteinen tummansininen kipparin lippalakki?

41

5406

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tärkeä

Itse käytän Trip- lippistä joka on vuodelta -77, väri on sini- valkoinen joten on isänmaallinen ja merihenkinen.
      Jos väri käy purjehdusvetimiesi sävyyn niin olen valmis hieromaan kauppoja:))

• avopäin

Nyt kun Helsingissä on Eteläsatamassa parhaillaan laivastovierailulla ranskalainen miinalaiva nimeltään Le Persee, niin eikös miehistön päähineissä silloin ole otsassa tämän aluksensa nimi, joten jos heiltä saisi ehkä ostettua hatun niin siinähän olisi ainakin erikoinen päähine.

• s/y Avec
        avopäin kirjoitti:

Nyt kun Helsingissä on Eteläsatamassa parhaillaan laivastovierailulla ranskalainen miinalaiva nimeltään Le Persee, niin eikös miehistön päähineissä silloin ole otsassa tämän aluksensa nimi, joten jos heiltä saisi ehkä ostettua hatun niin siinähän olisi ainakin erikoinen päähine.

Tuuli on vienyt minulta 6 hattua, joista kaksi kipparinlakkeja, teetin nyt tusinan uusia veneeni nimellä brodeerattua lippistä. (Edullisia, jos sattuu olemaan suhteessa liikelahjafirmoihin.) Tässä muuten liikelahjafirmoille tuoteidea, tyylikkäät lippikset brodeeraus, ilmoitus veneseurojen vuosijulkaisuihin.
        Syydwesti on paras, kun sataa. Huput ei toimi, ne on aina silmillä.

• Kippari

Minulla on HANKKIJA oranssi lippis-- se on ainoa oikea päähine sillä se loistaa pinnalla kun putoan mereen (lue = akka kampeaa mereen), on perillisen helpompi pelastaa testamenttia allekirjoittamaan. Siis nyt kirppikselle etsimään HANKKIJA lippiksiä- ps. myös LABOR käy jos olet rannikkoruotsalaisia

• xxxxx

(joka on yksi maailman taitavimmista purjehtijoista) käytti jotain valkoista muovikypärää (pyöräily-, jääkiekko-?) America's cupissa (silloin kun cuppi ensimmäisen kerran lähti usasta, en muista tarkkaa vuosilukua).

Ja DC kyllä tietää mitä pistää päähän.

• Viki

Tuo oli asiaa!

Sitä minä olen jo monta vuotta selittänyt, että viranomaisten on välttämätöntä määrätä veneilykypärän käyttöpakko! Tietysti kypärän tulee olla CE-hyväksytty. Sitä sitten valtuutettu kypäräntarkastaja koputtelee vuosittain ja kymmenen euron hintaan lätkäisee tarkistusleiman.

• Huivipää

Pään peitoksi kietaistu ja takaa solmittu huivi/liina on hyvä, koska pysyy hyvin päässä eikä tuuli vie. Tarpeen vaatiessa lämmittää, muttei ahdista eikä hiosta kuten muut lätsät.

• lippalakki mukaan

Lippalakki pitää mielestäni löytyä veneestä. Suojaa hyvin auringolta, onhan auringonpitos todella ikävä ja pitkän päiväpurjehduksen aikana se tulee melko varmasti. Lisäksi sydvesti on sateella mahtava päähine. Oman maun mukaan mutta pää kannattaa suojata auringolta ja sateelta.

• Navy

Sellainen valkoinen pyöreä merimieslakki aitoon Village People-henkeen. Ja satamaan saapumismusiikiksi ko. orkesterin Ih the navy. Kippari voi täydentää tyyliä sellasella mustalla nahkaisella "kipparilakilla".

• SailingFun

Unohtakaa lippikset. Ottakaa tosi merimiehistä oppia. Cousteaun punainen pipo on paras mahdolinen päähine aurinkoa vastaan. Ei ole lippaa johon tuuli tarttuisi!

• Varokeino

Pipo hieman "rullattuna" toimii myös iskunvaimentimena!
        Värin saa vapaasti valita.

• lierihattu

Hellyllä ja Loidilla on kalastajahattuja, joissa lippikseen verrattuna hyvänä varusteena nauha leuan alle. Pitää tuulta, mutta varsin tarpeen aurinkosäällä.

• Paras_päähine

Ostin aikoinaan jo lopetetusta saariston pikkukaupasta lakin jonka malliksi ilmoitettiin potta. Siinä ei ollut lippaa eikä lieriä, eikä se myöskään ollut hiostava kuten pipot ovat. Tietääkö kukaan missä noita hyviä purjehdushattuja myydään?

• Ssppss

Pipo gore- kalvolla on hyvä. Kurjalla kelillä sydwest. Lippikset lentää veteen purjehtiessa.

• gfdgs

Purjehtijoille sopii erinomaisesti foliohattu.

• Kaikkilöytyy

Kelistä riippuen lippis, pipo tai sydvesti.

• Paras_päähine
      • Ulkosaariston_helmi

Samanlaisia sailor-pottalakkeja sai Gulkronan puodista heidän logollaan ja olivat ainakin puolet halvempiakin. Onkos se puoti nyt kiinni kuten satamakin?

• Ulkosaariston_helmi kirjoitti:

Samanlaisia sailor-pottalakkeja sai Gulkronan puodista heidän logollaan ja olivat ainakin puolet halvempiakin. Onkos se puoti nyt kiinni kuten satamakin?

No ei ole kauppa kiinni. Minulla on tuollainen ja se on varustettu valkoisilla ja punaisilla ledeillä. Tosin se on liian pieni, joten annoin sen 6-vuotiaalle pojalleni.

• pipomopopipo

Kaveri soitti just perjantaina ja lupasi tuoda minulle samanlaisen sailor-capin kuin yllä olevassa sivustossa. On hankkinut kyseisen "täytyy" varusteen Saksalaisen korkealuokkaisen veistämön henkilökunnan myymälästä. Jippii ! Kyseisellä veistämöllä on myös Suomessa tytäryritys.

• Enihankehdannut

Meinasin ostaa vahingossa ruorinkuvalla varustetun lippiksen. Mutta ei, en tohtinut. Joku olisi pahoittanut mielensä siitä, että olen purjehtija, avomerilaivuri tai kippari tai jotain muuta yhtä elitististä. Kunnon laituripersu ajaa busterilla ja syö lenkkimakkaraa.

• itselläkolme

Vänöstä saa mukavia paikallisia villapipoja. Tuet näin myös saaristolaisia ;)

• Paras_päähine

Villapipoa en halua. Pipoja mulla on ja ne ovat epämukavia hiostavia. Haluan tuollaisen lipattoman lierittömän pottalakin joka minulla oli.

• hyvä.mutta.huono
        Paras_päähine kirjoitti:

Villapipoa en halua. Pipoja mulla on ja ne ovat epämukavia hiostavia. Haluan tuollaisen lipattoman lierittömän pottalakin joka minulla oli.

Joka väittää, että villapipo hiostaa, valehtelee. Pipo voi kyllä hiostaa, mutta niitä tehdään paljon ties mistä akryylilangasta.

Itse asiassa vielä pipoakin paremmaksi on osoittautunut kai pilkkijälle tehty lakki, joka on lämmin ja vedenpitävä. Siinä on pieni muotoiltava lippa ja korvat peittävät läpät.Lakin katu-uskottavuus "Kuusamo" -teksteineen on kyllä koettu huonoksi.

• ariel371

Mulla on Suomen armeijan hellehattu, kurkkusalaattikuosilla. KFOR -reissuni peruja. Naru leuan alta ja pysyy päässä, lieri suojaa naamaa, korvia ja niskaa. Pleksikupunsa alla hikoilevat purjelentäjät näkyvät suosivan samanlaista hattumallia.

Kylmässä sitten se toinen armeijan päähinemalli, norsunv××ttu, karvalakki jonka kanssa pärjää vaikka Karhusaaren kierrossa Jäämerellä.

• spreyhood

Sydwest on paras!

• Rastapopoulos

Tummansinisen ns. kipparin hatun historia tuntuu yllättävän. Kyseessä näyttää olevan perinteinen kreikkalaisen kalastajan hattu. Merimiehet kai on nähneet reissuillaan ja sieltä se on meille hiipinyt.

• seppomartti

Tarina on hyvä, mutta rohkenen epäillä todenperäsyyttä. Ei tule mieleen, että kyseinen lakki olisi Kreikassa yleisesti käytössä. Muuallakin enemmän kuivan maan talvihattu kuin veneilypäähine

• Rastapopoulos

Googlaa kuvia niin tarina muuttuu raportoinniksi.

• Lesoilija

Päähineen mallille ihan sama, pääasia että on joku merkkituete ja tuotteen nimi ja logo näkyy selvästi.

• HHParas

Helly hansen asusteet on hyviä, logo näkyy selvästi takeis ja housuis ja paidoissa eli voi lesoilla kaikkialla

• selitähän

Voitko jotenkin selittää, minä kun en ymmärrä, miten jollain asusteella voi lesoilla.

• Paras_päähine

Täällä tuntuu olevan näitä näkijöitä jotka uskovat tietävänsä itseäni paremmin mikä on ollut paras purjehduspäähineeni.

• sopivalöytynyt

Se on vain sinun uskomuksesi.

• 3-ja-17

Biltemassa on halpoja lierikangas hattuja. Kun vielä laittaa niihin narulenkin jonka voi kiertää kaulan alle, niin ei tarvitse tuuleen hukattuja lakkeja surra. Itselläni meni 50 euron Partioiaitasta ostettu lierihattu tuulen mukana ensimmäisen käyttökerran yhteydessä. Seuraavaan ymmärsin laittaa narulenkin.

• Legioonalainen

Vaalea legioonalaislippis kiristysnauhalla. Ei pala auringossa mikään kohta päästä.

• Ei.lippaa.ainakaan

Lippalakki lentää oitis mereen purjeen ja/tai tuulen viemänä kun nostat purjeita kannella, vaikka olisi mikä kiristysnauha. Pottalakki paras.

• lippa.kans
        Ei.lippaa.ainakaan kirjoitti:

Lippalakki lentää oitis mereen purjeen ja/tai tuulen viemänä kun nostat purjeita kannella, vaikka olisi mikä kiristysnauha. Pottalakki paras.

Päästä lippis toisinaan lentää, mutta kun on takaa kauluksessa kiinni, ei lennä mereen. Muutoin lippa on ehdottomasti hyödyksi ja lähes pakollinen silmälasien kanssa.

• applix

Lyhyt ja suora lippa. Pitkälippainen lentää tuulen mukana ja muodikas kaareva lippa päästää auringonvalon aina jompaan kumpaan silmään. Sain tälle vuodelle perinteisen tummansinisen kipparilakin, joka on toiminut yllättävän hyvin.

• Kurkkupurkkimies

Iso kurkkupurkki on ollut miellyttävä päähine matk. Siitä saa helposti myös toiletin. Kun huuhtoo sen meressä tai järvessä tarpeiden teon jälkeen, sitä voi taas käyttää päähineenä. Voin myydä veneilyhattuni sellaista kaipaavalle.

• Vähänväljempää

Minulla on muutama lippis ja yksi hyvä on sellainen aavikkolippis jossa niskaa suojaa kangasleppa ja muutamia kaulaan laitettavia kulkukortin tai avaimen kaulanauhoja sekä henkseleistä otetut nipsut narun päässä. Näillä loppui lippisten lentely mereen ja samaa voi käyttää myös mopoa vuokratessa jos nyt ei helteessä viitsi kypärää käyttää eräässä EU maassa jossa ei niin nökönuukaa ole noiden määräysten kanssa ja ihmiset saavat ihan itse päättää mitä päähänsä laittavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo hiiri kadoksissa, Marin jo kommentoi

Kuinka on valtiojohto hukassa, kun vihollinen Grönlantia valloittaa? Putinisti Purra myös hiljaa kuin kusi sukassa.
      Maailman menoa
      68
      4900
    2. Lopeta jo pelleily, tiedän kyllä mitä yrität mies

Et tule siinä onnistumaan. Tiedät kyllä, että tämä on just sulle. Sä et tule multa samaan minkäänlaista responssia, kosk
      Ikävä
      283
      4225
    3. Tampereen "empatiatalu" - "Harvoin näkee mitään näin kajahtanutta"

sanoo kokoomuslainen. Tampereen kaupunginvaltuuston maanantain kokouksessa käsiteltävä Tampereen uusi hyvinvointisuunni
      Maailman menoa
      290
      3458
    4. Tehomaksu rankaisisi normaalista sähkönkäytöstä

Energiaviraston valmistelema tehomaksumalli herättää aiheellista huolta erityisesti tavallisten kotitalouksien näkökulma
      Maailman menoa
      118
      3315
    5. Nuori lapualainen nainen tapettu Tampereella?

Työ­matkalainen havahtui erikoiseen näkyyn hotellin käytävällä Tampereella – tämä kaikki epäillystä hotelli­surmasta tie
      Lapua
      38
      3190
    6. Lidl teki sen mistä puhuin jo vuosikymmen sitten

Eli asiakkaat saavat nyt "skannata" ostoksensa keräilyvaiheessa omalla älypuhelimellaan, jolloin ei tarvitse mitään eril
      Maailman menoa
      127
      1868
    7. 105
      1630
    8. Leo Meller on kuollut

Mtä sääntöjen vastaista Mellerin kuolemassa?
      Helluntailaisuus
      172
      1281
    9. Toimari laittoi afrikkalaiset työharjoittelijat laulamaan Banaaninlastaajan laulua!

Käski vielä heidän sanoa aina aamulla tehtävien jaossa "tama ei olla valkoisen miehen homma."
      Maailman menoa
      40
      1205
    10. Orpo pihalla kuin lumiukko

Onneksi pääministerimme ei ole ulkopolitiikassa päättäjiemme kärki. Hänellä on täysin lapsellisia luuloja Trumpin ja USA
      Kansallinen Kokoomus
      88
      1168
    Aihe