Vaaka valehtelee

Punnitsija

Olen huomannut, että vaa'alla on käytävä n. 5 kertaa aamun aikana, jotta todellinen paino selviäisi. Paino voi nimittäin heitellä kaksikin kiloa. Kun on tarpeeksi punnituksia, niin todellinen paino selviää. Aamupainoon nimittäin ainakin mulla vaikuttaa vessassakäynti tosi paljon.

Toinen juttu on sitten se, että eri vaa,at näyttävät samasta ihmisestä ihan eri lukuja. Heitto eri vaakojen välillä voi olla jopa 3 kg!

4

1351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Marie

Oma vaakani näytti 9 kg alakanttiin, oi tosi kiva yllätys kun menin koulun vaa'alle, joka oli juuri tarkastettu. Ja kyllähän tuon 9 kg olisi huomannut ulkonäössäkin, mutta kun on monta vuotta käynyt samalla vaa'alla niin ei ole muodostunut oikeaa mielikuvaa.

• mimmi

Tietenkin kun lirautat pyttyyn useamman desilitran nestettä, vaakasi näyttää samantien painossasi yhtä paljon vähemmän. Sama toimii päinvastoin: kun kulautat kurkusta tuopillisen vettä ja hyppäät vaaalle, niin painat puoli kiloa enemmän.

Sen sijaan jos painosi heittelee pari kiloa lyhyen ajan sisällä ilman "sisäänottoa" tai "ulosheittoa", niin kehoittaisin hankkimaan paremman vaaan. Toisaalta vaikka oma vaakasi ei näyttäisikään tulosta tarkasti, se näyttää painosi suhteellisen muutoksen eikä parin kilon epätarkkuus painoa määritettäessä ole merkittävä.

Ajan kuluessa ja käytettäessä vaaat menettävät tarkkuuttaan, joten tuntemattomalla vaaalla itsensä punniseminen on korkeintaan suuntaa-antava.

• Punnitsija

miksi vaaka näyttää vessassakäynnin jälkeen 1/2-1kg enemmän, kuin ennen käyntiä. Vasta n. tunnin kuluttua tilanne on "tasoittunut".

• mimmi
        Punnitsija kirjoitti:

miksi vaaka näyttää vessassakäynnin jälkeen 1/2-1kg enemmän, kuin ennen käyntiä. Vasta n. tunnin kuluttua tilanne on "tasoittunut".

Olen omalla vaa'allani kokeillut punnitusta ennen ja jälkeen vessakäynnin ja ennen ja jälkeen vesilasillisen juonnin ja kyllä paino on sen mukaan vaihtunut. Epäilen, ettei vaakasi ole toiveisiisi riittävän tarkka.

Entinen vaakani näytti viiden sekuntin kuluttua hyvinkin kilon enemmän tai vähemmän. Saman heilahduksen saattoi usen huomata myös nollanäytössä: kun en seisonut vaa'alla, puntari saattoi näyttää nollaa, kun hyppäsin vaa'alle ja pois se näyttikin 1 kiloa ja kun hyppäsin vaa'alle uudestaan, painoin yhtäkkiä kilon enemmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1577
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      12
      1460
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1390
    4. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      69
      1260
    5. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      111
      1229
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1150
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      258
      977
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      971
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      925
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      907
    Aihe