ihmisoikeus rikos
26
880
Vastaukset
- hilkkaliisa
ja me silti olemme huolissamme kun IF ei lupauksensa mukaan huolehdikaan homesairaista.
If lupaa vielä, nopeasti mainoksen mukaan, huolehtia ja olen odottanut "vasta kolme vuotta".
Työkykyni meni 1999 työpaikkani homeista ja Streptomyces aktinobakteerista.
Vuosi 2000 minua työkokeilutettiin ja joka kerta keuhkoni tulehtuivat.
Vuonna 2001 ja 2002 minua vielä työkokeilutettiin ja keuhkoni tulehtuivat, kun työkokeilupaikat valehdeltiin homeettomiksi ja niissä olikin hometta.
Vuosina 2002 - 2004 joulukuuhun asti minua opiskelutettiin homeisella koululla, jossa keuhkoni tietenkin tulehtivat ja äänikin oli pois viisi viikkoa, kun yskin ja äänihuuleni repesi. Kyselin Kelalta saanko lopettaa koulun, mutta he sanoivat, ettei sitten tule mistään rahaa ja minulla ei ole sitä rikasta miestäkään, jonka kukkarolla voisin vierailla.
Vuonna 2003 sain ammattitautidiagnoosin ja moni erikoislääkäri on todennut minut työkyvyttömäksi.
IF:n asiantuntijalääkärit kumoavat nuo erikoislääkäreiden todistukset ja minua näkemättä he toteavat minut terveeksi ja työkykyiseksi.
Pikkuhiljaa minä alan jo huolestua, vaikka joka päivä TV:ssä tuleekin mainos: ÄLÄ HUOLEHDI, ME HUOLEHDIMME.
Ihan turhaahan tämä huolestuminen on kun IF:n asiantuntijalääkärit toteavat minut terveeksi jokaisen valituksen ja uuden lääkärintodistuksen lähettämisen jälkeenkin.
Onkohan tämä nyt sitten ihan turhaa - tämä huolestuminen - kun IF on luvannut nopeat päätökset - ainakin TV-mainoksen mukaan.
Kannattaisikohan minun ottaa yhteyttä kuluttajansuojalautakuntaan, kun se mainos ei pidä paikkaansa.
Voi kun minua nyt alkoi huolestuttamaan, kun pitää maksaa selkäkivun ja nivelkipujen vuoksi ottamani 15 kerran fysikaalinen hoitokin, jonka terveyskeskuslääkäri määräsi. Vaikka nivelkivut tulivat altistuksista niin IF:n asiantuntijalääkäreiden mukaan home ei niitä aiheuta eikä ole minullekaan aiheuttanut. Kirjallisuuden mukaan aiheuttaa.
Ai niin - IF huolehtii. IF on suomennettuna JOS ja/tai KUN. Siis JOS huolehtii. Tai KUN huolehtii niin eihän minulla ole mitään hätää.
Vakuutusoikeuden päätöskään ei kestä kuin vuosi ja kome kuukautta.
No minähän olen tottunut tähän odottamiseen ja kotonakin on kasvatettu kiltiksi tytöksi.
Ihan kiltistihän minä täällä odotan. Mihinkä sitä menisi kun ulkonakin taas on satanut ja siellä taas yskittää. Pitäisikö IF:n asiantuntijalääkäreitä kysyä johtuuko se homeesta. No tietäähän sen vastauksen ei johdu.
Silti huolestuttaa.- ilmoittanut
EU tuomioistuimeen??
Sun asia on tosiaan hankala.
Sä olet liian kiltti, siksi ne jyrää sua!
Oletko kysynyt neuvoa oikeusaputoimistosta. Varaton saa sieltä ilmaisen neuvojan.
Kysy ihmeessä, et menetä mitään. - keros
Hoitavat lääkärit ovat viallisia. Katsokaa tämä!
Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Heikki Pälveen haastattelu vakuutuslääkärien toiminnasta.
Millä puolella lääkäriliitto on?
Lähettänyt: atuubi_jonas 03.11.2010 - 21:13
Haastatteluvideo on ainakin toistaiseksi osoitteessa: http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-10010756 keros kirjoitti:
Hoitavat lääkärit ovat viallisia. Katsokaa tämä!
Lääkäriliiton toiminnanjohtaja Heikki Pälveen haastattelu vakuutuslääkärien toiminnasta.
Millä puolella lääkäriliitto on?
Lähettänyt: atuubi_jonas 03.11.2010 - 21:13
Haastatteluvideo on ainakin toistaiseksi osoitteessa: http://atuubi.yle.fi/videot_ja_kuvat/id-10010756Ettei totuus unohtuisi, kaikissa ammateissa on susia lammastenvaatteissa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rikostutkinta loppusuoralla poliisia epäillään taposta/1135262653913
Olisi yhteisöjen oma tehtävä valvoa jäseniään ja ylläpitää korkeaa tasoa.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Ettei totuus unohtuisi, kaikissa ammateissa on susia lammastenvaatteissa:
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Rikostutkinta loppusuoralla poliisia epäillään taposta/1135262653913
Olisi yhteisöjen oma tehtävä valvoa jäseniään ja ylläpitää korkeaa tasoa. - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
Rock on rajaton riemu.
Kyllä tunne on hyvä vanhalla kun tietää poliisin suojelevan kaikelta pahalta ja vääryydeltä.
Tunnen monta hyvää poliisia. Jos muutama erehtyy väärälle tielle, ei se tarkoita sitä, että kaikki.
Jos muutama sairastuu pahoin kosteusvauriomyrkkyihin, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki.
Pitää tehdä molempien asioiden puolesta vielä töitä, ettei yhtään uutta tapausta tule kummastakaan esimerkistä.
Poliisi on viimeinen oljenkorteni. Saman poliisin jos vielä saan avukseni minkä isännöitsijä usutti kimpuuni vime vapun aattona. Mutta katsotaan nyt rauhassa vaan nuo keskeneräiset tutkimukset.
Poliisitutkintaan vääristelyt ja vähättelyt sekä terveyden vaarantamiset. Jos ei muu auta. vertti-eetu kirjoitti:
Rock on rajaton riemu.
Kyllä tunne on hyvä vanhalla kun tietää poliisin suojelevan kaikelta pahalta ja vääryydeltä.
Tunnen monta hyvää poliisia. Jos muutama erehtyy väärälle tielle, ei se tarkoita sitä, että kaikki.
Jos muutama sairastuu pahoin kosteusvauriomyrkkyihin, niin ei se tarkoita sitä, että kaikki.
Pitää tehdä molempien asioiden puolesta vielä töitä, ettei yhtään uutta tapausta tule kummastakaan esimerkistä.
Poliisi on viimeinen oljenkorteni. Saman poliisin jos vielä saan avukseni minkä isännöitsijä usutti kimpuuni vime vapun aattona. Mutta katsotaan nyt rauhassa vaan nuo keskeneräiset tutkimukset.
Poliisitutkintaan vääristelyt ja vähättelyt sekä terveyden vaarantamiset. Jos ei muu auta.Sorrut pahemmanlaatuiseen vähättelyyn, mutta sitähän on jo nähty.
Vai on poliisi rock sulle. Pidä naivismisi sitten vaan.
Ihmisiä ne vaan on ja pokkuroivat huonojakin lakeja. Väkivaltaisiakin niissä on paljon.
Sisäinen tutkinta sentään pelaa.sanasinko kirjoitti:
Sorrut pahemmanlaatuiseen vähättelyyn, mutta sitähän on jo nähty.
Vai on poliisi rock sulle. Pidä naivismisi sitten vaan.
Ihmisiä ne vaan on ja pokkuroivat huonojakin lakeja. Väkivaltaisiakin niissä on paljon.
Sisäinen tutkinta sentään pelaa.Jostain syystä nimenomaan miehet vähättelevät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Kirjoittavana ihmisenä voin kertoa mielipiteeni siitäkin. Oksettavaa.sanasinko kirjoitti:
Jostain syystä nimenomaan miehet vähättelevät naisiin kohdistuvaa väkivaltaa.
Kirjoittavana ihmisenä voin kertoa mielipiteeni siitäkin. Oksettavaa.Kiistellyn persoonan hyvä kirjoitus, lukekaapa tarkkaan:
http://www.hs.fi/kulttuuri/artikkeli/Naisten tuhoamisesta/1135262046623
"Maailmassa on viidenkymmenen viime vuoden aikana kuollut naisia ja tyttöjä sukupuolensa takia enemmän kuin miehiä 1900-luvun kaikissa sodissa yhteensä. Meneillään on naisten ja tyttöjen joukkotuhonta."sanasinko kirjoitti:
Kiistellyn persoonan hyvä kirjoitus, lukekaapa tarkkaan:
"Maailmassa on viidenkymmenen viime vuoden aikana kuollut naisia ja tyttöjä sukupuolensa takia enemmän kuin miehiä 1900-luvun kaikissa sodissa yhteensä. Meneillään on naisten ja tyttöjen joukkotuhonta."On vaikeaa todistaa, ettei sukupuolensa takia saa samanlaista tai yhtä hyvää hoitoa kuin mies, mutta luulen, että minuakin olisi kohdeltu eri lailla, jos olisin iso ja karski mies.
Lääkärit pitävät naisia hysteerikkoina. Jopa sana "hysteria" tulee kreikan sanasta 'hysteron', joka tarkoittaa kohtua.
"Hysterian on joskus luultu johtuvan kohdun liikkumisesta. Hysterialla tarkoitetaan erilaisia ruumiillisia oireita, joille ei löydy selvää somaattista syytä." ( http://fi.wikipedia.org/wiki/Hysteria )
Lääkäreille on sopinut leimata naiset hysteerisiksi.
Eikä savua ilman tulta. Mieslääkärit vähättelevät jopa naisten sydänoireita:
http://www.iltasanomat.fi/terveys/Naisen sydänvaivoja vähätellään/art-1288337196791.htmlvertti-eetu kirjoitti:
Rock on rajaton riemu.
Poliisitutkintaan vääristelyt ja vähättelyt sekä terveyden vaarantamiset. Jos ei muu auta."Poliisi on rock."
- Ei millään pahalla, Vertti-Eetu, mutta USA:ssa poliisi on niin "rock", että se on lainsäätäjän puolella jopa epäeettisissä kuolemantuomioissa. Hyvä laki => poliisi noudattaa, huono laki => poliisi noudattaa. Sama täällä Suomessakin ja melkoisen ongelmallista mielestäni.sanasinko kirjoitti:
Kiistellyn persoonan hyvä kirjoitus, lukekaapa tarkkaan:
"Maailmassa on viidenkymmenen viime vuoden aikana kuollut naisia ja tyttöjä sukupuolensa takia enemmän kuin miehiä 1900-luvun kaikissa sodissa yhteensä. Meneillään on naisten ja tyttöjen joukkotuhonta."Kuvottavinta on se, että myös naiset sortavat naisia.
Kehitysmaissakin naiset toimivat ympärileikkaajina ja ylläpitävät naisiin kohdistuvaa tuskallista silpomisperinnettä. Miehille ei ympärileikkaamattomat naiset kelpaa, eivätkä naiset halua lopettaa raakaa ja brutaalia tapaa.- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
"Poliisi on rock."
- Ei millään pahalla, Vertti-Eetu, mutta USA:ssa poliisi on niin "rock", että se on lainsäätäjän puolella jopa epäeettisissä kuolemantuomioissa. Hyvä laki => poliisi noudattaa, huono laki => poliisi noudattaa. Sama täällä Suomessakin ja melkoisen ongelmallista mielestäni.enää muuta toivoa kohta.
"Poliisi on viimeinen oljenkorteni. Saman poliisin jos vielä saan avukseni minkä isännöitsijä usutti kimpuuni vime vapun aattona".
Tutkintapyyntö kai olisi tehtävä jollei mistään muualta apua saa.
Kosteusvauriorakennuksen myrkkyihin sairastuneet jotka ovat joutuneet jatkuvan terveydenvaarantamisen takia homepaskoja hengittelemään vuosikausia.
Kosteusvauriomyrkyt aiheuttavat erilaisia syöpiä. Poliisilaitoksiakin on missä näin on käynyt.
Ei ne poliisit ole ihmisiä kummempia ja ihmiskokeiden uhreja kuten monet meistä homesairastuneista. Pysytään aiheessa "homesairaat". Saman kohtelun saavat maassamme tavalliset tallaajat, poliisit, lääkärit tai herrain penskat kun homemyrkkyihin sairastuvat.
Vain raha ratkaisee. Rahalla saa ja bemarilla pääsee. Rahalla pääsee talveksi pois näistä maamme oireita aiheuttavista homerakennuksista. Mitä vielä. Samalla tavalla on minua kohdeltu joka taholta vaikka olen mies. Yksi nainen kahdestakymmenestä naisesta oli poikkeus. "Homesairaus. Heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä..." Tänää siitä tulee täyteen tasan vuosi. Pelasti henkeni ja elämäni ja siksi tämä päivä on jatkossa yksi merkittävä päivä jolloin pysähdyn hetkeksi miettimään elämän tarkoitusta.
Jotain uutta olen tästä saanut. Jopa jotain arvokasta. Jotain sellaista mitä ei oppikirjoista saada vielä pitkiin aikoihinkaan. Valitettavasti.
Poliisi on myös ihminen. Ei sen enempää eikä yhtään vähempää. Yhteiskunta on mätä. Yhteiskunta olemme me itse ihmiset jokainen meistä. Mietitään tulevaa vuotta vaikka sillä tavalla, että mitä voisimme tehdä vieläkin paremmin, että naapurilla olisi hyvä ja turvallinen olo. vertti-eetu kirjoitti:
enää muuta toivoa kohta.
"Poliisi on viimeinen oljenkorteni. Saman poliisin jos vielä saan avukseni minkä isännöitsijä usutti kimpuuni vime vapun aattona".
Kosteusvauriorakennuksen myrkkyihin sairastuneet jotka ovat joutuneet jatkuvan terveydenvaarantamisen takia homepaskoja hengittelemään vuosikausia.
Kosteusvauriomyrkyt aiheuttavat erilaisia syöpiä. Poliisilaitoksiakin on missä näin on käynyt.
Ei ne poliisit ole ihmisiä kummempia ja ihmiskokeiden uhreja kuten monet meistä homesairastuneista. Pysytään aiheessa "homesairaat". Saman kohtelun saavat maassamme tavalliset tallaajat, poliisit, lääkärit tai herrain penskat kun homemyrkkyihin sairastuvat.
Vain raha ratkaisee. Rahalla saa ja bemarilla pääsee. Rahalla pääsee talveksi pois näistä maamme oireita aiheuttavista homerakennuksista. Mitä vielä. Samalla tavalla on minua kohdeltu joka taholta vaikka olen mies. Yksi nainen kahdestakymmenestä naisesta oli poikkeus. "Homesairaus. Heti pois kotoa onko paikkaa mihin mennä..." Tänää siitä tulee täyteen tasan vuosi. Pelasti henkeni ja elämäni ja siksi tämä päivä on jatkossa yksi merkittävä päivä jolloin pysähdyn hetkeksi miettimään elämän tarkoitusta.
Jotain uutta olen tästä saanut. Jopa jotain arvokasta. Jotain sellaista mitä ei oppikirjoista saada vielä pitkiin aikoihinkaan. Valitettavasti.
Poliisi on myös ihminen. Ei sen enempää eikä yhtään vähempää. Yhteiskunta on mätä. Yhteiskunta olemme me itse ihmiset jokainen meistä. Mietitään tulevaa vuotta vaikka sillä tavalla, että mitä voisimme tehdä vieläkin paremmin, että naapurilla olisi hyvä ja turvallinen olo."Yhteiskunta on mätä."
- Ikävä kyllä myös oikeusjärjestelmä on mätä.vertti-eetu kirjoitti:
enää muuta toivoa kohta.
Poliisi on myös ihminen. Ei sen enempää eikä yhtään vähempää. Yhteiskunta on mätä. Yhteiskunta olemme me itse ihmiset jokainen meistä. Mietitään tulevaa vuotta vaikka sillä tavalla, että mitä voisimme tehdä vieläkin paremmin, että naapurilla olisi hyvä ja turvallinen olo."Samalla tavalla on minua kohdeltu joka taholta vaikka olen mies."
- Pah! Et ole joutunut synnyttämään ilman kipulääkkeitä tai edes kipulääkkeiden kera.
Kun anelin ties monennetta kertaa kipulääkkeitä, kätilö hymyili ylitseni tulevalle lapseni isälle, joka hymyili kätilölle takaisin. Ei puhettakaan mistään pyörtymisestä hänellä.
Niiden kahden armoilla olin - ja hoitoja ja leikkauksia taas jatketaan. En parane koskaan!- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
"Samalla tavalla on minua kohdeltu joka taholta vaikka olen mies."
- Pah! Et ole joutunut synnyttämään ilman kipulääkkeitä tai edes kipulääkkeiden kera.
Kun anelin ties monennetta kertaa kipulääkkeitä, kätilö hymyili ylitseni tulevalle lapseni isälle, joka hymyili kätilölle takaisin. Ei puhettakaan mistään pyörtymisestä hänellä.
Niiden kahden armoilla olin - ja hoitoja ja leikkauksia taas jatketaan. En parane koskaan!ja kosteusvauriomyrkyistä eikä synnytyksistä.
vertti-eetu kirjoitti:
ja kosteusvauriomyrkyistä eikä synnytyksistä.
Puhuin paljosta muustakin ja puhun vastedeskin!
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3014658/47369614sanasinko kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3014658/47369614Itse tulit rokkipoliiseillasi viisastelemaan etkä suonut ajatustakaan hukkuneelle naiselle!
sanasinko kirjoitti:
Itse tulit rokkipoliiseillasi viisastelemaan etkä suonut ajatustakaan hukkuneelle naiselle!
Rokkipoliisien sivuilta:
"Suomessa kuolee vuosittain perheväkivallan uhrina keskimäärin 27 naista. Parisuhteessa raiskataan tuhansia naisia ja lähes joka kolmatta naista pahoinpidellään jonkun suhteen aikana."
http://www.poliisi.fi/poliisi/olh/home.nsf/pages/36329A230172D45BC2256BC6001F43A1?opendocument- vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Itse tulit rokkipoliiseillasi viisastelemaan etkä suonut ajatustakaan hukkuneelle naiselle!
En voi mitään tehdä enää hukkuneiden pelastamiseksi.
Täytyy vaan uskoa, että "Sisäinen tutkinta sentään pelaa". Eikä kukaan tämän jälkeen enää huku näin karmealla tavalla. - vertti-eetu
sanasinko kirjoitti:
Rokkipoliisien sivuilta:
"Suomessa kuolee vuosittain perheväkivallan uhrina keskimäärin 27 naista. Parisuhteessa raiskataan tuhansia naisia ja lähes joka kolmatta naista pahoinpidellään jonkun suhteen aikana."
http://www.poliisi.fi/poliisi/olh/home.nsf/pages/36329A230172D45BC2256BC6001F43A1?opendocumentperheväkivaltaa? Onko edes tutkittu.
Hermot on lujilla kosteusvauriomyrkkyjen seassa kenellä vaan. Varsinkin jos kakarat ulvovat yötä päivää korvakipuineen ja räkäisinä ja jos on vielä vaimolla selittämättömiä limakalvosairauksia.
Tutkikaapa oikeita asioita ja miettikää mitä yhdessä voitaisiin tehdä.
http://www.kemia-lehti.fi/pdf/kem608_home.pdf
Amylosiini: "Ainakin hermoimpulssien kulkuun ja sydämen toimintaan..."
Kereulidi: Keskus- ja ääreisremostoon..."
Salin sanoo tuossa myös asiaa: "Saatuaan voimakkaita myrkytykseen viittaavia oireita otsonoimalla puhdistetusta tilasta.." Kas kun en ole tuota aikaisemmin huomioinut. Meillä kaarkadulla otsonoitiin koko asunto ja olo paheni. Solumyrkkykujalla otsonoitiin ja desinfioitiin ja olo paheni ja irtaimisto saastui helvetisti.
Pää kylmänä nyt sanasinko ei passaa hermostua enempää kuin omiksi tarpeiksi. - vertti-etu
vertti-eetu kirjoitti:
perheväkivaltaa? Onko edes tutkittu.
Hermot on lujilla kosteusvauriomyrkkyjen seassa kenellä vaan. Varsinkin jos kakarat ulvovat yötä päivää korvakipuineen ja räkäisinä ja jos on vielä vaimolla selittämättömiä limakalvosairauksia.
Salin sanoo tuossa myös asiaa: "Saatuaan voimakkaita myrkytykseen viittaavia oireita otsonoimalla puhdistetusta tilasta.." Kas kun en ole tuota aikaisemmin huomioinut. Meillä kaarkadulla otsonoitiin koko asunto ja olo paheni. Solumyrkkykujalla otsonoitiin ja desinfioitiin ja olo paheni ja irtaimisto saastui helvetisti.
Pää kylmänä nyt sanasinko ei passaa hermostua enempää kuin omiksi tarpeiksi.Kereulidi: "Keskus- ja ääreishermostoon..."
Kosteusvaurirakennusten myrkyt aiheuttaa monia sairauksia. Ei auta kuin mennä mukana niin kauan kuin vielä voi, "sopeutumiskursseilta toiselle" vai miten. - vertti-eetu
vertti-eetu kirjoitti:
enää muuta toivoa kohta.
Poliisi on myös ihminen. Ei sen enempää eikä yhtään vähempää. Yhteiskunta on mätä. Yhteiskunta olemme me itse ihmiset jokainen meistä. Mietitään tulevaa vuotta vaikka sillä tavalla, että mitä voisimme tehdä vieläkin paremmin, että naapurilla olisi hyvä ja turvallinen olo. vertti-eetu kirjoitti:
perheväkivaltaa? Onko edes tutkittu.
Pää kylmänä nyt sanasinko ei passaa hermostua enempää kuin omiksi tarpeiksi."Pää kylmänä nyt sanasinko ei passaa hermostua enempää kuin omiksi tarpeiksi."
- Olen aina hyvin rauhallinen paitsi silloin kun hermostun. Yhtä rauhallinen kuin kuollut tulivuori, joka on sittenkin elossa.sanasinko kirjoitti:
http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/3014658/47369614Moraalinen pohdinta sopii tähän hyvin.
Kiistelty persoona Leo Meller sanoi kerran Radio Deissä:
"Meillä saattaa olla se käsitys, että menestys ja onni on palkkio hyvyydestämme, ja kärsimys ja epäonni rangaistus pahuudestamme..."
Luin myös Anja Snellmanin haastattelun, jossa hän loihimaan:
"En halua kirjoittaa, opettaa niin, että paha saa lopussa palkkansa. Hitto soikoon, tosielämässä paha ei saa palkkaansa. Paha selviää, rikastuu ja voi hyvin."
Juttu oli ET-lehden numerossa 12/2010 ja kuin suoraan tästä maailmasta.
- kato nää!!!!!!!!!!!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1931392
Anteeksipyynnöstä
Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän138903- 85862
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?52781- 51758
Martinan tarve valehdella.
Miksiköhän Martina valehtelee niin paljon,onko hän tietoinen siitä että valheistaan jää useimmiten kiinni? Esimerkkinä t253657Stubb munasi - Suomessa kuuluu liputtaa Suomen lipulla
Presidentinlinnan ja Mäntyniemen salkoihin nostettiin sateenkaariliput lauantaina. Suurin osa kansasta ei varmasti pidä321616Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,7605Olisitko oikeasti valmis rikkomaan
Perheesi? En haluaisi sitä, mutta ne on teidän välisiä asioita. Voin olla sinulle vain kaverikin… ei paineita. Minä kesk55599- 53584