Sarjapettäjä

xs.

Meitä on moneen junaan, mutta sitä ihmettelen suuresti että naiset suhtautuvat miestensä sivujuoniin niin eri tavoin. Jollekin on yksin vieraissakäynti, tai jo muiden naisten vilkuileminen niin traagista että eroa haetaan heti. Kuitenkin toinen (tuttavapiiristäni löytyy) voi antaa anteeksi vuosienkin pettämisen.. Historiassa mm. yhdenyön seikkailusta seurannut raskaus ja abortti, toinen lähes vuoden vakavampiasteinen stoori äskettäin ja muita satunnaisia seikkailuja lähes koko avioliiton ajan.
Vaimo tosin joskus on pettänyt itsekin, joskin siitä on vuosia. Kaikesta huolimatta kyseiseen perheeseen odotetaan kolmatta lasta... Vahingon seurauksena mutta silti vakain aikein yhdessä lapsi ottaa vastaan.
Miten voi joku sietää niin paljon, kun taas joku toinen ei vähääkään??? Sen ymmärtäisin jos olisivat erityisen hyviä ystäviä keskenään, mutta kun hädintuskin ovat olleet puheväleissä vuosiin. Tai jos erosta olisi poikkeuksellisen pahat seuraukset, mutta omaisuuden osittamisen vaikeuskaan ei liene asiaa selitä...
Vaimo on nätti ja fiksu, joten tuskin joutuisi yksinäisyyden pelostakaan moiseen tilanteeseen sopeutumaan.
Onko jollain teoriaa tai jopa omakohtaista kokemusta?

10

1178

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tykkäävät

olla viha-rakkaus-suhteissa, joko emotionaalisen jännittävyyden takia, tai sitten sen takia, että ei tarvitse mennä toisen ihmisen lähelle tai päästää toista ihmistä omille sydänjuurilleen. Itse en ymmärrä, mutta meitä on moneksi.

• xs...

ymmärrän mitä tarkoitat, ehkä. Jos vaimo sallisi itsensä olla todella loukattu, se olisi osoitus että välittääkin enemmän kuin uskaltaa edes itselleen myöntää. Eikä toista voi päästää kovin läheiseks jos pelkää jo omia tuntemuksiaan, sehän olisi "heikkoutta" toisen edessä...

• Pauliina

Hmm...mistäpä alottaisin. Oma mieheni petti ekan kerran (niin luulen) ku odotin meidän esikoista. Siitä seurasi kamala kriisi mutta asia "unohtui" pitkäksi aikaa. Sen jälkeen olen saanut mieheni kiinni useamman kerran. Suurin syy, miksi en ole lähtenyt ovat juuri nämä lapset. Mieheni on mahtava isä emmekä me riitele juuri koskaan...tiedän kyllä että lapset vaistoavat enemmän kuin uskotaan. Tiedän myös sen että ansaitsisin paremman kumppanin. Monesti on tehnyt mieli kostaa mutta en halua vajota niin alas. Moni sanoo varmasti nyt etteivät lapset ole mikään syy olla huonossa parisuhteessa mutta sanokaapa se, miten selitän 2- ja 3-vuotiaille lapsilleni sen, miksi äiti haluaa muuttaa pois "ihanan isin" luota?!? Ehkä olen itsekäs mutta en halua että lapset syyttävät äitiään perheen rikkomisesta koska eihän tuon ikäisille lapsille voi sanoa että isä pettää äitiä. Hankalaa, mutta näin meillä...

• xs..

Eli sinä olet oikeastaan ainoa joka ottaa vastuun lapsistanne vaikka miehesi päällisin puolin olisi hyvä isä... Hänen asiansa kun olisi huolehtia ettei osaltaan tekisi mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa perheen särkymisen. Täysi oikeushan sinulla olisi kaiken tuon jälkeen jättää hänet, siitä ei sinua kukaan voisi syyllistää.
        Ok, nyt sinusta tuntuu että motivaatiota riittää "niellä" tuo kaikki. Mutta varmasti joskus mietit että sulla ois myös oikeus sellaiseen molemminpuoliseen rakkaustarinaan jossa voisit luottaa toiseen. Tai jospa se nousee pintaan vasta sitten kun lapset on isompia.... Et ole mun mielestä itsekäs vaan hurjan sisukas.

• maailma!

Voimia vaan sulle!
        En osaisi ajatella itseäni moiseen, mutta tiedän myös muutaman vastaavanlaisessa suhteessa olevan pariskunnan. Mutta minulla on myös neljä ystävätärtä, jotka ovat eronneet juuri moisista kolleista ja ei minusta heidän lapset siitä ole kärsinneet! Mielestäni päinvastoin. Lapset voivat hyvin kun äitikin nauttii elämästään!

• Pauliina
        xs.. kirjoitti:

Eli sinä olet oikeastaan ainoa joka ottaa vastuun lapsistanne vaikka miehesi päällisin puolin olisi hyvä isä... Hänen asiansa kun olisi huolehtia ettei osaltaan tekisi mitään sellaista mikä voisi aiheuttaa perheen särkymisen. Täysi oikeushan sinulla olisi kaiken tuon jälkeen jättää hänet, siitä ei sinua kukaan voisi syyllistää.
        Ok, nyt sinusta tuntuu että motivaatiota riittää "niellä" tuo kaikki. Mutta varmasti joskus mietit että sulla ois myös oikeus sellaiseen molemminpuoliseen rakkaustarinaan jossa voisit luottaa toiseen. Tai jospa se nousee pintaan vasta sitten kun lapset on isompia.... Et ole mun mielestä itsekäs vaan hurjan sisukas.

Kaikkeen tottuu...vaikka välillä onkin hemmetin raskasta. Se ei mee mun päähän että miks mies jatkaa mun kusettamista vaikka on nähny mun tuskan joka kerta ku oon saanu pettämisistä tietää. Kyllä mä tiedän etten kauan tätä jaksa, taas tuli tänään uus (ei niin miellyttävä juttu) ilmi mutta sen oon oppinu etten ihan heti miestä narauta, antaa sen eka mokailla kunnolla ;).

• monta kertaa anteeksi antanut
        xs.. kirjoitti:

Annoin minäkin anteeksi useamman kerran vuosien varrella, mutta kuinka ollakkaan, sitten tuli yksi päivä, sitä anteeksiantoa ei riittänytkään ja nyt olemme entisen kanssa erossa ja asiatkin ovat kutakuinkin ainakin minun puoleltani jo hyvällä mallillaan, tästä toisesta osapuolesta en tällä hetkellä juuri mitään tiedä, mutta toivottavasti hänelläkin hyvin.
        Sitten voi ajatella vielä, että aika todellakin muuttaa asioita siihen suuntaan, jotta niiden kanssa on hyvä elää ja tulla toimeen.

• tinder1111

Mies Vantaalta. Hän pyörittää todella montaa naista samaan aikaan. Hänellä on jatkuva haku päällä deittipalstoilla. Valehtelee, että on eronnut 8-vuotta sitten. Lasten määrä vaihtelee 0-3 lähes täysi-ikäisiin lapsiin. Sama kaava pyörii. Käy naisten kanssa mökillään Hämeessä ja välillä Tallinnassa. Uskottelee naisille, että seurustelee niiden kanssa. Herra pyöriin Tinderissä, Suomi24 sekä ent AyI:ssä. Keski-ikäinen virkamies. Viimeksi löytyi 20 naista hänen uhreistaan. Yksi osti kiukaan hänen mökilleen, toinen ruokapöydän, yksi grillikodan.

Esittää olevansa äitinsä kanssa mökillä tai työkavereiden kanssa matkoilla. Hän käyttää tätä äitiä, kun puhuu mitä on tehnyt muiden naisten kanssa, jotta ei mene sekaisin. Äiti on siivonnut mökillä. Äiti on maalannut mökillä. Äiti osti kiukaan. Todellisuudessa tämä äiti ei ole hänen äitinsä vaan jonkun muun äiti. :)

#auervaara #pettäjä #huijaa #mökki #Tallinna #sarjapettäjä #vantaa #äiti #virkamies

• Salasuhteotaon

Mistä sinä tiedät etteivät ole edes puheväleissä. Et voi tietää mitä toisen suhteessa tapahtuu. Onko puhut totta vai valehdellut ettei kyseinen henkilö tunne olevansa huijattu? Todellisuus voi olla aivan muuta. Pettää voi vaikka kotona asiat olisivat hyvin. Miehillä on se omanedun tavoittelu pääasia. Salasuhteita voi pitää ja kuitenkin aina palaa tietämättömän puolison tykö ja jatkaa normaalia elämää. Ainahan kakkoset selittävät miehen käytöksen johtuvan ongelmista kotona. Kun totuus voi olla niinkin että se oma nautinto on ainut syy salasuhteeseen.

• Niinnähty

Ei pettämiseen tarvita kui se värkki jalkojen välissä joka miestä ajaa. Kun ei hallitse omaa mieltä, ruokkii seksistisiä ajatuksia ja himoja ja tekee sen tekoja. Seksin teillä menee oman elämän hallinta seksin viedessä, muulla ei ole väliä. Oma käsi ei ole pettäjille tarpeesi hyvä rakastelukumppani himon jyllätessä eikä järki sanele tekoja joilla voi olla kauaskantoinen seuraus. He kun ajattelee että aina löytyy nainen joka heidät huolii (vaikka ei huolisikaan). Tässä ajattelumallissa järjellä ei ole mitään tekemistä viisauden kanssa.
      Toiset naiset kunnioittaa itseään ja antaa lemput pienestäkin. Toiset naiset ovat pitkäpinnaisia ja toiset osaa keskustella asioista. Toiset ei arvosta tarpeesi itseään ja toiset pettää itsekin kostoksi. Vastuuntuntoiset naiset ajattelee ensin lapsiaan ja he ovat sitä mieltä että lapsilla on oikeus isäänsä. Mutta jos parisuhteessa alkaa olemaan paha olla miehen kanssa, luultavasti ero tulee ennemmin tai myöhemmin jos muutosta ei tapahdu ja mies kasva aikuisuuteen ja uskollisuuteen. Niin tietysti siinä tapauksessa jos kysymyksessä ei ole ns. vapaa liitto jossa voi mennä mielensä mukaan mutta päätetään pysyä yhdessä. Se onkin jo petturien liitto.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Henkirikos kiuruvedellä

Poliisi tutkii maaliskuussa tapahtunutta 50 luvulla syntyneen kuolemaa henkirikoksena. Missä päin tälläinen sattunut
      Kiuruvesi
      131
      4112
    2. Ketkä haukkuu suomalaisten ÄO:tä?

Siinä on kaksi vaihtoehtoa, joko siis rutiköyhä vajaaälyinen vasuri tai venäläinen. Kyllähän täällä käy suomenvenäläisi
      Maailman menoa
      190
      3897
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      29
      2626
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      10
      2412
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      32
      2183
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      4
      1756
    7. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      48
      1382
    8. Läpäiseekö Martina Aitolehti Erikoisjoukot - kyllä vai ei?

Martina Aitolehti on pärjännyt mainiosti Erikoisjoukoissa. Yrittäjä on mielipiteiltään napakka ja hän sivaltaakin koulut
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1371
    9. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      24
      1281
    10. Ei ne päivät ole samanlaisia...

Toisena hymyillään ja katsellaan silmiin, toisena taas tuntuu ettei edes tunneta toisiamme, vältellään ja katseet ei vah
      Työpaikkaromanssit
      36
      1069
    Aihe