joutuuko karenssin aikana käymään työkkärissä kaiken maailman työnhaun uusimisissa ja vastaavissa?? vai saako karenssin ajan olla rauhassa työkkäriltä?
nimittäin karenssi on tulossa, mutta ei kiinnostais siellä käydä istumas kun ei rahaakaan saa.
töitä osaan kyllä etsiä omalta tietokoneelta kotonani ja kirjastosta kattomassa lehdistä ilmotukset.
karenssin aikana
7
1309
Vastaukset
- taitaa laittaa
sen seuraavan käyntikerran karenssin päättymisen jälkeiseen ajankohtaan, eikä ne sinua muutenkaan oma-aloitteisesti lähesty, et kuulu työnhakijoihin karenssin aikana, todennäköisesti et ole edes työttömien tilastoissa mukana.
- vapaa mies
Olet niin vapaa mies kun sinulta itsestäsi tuntuu, lähde siksi aikaa vaikka ulkomailla lokoilemaan ja nauttimaan oikeasta, lämpimästä ja aurinkoisesta kesästä sekä mukavista ihmisistä, erilaisesta kulttuurista ja hyvinvoinnista. Voi olla, että saat jopa oikean työpaikan, todennäköisyys on ainakin siellä suurempi kuin Suomessa.
- ***
Palstalla olevasta sitkeästä käsityksestä huolimatta, karenssin aikana olet ihan tavallinen työtön työnhakija. MItään erikoismerkintää ei laiteta! Siis mikäli olet työnhakijana, vapaaehtoistahan se työnhaku työvoimatoimiston kautta periaatteessa on. Ja on muistettava, että karenssin aikana työvoimakoulutukseen tai työelämävalmennukseen osallistumalla saat kuitenkin työmarkkinatuen/koulutustuen/palkkatuen. Ellei kyseessä ole tämän vuoden alusta voimaan tullut työmarkkinatuen katkaisu.
- vaihtelee paikkakunnittain
*** kirjoitti:
Palstalla olevasta sitkeästä käsityksestä huolimatta, karenssin aikana olet ihan tavallinen työtön työnhakija. MItään erikoismerkintää ei laiteta! Siis mikäli olet työnhakijana, vapaaehtoistahan se työnhaku työvoimatoimiston kautta periaatteessa on. Ja on muistettava, että karenssin aikana työvoimakoulutukseen tai työelämävalmennukseen osallistumalla saat kuitenkin työmarkkinatuen/koulutustuen/palkkatuen. Ellei kyseessä ole tämän vuoden alusta voimaan tullut työmarkkinatuen katkaisu.
mutta täällä ei ainakaan karenssin aikana työvoimatoimisto tarjoa mitään palveluita omatoimisesti, koulutukseen ei takuulla pääse ja seuraava ilmoittautuminen laitetaan karenssin päättymistä seuraavaan ajanjaksoon. Mutta varmaan on taas jotain paikkakuntakohtaista vaihtelua.
- eroaa
*** kirjoitti:
Palstalla olevasta sitkeästä käsityksestä huolimatta, karenssin aikana olet ihan tavallinen työtön työnhakija. MItään erikoismerkintää ei laiteta! Siis mikäli olet työnhakijana, vapaaehtoistahan se työnhaku työvoimatoimiston kautta periaatteessa on. Ja on muistettava, että karenssin aikana työvoimakoulutukseen tai työelämävalmennukseen osallistumalla saat kuitenkin työmarkkinatuen/koulutustuen/palkkatuen. Ellei kyseessä ole tämän vuoden alusta voimaan tullut työmarkkinatuen katkaisu.
normaalista karenssista?
"Ellei kyseessä ole tämän vuoden alusta voimaan tullut työmarkkinatuen katkaisu."
Miten katkaistu työmarkkinatuki eroaa karenssista? - riipppuu itsestä
eroaa kirjoitti:
normaalista karenssista?
"Ellei kyseessä ole tämän vuoden alusta voimaan tullut työmarkkinatuen katkaisu."
Miten katkaistu työmarkkinatuki eroaa karenssista?Niille, jotka ovat saaneet yli 500 päivää työmarkkinatukea tai 180 päivää työmarkkinatukea peruspäivärahakauden jälkeen ei enää tämän vuoden alusta määrätä karensseja, vaan määrätään työssäoloehto. Eli työttömyyskorvaus loppuu maksatuksesta, kunnes työtön on ollut vähintään 5 kuukautta töissä taikka jollain työkkärin kurssilla.
Tämä on lausunto on tullut luultavasti pienoisena yllätyksenä niille, jotka ovat vuosien työttömyyden mittaan totutelleet sellaisinkiin karumpiin kuukausiin kuin kahden kuukauden karensseihin jostain pilipalikursseille kieltäytymisestä tai tukitöihin lähtemisestä.
Jotkut taas ovat varautuneet etukäteen noihin kahden kuukauden karensseihin siten, että antavat vaan työnhaun katketa ja pakollisten hakupäivien ja -ilmottautumisten mennä ja tulevat sitten, aikalailla päivälleen, kahden kuukauden kuluttua ilmottautumaan työttömäksi.
Vielä viime vuonna siis karenssi tuli ikäänkuin kärsittyä jo ihan itse, eikä mitään toimikuntaukyselyä tehty, kun se kaksi kuukautta oli mennyt jo. Uuden lain myötä ei tuo enää onnistu, ja toimikuntakysely lähtee sitten siitä ilmottautumisesta. Ja jos on tullut se 500 päivää työmarkkinatukea jo saatua, niin työssäoloehto määrätään.
5 kuukauden työssäoloehto on sitten ihan itsestä kiinni, joko sen raapii kasaan töissä taikka kursseilla taikka sitten ei. Sossun toimeetulotuelle siirtyy paljon, ja tästä kun kunnat saavat rätingit loppuvuodesta nähtäväksi, niin lisää "yllätyksiä" on sieltäki tiedossa. riipppuu itsestä kirjoitti:
Niille, jotka ovat saaneet yli 500 päivää työmarkkinatukea tai 180 päivää työmarkkinatukea peruspäivärahakauden jälkeen ei enää tämän vuoden alusta määrätä karensseja, vaan määrätään työssäoloehto. Eli työttömyyskorvaus loppuu maksatuksesta, kunnes työtön on ollut vähintään 5 kuukautta töissä taikka jollain työkkärin kurssilla.
Tämä on lausunto on tullut luultavasti pienoisena yllätyksenä niille, jotka ovat vuosien työttömyyden mittaan totutelleet sellaisinkiin karumpiin kuukausiin kuin kahden kuukauden karensseihin jostain pilipalikursseille kieltäytymisestä tai tukitöihin lähtemisestä.
Jotkut taas ovat varautuneet etukäteen noihin kahden kuukauden karensseihin siten, että antavat vaan työnhaun katketa ja pakollisten hakupäivien ja -ilmottautumisten mennä ja tulevat sitten, aikalailla päivälleen, kahden kuukauden kuluttua ilmottautumaan työttömäksi.
Vielä viime vuonna siis karenssi tuli ikäänkuin kärsittyä jo ihan itse, eikä mitään toimikuntaukyselyä tehty, kun se kaksi kuukautta oli mennyt jo. Uuden lain myötä ei tuo enää onnistu, ja toimikuntakysely lähtee sitten siitä ilmottautumisesta. Ja jos on tullut se 500 päivää työmarkkinatukea jo saatua, niin työssäoloehto määrätään.
5 kuukauden työssäoloehto on sitten ihan itsestä kiinni, joko sen raapii kasaan töissä taikka kursseilla taikka sitten ei. Sossun toimeetulotuelle siirtyy paljon, ja tästä kun kunnat saavat rätingit loppuvuodesta nähtäväksi, niin lisää "yllätyksiä" on sieltäki tiedossa.Ja ainoat, jotka hyötyy kiusantekemisestä ts.työreformipaskasta ovat raharikkaita pamppuja sekä virkamiehiä ja mikäli idea on samalla jokin säästö Valtion kassaan pitkäaikaistyöttömien kustannuksella näin ja samalla ilmaistyötä luoden niin vituilleen tulee menemään korkealta ja kovaa.Välilliset kustannukset tulevat näille hyötyjille omaan punttiin.
Sama tilanne kuin vanhustenhoidon säästöissä osapuilleen.
Muutamia vuosia ja kunnat maksumiehinä sossun puitteissa niin mikähän tulee olemaan tulos?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531449- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231208- 1401034
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602