Väkivaltainen mies

Toivo

Luin näitä viestejä ja ajattelin kirjoittaa omasta puolestani. Toivoisin asiallista kommentointia ja hyviä ajatuksia.

Olen käyttänyt parisuhteissani väkivaltaa. Ensimmäisessä parisuhteessani muutamaan otteeseen, kuten lyömistä, tavaroiden rikkomista jne. Tämä suhteeni päättyi sitten aikoinaan, omaan mahdottomuuteensa. Tämän jälkeen tunsin itseni niin arvottomaksi ja huonoksi, etten halunnut enää elää.

Ajelehdin elämässäni ja ajauduin toiseen vakavampaan suhteeseeni. Pian kuitenkin samat mustasukkaisuuden, alkoholin ja sairaalloisen omistamisen haamut alkoivat kummitella suhteessamme. Pelästyin aivan helvetisti ja päätin tehdä asialla jotain tällä kertaa ennenkuin mitään oikeasti sattuu. Hakeuduin Jussi-toiminnan piiriin, josta sain paljon apua. Keskeisiä asioita mitä opin Jussi-työn kautta olivat minulle 1) vastuu omista teoista ja elämästä 2) väkivallattomuus ja 3) alkoholiongelman hoito. Jussi-työn avulla pystyin estämään väkivallan ja vähentämään alkoholiongelmaa mutta mustasukkaisuuden ja omistushalun tunteita en pystynyt täysin kontrolloimaan. Hyvää kuitenkin oli se, että ongelma oli nyt kokonaan minulla ja siten kannoin siis ainakin osan vastuusta.

Toinen parisuhteeni kariutui edellämainittujen ongelmien vuoksi, joihin en pystynyt puuttumaan. Tunsin, että parisuhteessa olen aina liian lähelle toista ihmistä ja sitä parisuhteen tulehtunutta tilannetta, pystyäkseni tekemään mitään positiivista. Elän nykyään yksin; en halua sotke kenenkään elämään omilla sotkuilla yhtään enempää. Pärjään omillani melko hyvin, en ole syrjäytynyt, kotini on kunnossa, harrastan liikuntaa, käyn töissä. Kaikki ulkoisesti siis hyvin. Yksinäisyys on musertavaa mutta tunnevammaisuuteni huomioiden itseaiheutettua ja ihan perusteltua. Olen tutustunut muutamiin naisiin mutta en halua parisuhteeseen ainakaan vielä.

En pidä itseäni psykopaattina tai narsistina; pystyn tuntemaan empatiaa, varsinkin heikompia kohtaan. Nyt olisi aiheellista kysyä, tunsinko empatiaa hakatessani vaimoani; silloin en tuntenut kai mitään muuta kuin vihaa ja ajattelu oli muutenkin todella rajoittunutta, mieleni oli kuin vihan sumentama. En halua arvailla, mikä on minusta tällaisen tehnyt, sanotaan niin ettei elämäni mitenkään helppoa ole ollut. Tämä ei tietenkään mitenkään vähennä vastuutani teoistani; vastuu on aina kannettava ja muistettava. Itselleen ihminen kaipaa selitystä, koska en vain yksinkertaisesti yhtenä aamuna päättänyt alkaa pahaksi.

En pidä itseäni sopivana parisuhteeseen ja pelkään repsahtavani takaisin vanhaan käyttäytymismalliin. Ja se kuvio on niin hävettävä (siis omistava rakkaus, mustasukkaisuus) tilanne, että siksi olen mieluummin yksin. Toiveenani on päästä ylitse tunnevammastani ja kuntoutua niin, että pystyisin rakastamaan terveesti. Oikeastaan, olisi kiva lukea ihmisten ajatuksia, mihin suuntaan tässä pitäisi katsella. Ilman ihmissuhteita ei voi harjaantua ihmissuhteissa mutta mitä jos ihmissuhteissa eläminen aiheuttaa näin paljon kärsimystä?

Lopuksi : Väkivaltaa parisuhteessa käyttäviä miehiä olisi hoidettava tehokkaammin, koska tällaiset miehet kulkevat parisuhteesta uuteen, aina joka kierroksella toistaen samoja virheitä ja aina alistaen ja pahoinpidellen uusia naisia. Olisi lisättävä miestyötä, lisättävä matalan kynnyksen hoitomahdollisuuksia, tietoisuutta. Lisäksi meille olisi annettava päämääriä mitä kohti työskennellä ja jonkinlaista toivoa paranemisesta, koska ei kukaan ole halukas hakeutumaan hoitoon/tuen piiriin, jos ei ole toivoa paremmasta.

Kaikkia väkivaltaa kohtaavia naisia haluaisin kehottaa irtautumaan mahdollisimman nopeasti näistä suhteista, jo yksin sen takia, että on olemassa kuoleman riski. Lisäksi jäämällä suhteeseen he eivät todellakaan auta miestään eikä miehellä ole mitään toivoa parantua tuossa suhteessa. Jäädessään yksin on miehellä mahdollisuus alkaa ajatella. Tällöin tietysti tarvittaisiin sitä tukea antamaan uusia ajatuksia.

6

3081

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toivo

Toivon sinun elämällesi kaikkea hyvää. Hienoa että olet huomannut vikasi ja tehyt jotain asioiden eteen. Harvemmilta miehiltä se onnistuu !!!

Terveisin Helppo elämä

• -NAINEN-

OLEN ITSEKIN TODELLA MUSTASUKKAINEN JA OMISTUSHALUINEN PARISUHTEESSA...MUTTA ILMAN VÄKIVALTAA! ON TODELLA HIENOA ETTÄ OLET PYSTYNYT JÄTTÄMÄÄN LYÖMISEN POIS JA ALKOHOLIONGELMASI PIENEMMÄKSI.
      MIELESTÄNI SUN EI KANNATA TYÖNTÄÄ TÄYSIN SYRJÄÄN NIITÄ NAISIA. KUN LÖYDÄT SELLAISEN YMMÄRTÄVÄN IHMISEN JOKA TUKEE SINUA KAIKIN TAVOIN, VOIT OLLA ENSIN YSTÄVÄNÄ JA "SEURUSTELLA" TOISEN KANSSA ILMAN YHTEENMUUTTOA RAUHALLISESTI...TUTUSTUA JA TUNNUSTELLA PIKKUHILJAA NIITÄ OMIA MIETTEITÄSI TOISEN LÄHELLLÄ. JA KUN AIKA ON KYPSÄ NIIN SITTEN YHTEEN.
      ALKOHOLISTA OLISI PARASTA IRROTTAUTUA KOKONAAN KOSKA SE EI TEE KUIN PAHAA IHMISILLE JA SAA MUSTASUKKAISUUDEN VALLOILLEEN. USKOTKO ETTÄ PYSTYISIT OLEMAAN TÄYSIN ILMAN ALKOHOLIA JOS LÖYTÄISIT SELLAISEN KUMPPANIN JOKA EI OTA? USKON ETTÄ ONGELMAN YDIN ON NIMENOMAAN TUO ALKOHOLI.
      MUSTASUKKAISUUS JA OMISTUSHALU EI OLE PAHASTA JOS SEN OSAA NÄYTTÄÄ OIKEALLA TAVALLA.
      VAPAA-AIKANA VOISI KESKITTYÄ KAIKKEEN MUUHUN KUIN JUHLIMISEEN. OTTAA UUSIA HARRASTUKSIA ITSELLEEN,YHTEISIÄ SEN TOISEN KANSSA. HARRASTAA NIITÄ YHDESSÄ ENSIN "YSTÄVINÄ" JA SITTEN MUUTENKIN. SILLÄ JOS AJATUKSET SAA SUUNNATTUA MUUALLE NIIN EIPÄ SITÄ NIIN ENÄÄN TEEKKÄÄN MIELI VIINAKSIA.
      ITSE OTIN NUOREMPANA TODELLA PALJON JA TULI SEKOILTUA OIKEIN OLAN TAKAA, MUTTA NIIN VAIN JÄI MENEMISENHALU KUN LUONTO JA SIELLÄ LIIKKUMINEN TULI TILALLE. NYKYÄÄN LISÄÄ VOIMAA ANTAVANA ON MYÖS 3 PIENTÄ LASTA. EN VOISI KOSKAAN HEIDÄN EDESSÄÄN JUODA SAATIKKA SEKOILLA (VAIKKA OLIN ALKOHOLISMIN PARTAALLA PARI VUOTTA AIKAISEMMIN KUN ENSIMMÄINEN LAPSI SYNTYI), NIIN VIATTOMIA, IHANIA JA PIENIÄ OVAT.
      MEILLÄ ON VAIN SELLAINEN ONGELMA ETTÄ OMA MIEHENI ON EDELLEEN TÄYSI ALKKIS JA SEKOILEE JATKUVASTI. KOITAN NYT ITSE IRROTTAUTUA TÄSTÄ SUHTEESTANI ETTÄ PÄÄSISIN EROON TÄSTÄ PAINOSTAVASTA YHTEISELÄMÄSTÄ, JONKA VARJONA ON MIEHEN ALKOHOLIONGELMA JA TOISINAAN TAPAHTUVA VÄKIVALTAINEN KÄYTTÄYTYMINEN. MUTTA KAITPA SITÄ ON JOTENKIN JO LANNISTETTU NIIN ETTEI VOIMIA TUNNU LÖYTYVÄN.YRITYS ON KOVA KUITENKIN KOKO AJAN=)
      ANTAISIN MITÄ VAAN JOS LÖYTÄISIN ITSELLENI HYVÄN KOTONA JA LUONNOSSA VIIHYTVÄN MIEHEN JOKA AIDOSTI VÄLITTÄISI JA RAKASTAISI MINUA JA LAPSIANI. EI MINUA HAITTAISI JOS MIES JOSKUS OTTAISIKIN KUNHAN OTTAISI KOHTUUDELLA JA SE SEKOILUOSUUS OLISI POIS. ITSE OLEN AIKA JÄMERÄSTI KIELTEINEN NYKYÄÄN ALKOHOLIA KOHTAAN KUN ON NÄHNYT MITÄ SE VOI PAHIMMILLAAN TEHDÄ.

NYT RUPESIN PUHUMAAN OMASTA ELÄMÄSTÄNI JOTEN...

ELI LYHYKÄISYYDESSÄÄN; KOITA LÖYTÄÄ JOKU MUKAVA NAISPUOLINEN IHMINEN YSTÄVÄKSESI. NIITÄ EI JOKA KULMAN TAKANA OLE MUTTA NIITÄ KYLLÄ LÖYTYY (MAHDOLLISESTI OMASTA TUTTAVAPIIRISTÄSI?). ÄLÄ KIIREHDI HÄNEN KANSSAAN PARISUHTEESEEN VAAN OLE "HYVÄ KAVERI", HARRASTAKAA KAIKKEA MUKAVAA YHDESSÄ ETENKIN VIIKONLOPPUISIN ETTÄ AJATUS ALKOHOLISTA PYSYISI SYRJÄSSÄ. TUTUSTUKAA RAUHASSA JA TUNNUSTELKAA. SITTEN JOS SILTÄ TUNTUU SYVENTÄKÄÄ SITÄ SUHDETTA. MUTTA ASKEL KERRALLAAN...EI KIIREHTIEN.

NYT EHKÄ TUNTUU ETTÄ YKSINOLO ON PARAS VAIHTOEHTO MUTTA KYLLÄ IHMINEN TARVITSEE KUUNTELIJAAKIN ETTÄ JAKSAA. TOIVOTAN KOKO SYDÄMESTÄNI KAIKKEA HYVÄÄ JA VOIMIA SINULLE! EHKÄ SE AURINKO PAISTAA JOSKUS MEIDÄNKIN RISUKASAAN...EIKÖ? YRITETÄÄN AINAKIN KAIKINTAVOIN... =)

JOS KAIPAAT KUUNTELIJAA JA YSTÄVÄÄ NIIN TÄSSÄ OLEN. JOSKUS ON HELPOMPI PUHUA VÄHÄN TUNTEMATTOMAMMALLE KUIN TUTTAVALLE, JOTEN OLEN KÄYTÖSSÄSI MIKÄLI SILTÄ TUNTUU. YSTÄVIÄ EI OLE KOSKAAN LIIKAA -M-

TSEMPPIÄ!

• Isän_prinsessa

tähänkin

tosiuskismiehet ei hakkaa.

He ovat uudesti syntyneet ylhäältä, heille on annettu voima tulla Jumalan lapseksi.

Mulla on tosiuskismies ja rakastan hänen käsiään, jotka eivät ojennu pahaan vaan tekevät hyvää Jumalan armosta.

T. Onnellinen vaimo

• aika nuori morsian

Minullakin on kristitty uskismies, jonka kanssa oli ihanaa aluksi. Nyt hänen uskonsa jotenkin laimentunut. Olen myös hyvin kristitty itse ja aina ollut uskovainen kristitty. Hän oli silloin tullut juuri uskoon kun aloitimme seurustelun. Nyt hänen kanssaan on vaikeaa kun hän on jättänyt kristinuskon periaatteet sivuun. Hän kiroaa ja on äkkipikainen, nimittelee minua jne... En jaksaisi sitä. En haluaisi olla mikään opettaja tai neuvoja. Haluaisin että mieheni olisi perheen pää, myös kristillisessä mielessä ja olisi hellä, ymmärtäväinen rakastaja ja turvallisuuden tunteen antaja. En haluaisi olla varpaillaan koko ajan että mistä ukko taas ärsyyntyy. Tässä menee aivan seksihalutkin kohta kun mies nimittelee suuttuessaan. Eroanko kun vielä ei ole lapsia? Toisaalta minua hävettää epäonnistuminen ja eroaminen ja olen liian raukkis.

• usko ole.,.-
        aika nuori morsian kirjoitti:

Minullakin on kristitty uskismies, jonka kanssa oli ihanaa aluksi. Nyt hänen uskonsa jotenkin laimentunut. Olen myös hyvin kristitty itse ja aina ollut uskovainen kristitty. Hän oli silloin tullut juuri uskoon kun aloitimme seurustelun. Nyt hänen kanssaan on vaikeaa kun hän on jättänyt kristinuskon periaatteet sivuun. Hän kiroaa ja on äkkipikainen, nimittelee minua jne... En jaksaisi sitä. En haluaisi olla mikään opettaja tai neuvoja. Haluaisin että mieheni olisi perheen pää, myös kristillisessä mielessä ja olisi hellä, ymmärtäväinen rakastaja ja turvallisuuden tunteen antaja. En haluaisi olla varpaillaan koko ajan että mistä ukko taas ärsyyntyy. Tässä menee aivan seksihalutkin kohta kun mies nimittelee suuttuessaan. Eroanko kun vielä ei ole lapsia? Toisaalta minua hävettää epäonnistuminen ja eroaminen ja olen liian raukkis.

laimentunut, kun sitä ei ole ollutkaan. Se usko tarkoitti miehelles sitä, et on parempi kun muut, kun uskoo johonkin korkeempaan voimaan. Jos todella uskoo, niin sillon yrittää elää ja auttaa lähimmisiään ilman että koskaan saa siitä itelleen mitään. Vasta kovat paikat erottaa jyvät akanoista, mut kukaan ei tunnista jyvää. In god we trust lukee yhden dollarin setelissä ja kuka uskois yhden dollarin voimaan, ei kukaan.

• Anonyymi
      UUSI

Tuohon käytökseen auttaa kun saa kerran kunnolla turpaan ja heräät teholta ei muuten tee enää koskaan mieli lyödä ketään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      143
      9498
    2. Somali ei kätellyt Stubbia Linnan juhlissa

Miksei somali osaa noudattaa hyviä käytöstapoja. https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/563a3dea-fa3f-41f3-b64f-406d2
      Maailman menoa
      673
      5384
    3. Kuka on menehtynyt?

https://yle.fi/a/74-20198293 Kuulemani mukaan ryyppyporukka ollut hapualla ja kuolemanenkeli (F.G) eli mies jonka seuras
      Kankaanpää
      27
      3769
    4. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      48
      2591
    5. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      45
      2257
    6. 71
      2003
    7. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      143
      1952
    8. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      232
      1736
    9. Nainen, ota nyt rauhallisesti

Älä ota kaiken maailman murheita päällesi. Sulla on tapana ottaa elämä liian vakavasti. Ei aina, mutta joskus menee vähä
      Ikävä
      140
      1471
    10. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      39
      1270
    Aihe