Minulla on ollut vain pari kertaa virtsatietulehdus, mutta tämän NitrofurC -antibioottikuurin jälkeen koe näytti lisääntynyttä verta virtsassa, bakteeriviljely puhdas. Uudelleen lääkäriin ja sain uuden kuurin Selexidiä.
Lääkärin mielestä ensimmäinen lääke voi aiheuttaa arkuutta ja verta virtsarakkoon. Ja tulehdus ehkä silti jatkui hänen mukaansa, vaikkei arvot nousseetkaan. Nyt olen syönyt tuonkin kuurin. Verta en näe silmin, mutta oirehdin lähinnä kun joudun vaihtamaan asentoa, esim. istumaan töissä pitkät tovit. Rakkoa (luulisin että rakkoa) kivistää ja virtsaamistarve on edelleen lisääntynyt.
Eräs tuttava kertoi, että C-vitamiiniakaan ei pitäisikään nauttia (kuten monet tulehdusten ehkäisyyn neuvovat) ärtyneeseen rakkoon. Söin sitäkin tietämättäni ekan tulehduksen aikana.
Onko vastaavia kokemuksia, millä ärtynyt rakko terveeksi? Tätä kivistävää arkuutta on kestänyt pari viikkoa.
Virtsatietulehduksen jälkeinen arkuus
2
559
Vastaukset
- mimmi
Minulla oli syyskuussa paha virtsatientulehdus. Valvoin yön pystymättä nukkumaan kipujen takia. Aamulla menin lääkäriin ja lääkäri totesi tulehduksen ja verta virtsassa. Sain viideksi päiväksi lääkekuurin.
Tämän jälkeen kävin kontrollissa ja lääkäri totesi, että virtsassa on verta, mutta tulehdusta ei voida osoittaa (kuten sinulla). Hän sanoi, että minun pitää katsoa muutama päivä ja tulla takaisin, jos kivut virtsaamisen yhteydessä eivät lakkaa.
Minulla oli kipuja - välillä. Välillä ei tuntunut mitään. En mennyt takaisin lääkäriin, vaikka välillä ajattelin, että täytyisi mennä. Noin kuukauden kuluessa kivut kuitenkin vähitellen lakkasivat.
En itsekään nähnyt verta silmin. Minulle lääkäri ei antanut noin selviä selityksiä kuin sinulle siitä, että lääke voi aiheutta arkuutta ja verta virtsarakkoon, mutta tunsin sen aika selkeästi.
Minulla on ollut varmaan kolmatta kymmentä virtsatientulehdusta ja siksi en kiinnostunut menemään uudelleen lääkäriin valittamaan asiasta, varsinkin kun lievissä oireissa tulehdusta ei huomata.
C-vitamiinista en tiedä mitään. - pöpö
c-vitamiini happamoittaa virtsaa ja siten estää osittain bakteerien kasvua. en tiedä tuosta "ärtyneestä rakosta", mutta minun tietääkseni sitä suositellaan virtsatietulehduksissa.
Kokeilepa "estohoidoksi" tai tulehduksen aikana juoda karpalomehua. Sillä pitäisi myös olla hyvät vaikutukset.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa33098Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.92138Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1141755Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101086Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129976- 35764
- 53723
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30665