Pitäisi kai kuolla että lääkärit uskoo!?

au au au!

Siis... mä en enää jaksa jankuttaa lääkäreille että sydämeeni sattuu! Ne vaan sanoo ettei siinä mitään ole, ehkä kuvittelen koko jutun! Joopa joo... kun en mä edes juokseman pysty! (tämä ei siis johdu kunnosta) Enkä pysty olemaan kuumassa paikassa niin kuin esim. saunassa tai lämpmässä kylvyssä, koska alkaa sydämessä tuntumaan ahtautta, en oikei osaa selittää, mutta ne joilla on sydänvaivoja varmaan ymmärtävät...

Mua on tutkittu... kunneltu... ja mitä hyötyä? Ne antaa viikon sairasloman, ja sanoo että pitäs levätä vähän aikaa. En saa mitään lääkkeitä! Suvussani on melkein jokaisella sydänvaivoja, ja pappani on kuollut kolmanteen sydänkohtaukseen!

EI LÄÄKÄRIT USKO!!! Ei ne tajua, että jopa tälläisellä 17-vuotiaalla voi olla sydänvikoja! Elikkä, tästä pitänee vetää aika yksinkertainen ratkaisu: pitää kuolla, että ne voisi todeta, että mulla oli sydänvaivoja!

hienoa..

34

2832

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kateellinen

Sä oot sentään päässyt lääkärin vastaanotolle! Eikös nykyään pidä olla pää kainalossa ennenkuin saa parin viikon päähän lääkäriajan?

• T

Lääkäreiden kriteereinä lienee että noin nuorella vakava sydänvika on harvinainen? He ajattelevat että koska suvussasi on kuoltu sydämen takia, sinä luonnollisesti pelkäät että sinulle käy samoin. Sen vuoksi pelkäät kaikkia normaaleja tuntemuksia mitä sydämeen liittyy:

- kuuma kylpy ja sauna saavat kenen tahansa sydämen hakkaamaan
      - juokseminen läkähdyttää kyllä kenet tahansa

Lääkkeitäkään ei voi antaa pelkkiin oletuksiin. Mikäli käyt yksityisellä lääkärillä, he kyllä tutkivat sinut KUNNOLLA, ja sen jälkeen voinet luottaa saamiisi tuloksiin.

• au au au!

Nii, mitäs tehä silloi ku ei OPISKELIJALLA OLE RAHAA yksityiseen lääkäriin? Vanhemmat työttömiä. Mitäs sitte? Enkä mä mitään pelkää. ULKOMAILLA mulla on todettu jo 9-vuotiaanaa sydänvika, mutta eihän sellainen täkäläisille lääkäreille kelpaa!
        Ja onko normaalia ettei pysty juoksemaan huoneesta toiseen ilman että rintaan alkaa sattumaan?

• misu
        au au au! kirjoitti:

Nii, mitäs tehä silloi ku ei OPISKELIJALLA OLE RAHAA yksityiseen lääkäriin? Vanhemmat työttömiä. Mitäs sitte? Enkä mä mitään pelkää. ULKOMAILLA mulla on todettu jo 9-vuotiaanaa sydänvika, mutta eihän sellainen täkäläisille lääkäreille kelpaa!
        Ja onko normaalia ettei pysty juoksemaan huoneesta toiseen ilman että rintaan alkaa sattumaan?

yksityiset ovat kyllä aika kalliita. eikä sosiaalikaan maksa yleensä yksityislääkärin korvauksia. en tiedä voisivatko tässä tapauksessa antaa ns. harkinnanvaraista tukea? kannattaa kysyä! kelalta saa kyllä osan kuluista takaisin mutta summa on todella pieni. esim. minä sain (tuolloin vielä markoissa) 350 mk:n lääkärikuluista takaisin 60 mk...entäs opintolaina? kannattaa kuitenkin kääntyä ensin sosiaalitoimiston puoleen. ota mukaan jos sinulla on jotain ulkomaisia lääkärinlausuntoja tms.

• Hmm

Luultavasti sinulta on EKG tutkittu ja siinä ei ole ollut vikaa. Olet terve tyttö.

Kipujahan voi olla, mutta ei välttämättä sydämessä ole vikaa: rintalihaspoisto, kasvukivut, närästys... sydämesi kyllä luultavasti kestää vielä seuraavat 60 vuotta.

• just

...hyvin diagnsoitu näin netin välityksellä. Mikäs pikkulääkäri se siellä oikein tauteja määrittelee?

Ilman muuta pitää tutkia tarkemmin noilla oireilla.

• just

hyvin diagnosoitu näin netin välityksellä. Mikäs pikkulääkäri se siellä latelee viisauksiaan?

• au au au!
        just kirjoitti:

...hyvin diagnsoitu näin netin välityksellä. Mikäs pikkulääkäri se siellä oikein tauteja määrittelee?

Ilman muuta pitää tutkia tarkemmin noilla oireilla.

niinpä.. aika helppoa se nyt on kertoa mikä vaivaa näin netin välityksellä :)

• Oikee hoitsu
        just kirjoitti:

hyvin diagnosoitu näin netin välityksellä. Mikäs pikkulääkäri se siellä latelee viisauksiaan?

Käsittääkseni ei ollut diagnoosi vaan lohdutus siitä että kyseessä voi olla joku muukin vaiva. Juuri nuo vaivat aiheuttavat välillä niin valtavia kipuja että ihan oikeat sydänsairaatkin luulevat saavansa sydänkohtauksen. Ilmeisesti lääkäri on tämän rintakipuisen ressukan ainakin jotenkin (ekg) tutkinut, vaikkei selvästi tarpeeksi olekaan. Ekg:ssähän näkyisi sydänvaivat joten kuten tämä netin pikkulääkäri jo totesi, voi vaiva johtua jostain muusta.

• just
        Oikee hoitsu kirjoitti:

Käsittääkseni ei ollut diagnoosi vaan lohdutus siitä että kyseessä voi olla joku muukin vaiva. Juuri nuo vaivat aiheuttavat välillä niin valtavia kipuja että ihan oikeat sydänsairaatkin luulevat saavansa sydänkohtauksen. Ilmeisesti lääkäri on tämän rintakipuisen ressukan ainakin jotenkin (ekg) tutkinut, vaikkei selvästi tarpeeksi olekaan. Ekg:ssähän näkyisi sydänvaivat joten kuten tämä netin pikkulääkäri jo totesi, voi vaiva johtua jostain muusta.

..tiedä kuka tuo juupajuu on, mutta kirjoitukseeni "oikee hoitsu" ilmeisesti viittasit. Vaikkei pikkulääkäri diagnoosia antanutkaan, on aika rohkea veto sanoa, että alkuperäinen kirjoittaja on "täysin terve tyttö" tai "sydämesi kestää luultavasti vielä niin ja niin kauan". Arvion tutkimusten tarpeesta sekä lopullisen diagnoosin ja ennusteen tekee aina lääkäri, ei kuka tahansa joka osaa näppistä käyttää. Siihen ei ole pätevyyttä myöskään hoitajalla. Arvauksia voi toki heittää, mutta se ei kirjoittajan tilannetta vie pätkääkään eteenpäin.

• au au au!
        Oikee hoitsu kirjoitti:

Ja olen käynyt EKG:ssa ainakin 5 kertaa... Mutta joku läkäriksi opiskeleva (keskustelin sen kanssa joskus)sanoi, ettei ne sydänviat välttämättä edes näy. Nii... RINTAKIPUISEN RESSUKAN?! kiitti vaa! Jos itelläsi olisi sydänkipuja, tuskin sillä tavoin sanoisit! Kun sydämeen sattuu, siihen nimittäin sattuu TOSI paljon!!! Eikä sitä mihinkään migreeniinkään voi verrata (olen kyllä sitäki kokenut), koska sydänkivut ovat paljon pahempia ja ahdistavampia.

Et viitsisi puhua asiasta josta et tiedä? :)

• Oikee hoitsu
        au au au! kirjoitti:

Ja olen käynyt EKG:ssa ainakin 5 kertaa... Mutta joku läkäriksi opiskeleva (keskustelin sen kanssa joskus)sanoi, ettei ne sydänviat välttämättä edes näy. Nii... RINTAKIPUISEN RESSUKAN?! kiitti vaa! Jos itelläsi olisi sydänkipuja, tuskin sillä tavoin sanoisit! Kun sydämeen sattuu, siihen nimittäin sattuu TOSI paljon!!! Eikä sitä mihinkään migreeniinkään voi verrata (olen kyllä sitäki kokenut), koska sydänkivut ovat paljon pahempia ja ahdistavampia.

Et viitsisi puhua asiasta josta et tiedä? :)

Kärsitkö itse noista muista sairauksista? No älä sitten sinäkään arvioi muiden kipuja. Tiedän ammattini kautta (myönnän että vain osan kivuista olen kokenut omakohtaisesti ja kyllä nekin kivut ovat kuolemanpelon aiheuttaneet)että sydänkivut ja esim.närästys ja tuleduskivut sekoitetaan niin potilaiden kuin lääkäreittenkin taholta, että mikä sinä olet muitten kipuja vähättelemään??? Ja haluaisin lisätä, että rintakipuinen ressukka oli ihan puhdasta sympatiaa sua kohtaan koska vaivaasi ei ilmeisesti tutkita tarpeeksi hyvin...

• Hmm
        just kirjoitti:

Sitä vaan, että ei tämä tyttö mitään sairas ole. Muuta kuin tervasuksilla hiihtämään.

Rintaan pistää ja nynnyn nynnyn...

• just
        Hmm kirjoitti:

Sitä vaan, että ei tämä tyttö mitään sairas ole. Muuta kuin tervasuksilla hiihtämään.

Rintaan pistää ja nynnyn nynnyn...

...sulta löytyy varmasti hyvät perustelut väitteellesi? Hiihdä niillä tervasuksillasi vaikka Venäjälle, mutta älä puhu asioista, joista et tiedä yhtään mitään.

• Hmm
        just kirjoitti:

...sulta löytyy varmasti hyvät perustelut väitteellesi? Hiihdä niillä tervasuksillasi vaikka Venäjälle, mutta älä puhu asioista, joista et tiedä yhtään mitään.

Lääkäri on tutkinut asian ja sulkenut pois vakavat sydänviat.

Luuletteko te että lääkäreillä on aikaa tutkia joka jumalan luulosairaan uusavuttoman lihaspistoksia, koska ne pelkäävät kuolemaa? Tällaiset räkäsäkit eivät tarvitse kuin potkun persauksiin. Ei tässä tarvitse mitään nynnyilyä tyyliin "voi voi olet varmaan kovin huolissasi".

Kyllähän kaikki joskus makaavat kylmänä laudalla ja pitävät turpansa kiinni, mutta siitä ei kannata murehtia kun on nuori ja terve ja sydän kestää vielä kymmeniä vuosia.

• Miau

Opettele itse tunnustelemaan pulssisi ja lainaa joltain tutultasi verenpainemittari, siitäkin näkyy pulssi. Voihan olla että lääkäreiden on vaikea uskoa noin nuoren sydämen olevan viallinen.
      Oletko saanut mahdollisuuden tarkistaa olisiko astma kysymyksessä? Ahdistava tunne on siinäkin.

Yksi vaihtoehto on ns. "hysteerinen" sydänkohtaus eli siis tuntemukset kuin oikeassa, pulssi kiihtyy, mutta itse sydämessä ei ole vikaa. Asiaa ei pysty potilas erottamaan, vaan siihen tarvitaan lääkärien laitteita.Tämä voi johtua tunteista tai ylirasituksesta ja asiaan auttaa nitrot.

Onnea sinulle, neitonen, että löydät oiken vian ja pääset hoitoon tai rauhallisuuteen..8=)

• Nanna

Siis voisitko selventää, että millainen sydänvika sulla on ulkomailla todettu ja jos kerta on diagnoosi tehty, niin miksi ei kelpaa suomalaisille lääkäreille? Kuulostaa aika oudolta....en tiedä, millaisia testejä sulta on otettu, mutta ainakin peru-EKG, rasitus- EKG ja pitkäaikaisrekisteröinti-Holter sulkevat jo pois vakavat sydäntaudit, joita nuorella voisi olla. Minulla itselläni on paniikkihäiriö, jota oireilen "sydänoirein" eli ahdistaa, rintaan koskee ja pulssi tykyttää hulluna. Minut on kuitenkin tutkittu em. tutkimuksin sydämestäni terveeksi (olen 28v.), joten oireeni ovat henkisistä syistä johtuvia, tosin erittäin inhottavia.

• au au au!

Noh... pulssia on mittailtu satoja kertoja... Liian kiihtynyt istuessakin. Koulun terkkarikin sanoi. Mutta mitä se hyödyttää?
        Astmaa mulla ei ole, se on ihan varma juttu. Ja ulkomailla muatutkittiim ja sanottiin että sydänvika on. Eikä nyt mulla hysteerisiä sydänkohtauksia ole, mä olen täysin rauhallinen.

Niih... ja sitten pyörtyilen aika usein, ja lekuri ulkomailla sanoi että se liittyy siihe sydänvikaan.

Että näin. Mutta täällähän lääkärit kuvittelevat olevansa muita viisaampia...

• au au au!
        Nanna kirjoitti:

Siis voisitko selventää, että millainen sydänvika sulla on ulkomailla todettu ja jos kerta on diagnoosi tehty, niin miksi ei kelpaa suomalaisille lääkäreille? Kuulostaa aika oudolta....en tiedä, millaisia testejä sulta on otettu, mutta ainakin peru-EKG, rasitus- EKG ja pitkäaikaisrekisteröinti-Holter sulkevat jo pois vakavat sydäntaudit, joita nuorella voisi olla. Minulla itselläni on paniikkihäiriö, jota oireilen "sydänoirein" eli ahdistaa, rintaan koskee ja pulssi tykyttää hulluna. Minut on kuitenkin tutkittu em. tutkimuksin sydämestäni terveeksi (olen 28v.), joten oireeni ovat henkisistä syistä johtuvia, tosin erittäin inhottavia.

No enhän mä nyt enää muista mikä se sillä kielellä sairaus on, kun mä silloin 9-vuotias olin. Taisi se alkaa M-kirjaimella, mutta kun ei noi idiootit (lääkärit) ole sanonut mikä mulla on, niin en mä sit tiä mikä se suomeks on... Mutta joku Myakarditti tai joku sen kuuloinen se tais olla... Mutta tunnen kyllä että sama vaiva jatkuu edelleen, kun ei nuo oiretkaan ole ku vaan pahentunut.

Jaa, älä multa kysy miksei täkäläisille lääkäreille muun maan diagnoosi kelpaa!!! Kuvittelevat vissiin olevansa muita viisaampia!

Niih, ja mulla ei ole henkisiä ongelmia, paniikkihäiriöitä eikä masennusta eikä sellaisia... Ihan fyysisiä ne ovat, ja periytyviä näköään.

Että semmosta... Mutta varmasti, kun kuolen, nii kuolinsyyntutkija, tai ketä niitä tutkiikin, sanoo, että mulla on ollut sydänsairaus, ja sitä olisi voitu ainakin joteski auttaa...

Just!!! että näin..

• Nanna
        au au au! kirjoitti:

No enhän mä nyt enää muista mikä se sillä kielellä sairaus on, kun mä silloin 9-vuotias olin. Taisi se alkaa M-kirjaimella, mutta kun ei noi idiootit (lääkärit) ole sanonut mikä mulla on, niin en mä sit tiä mikä se suomeks on... Mutta joku Myakarditti tai joku sen kuuloinen se tais olla... Mutta tunnen kyllä että sama vaiva jatkuu edelleen, kun ei nuo oiretkaan ole ku vaan pahentunut.

Jaa, älä multa kysy miksei täkäläisille lääkäreille muun maan diagnoosi kelpaa!!! Kuvittelevat vissiin olevansa muita viisaampia!

Niih, ja mulla ei ole henkisiä ongelmia, paniikkihäiriöitä eikä masennusta eikä sellaisia... Ihan fyysisiä ne ovat, ja periytyviä näköään.

Että semmosta... Mutta varmasti, kun kuolen, nii kuolinsyyntutkija, tai ketä niitä tutkiikin, sanoo, että mulla on ollut sydänsairaus, ja sitä olisi voitu ainakin joteski auttaa...

Just!!! että näin..

Mun mielestä se tarkoittaa sydänlihaksen tulehdusta, joka muuten usein voi parantua täysin, mutta jos se ei parane ennalleen, voi se jättää vaurioita sydämeen. Vaikea sanoa, miten sun kohdallasi on.MIssäpäin maailmaa se todettiin? Millaisille lekureille olet täällä Suomessa diagnoosia esittänyt? Luulisi, että jokainen vähänkin ammattitaitoinen lääkäri ottaisi sen huomioon ja testaisi sinut, että onko ko. vaiva parantunut? Miten sua on sitten testattu sydämen kannalta? Siis millaisia kokeita on nyt viime aikoina otettu?
        Kyllä mun mielestä sut pitäisi vielä kertaalleen tutkia perusteellisesti, jotta oikea diagnoosi varmistuisi taikka sellainen diagnoosikin kenties, että sydämessäsi ei ole elimellistä vikaa, jolloin saisit mielenrauhan.

• Nanna
        Nanna kirjoitti:

Mun mielestä se tarkoittaa sydänlihaksen tulehdusta, joka muuten usein voi parantua täysin, mutta jos se ei parane ennalleen, voi se jättää vaurioita sydämeen. Vaikea sanoa, miten sun kohdallasi on.MIssäpäin maailmaa se todettiin? Millaisille lekureille olet täällä Suomessa diagnoosia esittänyt? Luulisi, että jokainen vähänkin ammattitaitoinen lääkäri ottaisi sen huomioon ja testaisi sinut, että onko ko. vaiva parantunut? Miten sua on sitten testattu sydämen kannalta? Siis millaisia kokeita on nyt viime aikoina otettu?
        Kyllä mun mielestä sut pitäisi vielä kertaalleen tutkia perusteellisesti, jotta oikea diagnoosi varmistuisi taikka sellainen diagnoosikin kenties, että sydämessäsi ei ole elimellistä vikaa, jolloin saisit mielenrauhan.

...kyllä se tarkoittaa sydänlihastulehdusta.

• miau au au au:lle!
        au au au! kirjoitti:

Noh... pulssia on mittailtu satoja kertoja... Liian kiihtynyt istuessakin. Koulun terkkarikin sanoi. Mutta mitä se hyödyttää?
        Astmaa mulla ei ole, se on ihan varma juttu. Ja ulkomailla muatutkittiim ja sanottiin että sydänvika on. Eikä nyt mulla hysteerisiä sydänkohtauksia ole, mä olen täysin rauhallinen.

Niih... ja sitten pyörtyilen aika usein, ja lekuri ulkomailla sanoi että se liittyy siihe sydänvikaan.

Että näin. Mutta täällähän lääkärit kuvittelevat olevansa muita viisaampia...

Hysteerisellä en tarkoittanut vauhkoa, se oli lääkärin minulle antama nimike vialle, että sydän reagoi KUIN se olisi sydänkohtaus, jota maallikko ei voi erottaa todellisesta sydänkohtauksesta.

Onkohan sinulla silloin pienenä ollut ensin angiina tai jokin muu sairaus josta voi tulla tuo Myokardiitti jälkisairautena?

Pidä puolesi ja tarkistuta tilanteesi kunnolla. lääkärit ei tykkää että sanoo itse mikä voi olla vaivana, hehän ovat ammatti-ihmisiä. Joten kysy vain, olisiko sejase. Ja kerro pontevasti pulssiasiat ja pyörtymiset. Ryntää vaikka ensiapuun, kun oireet seuraavan kerran ovat voimakkaat, niin pelastat mielenrauhasikin.

Parhainta menestystä sinulle, herttainen au au au!

Ps Yksi hyvä keino on mennä iiris-terapeutille. He näkevät silmistäsi, mistä vaivasi ovat lähtöisin. Kerron tämän vain siksi, että olet jo yrittänyt lääketieteellistä apua - turhaan.

• Oikee hoitsu
        miau au au au:lle! kirjoitti:

Hysteerisellä en tarkoittanut vauhkoa, se oli lääkärin minulle antama nimike vialle, että sydän reagoi KUIN se olisi sydänkohtaus, jota maallikko ei voi erottaa todellisesta sydänkohtauksesta.

Onkohan sinulla silloin pienenä ollut ensin angiina tai jokin muu sairaus josta voi tulla tuo Myokardiitti jälkisairautena?

Pidä puolesi ja tarkistuta tilanteesi kunnolla. lääkärit ei tykkää että sanoo itse mikä voi olla vaivana, hehän ovat ammatti-ihmisiä. Joten kysy vain, olisiko sejase. Ja kerro pontevasti pulssiasiat ja pyörtymiset. Ryntää vaikka ensiapuun, kun oireet seuraavan kerran ovat voimakkaat, niin pelastat mielenrauhasikin.

Ps Yksi hyvä keino on mennä iiris-terapeutille. He näkevät silmistäsi, mistä vaivasi ovat lähtöisin. Kerron tämän vain siksi, että olet jo yrittänyt lääketieteellistä apua - turhaan.

Just sitä piti sanomani että kerro kaikki oireesi lekurille ja kerro myös sukutaustastasi, siis että sydänsairauksia on ja selvitä myös millaisia, meinaan lääkärikään ei ole jumala vaikka niin luulisi itse, joten hänelle on annettava hyvät esitiedot että hän voi diagnoosin tehdä.

• au au au!
        miau au au au:lle! kirjoitti:

:) Mä ajattelinki kyl mennä ensiapuun silloin kun on noi oireet, että edes joku sieltä terveyskeskuksesta näkisi niitä... mutta... Kun pyörryn, niin enhän mä silloi kävellä voi... Ja silloi ku sydämeen sattuu, en silloinkaan paljon liikkua, ja täälläpäi toi terveyskeskus on sen verran sivussa muusta kaupungista että...

Ja ei mulla angiinaa koskaan ollut. Mut kiitos, täytyypi kai käydä sillä Iiriksellä vai miten se kirjoitettiin.. :)

• au au au!
        Nanna kirjoitti:

Venäjällä äidillä on joku lapsuudenystävä, sydänlääkäri, tai miks niitä sanotaan... Se on siellä tutkinut mua, kun oltiin siellä silloi käymässä ja mulla alkoi noi oireet. Se kertoi melkoisen nopeeasti, mikä mulla on, ja ihan kaiken varaks pyysi toistaki lääkäriä tutkimaan, ja seki sanoi saman. Sitten... kun sen jälkeen oltiin käymässä Ranskassa, ja sielläki alkoi samat oireet, nii sielläki lääkärii nmentiin, äiti sanoi mitä ne venäläiset lääkärit sanos, ja ranskalaisetki yhtyi täydellisesti mielipiteeseen. Mutta suomalaisille lekureille ei tuollainen kelpaa!
        En ole ihan varma mitä lääkärit ne oli täällä jotka mua tutkis, ja joille kerroin tästä diagnoosista, mutta ainakin pari olivat jotai erikoislekureita, ja sanos ettei ne LÖYDÄ mitään. NE eivät sanonut ettei mua mikään vaiva, niinkuin noi tavalliset täällä mun paikakunnalla (siis ne tavalliset päivystävät lääkärit joihin olen päässyt ja ne tavalliset joille sysätään kaikki potilaat oli sillä vaiva mikä tahansa.) Ne tavalliset sanoo vaan ettei sua mikään vaiva, mut ota tästä viikon sairaslomaa, nii kyl se paranee! Ei ne sitä kuuntele että olen ollu jo pari kuukautta noilla viikon sairaslomilla. En mä ihan yhteen mennoon, mut melkei. Ja sitten ku kysyn et pääsisinkö sille erikoislekurille, ne vaan sanoo ettei ole tarvetta sellaiseen, eivätkä anna mitään lähetettä, jota ilman ei erikoislekurille pääse!

Niih... Mua testattiin tolla EKG:llä jollai rasitusjutskalla, jota nimee en muista, mutta polkin kuntopyörää niin kauna kunnes tipuin siitä, sitten verikokeita otettiin, en tiä miks, kuunneltiin sydäntäni edestä sivusta ja takaa, Otettiin jopa röntgenkuva sydämestäni! Ja kaikennäkösii tän tapaisia...

Niih... täytys varmaan varata lääkäri tänne mun viereen viikoks, että se näkis mimmosii oireita mulla on :)

• au au au!
        Oikee hoitsu kirjoitti:

Just sitä piti sanomani että kerro kaikki oireesi lekurille ja kerro myös sukutaustastasi, siis että sydänsairauksia on ja selvitä myös millaisia, meinaan lääkärikään ei ole jumala vaikka niin luulisi itse, joten hänelle on annettava hyvät esitiedot että hän voi diagnoosin tehdä.

TOta... kuinka monta kertaa luulet mun kertonneen TON KAIKEN JOKAISELLE lääkärille? Mä en jaksa enää edes laskea.. mutta taisin pysähtyä 20:ssa! Mut ei ne usko/tajua/osaa! tai noita kaikkia yhessä...

• Nanna
        au au au! kirjoitti:

Venäjällä äidillä on joku lapsuudenystävä, sydänlääkäri, tai miks niitä sanotaan... Se on siellä tutkinut mua, kun oltiin siellä silloi käymässä ja mulla alkoi noi oireet. Se kertoi melkoisen nopeeasti, mikä mulla on, ja ihan kaiken varaks pyysi toistaki lääkäriä tutkimaan, ja seki sanoi saman. Sitten... kun sen jälkeen oltiin käymässä Ranskassa, ja sielläki alkoi samat oireet, nii sielläki lääkärii nmentiin, äiti sanoi mitä ne venäläiset lääkärit sanos, ja ranskalaisetki yhtyi täydellisesti mielipiteeseen. Mutta suomalaisille lekureille ei tuollainen kelpaa!
        En ole ihan varma mitä lääkärit ne oli täällä jotka mua tutkis, ja joille kerroin tästä diagnoosista, mutta ainakin pari olivat jotai erikoislekureita, ja sanos ettei ne LÖYDÄ mitään. NE eivät sanonut ettei mua mikään vaiva, niinkuin noi tavalliset täällä mun paikakunnalla (siis ne tavalliset päivystävät lääkärit joihin olen päässyt ja ne tavalliset joille sysätään kaikki potilaat oli sillä vaiva mikä tahansa.) Ne tavalliset sanoo vaan ettei sua mikään vaiva, mut ota tästä viikon sairaslomaa, nii kyl se paranee! Ei ne sitä kuuntele että olen ollu jo pari kuukautta noilla viikon sairaslomilla. En mä ihan yhteen mennoon, mut melkei. Ja sitten ku kysyn et pääsisinkö sille erikoislekurille, ne vaan sanoo ettei ole tarvetta sellaiseen, eivätkä anna mitään lähetettä, jota ilman ei erikoislekurille pääse!

Niih... Mua testattiin tolla EKG:llä jollai rasitusjutskalla, jota nimee en muista, mutta polkin kuntopyörää niin kauna kunnes tipuin siitä, sitten verikokeita otettiin, en tiä miks, kuunneltiin sydäntäni edestä sivusta ja takaa, Otettiin jopa röntgenkuva sydämestäni! Ja kaikennäkösii tän tapaisia...

Niih... täytys varmaan varata lääkäri tänne mun viereen viikoks, että se näkis mimmosii oireita mulla on :)

Kuulostaa aika kattavilta tutkimuksilta kylläkin poissulkemaan vakavat sydänsairaudet. Myokardiitti olisi paljastunut em. tutkimuksissa. Samoin synnynnäiset piilevät sydänsairaudetkin olisi melko varmasti voitu niissä nähdä.
        Minusta sinulla olisi nyt parasta vielä kerran mennä KARDIOLOGILLE eli sydäntauteihin erik. lääkärille, joka kertoisi sinulle diagnoosin, jota sitten uskoisit. Kyllä Suomessa lääkäreiden taso on maailman huippua, joten kyllä uskon, että sinun mahdollinen sydänsairaus olisi täälläkin todettu, jos sellaista olisi....älä nyt suutu, mutta uskon tämän kaiken pohjalta, että vaivasi on psyykkinen. Vaikka itse et sitä ehkä tunnistakaan, mutta alituinen pelkosi sydämestäsi aiheuttaa sen, että oireilet sydänoirein...en ole lääkäri, mutta oikeasti au au au, kyllä nuo testit mitä sulle on tehty, vars. rasituskoe, kertoo erittäin paljon sydämen kunnosta ja sen tulevaisuudestakin.
        Voimia sulle ja yritä parantua!

• Oikee hoitsu
        au au au! kirjoitti:

:) Mä ajattelinki kyl mennä ensiapuun silloin kun on noi oireet, että edes joku sieltä terveyskeskuksesta näkisi niitä... mutta... Kun pyörryn, niin enhän mä silloi kävellä voi... Ja silloi ku sydämeen sattuu, en silloinkaan paljon liikkua, ja täälläpäi toi terveyskeskus on sen verran sivussa muusta kaupungista että...

Ja ei mulla angiinaa koskaan ollut. Mut kiitos, täytyypi kai käydä sillä Iiriksellä vai miten se kirjoitettiin.. :)

Oletko ajatellut että jos ihmisellä on oikeita sydänkipuja niin ehkä ambulanssillakin pääsee lekurin pakeille, ei tarvii kävellä? Meinaan sitä vartenhan ne ambulanssit taitaa olla...

• Oikee hoitsu
        Nanna kirjoitti:

Kuulostaa aika kattavilta tutkimuksilta kylläkin poissulkemaan vakavat sydänsairaudet. Myokardiitti olisi paljastunut em. tutkimuksissa. Samoin synnynnäiset piilevät sydänsairaudetkin olisi melko varmasti voitu niissä nähdä.
        Minusta sinulla olisi nyt parasta vielä kerran mennä KARDIOLOGILLE eli sydäntauteihin erik. lääkärille, joka kertoisi sinulle diagnoosin, jota sitten uskoisit. Kyllä Suomessa lääkäreiden taso on maailman huippua, joten kyllä uskon, että sinun mahdollinen sydänsairaus olisi täälläkin todettu, jos sellaista olisi....älä nyt suutu, mutta uskon tämän kaiken pohjalta, että vaivasi on psyykkinen. Vaikka itse et sitä ehkä tunnistakaan, mutta alituinen pelkosi sydämestäsi aiheuttaa sen, että oireilet sydänoirein...en ole lääkäri, mutta oikeasti au au au, kyllä nuo testit mitä sulle on tehty, vars. rasituskoe, kertoo erittäin paljon sydämen kunnosta ja sen tulevaisuudestakin.
        Voimia sulle ja yritä parantua!

En ole sydänsairauksiin kauheen hyvin perehtynyt, mutta myokardiitti on jokatapauksessa sydänlihaksen tulehdus, joten se ei voi olla mikään ikuinen sairaus koska siihen kuolisi. Kaverilla oli myokardiitti kun se urheili kuumeisena ja se onkin aika tyypillinen syy käsittääkseni - siis sydän tulehtuu kun sitä rasittaa muutenkin kipeenä ollessa. Joten kun se ei ole mikään pysyvä sairaus, vaikkaki vaarallinen, se hoidetaan sairaalassa pois. Siksi, kun oireet uusii on silti tarkasti tutkittava onko kyseessä sama sairaus, vaikka oireet oliskin ihan samoja, sillä jos sydämessä onkin joku muu vika, voi sen hoitaminen myokardiittina olla kuolemaksi. Näillä asioilla ei kannata pelleillä - siis jos joskus aiemmin on todettu myokardiitti, ei lääkäri voi oireiden uusiutuessa sanoa vain "ai jaa no jos se on aiemmin todettu niin sehän se nytkin on" vaan sydän on tutkittava huolellisesti!

• Nanna
        Oikee hoitsu kirjoitti:

En ole sydänsairauksiin kauheen hyvin perehtynyt, mutta myokardiitti on jokatapauksessa sydänlihaksen tulehdus, joten se ei voi olla mikään ikuinen sairaus koska siihen kuolisi. Kaverilla oli myokardiitti kun se urheili kuumeisena ja se onkin aika tyypillinen syy käsittääkseni - siis sydän tulehtuu kun sitä rasittaa muutenkin kipeenä ollessa. Joten kun se ei ole mikään pysyvä sairaus, vaikkaki vaarallinen, se hoidetaan sairaalassa pois. Siksi, kun oireet uusii on silti tarkasti tutkittava onko kyseessä sama sairaus, vaikka oireet oliskin ihan samoja, sillä jos sydämessä onkin joku muu vika, voi sen hoitaminen myokardiittina olla kuolemaksi. Näillä asioilla ei kannata pelleillä - siis jos joskus aiemmin on todettu myokardiitti, ei lääkäri voi oireiden uusiutuessa sanoa vain "ai jaa no jos se on aiemmin todettu niin sehän se nytkin on" vaan sydän on tutkittava huolellisesti!

Myokardiitti voi jättää hoitamattomana vakavia komplikaatioita, mm. sydämen vajaatoiminnan, vakavia rytmihäiriöitä tai vaikkapa sydämen rakenteen häiriöitä, mm. kardiomyopatiaa. Siksi se tulisi aina hoitaa huolellisesti loppuun ja käydä jälkitarkastuksessa.

• oikee hoitsu
        Nanna kirjoitti:

Myokardiitti voi jättää hoitamattomana vakavia komplikaatioita, mm. sydämen vajaatoiminnan, vakavia rytmihäiriöitä tai vaikkapa sydämen rakenteen häiriöitä, mm. kardiomyopatiaa. Siksi se tulisi aina hoitaa huolellisesti loppuun ja käydä jälkitarkastuksessa.

Siis myokardiitti tulehdus joka hoidetaan ja ON HOIDETTAVA juuri noitten sen aiheuttamien sydänvaivojen takia, mutta aina kun sydäntä jokin vaivaa, on sydän tutkittava uudestaan jotta tiedettäisiin hoitaa varmasti oikeaa vaivaa.

• Sydänkivut

Ja varmasti tuo epätietoisuus ja avun saannin puute aiheuttaa sinulle psyykkistä taakkaa ja huolta,joten se tottakai pahentaa oloasi.Sinun pitäisi saada apua ja joku joka todellakin ottaa sinut vakavasti.Tuska ja huolet repii sydäntä,tiedän kokemuksesta.Tunnetko olevasi stressaantunut ja valvot öitä asian takia?kovasti yritän keksiä miten voisit toimia,että saat apua.Kokeile hakea apua jostain nuorisopsykiatrianpolilta,ja jos mahd.ota joku läheisesi mukaan,joka voi auttaa sinua asian kertomisessa ja pitää puoliasi.Liian usein ihminen todellakin joutuu kuolemaan,ennenkuin asian vakavuus ymmärretään.Voimia ja vaadi toimia!!!

• au au au!

Jooh... En mä kyl valvo öitä enkä ole stressaantunut asian takia, kun tätä on kestäny jo 5 vuotta, nii olen jotenki tottunut asiaan, mutta joskus se vaan rupeaa ottaa päähän... Nii, ja äitini on ollu aika usei mukana, ja isä, ja poikaystävä, joka ne vaivat nykyisin näkee eniten... Mutta mitä siitä? EI MITÄÄN HYÖTYÄ!!!

• mirri

Psyykkiset paineesi kuulostavat pahoilta. Pelkäät oireita sydämestäsi ja tunnet niitä.

Minulla oli rintakipuja nuorena. Valittaessani asiasta lääkäri ehdotti, että kyseessä voi olla kiristys kylkilihasten välissä - johtui ilmeisesti jotenkin kasvusta/kehityksestä. Kivut helpottivat 20-v. jälkeen.

Toinen asia, että ahdistus aiheuttaa rintakipuja. Tuntuisi sopivan sinuun siinä mielessä, että pelkäät sydänvikoja ja sitten rintaa puristaa.

Rintakipuihin on myös muita syitä, kuten närästys tai muut vatsavaivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      356
      3045
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      301
      1473
    3. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      84
      1302
    4. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1301
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1285
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1245
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      48
      1135
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      79
      1045
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      24
      941
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      847
    Aihe