Naisen iän arviointi

hyvinsäilynytN

Kuinka tarkasti pystytte arvioimaan naisen iän?
Kaikkihan me ennakkoon tiedämme, että osa naisista (niin kuin miehistäkin) on ns. hyvinsäilyneitä tapauksia. Erotatteko nämä hyvinsäilyneet nuorista yksilöistä vai tuleeko hyvinsäilynee ikä aina yllätyksenä?

Itse ainakin toivoisin, että ihmiset näkevät minut ennemmin hyvinsäilyneenä naisena kuin luulevat minua 10 vuotta nuoremmaksi tytöksi.

27

4690

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sokea mies

      Naisten iän arviointi on mielestäni erittäin vaikeaa, koska naiset osaavat sopivan meikin ja vaatetuksen avulla naamioida itsensä niin ovelasti. Kerrankin erehdyin iskemään baarissa n. 20-vuotiaaksi arvioimaani naista joka osoittautuikin vasta 15-vuotiaaksi. Mutta hämäys oli mennyt yhtä lailla läpi henkilökunnallekin, koska sille tytölle oli ainakin tarjoiltu siideriä. Yhtä lailla vaikeaa on arvioida vanhempien naisten ikää. Nainen osaa tekeytyä helposti oikeaa ikäänsä 10 vuotta nuoremman tai vanhemman näköiseksi.

    • huomata

      Takapuoli on tärkeä juttu ikää arvioitaessa.

      • hyvinsäilynytN

        Saatat olla oikeassa tämän asian suhteen.
        Takapuolen muoto voi olla yksi kriteeri.
        Omakin takapuoli on muuttanut muotoaan, vaikka kehon paino on edelleen sama kuin 20 vuotta sitten.

        Sitten IHMISEN KATSE on eräs, mistä voi arvioida iän ja feikkaukset. Nuorella ei voi olla aikuisen naisen katsetta ja toisaalta aikuinen on vaikea saada kasvoilleen sellaista viattoman tytön ilmettä.
        Minä ajattelen naisena näin, mutta tietysti te muut voitte olla asiasta eri mieltä. Oletteko?


      • Etupuoli

        Takamuksesta näkee heti-vaan etupuolesta puolet enempi-jos naisen ikää arvioi.
        Takapuolessa kylläkin pakkelia on vähemmän.
        Siksi etumaskista näkyy etenkin aurinkoisella säällä hyvinkin pian nuo pakkelit. Siis vanhaa konkaria ei jymäytetä-oli pakkelia tai ei-ikä paljastuu varmasti- Vaan ei sitä naiselle pidä sanoa,että onpas hyvin pakkeloitu.


      • Anonyymi

        No kaikilla on eri kokoinen iästä riippumatta


    • kundi32v

      iso on toleranssi.. sen voi ehkä arvata oikein ketä on noin 20v-30-40v väliin. ja nekin menee pääsääntöisesti vähintään 5v pieleen.

      jutuista voi ehkä yrittää alkaa arvaamaan. mut toisaalta, pitää jututtaa tosi pitkään et saa jotain kiinnekohtaa.

      eli yleensä en viitsi arvata.

    • enää!

      On tullut arvioitua, lähinnä miesten ikää kun he sitä itse toivovat, mutta aina oon ollut jopa kymmenen vuotta väärässä. Ja tietty väärään suuntaan.
      Yleensäkin mies joka haluaa naisen arvioivan ikänsä, tuntee (luulee) näyttävänsä PALJON nuoremmalta kuin on, tämän olen huomannut.

      Mun ikä on järjestään arvioitu väärin myös, jopa vieläkin, ikää 50-v. Tosin, se on mennyt railakkaasti nuorempaan suuntaan.

      Nuorena se ärsytti, mutta nyt...ihan sama.
      Nyt ei sentään kysytä viinakaupassa papereita, niinkun 10-v sitten.

      Joten mun vastaus on siis: en pysty mitenkään arvioimaan kenenkään ikää, enkä haluakaan...

    • miehenä arvioni

      vähän riippuu tapauksesta. Monesti jos arvio menee pieleen, niin yleensä se menee vanhempaan suuntaan (varsinkin vähän iäkkäämmät naiset). Kerran baarissa yksi 31 v nainen kysyi että arvio hänen ikänsä, sanoin oman arvioni 35 v niin saman tien sain avokämmenestä naamalla. Sen kaveri sanoi mulle että se kuuli varmaan väärin että sanoin siis 25 v(ja vinkkas silmää). joo 25 v sitten sanoin siihen. Yli kolmekymppiset naiset vetää yleensä herneen nenään jos sanoo oman rehellisen arvion ja se on paljon korkeampi kuin todellinen. Olen huomannut että parempi vaan valehdella suosiolla yleensä oma arvio pois 5 -10 vuotta tapauksesta riippuen jonka sanoo jos joku erehtyy sitä kysymään. Tosin sitten taas kerran yksi nainen jota luulin n. 23-24 v olikin vasta 19 v.

      Yleensä nuo arviot on mennyt aika lähelle kohdilleen, ei mitään suuria heittoja, korkeintaan -kaks kolme vuotta. Kun osaa oikeita kohtia katsoa, niin kyllä se ikä niistä yleensä selviää.

      • ei arvuutuksii

        En arvio baaris naisen ikiä. Mitä turhaa. Jos se on baariin päässy niin se aika varmasti ainaki täysikäinen. Se riittää. Turhaa kännipäissään baarissa muutenkaa mitään arvioita lähtee heittäämään (ulkönäkökin menee monesti pieleen ku aamullaki herätes on monest pelästy että mikä monsteri tohon on tullu)


      • edelline
        ei arvuutuksii kirjoitti:

        En arvio baaris naisen ikiä. Mitä turhaa. Jos se on baariin päässy niin se aika varmasti ainaki täysikäinen. Se riittää. Turhaa kännipäissään baarissa muutenkaa mitään arvioita lähtee heittäämään (ulkönäkökin menee monesti pieleen ku aamullaki herätes on monest pelästy että mikä monsteri tohon on tullu)

        kuuluu siis tonne juureen..


      • Kaikenlaisia

        Olipas typerä ämmä, kun veti avarilla, vaikka ensin
        pyysi arvaamaan. Hänelle ikä oli ilmeisesti arka paikka.


      • jutun

        kokenut, nimittäin ton avarin. Ettei vaan ole sama ämmä. Luulee kai itse olevansa niin nuoren näkönen


      • Anonyymi
        jutun kirjoitti:

        kokenut, nimittäin ton avarin. Ettei vaan ole sama ämmä. Luulee kai itse olevansa niin nuoren näkönen

        Ämmit on yleensä ikänsä näköisiä elleivät näytä tuoreemmilta.


    • miehet arvuuttelevat

      ikäänsä, kun ovat olevinaan kovin nuorekkaita. Siinä sitten täytyy kohteliaasti tiputtaa 10 vuotta siitä rehellisestä arvauksesta, niin on mennyt aika lähelle.

      Mulle sanotaan kans usein, etten näytä päivääkään yli 26 vuotiaalta, vaikka ikää onkin jo 35. En kyllä oikeasti usko sitä. Otan sen kohteliaisuutena ja pyrkimyksenä pöksyihin ;). Enkä valita, mun kesäkolli on 10 vuotta mua nuorempi ;))).

    • -NNNainen-

      ... näyttää nuoremmalta? Ei minusta. Ainaista päivittelyä ja tytöttelyä.

      • Njep

        Onhan siitä etua ainakin tietyissä asioissa. Kyllä
        nuorempi useinmiten näyttää kauniimmalta ja totuushan
        on se, että vanhemmiten alkaa kroppa rapistumaan,
        vaikka mitä ihmetököttejä käyttäisi.

        Haittapuolena on se, että esim. työelämässä on vaikeampi
        saada uskottavuutta.


      • _______
        Njep kirjoitti:

        Onhan siitä etua ainakin tietyissä asioissa. Kyllä
        nuorempi useinmiten näyttää kauniimmalta ja totuushan
        on se, että vanhemmiten alkaa kroppa rapistumaan,
        vaikka mitä ihmetököttejä käyttäisi.

        Haittapuolena on se, että esim. työelämässä on vaikeampi
        saada uskottavuutta.

        ennenkaikkea


      • säilykepurkki
        Njep kirjoitti:

        Onhan siitä etua ainakin tietyissä asioissa. Kyllä
        nuorempi useinmiten näyttää kauniimmalta ja totuushan
        on se, että vanhemmiten alkaa kroppa rapistumaan,
        vaikka mitä ihmetököttejä käyttäisi.

        Haittapuolena on se, että esim. työelämässä on vaikeampi
        saada uskottavuutta.

        Nuorelta näyttäminen ja lapsekas ulkomuoto ei ole sama asia. Olen nykyisin 34-vuotias. 13-vuotiaana näytin täysi-ikäiseltä. 25-vuotiaana näytin ikäiseltäni. Nyt 34-vuotiaalta näytän kuta kuinkin vähän vajaa kolmikymppiseltä. Tiedän olevani kaunis ja -ihme kyllä- rypytön. Nuori ulkonäkö ei kuitenkaan tarkoita samaa kuin lapsekas úlkonäkö.

        Ulkonäköni ei ole koskaan vähentänyt uskottavuuttani työelämässä. Uskottavuus on huomattavasti enemmän kiinni olemuksessa, eleissä, äänessä ja käyttäytymisessä kuin ikäistään nuoremmalta näyttämisessä. Lapsenomaiset kasvot ja piipittävä ääni ei sen sijaan tee kenestään uskottavaa pakettia.

        Oletteko muuten ajatelleet, että jos ihmisellä on todella pitkät hiukset, hän on automaattisesti epäuskottava olemukseltaan? Ei siis välttämättä kauneus ja nuoruus, vaan kokonaisuus.


    • scale

      niin tiedä, mutta olen vaan huomannut, että eri ikäsistä naisista löytyy aina joku jossa on jotakin. Ei sitä oikein osaa selittää, että mikä se on, mutta se ei niin kauheesti ole iästä kiinni.

    • naisissa

      on vaan sitä jotain, ei se niin iästä ole kiinni.

      Yleensä ne ei ole kyllä niitä naisia jotka esittää tällaisia kysymyksiä. Ne ei vaan ole sillee aitoja ja sen vaan jotenkin myös näkee..

    • jiwe

      lopetin arwioinnin noin 10w sitten kun kerroin naisen iän päiwälleen horoskooppimerkkeineen :=/

      suuttui mulle?

    • joopajoopaj

      Palkän ulkonäön perusteella voi olla todella vaikeaa.
      Jotkut näyttävät paljon nuoremmalta kuin ovat ja toiset
      ovat jo 20v kolmekymppisen näköisiä.

      Jos kyseessä on normaaliälyinen nainen, eikä mikään
      ikiteini, iän saa usein arvattua olemuksesta ja jutuista,
      vaikka olisikin nuoren näköinen tapaus.

    • M, jeps

      joskus ainakin. Joskus tollanen vähän yli wee mimmi saattaa näyttää melkein 30 wee. Sitten on joitain näit tosi nuoren näköisiä jotka näyttää 18-19 wee vaikka on jotain 21-22 wee. 25 wee voi näyttää 28 wee tai 22 wee. Mutta kyl sen jutuista sitten huomaa.

      20 wee mimmi näyttää mun mielestä yleensä aika oman ikäiseltään. sen jälkeen toi ryyppääminen, biletys kaikki sellaset tekee jostain selvästi vanhemman näkösii tai vastaavasti sitten jotkut taas vaan vanhenee tosta hitaammin kun toiset keskimäärin.

      Pää-asia et on 18v tai yli, näitähän ne on baarissa. Eli ei sit ikää kannata ajatella. Kyllä se yleensä selviää jutuista sitten. Eikä se ikä ole se niin ratkaseva

      • M, jeps

        Ekalle riville puuttuu 20:"vähän yli 20 wee mimmi" tietyst


    • hyviä:D

      arvauksia tulee miehiltä. Oli kerran 19 vuotiaana baarissa ja joku kysy sit mun ikää, sanoin siihen että arvaa=) Sano et 26v! läheltä liippaa=)

      • yläkanttiin

        Mä ainakin vastaan ihan tarkotuksella joka kerta yläkanttiin, ja välillä aika reilustikkin jos joku erehtyy tuommosia kyseleen :-) Hauska kattella siinä naisten ilmeitä, ja selviää hyvin kellä sitä huumorintajua on ja kellä ei :-)


    • Anonyymi

      Voiko lapsen iän arvioida parran pituudesta?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe