Nesteen kertyminen elimistöön?

mitä kummaa

Olen syönyt Atkinsilla nyt reilu kaksi viikkoa. Alunperin lähdin häätämään hiivaa tri Atkinsin uusimman painonpudotusohjelma - kirjan mukaan. Poistin kielletyt ruoka-aineet. Sitten huomasin, että tässähän on eroa enää laihduttamiseen se, että lasken hiilarit vähäisiksi. Ensimmäisen viikon noudatin 20 g päivässä. Toisella jo 50 g päivässä, koska olen ennekin huomannut, että aivot eivät toimi noin pienillä määrillä: keskittymisongelmia, nimet ja tutut sanat katoavat.

Ensimmäisellä viikolla laihduin kaksi ja puoli kiloa, sen jälkeen elimistöön on alkanut kertyä nestettä. Paino on noussut yli kilon ja jäänyt siihen. Posket ovat pullollaan kuin söisin kortisonia (jota olen viime talvena syönyt reumaan). Olen pienentänyt syömistä niin, että melkein koko ajan on nälkä. En ole laskenut kaloreita mutta arvioisin, että melko tasan tuhannen pinnassa mennään. Hiilareita menee sama 50 g päivä mutta paino ei putoa eivätkä posket litisty. Vatsa on kyllä kaventunut entisestään, posket sen sijaan vain turpoavat.

Olen aikaisemmin laihtunut syömällä jopa 70 g hiilareita päivässä, joten ei tässä se oikein ole kyseessä. Mitähän tämä on? Ostin tänään ananasmehua ja join putkeen puoli litraa mutta mitään ei tapahdu. En oikein jaksa syödä kuin kolme kertaa päivässä, juon ehkä 1,5 l. Enempää en jaksa, yritän kyllä. Mikähän tässä mättää? Onko nyt ruokavalioni pielessä vai olenko tullut allergiseksi jollekin lääkkeelleni? Käytän sulfasalatsiinia, joka on sulfan ja aspiriinin sekoitus sekä sytostaattia, joka aiheuttaa tämän hiivan tuhoamalla normaaliflooraa. Ei hiivaan kyllä poskien turpoamista liity ja lääkkeeni sopivat minulle mielestäni hyvin. Kortisoni tosiaan pullotti poskia samalla tavalla mutta se on nyt historiaa.
Olen alle 30-vuotias nainen.

12

4858

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

Missä siellä kirjassa lukee että pitäisi nähdä nälkää (millä sivulla)?

Lupaako Atkins että 2 ekaa viikkoa olisi ratkaisevia painonpudotuksen kannalta? Vai jonkun muun asian (asioiden) kannalta?

Ananasmahua?!?!?! Mikä idea tässä oli? Kolminkertaistaa päivän hiilarit ja siten turvotukset? Kerro toki missä kohtaa kirjassa tätä suositellaan?

• vielä.....

kun en kunnolla muista, niin suositteleeko Atkins ruokavalion aloittamista ilman lääkärin tutkimuksia jos et ole täysi terve (noista aineista päätellen et ole)? Mihin ne on määrätty?

• rakas ihminen

diettaa mitenkään, jos olet sytostaattihoidossa! Syö monipuolisesti ja terveellisesti tavallista ja tasapainoista ruokaa, mikä sinulle parhaiten maistuu.

Turvotuksesi voivat johtua perussairaudestasi.

• mitä kummaa

Milloin tästä palstasta on tullut oikein vittuilupalsta? Kysyin siis nesteen kertymisestä ja ihmiset vastaavat minulle jostain ihan muusta lukematta kunnolla viestiäni. Kyllä se perussairauteni lukee siellä tekstissä.

Sairastan nivelreumaa. Reuman yleisin peruslääke on sytostaatti, jota syödään koko elämä paitsi raskaudet. Pakko on sen aikana laihduttaa, jos aikoo. Ei ole kielletty laihduttamasta. Atkins neuvoo ruokavalionsa auttavan myös reumaan, koska hiilarit ovat happamia, ja elimistön happamuus saa immuunijärjestelmän sekaisin.

Reuma ei aiheuta turvotusta enkä usko sen johtuvan oikein lääkkeistäkään. Olen käyttänyt niitä pitkään.

Atkins kirjoittaa kirjassaan, että ne, joiden aineenvaihdunta vastustaa oikein suuresti laihtumista voivat joutua laskemaan kalorinsa alas reiluun tuhanteen päivässä. En kyllä usko kuuluvani tähän ryhmään mutta kokeilin sitäkin epätoivoisena saadakseni siis nestettä pois. Ja kyllähän minä siis laihdun, kun vatsa pienenee, housut valuvat koko ajan enemmän ja enemmän. Mutta posket ovat tässä se ongelma.

Laihtuminen ei tietty näy painossa, koska on tätä nestettä. Olen ollut pulloposki yli viikon ennen eilistä ananasmehukokeilua, mikä johtui siitä, että yritin epätoivoisesti kokeilla edes jotain, jotta en olisi pulloposki tänään lakkiaisissa. Tiedän kyllä, että siinä on hirveästi hiilareita. Mutta se ei todellakaan ole aiheuttanut yli viikko sitten alkanutta turvotusta. Ja hiivaruokavaliota on tosiaan pakko käyttää, jos haluaa sen kasvun hidastuvan elimistössä. Se nyt vain sattuu olemaan tosi lähellä atkinsia. Hiivalääke ei vie hiivaa pois kuin hetkellisesti, koska sytostaatti ylläpitää sitä. Siksi ruokavalio on ainut pysyvä ratkaisu.

Kysyin siis tosiaan vinkkejä nesteenpoistoon ja siihen, onko kelläin jotain vastaavaa kokemusta tai käsitystä, mistä tämä on aiheutunut?

• ei ole
        mitä kummaa kirjoitti:

Milloin tästä palstasta on tullut oikein vittuilupalsta? Kysyin siis nesteen kertymisestä ja ihmiset vastaavat minulle jostain ihan muusta lukematta kunnolla viestiäni. Kyllä se perussairauteni lukee siellä tekstissä.

Sairastan nivelreumaa. Reuman yleisin peruslääke on sytostaatti, jota syödään koko elämä paitsi raskaudet. Pakko on sen aikana laihduttaa, jos aikoo. Ei ole kielletty laihduttamasta. Atkins neuvoo ruokavalionsa auttavan myös reumaan, koska hiilarit ovat happamia, ja elimistön happamuus saa immuunijärjestelmän sekaisin.

Reuma ei aiheuta turvotusta enkä usko sen johtuvan oikein lääkkeistäkään. Olen käyttänyt niitä pitkään.

Atkins kirjoittaa kirjassaan, että ne, joiden aineenvaihdunta vastustaa oikein suuresti laihtumista voivat joutua laskemaan kalorinsa alas reiluun tuhanteen päivässä. En kyllä usko kuuluvani tähän ryhmään mutta kokeilin sitäkin epätoivoisena saadakseni siis nestettä pois. Ja kyllähän minä siis laihdun, kun vatsa pienenee, housut valuvat koko ajan enemmän ja enemmän. Mutta posket ovat tässä se ongelma.

Laihtuminen ei tietty näy painossa, koska on tätä nestettä. Olen ollut pulloposki yli viikon ennen eilistä ananasmehukokeilua, mikä johtui siitä, että yritin epätoivoisesti kokeilla edes jotain, jotta en olisi pulloposki tänään lakkiaisissa. Tiedän kyllä, että siinä on hirveästi hiilareita. Mutta se ei todellakaan ole aiheuttanut yli viikko sitten alkanutta turvotusta. Ja hiivaruokavaliota on tosiaan pakko käyttää, jos haluaa sen kasvun hidastuvan elimistössä. Se nyt vain sattuu olemaan tosi lähellä atkinsia. Hiivalääke ei vie hiivaa pois kuin hetkellisesti, koska sytostaatti ylläpitää sitä. Siksi ruokavalio on ainut pysyvä ratkaisu.

Kysyin siis tosiaan vinkkejä nesteenpoistoon ja siihen, onko kelläin jotain vastaavaa kokemusta tai käsitystä, mistä tämä on aiheutunut?

v-uilla. Olen pahoillani jos niin kuvittelet. Mutta ihmettelen suuresti, miksi sairautensa vuoksi lääkitty ja lääkärin hoidossa oleva kyselee neuvoja amatöörien keskustelupalstoilla, jossa kukaan ei ota vastuuta mistään eikä tunne kokonaisuutta.

Pyydä lähete ravitsemusterapeutille. Unohda atkinsit. Ananasmehu on lumetta myös. Kun uskot lääkkeisiin sairauden hoidossa, mikset muuten voi noudattaa oikeasti tutkittua tietoa noudattavaa linjaa?

• Kaikki vaikuttaa
        mitä kummaa kirjoitti:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=97&conference=4500000000000654&posting=22000000016905782

• Karoteeni
        mitä kummaa kirjoitti:

"Sairastan nivelreumaa."
        Tuoreet kasvikset, hedelmät, hirssi ja tattari on emäksisiä ja suositeltavia reumaan. Ann Wigmore paransi oman reumansa elävällä ravinnolla, jossa kasviksia käsitellään helpommin sulavaan muotoon.

• mitä kummaa
        Karoteeni kirjoitti:

"Sairastan nivelreumaa."
        Tuoreet kasvikset, hedelmät, hirssi ja tattari on emäksisiä ja suositeltavia reumaan. Ann Wigmore paransi oman reumansa elävällä ravinnolla, jossa kasviksia käsitellään helpommin sulavaan muotoon.

Olen allerginen suurimmalle osalle hedelmistä ja vihanneksista. Aivan mahdotonta noudattaa kasvisruokavaliota. Enkä nyt tällä ruokavaliolla ole reumaa hoitamassa vaan hiivaa - ja siis hiivaruokavalio on niin lähellä Atkinsia, että siksi olen tällä palstalla. Vaikkakin siis hiilarit ovat happamia ja niiden pois jättäminen tekee elimistöstä emäksisemmän kuin ennen. Mutta en ole tästä täällä keskustelemassa.

Aiemmin olen laihduttanut Montignacilla (miten se oikein kirjoitetaan), joten tiedän kyllä systeemin. Aiemmin olen ostanut Atkinsin kirjan, jotta sillä joskus laihdutan. Nyt käytän sen ruokavaliota.

Alkuperäinen kysymys oli, että onko kellään muulla ollut nesteen kertymistä elimistöön ja jos oli, miten se lähti pois?

Tarkoitukseni on saada selvyys, johtuuko neste ruokavaliostani vai jostain muusta. Siksi kerroin myös hiilarimääristä, joita olen syönyt. Jos kellään ei ole käynyt samalla tavalla poskien kanssa, alan etsiä syytä muualta. Vain tältä palstalta voi saada selvyyden siihen, onko Atkins kerännyt nestettä kenenkään muun elimistöön. Onko siis?

• Juon runsaasti
        mitä kummaa kirjoitti:

Olen allerginen suurimmalle osalle hedelmistä ja vihanneksista. Aivan mahdotonta noudattaa kasvisruokavaliota. Enkä nyt tällä ruokavaliolla ole reumaa hoitamassa vaan hiivaa - ja siis hiivaruokavalio on niin lähellä Atkinsia, että siksi olen tällä palstalla. Vaikkakin siis hiilarit ovat happamia ja niiden pois jättäminen tekee elimistöstä emäksisemmän kuin ennen. Mutta en ole tästä täällä keskustelemassa.

Aiemmin olen laihduttanut Montignacilla (miten se oikein kirjoitetaan), joten tiedän kyllä systeemin. Aiemmin olen ostanut Atkinsin kirjan, jotta sillä joskus laihdutan. Nyt käytän sen ruokavaliota.

Alkuperäinen kysymys oli, että onko kellään muulla ollut nesteen kertymistä elimistöön ja jos oli, miten se lähti pois?

Tarkoitukseni on saada selvyys, johtuuko neste ruokavaliostani vai jostain muusta. Siksi kerroin myös hiilarimääristä, joita olen syönyt. Jos kellään ei ole käynyt samalla tavalla poskien kanssa, alan etsiä syytä muualta. Vain tältä palstalta voi saada selvyyden siihen, onko Atkins kerännyt nestettä kenenkään muun elimistöön. Onko siis?

Aika usein nestepöhö aiheutuu niukasta juomisesta. Niukan juomisen seurauksena elimistöön sattaa kertyä liikaa suolaa, joka aiheuttaa enmmän tai vähemmän pöhöttymistä. Pääsin omasta nestepöhöstä eroon lisäämällä juoman määrää noin kahteen litraan vettä päivässä.

Atkinsissa syödään runsaasti liharuokia ja ja samalla saattaa elimistöön kertyä suolaa huomaamatta. Runsas suola ja samanaikainen niukka juominen lisäävät selvästi nestepöhöä. Myös runsas juustojen syönti lisää merkittävästi suolan määrää ja altistusta nestepöhölle.

En noudata Atkins ruokavalioo mutta olen edelleenkin huomannut taipumusta nestepöhöön jos syön runsaati liharuokia ja juustoja.

• kylläkin
        Juon runsaasti kirjoitti:

Aika usein nestepöhö aiheutuu niukasta juomisesta. Niukan juomisen seurauksena elimistöön sattaa kertyä liikaa suolaa, joka aiheuttaa enmmän tai vähemmän pöhöttymistä. Pääsin omasta nestepöhöstä eroon lisäämällä juoman määrää noin kahteen litraan vettä päivässä.

Atkinsissa syödään runsaasti liharuokia ja ja samalla saattaa elimistöön kertyä suolaa huomaamatta. Runsas suola ja samanaikainen niukka juominen lisäävät selvästi nestepöhöä. Myös runsas juustojen syönti lisää merkittävästi suolan määrää ja altistusta nestepöhölle.

En noudata Atkins ruokavalioo mutta olen edelleenkin huomannut taipumusta nestepöhöön jos syön runsaati liharuokia ja juustoja.

Kyseiset ruoka-aineet lisäävät suolan saantia VHHlla, mutta samalla pitää muistaa että lukuisia muita suolan lähteitä jää pois. Kuten leivät, monet leikkeleet, einekset, pullat ja keksit, kastikkeet, eli en usko että suolan saanti lisääntyy kun siirtyy VHHlle, osalla se jopa putoaa.

• lisätä
        mitä kummaa kirjoitti:

sitruunaa veden joukkoon?Osta sitruunaa kaupasta ja heitä viipale vesilasiin.Minulla ainakin tepsii.

• listaa
        lisätä kirjoitti:

sitruunaa veden joukkoon?Osta sitruunaa kaupasta ja heitä viipale vesilasiin.Minulla ainakin tepsii.

Kaali on hyvää, ananas omassa mehussaan mutta älä juo lientä.Kahvi myös.Nyt ei tule muita mieleen.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      140
      6653
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5729
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3892
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2402
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      42
      2270
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2197
    Aihe