Zopinox & alkoholi

Kuinka pitkään vaikutaa?

Jos otan Zopinoxia 7,5mg edellisenä iltana ja seuraavana päivänä alkoholia joskus iltapäivstä/alkuillasta, voiko vielä tulla yhteisvaikutusta? Väliä lääkkekkä ja alkoholilla on 15-18 h.
(Lääkeohjeisa lukee, että vaikutus alkoholiin 12-24h)!!

Olen juuri ottanut viime yönä elämäni ensimmäisen nukahtamislääkeen Zopinoxin. Nukahdin ja nukuin mukavasti eikä minkäänlaisia sivuoierita ole ollut.
Aion käyttää Zopinoxia vain satunnaiseen tarpeeseen n. kerran kuussa, vain ennen erittäin tärkeitä päiviä tai reissuja. Minulla on haitaavaa unettomuutta vain näissä tilanteissa. Näin ollen nämä tärkeät päivät ovat puoliksi tai joskus kokonaankin pilalla nykkumattomuuden vuoksi.
Yleensä muulloin hankalissa unensaantitilanteissa saan hyvän avun luontaistuotteista (Valeriana Ja Melatoniini), mutta ne eivät aina tehoa, kun tosi on kyseessä.
Reissuissa kyllä sitten pystyn nukkumaan asettumisen jälkeen vallan mainiostikkin omin voimin, kuten normaalielämässä muutenkin.

19

11795

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • satunnaisesti

      Eli jos edellisenä iltana olen ottanut lääkkeen niin oon kyllä seuraavana iltana esim 17 jälkeen ottanut olutta.

      Ei oo ollu ongelmia.

      Se on lyhytvaikutteinen lääke.

      Mulla vaikutti lähinnä pari kolme tuntia.

    • Zopi.

      Kaavailemallasi aikavälillä ei varmasti ole mitään yhteisvaikutusta. Olen ottanut Zopinoxia jopa promilleissa, ja nukkunut, kuten muutoinkin. Zopinox ja alkoholi ei ole niin vaarallinen yhdistelmä, kuin rauhoittavat ja alkoholi.

    • Nukkumatti.

      Ole huoletta. Kautta koko Suomenmaan A-klinikoilla annetaan päivittäin avohoidossa alkoholisteille mukaan Zopinox. Mitä arvelet tätä taustaa vasten, onko Zopinox vaarallinen? Se on hyvin lyhytvaikutteinen verrattuna esim. Tenoxiin, joka tosin kai luokitellaan unilääkkeeksi.

    • Kuinka pitkään vaikutaa?

      Olenpa niin viaton näissä asioissa, joten kiitos asiasta enemmän ja vähemmän tietäville. Voin nyt huoletta Juhannuksena avata siideripullon saunalaiturilla, enkä enää valmiiksi väsyneenä.

      • Nukkumatti

        Luokitellaan unilääkkeiksi.


      • HOH hoh hoijaa
        Nukkumatti kirjoitti:

        Luokitellaan unilääkkeiksi.

        Kyllä Zopinoxin voi miltei luokitella nukahtamislääkkeeksi, koska sen vaikutusaika on lyhyt ja se ei juurikaan vaikuta unen rakenteeseen: Ei siis kovin vahva ja vaarallinen mömmö verattuna moniin muihin mömmöihin.


      • Nukkumatti alkup.
        Nukkumatti kirjoitti:

        Luokitellaan unilääkkeiksi.

        Ja vielä jakelet väärää tietoa. Zopinox on lyhytvaikutteinen nukahtamislääke. Piste.


      • Tuuti.

      • Nukkumatti
        Nukkumatti alkup. kirjoitti:

        Ja vielä jakelet väärää tietoa. Zopinox on lyhytvaikutteinen nukahtamislääke. Piste.

        Ei tätä nimimerkkiä ole rekisteröity. Ja sun nimimerkissäs oli piste perässä.
        Edelleenkin jaan oikeaa tietoa. Molemmat ovat unilääkkeiksi luokiteltavia. Molemmissa vaikutusaineena tsopikloni. Sama lääke, eri hinta.


      • Lullallaa

      • nisti
        Nukkumatti kirjoitti:

        Ei tätä nimimerkkiä ole rekisteröity. Ja sun nimimerkissäs oli piste perässä.
        Edelleenkin jaan oikeaa tietoa. Molemmat ovat unilääkkeiksi luokiteltavia. Molemmissa vaikutusaineena tsopikloni. Sama lääke, eri hinta.

        joo imovanit on kyl tehokkaampia kuin zopinoxit mut ne on saman kaltaisia vaikutuksilta. paremimmin piri laskuihin toimii imovan ku´ei saa unta. mut kyl se zopinoxkin jos tarpeeksi syö


      • näyttäs olevan
        nisti kirjoitti:

        joo imovanit on kyl tehokkaampia kuin zopinoxit mut ne on saman kaltaisia vaikutuksilta. paremimmin piri laskuihin toimii imovan ku´ei saa unta. mut kyl se zopinoxkin jos tarpeeksi syö

        ihan sama lääke.


    • ei ainakaan

      kannata enää ottaa Zopinoxia, kun alkoholia ottaa. Tarkista lääkäriltä asia, niin varma!

      • Kuinka pitkään vaikutaa?

        Eipä ole aikomustakaan ottaa uni/nukahtamislääkkeitä samana iltana alkoholin oton jälkeen. Enkä edes halua kokeilla. Nukun aina kun se tukki, jos olen jotain alkoholia ottanut. Siinä ei muita troppeja tarvita.
        Ja pitkällä yli 15 tunnin välilläkin, jota aion kokeilla, olen tarkkana kuin porkkana, ettei mitään typeriä sivuvaikutuksia tulisi.
        Lääke-alkoholisekoitus on vihoviimeinen olotila jota halajan.
        Huoleni olikin vain edellinen yö, ennen tärkeitä taikka reissuja.

        Mutta kiitos kuitenkin varoituksen sanoista.
        Niitä ei voi liikaa käyttää, koska niin moni raasu on lääkkeiden pauloissa.


      • Tuolla
        Kuinka pitkään vaikutaa? kirjoitti:

        Eipä ole aikomustakaan ottaa uni/nukahtamislääkkeitä samana iltana alkoholin oton jälkeen. Enkä edes halua kokeilla. Nukun aina kun se tukki, jos olen jotain alkoholia ottanut. Siinä ei muita troppeja tarvita.
        Ja pitkällä yli 15 tunnin välilläkin, jota aion kokeilla, olen tarkkana kuin porkkana, ettei mitään typeriä sivuvaikutuksia tulisi.
        Lääke-alkoholisekoitus on vihoviimeinen olotila jota halajan.
        Huoleni olikin vain edellinen yö, ennen tärkeitä taikka reissuja.

        Mutta kiitos kuitenkin varoituksen sanoista.
        Niitä ei voi liikaa käyttää, koska niin moni raasu on lääkkeiden pauloissa.

        Zopinoxilla sen ihmeempää vaikutusta alkoholin kanssa ole kuin, että väsymys tulee ja ei muista mitään. En tiedä isommista määristä mutta näin kolmella 7,5mg zopinoxilla ja 15 pullolla olutta.


      • Sleepy Sleeper
        Tuolla kirjoitti:

        Zopinoxilla sen ihmeempää vaikutusta alkoholin kanssa ole kuin, että väsymys tulee ja ei muista mitään. En tiedä isommista määristä mutta näin kolmella 7,5mg zopinoxilla ja 15 pullolla olutta.

        Zopinox on erinomainen lääke nukahtamiseen, ahdistuksen lieventämiseen ja sopii myös alkoholin jälkeen krapuloissa. Lievittää hyvin. Ei liian rankka. Ja mitään extra viboja tästä on turha hakea.


    • PoikkeuksiakinOn

      Olen varmaan poikkeus säännöstä, koska minulla on haittavaikutuksia, koko päivä yleensä huonolla tuulella ja kaikki maistuu paskalle. Jos alan ottamaan alkoholia se laukaisee agressioita yhteisvaikutuksena, ja yleisestiottaenkin pilaa koko "kännin", koska fiilikset on aika paskat pääsääntösesti.

      • Jaaahaaas

        Kyllä nämä lääkkeet aiheuttavat muutoksia aivojen toimintaan myös lääkkeen varsinaisen vaikutuksen jälkeen ja oikealla käytölläkin voi tulla mikrovieroitusoireita, lähinnä ahdistuneisuutta joka voi olla tätä "huonoa tuulta". Tämä on hyvin yksilöllistä ja käsittääkseni viittaa normaalia korkeampaan riippuvuusriskiin.

        Yksi vaihtoehto mikrovieroitusoireiden ehkäisyyn olisi ehkäpä hitaammin elimistöstä poistuva bentso.


    • Anonyymi

      Zopinoxilla ja alkoholilla on vahvat yhteisvaikutukset. Suurimalla osalla vaikutukset jäävät unen alle, mutta pitää muistaa että Zopinoxilla kuten muilla pkv lääkkeillä on rajoituksensa. Eli jos on menossa jo toinen kossupullo, kannattaa jättää se lääke ottamatta. Uniapneasta kärsivien kannattaa konsultoida lääkäriä yhteisvaikutuksista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 173
      5109
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4613
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      2946
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1947
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1737
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1720
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1716
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe