Miksi kutsutaan patteja kantapäässä?

MVK

Minulla on kantapäiden yläpuolella ulonevat patit, luultavasti puristavien kenkien käytön takia :/, olen koittanut etsiä lääketieteellistä nimeä tälle patille, mutta ainoat lähellekkään tätä olevat tulokset rajoittuvat liika- tai vasaravarpaaseen.

Eli tietäisikö joku miksi noita patteja kutsutaan, voisin sitten nimen tietäessäni yrittää selvittää miten pääsisin niistä eroon..

Kiitos kaikille jotka osaavat vastata!

7

9960

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • prot.

Hen tietää mitä patteja ovat. Tuskinpa kovettumia, paksua nahkaa tarkotat.

• nilkat

Siis useita patteja takana, kantapään yläpuolella?
      Itselleni tulee lähinna mieleen "pehmeät" patit "nilkkaluusta" taanempana. Ja itselläni ne tulevat kun nilkat on turvoksissa. Eli työssä jos joudun seisomaan kokopäivän lähes samassa kohden. Tukisukat auttaisi.

• MVK

Siis kummassakin jalassa kantapään ja nilkan välillä yksi ulkoneva patti (tuntuu ihan kuin ihon sisällä olisi rustoa tms), eivät siis ole turvonneet tai muuta vastaavaa. Huomasin patit itselläni vasta viime kesällä ja aloin siitä lähtien esim kaupungilla 'vilkuilemaan' muiden jalkoja ja olen joillain muillakin nähnyt vastaavaa.

Kiitos vastauksista!

• pattijalka
        MVK kirjoitti:

Siis kummassakin jalassa kantapään ja nilkan välillä yksi ulkoneva patti (tuntuu ihan kuin ihon sisällä olisi rustoa tms), eivät siis ole turvonneet tai muuta vastaavaa. Huomasin patit itselläni vasta viime kesällä ja aloin siitä lähtien esim kaupungilla 'vilkuilemaan' muiden jalkoja ja olen joillain muillakin nähnyt vastaavaa.

Kiitos vastauksista!

löysin myös molemmista nilkoistani juuri kuvailemasi näköiset ja tuntuiset patit. ei mitään ideaa mitä ovat, toivottavasti eivät haitta muutenkuin esteettisessä mielessä..

• Veijo12223

Itselläni on myös kyseiset patit molemmissa kantapäissä, niiden takia en pysty käyttämään kovia kenkiä, jotka eivät muotoudu, kuten esimerkiksi maihareita. Kenkiini tulee kantapään kohdalle kuluma eli ajan kanssa suurin osa kengistäni muotoutuu jalkaani. Ostaessani kenkiä minun on ostettava siis ahtaan tuntuiset kengät. Olen menosssa ortopedille näyttämään kyseisiä patteja, koska en voi suorittaa armeijaa, koska en voi käyttää maihareita. Isälläni on ollut sama vaiva minun ikäisenä ja häneltä on leikattu kyseiset patit pois.

• tiriliheke

Haglundin kantapää

• tiriliheke

haglundin kantapää

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, mitä minun pitäisi tehdä

Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur
      Ikävä
      180
      2150
    2. Miksi teillä meni...

...välit poikki kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      175
      1791
    3. Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen

Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍
      Ikävä
      170
      1662
    4. Sofia Virralla ja Minja Koskelalla ei mitään käsitystä terveyskeskusmaksuista!

Vasemmistopimut Sofia ja Minja täysin ulkona sote asioista, ei minkäänlaista käsitystä edes mittaluokasta, missä terveys
      Maailman menoa
      109
      1470
    5. Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."

The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise
      Tv-sarjat
      24
      1443
    6. Nainen näytät mummolta. :D

Siks sua ei huoli kukaan.
      Ikävä
      105
      1145
    7. Juusolle sataa vihaisia viestejä hoitajilta ja loput nauravat hänelle

Ei löydy montaakaan, joka kehuisi Juuson toimintaa ministerinä: "Selvä enemmistö Juuson päivitykseen reagoineista on su
      Perussuomalaiset
      161
      1076
    8. Persuehdokas uhkasi tappaa "jätkän" ja ravintolayrittäjän

Kuuntele tästä kuinka meuhkaa. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4eb3034d-48c5-4f31-b53c-42be3dc9607c
      Perussuomalaiset
      77
      1053
    9. Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!

En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,
      56
      880
    10. Rokotevastaiset aiheuttaneet lasten kuolemat USA:ssa, eivätkä pyydä anteeksi

Jo kaksi lasta kuollut tuhkarokkoon Texasissa, koska rokotevastaiset ovat toimillaan tuhonneet suojaavan rokotekattavuud
      Maailman menoa
      228
      876
    Aihe