Hei! Olisin tähän väliin kironnut sellaista asiaa, kun puolison sivistymättömyys. En tällä nyt tarkoita mitään sen kummempaa, kun ihan tuikitavallisia asioita, en siis itsekään ole mikään akateemikko.
Olen tässä muutaman vuoden (6) elellyt mieheni kanssa, ja tuntuu, että silmäni ovat alkaneet avautua eräille asioille vasta lähiaikoina.
Itse olen hyvin kiinnostunut asioista. Minua häiritsee suunnattomasti, kun mieheni väittää että aids välittyy vain homoille, hän ei ollut uskoa kun kerroin että kyllä se on ihan kaikkien tauti, eikä suinkaan valkkaa kohdetta seksuaalisuuden perusteella.
Lisäksi emme saa aikaan järkeviä keskusteluja, koskaan emme pysty keskustelemaan henkeviä tai edes väittelemään ilman hänen suuttumistaan kun hälle perustelee asioita. En yritä päteä hänelle ym..ärsyttää.
Kerran hän sai raivokohtauksen, kun kerroin ettei Niagaran putoukset ole Afrikassa. Ja eilen siitä kun hän väitti että hämähäkit syövät meidän vaatteita kellarissa, jossa ovat kuivumassa. En ymmärrä miksi on tuollainen, en usko että kyse on tyhmyydestä, lähinnä lapsellisuudesta. Ikää on kuitenkin jo liki 30, ja hän on se miehen malli talossa.. Siksi kai huolissani.
G:sivistymätön puoliso
29
7051
Vastaukset
- gamma-ray
siis tuo otsikkoni jäi hiukan virheelliseksi kun piti ensin pistää gallup-muotoon.
Lisäisin vielä, että mies on todella taitava tekemään töitä, osaa kaikenlaista ja hyvä iskä, mutta joskus vaan turhauttaa..Hän ei esim. pysty käsittämään miksi kirjoituksessa käytetään välimerkkejä; pilkkuja ja pisteitä. Mutta ei kai tämä niin vaarallista ole..- niin...
Ymmärrän turhautumisesi, itselläni vähän samanlailla hetkittäin tuntuu että mies on kuin jostain metsiköstä raahattu puukkojunkkari...
Meillä tosin tiedoissa ei ole tuollaisia puutteita, mutta ei meilläkään mies ymmärrä välimerkkien päälle. Ei niiden käyttöä eikä tarpeellisuutta.
Ei myöskään ymmärrä inflaatiota eikä sitä miksei kaikille voisi vain painaa rahaa yhtä paljon niin poistuisi köyhyys maailmasta! :)
Tuo asenne homoja kohtaan minuakin huolettaisi, koska asenteet ja ennakkoluulot siirtyvät niin helposti lapsille.
Itseäni lähinnä huolettaa puolison hieman sovinistiset "herjat" ja kommentit, sekä hänen tapansa kohdella koiria turhan ankaralla kädellä, mielivaltaisesti käskyttäen ja huutaen ja raivoten .. aina saa olla sanomassa, ettei tuo auta...
Välillä myös tuntuu ettei mies ole kykenevä minkäänlaiseen empatiaan...
Töksäyttää suustaan asioita, eikä tajua että ne loukkaavat, sanoo vain ettei tarkottanut joten ei tarvitse pyytää anteeksi.
Hänen mielestään myöskin minun työni ei ole koskaan samalla viivalla hänen työnsä kanssa, joka on aina raskaampaa ja joskus tuntuu että suhde yhtä kilpailua siitä kuka tekee eniten ja mitä.
Myöskin keskustelut ajautuvat aina huutoon kun mies on alakynnessä. ja vähättelyyn ja naureskeluun silloin kun on oikeassa tyyliin "voi tyttö pieni kun et mistään tiedä".
Meille on lapsi tulossa ja nyt en ole itse oikein varma onko tämä se miesmalli jonka pojalleni hluan antaa.... - Soopeli
niin... kirjoitti:
Ymmärrän turhautumisesi, itselläni vähän samanlailla hetkittäin tuntuu että mies on kuin jostain metsiköstä raahattu puukkojunkkari...
Meillä tosin tiedoissa ei ole tuollaisia puutteita, mutta ei meilläkään mies ymmärrä välimerkkien päälle. Ei niiden käyttöä eikä tarpeellisuutta.
Ei myöskään ymmärrä inflaatiota eikä sitä miksei kaikille voisi vain painaa rahaa yhtä paljon niin poistuisi köyhyys maailmasta! :)
Tuo asenne homoja kohtaan minuakin huolettaisi, koska asenteet ja ennakkoluulot siirtyvät niin helposti lapsille.
Itseäni lähinnä huolettaa puolison hieman sovinistiset "herjat" ja kommentit, sekä hänen tapansa kohdella koiria turhan ankaralla kädellä, mielivaltaisesti käskyttäen ja huutaen ja raivoten .. aina saa olla sanomassa, ettei tuo auta...
Töksäyttää suustaan asioita, eikä tajua että ne loukkaavat, sanoo vain ettei tarkottanut joten ei tarvitse pyytää anteeksi.
Hänen mielestään myöskin minun työni ei ole koskaan samalla viivalla hänen työnsä kanssa, joka on aina raskaampaa ja joskus tuntuu että suhde yhtä kilpailua siitä kuka tekee eniten ja mitä.
Myöskin keskustelut ajautuvat aina huutoon kun mies on alakynnessä. ja vähättelyyn ja naureskeluun silloin kun on oikeassa tyyliin "voi tyttö pieni kun et mistään tiedä".
Meille on lapsi tulossa ja nyt en ole itse oikein varma onko tämä se miesmalli jonka pojalleni hluan antaa....Minun miehenikin on tuollainen sivistymätön otus, ei lue mitään, istuu ja katsoo tv:tä ja puhuu kun hänelle jutellaan, mutta ei ole noin yleisesti ottaen kiinnostunut mistään. No eipä siinä sitten mitään, illat istutaan tuppisuina jos en minä puhu, eikä aina jaksa. Täytyy sanoa, että nyt neljän vuoden jälkeen olen vihdoinkin myöntänyt itselleni, että en rakasta häntä. Naimisissa ollaan ja on lapsia, joten yhdessä pysytään, mutta olen varma että jos sattuisin kohtaamaan jonkun sivistyneemmän miehen, niin ei paljoa tarvita kun jo jalat menisi alta pois.
- alkup.
niin... kirjoitti:
Meille on lapsi tulossa ja nyt en ole itse oikein varma onko tämä se miesmalli jonka pojalleni hluan antaa....Meillä myös tuota koiran kurmuttamista, vaikka olen kertonut että se koira ei siitä viisastu vaikka kuinka räyhäät. Tsemppaamalla ymmärtää, esimerkiksi sitten itse vein koiran koulutukseen.
Samoin tuo töksäyttely tuntuu kurjalta, (olen keittiö-alalla) kun välillä sanoo tyyliin "no joku koulun keittäjä, jee!!" ja itse olen ko. ammatissa, en tosin keittäjänä mutta kuitenkin. Onko mies sitten niin pinnallinen, ettei tajua että se ulkokuori ei tosiaan ratkaise kaikkea, vai mahtaakohan ennemmin harmittaa kun itse on vain se paskalta haiseva duunari eikä siitä etene =/
Eikös ne tyhjät tynnyrit usein kolise? - alkup.
Soopeli kirjoitti:
Minun miehenikin on tuollainen sivistymätön otus, ei lue mitään, istuu ja katsoo tv:tä ja puhuu kun hänelle jutellaan, mutta ei ole noin yleisesti ottaen kiinnostunut mistään. No eipä siinä sitten mitään, illat istutaan tuppisuina jos en minä puhu, eikä aina jaksa. Täytyy sanoa, että nyt neljän vuoden jälkeen olen vihdoinkin myöntänyt itselleni, että en rakasta häntä. Naimisissa ollaan ja on lapsia, joten yhdessä pysytään, mutta olen varma että jos sattuisin kohtaamaan jonkun sivistyneemmän miehen, niin ei paljoa tarvita kun jo jalat menisi alta pois.
ironista, että ketjun aloittajana koetan neuvoa, mutta oletteko kiinnostuneita yhteisestä harrastuksesta? Se voisi kummasti lähentää. Minä kukoistavimpina optimismin aikoinani koetin etsiä minulle ja miehelle jotain yhteistä, pientä kivaa juttua joka lähentäisi. Kaikki oli täydellistä ja olin jo varaamassa aikaa tanssikoulusta, kunnes mies ilmoitti ettei häntä mihinkään huvita lähteä, miksi pitäisi, jos ei kerran kiinnosta!!
Niin, miksipä sitä vaivaa avioliiton eteen kannattaisi nähdä kun menee ne illat hiljaa istuessakin.
En nyt oikein tiedä miksi kirjoitin tämän kun tuli itsellekin taas paha mieli. Toivottavasti teillä alkaisi sujua ja et rakkaus löytyisi uudestaan! - vaimo ärsyyntynyt
Olen samaa mieltä. Uskon että miehistä ei useinkaan ole keskustelukumppaniksi.
Minuakin raivostuttaa sama asia juuri tällä hetkellä. Tekis mieli heittää ukko pihalle! - :DD
alkup. kirjoitti:
Meillä myös tuota koiran kurmuttamista, vaikka olen kertonut että se koira ei siitä viisastu vaikka kuinka räyhäät. Tsemppaamalla ymmärtää, esimerkiksi sitten itse vein koiran koulutukseen.
Samoin tuo töksäyttely tuntuu kurjalta, (olen keittiö-alalla) kun välillä sanoo tyyliin "no joku koulun keittäjä, jee!!" ja itse olen ko. ammatissa, en tosin keittäjänä mutta kuitenkin. Onko mies sitten niin pinnallinen, ettei tajua että se ulkokuori ei tosiaan ratkaise kaikkea, vai mahtaakohan ennemmin harmittaa kun itse on vain se paskalta haiseva duunari eikä siitä etene =/
Eikös ne tyhjät tynnyrit usein kolise?Huhhuh, kuulostaapas ilkeältä! Kun kuitenkin ajatellaan, että 99% naisista osaa laittaa ruokaa edes jotenkin ja miehillä vastaava luku on ehkä alle puolet...jos sitäkään. Ja silti ollaan mollaamassa esim. keittäjän ammattia! x( Saakeli tuollaisia, kun eivät tiedä alasta mitään ja varmaan olettavat että ruoka jotenkin ilmestyy itsestään pöytään..! Onhan se toisaalta helppo arvostella, kun ei itse tarvitse tehdä ;(.
- T_____
kun puoliso joskus ei tiedä ihan itsestäänselviä asioita. Muuten hän on kyllä minua viisaampi.
- juttupa
Aivan niin ! Mullakin mies on jotenkin sellainen, että tunneälyä tai empatiaa ei ole omia lapsia kauemmas - ja saattaa möläytellä mitä vaan "ajattelematta" koska ei osaa ennakoida sitä mitä suusta päässeet sammakot (olkoonkin useimmiten totuudellisia letkautuksia) saavat aikaan esim. anopissa tai muissa (sen ketjureaktion kun saisi estettyä vain pitämällä suunsa kiinni oikeassa paikkaa, mutta kun ei niin ei...). Samoin uutiset jos tulevat telkusta niin taatusti Pimp my ride MTV:ltä vie voiton uutisista. Voi hemmetti. Olettaisin että on näiden 15 vuoden aikana lukenut yhden kirjan. Väittää yleensä olevansa huonomuistinen (ei muista yhtään kenenkään syntymäpäivää, puhnroa, osoitetietoa tms) mutta muistaa kyllä joka saamarin automerkin ominaisuudet ja huippunopeudet ja erottaa kaukaa minkä kokoiset vanteet ovat.
- :DD
Ei erota oikeaa vasemmasta, mutta tietää kaiken jostain pelikortista. Rakas on kuitenkin, en vaihtaisi pois koskaan! ^^
- kuulostaa...
juttupa kirjoitti:
Aivan niin ! Mullakin mies on jotenkin sellainen, että tunneälyä tai empatiaa ei ole omia lapsia kauemmas - ja saattaa möläytellä mitä vaan "ajattelematta" koska ei osaa ennakoida sitä mitä suusta päässeet sammakot (olkoonkin useimmiten totuudellisia letkautuksia) saavat aikaan esim. anopissa tai muissa (sen ketjureaktion kun saisi estettyä vain pitämällä suunsa kiinni oikeassa paikkaa, mutta kun ei niin ei...). Samoin uutiset jos tulevat telkusta niin taatusti Pimp my ride MTV:ltä vie voiton uutisista. Voi hemmetti. Olettaisin että on näiden 15 vuoden aikana lukenut yhden kirjan. Väittää yleensä olevansa huonomuistinen (ei muista yhtään kenenkään syntymäpäivää, puhnroa, osoitetietoa tms) mutta muistaa kyllä joka saamarin automerkin ominaisuudet ja huippunopeudet ja erottaa kaukaa minkä kokoiset vanteet ovat.
kyllähän kaikki tärkeet numerot voi muistaa, kuten just KAIKKI autoihin liittyvät jutut, mutta esim. oman äitinsä synttäreitä ei voi muistaa.... Pimp my ride on kova sana ja kirjoja ei voi lukee, kun niissä ei oo kuvia..... sarjikset on erikseen, vrt. Aku Ankka. Mutta onneks mun ukko TIETÄÄ KAIKEN.... Tai siis luulee tietävänsä... Hävettää, kun esiintyy kaikkien alojen asiantuntijana, vaikkei mitään hajuu oiskaan ko. jutusta.
- ja kasvatukseen
kuulostaa... kirjoitti:
kyllähän kaikki tärkeet numerot voi muistaa, kuten just KAIKKI autoihin liittyvät jutut, mutta esim. oman äitinsä synttäreitä ei voi muistaa.... Pimp my ride on kova sana ja kirjoja ei voi lukee, kun niissä ei oo kuvia..... sarjikset on erikseen, vrt. Aku Ankka. Mutta onneks mun ukko TIETÄÄ KAIKEN.... Tai siis luulee tietävänsä... Hävettää, kun esiintyy kaikkien alojen asiantuntijana, vaikkei mitään hajuu oiskaan ko. jutusta.
ja lasten kasvatukseen liittyen ärsyttää juuri tuo, että lapset tulee hoidettua miehen osalta "vasemmalla kädellä", kyllä osaa leikittää ja pitää hauskaa, mutta se viimenen vastuu tuntuu aina siunaantuvan minulle. Siis oikein hyvä isä on muuten, jos pelkkä rakkaus ja hupi riittää...
- 4*isä
kuulostaa... kirjoitti:
Ei pidä mainita sanaa "sivistymätön" ja Aku Ankka samassa lauseessa :).
Aku Ankassa on sekä historiaa että ajankohtaisia aiheita sopivassa suhteessa. Akuja lukemalla oppii historiasta, urheilusta, tieteestä, kulttuursta, bisneksestä ja monesta muusta aiheesta vaikka kuinka paljon. Jos Akujen lisäksi lukee Muumia niin alkaa olla ylesivistys aika hyvin hallussa!
Pitää vaan erikseen ottaa selvää minkä nimisiä eri ihmiset ja asiat oikeasti ovat. Se Leonardo da Vincin maalaamaa taulu ei taida oikeasti olla Muna-Ankka :). - m78....................
juttupa kirjoitti:
syntymäpäivä ym. muistelut, millon tavattiin jne.. jutut on naisten hommia,
en itsekkään tiedä kun oman syntymäpäiväni, ja se riittää, vaikka on 4 sisarusta ja vanhemmat, muija , ja se on ihan normaalia, yks kaveri ei meinannut muistaa kuinka vanha hän on, ja sekin on normaalia "miehelle", eli äläpä itke turhasta - M29
m78.................... kirjoitti:
syntymäpäivä ym. muistelut, millon tavattiin jne.. jutut on naisten hommia,
en itsekkään tiedä kun oman syntymäpäiväni, ja se riittää, vaikka on 4 sisarusta ja vanhemmat, muija , ja se on ihan normaalia, yks kaveri ei meinannut muistaa kuinka vanha hän on, ja sekin on normaalia "miehelle", eli äläpä itke turhastaJoo ei numerot ja päivämäärät oo miehiä varten! Itse muistan omat synttärit,mut nimipäivässä on jo muistamista!;) Mut onneks kännykässä on sellanen kätevä kalenteri...;)
- meikämie
kuulostaa... kirjoitti:
Ei miehet LUULE tietevänsä kaikkea.
Vaan jos mies ei jotain tiedä, hän yrittää silti ratkaista sen ongelman päättelemällä tai arvaamalla.
Nainen sen sijaan heittää pensselit santaan ja rukkaset naulaan, ainakin jos on älyllisestä ponnistuksesta kyse. Kun on niin pakko TIETÄÄ ihan 100% varmasti KAIKKI ennen kuin voi mitään edes arvata tai sanoa.
Naisillla ei ole joko rohkeutat tai mielikuvitusta. - lukeva
4*isä kirjoitti:
Ei pidä mainita sanaa "sivistymätön" ja Aku Ankka samassa lauseessa :).
Aku Ankassa on sekä historiaa että ajankohtaisia aiheita sopivassa suhteessa. Akuja lukemalla oppii historiasta, urheilusta, tieteestä, kulttuursta, bisneksestä ja monesta muusta aiheesta vaikka kuinka paljon. Jos Akujen lisäksi lukee Muumia niin alkaa olla ylesivistys aika hyvin hallussa!
Pitää vaan erikseen ottaa selvää minkä nimisiä eri ihmiset ja asiat oikeasti ovat. Se Leonardo da Vincin maalaamaa taulu ei taida oikeasti olla Muna-Ankka :).Aku Ankka ei tosiaan ole vain lasten lehti. Vaan hyvinkin älykästä luettavaa. Meillä molemmat lukee sitä. Ja naureskellaan noille ihmisten nimistä ja paikan nimistä jne. tehdyille väännöksille. Moneen muuhun sarjakuvaan verrattuna ihan eri tasoa! Sivistävää ja humoristista.
- isä*4
lukeva kirjoitti:
Aku Ankka ei tosiaan ole vain lasten lehti. Vaan hyvinkin älykästä luettavaa. Meillä molemmat lukee sitä. Ja naureskellaan noille ihmisten nimistä ja paikan nimistä jne. tehdyille väännöksille. Moneen muuhun sarjakuvaan verrattuna ihan eri tasoa! Sivistävää ja humoristista.
Ilman Akua minäkin olisin sivistymätön. :)
Mutta kuten niin monet muutkin asiat... olihan ne Akut parempia ennen.
- äitee +4
meillä minä olen se joka lukee ja joka tietää asioista paremmin ja on koulutetumpi. ukko taas on se joka osaa paljon kaikkea ja tietää niistä asioista kaiken paremmin kuin moni muu..
Olkoon siis tollo joissakin asioissa ja loistakoon toisissa. Älykästä keskustelua en ukoltani kaipaa vaan ihan jotain muuta.. Toisaalta meillä on ihan räävittömän hauskaa välillä keskenämme ja olkoon niin vaikka silloin jutun taso ei ehkä kovin korkea olekkaan!!
Toki ukkoni tietää Niagaran ja hämähäkkien ruokavalion..
Toisaalta hän myös tietää että ei aina tiedä ja se on onni sillä silloin ei tarvitse jaaritella ja änkätä tyhmiä! Viisautta se on sekin että tietää tietämättömyytensä ja osaa myöntää sen.
Henkevät keskustelut voi sitten keskustella henkevien ystävien kanssa..
Miehen mallista; lapset kyllä tietävät keltä kannattaa kouluongelmissa kysyä apua ja jos en ole kotona soittavat isoisälleen. On sitten vaan niitä muita asioita joissa isää tarvitaan apuun! Voisi kai sanoa että lapsilla on tarjolla laaja tietotaito asioista koska toinen tietää ja osaa yhtä ja toinen toista. Asian voi laajentaa vaikka ruokaan; jos inhoan yhtä niin mieheni todennäköisesti rakastaa sitä! Lapset saavat siinäkin kaiken kokemuksen eikä mitään jää väliin.. - äitikkä
Meillä taas mies on ehkä sivistyneempi ja älykkäämpi. Olen itsekin kyllä opiskellut ja kiinostunut maailmanmenosta, mutta mieheni on sitäkin enemmän. Valittelee välillä, ettei saa tarpeeksi älyllistä keskustelua kanssani aikaan... :-( tunteehan sitä itsensä huonommaksi, mutta minkäs sille voi, ettei kiinnosta, jos ei vaan kiinnosta! Yritän kyllä kuitenkin, esitän kysymyksiä ja ennenkaikkea yritän esittää älykkäitä kysymyksiä sekä yritän muistaa aikaisempien kysymyksien vastauksia ja soveltaa niitä uudessa keskustelussa jne. mutta turhauttavaahan se välillä on. Että voihan ne ongelmat olla tällaisiakin...
Toivottavasti itse en käy liian tylsäksi miehelleni. Onneksi tuo nyt sentään saa puheseuraa muista tutuistaan samalla alalla, ettei ihan räjähdä älykkyyteensä :-)
Ihana mies silti, enkä kyllä vaihtaisi kehenkään toiseen! - teille?
Mikä helvetti saa fiksun naisen katsomaan tuollaisia sivistymättömiä moukkia?!
Menkääpä peilin eteen seisomaan ja kysykää itseltänne "ansaitseeko mies sinut?!"
Niinkuin joku tuolla sanoi, tuollainen siirtyy helposti lapsille.- äitee +4
luuletko ettei joskus kun elämä on mälsää ja ankeaa tule miettineeksi omia valintojaan? Etenkin silloin kun tapaa sattumalta entisen heilan jolla talous ja kaikki muukin näyttää olevan kunnossa.. Moni ainakin omista entisistä helluistani on nimenomaan sellaisia viisaita ihmisiä joilla on sen mukainen toimi tällä hetkellä että jokainen oivaltaa ettei ole ihan typerys..
Sitä kun vaan kunnolla kolahti tuo onneton lusmu, jota ei kirjat kiinnosta eipä oppi paina. Ehkä oma arvostus on enemmän sen tekemisen puolella kuin tietämisen? Itse ainakin olen kovin ylpeä miehestäni joka tekee itse kaiken senn, mitä nuo muut teettävät toisella. Vaikka omat vanhempani ovat koulutettuja hekin arvostavat juuri osaamista miehessäni suunnattomasti. Aikanaan tosin oppineisuudestakin keskusteltiin kiibaasti.. Oma isäni sanoo usein, että hän kävi kouluja jotta tienaa sen verran että on varaa teettää muilla se mitä ei itse osaa. Sama pätee sitten mieheeni päinvastoin?
Lapsille siirtyy kotoa se, mitä halutaan korostaa ja painottaa ja ennekaikkea se, mitä he näkevät kotonaan. Meillä lapset ihailevat isää jokaosaa vaikka mitä ja äitiä joka tietää vaikka mitä! Lapsille siis siirtyy arvostus sekä tietoon että taitoon, onko se jotenkin väärin? Mielestäni heillä on paljon paremmat eväät maailmaan kuin monella muulla sillä hekin oppivat tekemään ja "lukemaan".. Tosi on tilastollisesti että akateemisten lapsista tulee akateemisia ja työttömien työttömiä, mutta mitä selviytyjiä kasvaa monimuotoisissa perheissä?
Niin ja varmaankaan mieheni ei ole ollut niin tuhma, että olsii minut ansainnut, mutta tässä sitä ollaan ja ollaan oltu jo parikymmentä vuotta joten lienee onnellinen kuten minäkin!
Avainasia tässäkin lienee se toisen kunnioittaminen? Jos kunnioittaa toista sellaisena kuin tämä on niin asiassa ei liene ongelmaa. Tuollaista aloittajan änkkäävää tyhmyriä en jaksaisi katsella se on varma!
- kontrapunkti
Seurustelin jokin aika sitten naisen kanssa, josta aloin huomaamaan ettei hän ollut kiinnostunut mistään yhteiskunnallisista asioista tai yleisistä jutuista. Hän ei lukenut lehtiä tai seurannut mitään dokumentteja muusta kun työhönsä liittyvistä asioista. Niistä hän jaksoi olla kiinnostunut koko ajan.
Eihän sellaista kauaa jaksanut seurata. Oli aika rankkaa kun olisi tehnyt mieli sanoa että 'jätän sinut kun olet niin tyhmä'. Mutta eihän sellaista voi toiselle sanoa tietenkään .
Mutta miten sinä huomasit asian vasta nyt - sitä ihmettelen. Turha sitä on enää rypistellä kun vahinko on jo housuissa.- kukaan´´
nyt sentään luuleekaan, että sivistymättömyys periytyvää olisi =)
Mutta sen miehen mallin ja asenteen kyllä ns."perii", valitettavasti.
Ja kuten kaikissa, niin ihmisessä kun näkee paljon muuta hyvää, niin tuollaisen jättää mielellään noteeraamatta. Ja vastakohta kiehtoo usein, kun ei ole samanlainen paskanjärkeilijä kuin itse.
- sivistymätön äiti
Meillä minä olen varmaankin se sivistymättömämpi osapuoli. Mahtaakohan mies ajaltella minusta samoin kuin monet täällä omista siipoistaan. Hmm...
- jeppis
Mieheni jauhaa päivät pitkät politiikasta ja muusta maailman tilanteesta,josta en voi sanoa paljoa ymmärtäväni! Ja huolestuttavinta on ettei minua edes kiinnostakaan :(
Itse olen kiinnostunut vain lähinnä historiasta,taiteesta ja musiikista.Tiedän vain asioita jotka ovat tapahtuneet muinoin (antiikin kreikka,egypti faaraoiden aikaan,1800-luvun venäjä,suomen kansallissota yms) enkä edes jaksa kiinnostua tai ottaa selvää nykypäivää puhuttavista aiheista.Tunnen itseni välillä täydeksi moukaksi :'( - Hassun tyhmä
jeppis kirjoitti:
Mieheni jauhaa päivät pitkät politiikasta ja muusta maailman tilanteesta,josta en voi sanoa paljoa ymmärtäväni! Ja huolestuttavinta on ettei minua edes kiinnostakaan :(
Itse olen kiinnostunut vain lähinnä historiasta,taiteesta ja musiikista.Tiedän vain asioita jotka ovat tapahtuneet muinoin (antiikin kreikka,egypti faaraoiden aikaan,1800-luvun venäjä,suomen kansallissota yms) enkä edes jaksa kiinnostua tai ottaa selvää nykypäivää puhuttavista aiheista.Tunnen itseni välillä täydeksi moukaksi :'(Tässäpä yksi vaimo, jonka miehellä ikää 32v. ja toivon hartaasti, että lapsemme kyselyikä ei alkaisi, ennenkuin mieheltäni loppuu...
Mm. autolomalle Eurooppaan lähtiessämme, hän kysyi lähtöaamuna, "missä ihmeessä on Italia". Jenkkeihin matkatessamme; "mitä eroa kulta on taalalla ja dollarilla?". Ja ensi lomaa suunnitellessamme; "Mitä jos ajettais Ruotsi ja Norja läpi, niin... mihis me sitten tultais, mikäs maa se sitten tulee?".
Kerran hän kysyi, "mitä sanan "terve" jälkeen tulee, laitanko pilkun vai pisteen? (hän siis aloitti s-postin tervehdyksellä "terve"). Mutta tämä on paras, yritin opettaa hänelle välimerkkien sijaintia ja niiden käyttöä ihan yleensä pienessä yksinkertaisuudessaan. Otin esimerkkilauseeksi; Isä lähti kauppaan, koska ruoka oli loppu. Mieheni totesi pitkien jankkauksien ja mietintöjen jälkeen, että "Ahaa, siis aina kun joku menee jonnekin, tulee tuo pilkku". Jep.
Sivistyssanat, ihan jo "suomettuneetkin", esim. auktoriteetti, -tääri jne. on ihan ylivaiketa muistaa, siis niiden merkitys.
Ruotsia hän osaa seuraavan lauseen "pappi on präst, hevonen on häst ja iskä on bäst".
-On se niiiiin ihana-
- meikämie
Vaimoni on kyllä lievästi sivistymätön, mutat jostain syystä en kyllä välitä siitä.
Tosin huomaisin sen jo ihan suhteen alkuvaiheessa, eikä rakkaus siitä vähentynyt. Aikaa myöten sitä alkoi kunnioittamaan hänenkin erilaista älykkyyttään ja mielipiteitään.
Ensireaktio hälläkin oli, että pidätkö sinä minua vittu tyhmänä, jos tuli jokin väittely jostain abstraktista asiasta.
Eipä hän nykyään saa raivokohtauksiaan siitä, jos olen oikeassa ja hän väärässä.
Tosin täytyy sanoa, ettei minun vaimoni nyt sentään niin tyhmä ole, mitä teidän miehet!
Ei pahalla....- meikämie
Vaimokulta ei lue tuota viestiäni...
En minä edes ajattele vaimoani tyhmänä tai tietämättömänä, vaikkei hän jaksa olla kiinnostunut politiikasta tms. Pääasia on se, että hänkin on oppinut kunnioittamaan sitä, että minulla jaksaa kiinnostaa.
Jos siinä on ongelmia, niin ei älykäskään puoliso ihanteelliselta tunnu, uskokaa pois.
Ei se "tyhmyys" ratkaise, vaan se, miten itseensä ja muihin asennoituu. Ettei toisaalta halvenna itseään itsesäälillä tai alenna toista, koska tämä sattuu olemaan "fiksumpi".
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4533876Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501266
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047