Apua! Huomasin kadottaneeni autoni avaimen, ei löydy mistään! Vara-avain onneksi on, mutta en ainakaan itse ostaisi käytettyä autoa, johon on vain yksi avain. Mitä pitäisi tehdä? Jos joku keikkaa autoni, korvaako vakuutus? Pystyykö auton lukot/virtalukon uudelleen sarjoittamaan, onko kauhean tyyristä vaihtaa lukot? Apua apua apua!
Auton avain kadonnut!
9
16014
Vastaukset
- juttu olla
Loppujenlopuksi hankala.
Käsittääkseni jos joku kävisi tyhjentämässä autosi arvoesineistä tai jopa ottaisi auton luvatta käyttöön hukatulla avaimella. Et saisi kumassakaan tapauksessa vakuutusyhtiöltä mitään koska sinulla ei olisi näyttöä murtautumisesta autoosi.
Lukkojen vaihto tai sitten sarjoitus tulee käsittääkseni hintoihin sekin.
Joten nyt on sitten mietittävä auton tänhetkistä rahallista arvoa ja suhteutettava toimet siihen.
Toinen vaihtoehto tietenkin on jopa auton vaihto, jolloin pääset jälleen "kuiville".
Mutta ensin kyseleppä avaintasi kuntasi löytötavaratoimistosta jos vaikka joku olisi sattunut sen sinne kantamaan.- alkup.
Arvelinkin, että hankalaksi menee. Olen ajatellut auton myyntiä, mutta kuten jo eka viestissä kirjoitin, en ainakaan itse ostaisi autoa, jonka toinen avain on kadonnut.
Kiitos vastauksesta! - avaimen valmistaja
alkup. kirjoitti:
Arvelinkin, että hankalaksi menee. Olen ajatellut auton myyntiä, mutta kuten jo eka viestissä kirjoitin, en ainakaan itse ostaisi autoa, jonka toinen avain on kadonnut.
Kiitos vastauksesta!Eli siis onko autosi uudemoi kuin 98 jos on niin autosta voi poistaa ECU yksiköstä muut avaimet "ajonesto" joten auto ei ainakaan voi varastaa tämä toimenpide vaati että autossa on uuden mallinen ajonesto "Crytollinen" jolloin avaimet voi koodata uudestaan ECU yksikökköön¨
jotku suutarit ja lukkoliikkeet voi auttaa asiassa pääkaupunki seudulla on 3 paikka joissa tuon toimenpiteen voi tehdä yleensä tämä toimenpide vaatii PIN-koodin jotta avaimia voi poistaa/lisää ... joistakin maleistaa purettua pin-koodin esim WW , seat , scoda , audi aina vuoteen 2002 asti ... ja fordissa ei tarvi pin koodia enen 2005 / jos autossa ei ole CaN-bus järjestelmää .....
Tohon vakuutus juttuun on sitten vaikeampi ottaa kantaa ... koska ennakko ratkasua odotellessa hovissa vakuutus yhtiö on jo hävinnyt joten ootetaan ainakin seuraavat 2v että se tulee korkeimasta ulos - alkup.
avaimen valmistaja kirjoitti:
Eli siis onko autosi uudemoi kuin 98 jos on niin autosta voi poistaa ECU yksiköstä muut avaimet "ajonesto" joten auto ei ainakaan voi varastaa tämä toimenpide vaati että autossa on uuden mallinen ajonesto "Crytollinen" jolloin avaimet voi koodata uudestaan ECU yksikökköön¨
jotku suutarit ja lukkoliikkeet voi auttaa asiassa pääkaupunki seudulla on 3 paikka joissa tuon toimenpiteen voi tehdä yleensä tämä toimenpide vaatii PIN-koodin jotta avaimia voi poistaa/lisää ... joistakin maleistaa purettua pin-koodin esim WW , seat , scoda , audi aina vuoteen 2002 asti ... ja fordissa ei tarvi pin koodia enen 2005 / jos autossa ei ole CaN-bus järjestelmää .....
Tohon vakuutus juttuun on sitten vaikeampi ottaa kantaa ... koska ennakko ratkasua odotellessa hovissa vakuutus yhtiö on jo hävinnyt joten ootetaan ainakin seuraavat 2v että se tulee korkeimasta ulosAutoni on vm.-97, ajonesto on, mutta siis liian vanha.
Soitinpa piruuttani vakuutusyhtiöön, ja sieltä sanottiin, että riski auton varastamisesta sen omilla avaimilla (kun avaimissa ei ole tunnisteita) on niin pieni, että vakuutus korvaa jos sellaista tapahtuu. Vakuutustietoihini (kuulemma, toivottavasti) kirjattiin, että olen ilmoittanut avaimen kadonneeksi ja asiantuntija ei ole nähnyt tarpeelliseksi lukkojen vaihtoa/sarjoitusta. Että katellaan kuinka käy.
- hiton kyllästynyt
mitekäs sitten kun kyseessä on nissan primera -93 ja ei kovinaakn ehjä.. siis on se kasassa ja kulkee mutta voipi *kuolla* minä hetkenä hyvänsä ja siitä katosi virta-avain....?
kannattaisiko unohtaa koko romu ja kulkea julkisilla kunnes löytyy euroja uudempaan ja ehjempään autoon? - a
Siis jos oikeesti häviää avain vanhasta ajonestottomasta autosta, ensimmäinen kysymys on, onko virta-avain erillinen, eli oviin eri avain, jos on, niin helpointa on hakea hajottamolta virtalukko, ja siihen sopiva avain, ja vaihtaa se tilalle.
Jos taas sama avain käy kaikkiin lukkoihin, voi uuden avaimen teettää virtalukon mukaan, mutta tämä on kalliimpaa. - hinnahtava?
kysympä viisaammilta... Autoni on v. 2011 mallia (ranskalainen).
Vara-avain hävis, varmaan kotipihalle? Nyt ei uskalla pitää autoo ulkona, vaan autotallissa lukkojen takana. Mites sais vara-avaimen (tai 2)? Ja hinta lienee satasia? APUWA! - rapee vara-avain
Uuteen autoon on ollut varaa, muttei satasiin avainhässäkästä? Weird...
- 87k
Emme voi ennustaa lainkaan
Kerro auton rekisteri, niin katson koneelta auton tarkan merkin ja mallin.
Jossain autoissa saadaan blokattua vanha avain pois, niin ettei se avaa ovia keskuslukosta eikä käynnistä autoa, mutta jos on taas pelkkä metalliavain, ei tuo niin helpolla onnistukaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875