Minulla on oikealla puolella avopurenta ja leukaluuni on tämän vuoksi kasvanut oikealta puolelta ylimääräistä. Avopurenta johtuu siitä, että kieleni on liian "alhaalla", tai se ei ole "vapaa-ajallaan" kitalaessa, vaan lötköttää laiskana haiteten hampaiden yhteen kasvamista.
Olen nyt 20-vuotias ja hampaitani on suoristettu, yläleukaa levitetty ja on suussani myös ollut erilaisia kielikojeita, joilla on yritetty opettaa kielle oikea paikka. Välillä leukani vähän lukkiutuvat ja en pysty avaamaan suutani kunnolla. Normaalissakaan tilassa en uskalla avata suutani kovin suurelle, koska pelkään leukojen napsahtavan pois sijoiltaan. Oikealta puolelta kuuluu myös joskus ratisevaa ääntä. Parisen vuotta sitten olin jossain kuvauksessa, jossa katsottiin onko leukaluulla vielä (ylimääräinen) kasvu kesken. Oli se. Hammaslääkärin kanssa päätettiin jättää asia niikseen ja minä saisin päättää itse jatkosta.
Nyt olen tullut siihen tulokseen, että haluaisin käydä hiomassa (?) leukaluuni ja saada avopurennan pois. Kyseessä on myös ulkonäköhaitta, sillä liikakasvu on huomattavissa. Kysynkin nyt, että onko kellään kokemusta tällaisesta leikkauksesta? Onko kivulias? Millainen turvotus ja kestääkö se kauan (tietty yksilöllistä, mutta noin)? Jatkohoito? "Paraneminen"? Vakuutus?
-Kiitän vastauksista
Leukaluun liikakasvu
Purentavikainen
3
1436
Vastaukset
- Tarkista asia...
Yleensä epä muodostunut kallo viittaa johonkin vakavempaan aivojen syntymä vikaan !.
itselläni on kasvot liian alhaalla joten koko suu on liian korkialla, leuka on normaali. - palstalta lisää
- kaarina 2
Haluan lukea leukaluun vaivoista , kun pojallani 38 v. diaknisoitiin sellainen juttu leukaluussa . Ja hä
nellä on edessä leikkaukseen meno .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k273623- 412459
Otavassa tapahtuu!
Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut362304Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s72067Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta431572- 381539
- 141342
- 1271302
Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan
Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.2661285Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t451275