Lintu kappale

kuka laulaa?

tahtoisin tuon kappaleen ihan kuunneltavaksi, kenen laulamana sen voisin löytää?

...maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin valetamaan...

6

9128

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaa

LINTU

Sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo
      (Nuotit löytyy kirjasta "Suuri toivelaulukirja 9")

Maailmaan, mä avaraan,
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      myös paikankin niin lämpöisen.
      Mikä ohjaa kohtaloa?
      Mikä on ollut ainiaan?
      Maailmaan, niin avaraan
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      mi viepi ihmisen onnehen.

Kaihoten nyt katselen,
      kun lentää tuolla lintu pienoinen,
      se nousta korkealle saa
      ja näkee kauniin, kauniin maan.
      Täällä nurmet, metsät vihannoi,
      puut vetten pintaan heijastua voi.
      Miksi jäisin ikävään,
      kun lintu siivin lähtee lentämään?
      Mä lapsi maanhan olen vain
      ja täällä tehtäväni sain.

Vaikka joskus vaeltaa
      mä voisin kauas merienkin taa.
      En omaa maata unhoittaa
      mä silti tahdo milloinkaan.
      Minne vaiheissani joudunkin,
      taas mieli tänne palaa takaisin.
      Niin kuin muuttolinnun tie,
      ain elon polku varmaan kotiin vie,
      ja mielen lämmön suuren saa
      tää kaunis, armas synnyinmaa.

Laulaja ei tuu heti mieleen, mut kai joku Katri-Helena tms. on sen levyttäny.

• Zoxxoz

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

• >:>
        Zoxxoz kirjoitti:

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

• väliinpitämätön
        >:> kirjoitti:

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

Varmaan itsekin tykkäisit, jos sinun tekemiäsi töitä levitettäisiin laittomasti ympäri kyliä.

Ja muuten... edeltävä kirjoittaja ei puhunut mistään rangaistavasta sivusta, vaan kappaleen sanojen kopioimisesta tänne foorumille. Jos joiltakin sivuilta löydät laulunsanoja ne a) eivät ole suomalaisia sivuja, b) ovat laittomia sivuja tai c) ovat artistien luvan alla toimivia sivuja (esim. viralliset fanisivut).

Lupa-asioissa kannattaa ottaa yhteyttä joko Teostoon tai Gramexiin.

Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Harvinaisen selkeää, vaikka harva tuntuu ymmärtävän koko lain tarkoitusta saati sitten noudattavan sitä.

• on.....

Siis tuo kappale Lintu (=maailmaan mä avaraan)on ainakin olemassa sen nimisessä elokuvassa kuin Belle ja Sebastian.

• Anonyymi

Taitaa olla aikas vanha alkuperäinen Lintu ulkomaalainen kappale ja suom.sanatkin voi olla jo ajan puolesta ns.vapaasti levitettävissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Selvästi näyttää siltä, että SDP:n kannattajat hyväksyy kiusaamisen

ja seksuaalisen ahdistelun, kun puolueen kannatus pysyy korkealla. Mitä tämä kertoo demari-äänestäjien moraalista?
      Maailman menoa
      139
      3830
    2. Päivi Räsäsen seksipaljastus loksauttaa Katja Ståhlin leuat! Elämäni biisi kohujakso tv:ssä!

Elämäni biisi -suosikkisarjan uusinnat ovat startanneet ja nyt vuorossa on sarjan 2. jakso v. 2019. Sinisille sohville
      Suomalaiset julkkikset
      61
      3455
    3. Muistan vuosikymmenten takaa

Toivottavasti voit hyvin ja jaksat työssäsi. Olet upea ja erinomainen ihminen, toivon kaikkea hyvää.
      Ikävä
      12
      2814
    4. Montako mitalia Suomi saa talviolympialaisista?

Nyt heittäkää veikkaus Suomen mitalisaldosta ja mistä lajeista metallilätkät tulevat. Oma veikkaukseni on 6 mitalia. -
      Maailman menoa
      115
      2394
    5. Voiko kaivattu olla liian vanha?

Tai muuten huonokuntoinen...
      Ikävä
      172
      2053
    6. Kokemuksia Rehux Oy yrityksestä työpaikkana?

Jonkin aikaa seurannut kyseistä firmaa sivusta, näyttäisi, että tälläkin hetkellä olisi peräti 3 eri roolia tai paikkaa
      Työpaikat
      31
      1476
    7. Kenen joukoissa Suomi seisoo maailmalla, jos SDP voittaa seuraavat vaalit?

SDP on ainoa pohjoismainen sosialidemokraattinen puolue, joka edelleen kuuluu Sosialistiseen internationaaliin. Sitä ka
      Maailman menoa
      36
      1405
    8. Missä näit viimeksi kaivattusi?

Menikö kohtaaminen hyvin vai ujousko esti lähestymästä?
      Ikävä
      54
      1222
    9. IS: Riitta Väisänen kärsii ikävästä vaivasta - Vaipparalli ja 40 antibioottikuuria takana...

71-vuotias Riitta Väisänen on kertonut tuoreista terveysongelmistaan. Väisänen on kertonut julkisuudessa jo aiemmin vaih
      Terveys
      16
      1013
    10. Jos mies oikeasti haluaa sinut

Hän ei ota riskiä että menettäisi sinut. Ei pienintäkään. Mies ei jätä vastaamatta viesteihin eikä pidä sinua epätietois
      Ikävä
      110
      993
    Aihe