Lintu kappale

kuka laulaa?

tahtoisin tuon kappaleen ihan kuunneltavaksi, kenen laulamana sen voisin löytää?

...maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin valetamaan...

6

7824

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaa

LINTU

Sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo
      (Nuotit löytyy kirjasta "Suuri toivelaulukirja 9")

Maailmaan, mä avaraan,
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      myös paikankin niin lämpöisen.
      Mikä ohjaa kohtaloa?
      Mikä on ollut ainiaan?
      Maailmaan, niin avaraan
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      mi viepi ihmisen onnehen.

Kaihoten nyt katselen,
      kun lentää tuolla lintu pienoinen,
      se nousta korkealle saa
      ja näkee kauniin, kauniin maan.
      Täällä nurmet, metsät vihannoi,
      puut vetten pintaan heijastua voi.
      Miksi jäisin ikävään,
      kun lintu siivin lähtee lentämään?
      Mä lapsi maanhan olen vain
      ja täällä tehtäväni sain.

Vaikka joskus vaeltaa
      mä voisin kauas merienkin taa.
      En omaa maata unhoittaa
      mä silti tahdo milloinkaan.
      Minne vaiheissani joudunkin,
      taas mieli tänne palaa takaisin.
      Niin kuin muuttolinnun tie,
      ain elon polku varmaan kotiin vie,
      ja mielen lämmön suuren saa
      tää kaunis, armas synnyinmaa.

Laulaja ei tuu heti mieleen, mut kai joku Katri-Helena tms. on sen levyttäny.

• Zoxxoz

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

• >:>
        Zoxxoz kirjoitti:

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

• väliinpitämätön
        >:> kirjoitti:

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

Varmaan itsekin tykkäisit, jos sinun tekemiäsi töitä levitettäisiin laittomasti ympäri kyliä.

Ja muuten... edeltävä kirjoittaja ei puhunut mistään rangaistavasta sivusta, vaan kappaleen sanojen kopioimisesta tänne foorumille. Jos joiltakin sivuilta löydät laulunsanoja ne a) eivät ole suomalaisia sivuja, b) ovat laittomia sivuja tai c) ovat artistien luvan alla toimivia sivuja (esim. viralliset fanisivut).

Lupa-asioissa kannattaa ottaa yhteyttä joko Teostoon tai Gramexiin.

Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Harvinaisen selkeää, vaikka harva tuntuu ymmärtävän koko lain tarkoitusta saati sitten noudattavan sitä.

• on.....

Siis tuo kappale Lintu (=maailmaan mä avaraan)on ainakin olemassa sen nimisessä elokuvassa kuin Belle ja Sebastian.

• Anonyymi

Taitaa olla aikas vanha alkuperäinen Lintu ulkomaalainen kappale ja suom.sanatkin voi olla jo ajan puolesta ns.vapaasti levitettävissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      41
      2799
    2. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      45
      2767
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      2578
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      324
      1641
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1064
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1041
    7. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      101
      752
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      26
      750
    9. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      191
      724
    10. Kuinka pitkiä olette?

Ap aloittaa, 177cm
      Sinkut
      97
      667
    Aihe