Lintu kappale

kuka laulaa?

tahtoisin tuon kappaleen ihan kuunneltavaksi, kenen laulamana sen voisin löytää?

...maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin valetamaan...

6

9008

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaa

LINTU

Sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo
      (Nuotit löytyy kirjasta "Suuri toivelaulukirja 9")

Maailmaan, mä avaraan,
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      myös paikankin niin lämpöisen.
      Mikä ohjaa kohtaloa?
      Mikä on ollut ainiaan?
      Maailmaan, niin avaraan
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      mi viepi ihmisen onnehen.

Kaihoten nyt katselen,
      kun lentää tuolla lintu pienoinen,
      se nousta korkealle saa
      ja näkee kauniin, kauniin maan.
      Täällä nurmet, metsät vihannoi,
      puut vetten pintaan heijastua voi.
      Miksi jäisin ikävään,
      kun lintu siivin lähtee lentämään?
      Mä lapsi maanhan olen vain
      ja täällä tehtäväni sain.

Vaikka joskus vaeltaa
      mä voisin kauas merienkin taa.
      En omaa maata unhoittaa
      mä silti tahdo milloinkaan.
      Minne vaiheissani joudunkin,
      taas mieli tänne palaa takaisin.
      Niin kuin muuttolinnun tie,
      ain elon polku varmaan kotiin vie,
      ja mielen lämmön suuren saa
      tää kaunis, armas synnyinmaa.

Laulaja ei tuu heti mieleen, mut kai joku Katri-Helena tms. on sen levyttäny.

• Zoxxoz

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

• >:>
        Zoxxoz kirjoitti:

TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

• väliinpitämätön
        >:> kirjoitti:

Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

Ihme äijä/ämmä.

Varmaan itsekin tykkäisit, jos sinun tekemiäsi töitä levitettäisiin laittomasti ympäri kyliä.

Ja muuten... edeltävä kirjoittaja ei puhunut mistään rangaistavasta sivusta, vaan kappaleen sanojen kopioimisesta tänne foorumille. Jos joiltakin sivuilta löydät laulunsanoja ne a) eivät ole suomalaisia sivuja, b) ovat laittomia sivuja tai c) ovat artistien luvan alla toimivia sivuja (esim. viralliset fanisivut).

Lupa-asioissa kannattaa ottaa yhteyttä joko Teostoon tai Gramexiin.

Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Harvinaisen selkeää, vaikka harva tuntuu ymmärtävän koko lain tarkoitusta saati sitten noudattavan sitä.

• on.....

Siis tuo kappale Lintu (=maailmaan mä avaraan)on ainakin olemassa sen nimisessä elokuvassa kuin Belle ja Sebastian.

• Anonyymi

Taitaa olla aikas vanha alkuperäinen Lintu ulkomaalainen kappale ja suom.sanatkin voi olla jo ajan puolesta ns.vapaasti levitettävissä...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Heh, Riikka runnoi Suomen BKT:n miinukselle

Suomi on Riikan irvistysten ansiosta ainoa negatiivisen talouskasvun maa EU:ssa. Ei tästä ainakaan EU:ta voi syyttää, ku
      Maailman menoa
      30
      5053
    2. Sanna vaihteeksi Australian "60 minuuttia" ohjelmassa

Kansanvälinen superstaramme esiintyi tällä kertaa toisella puolen maapalloa esitettävässä ohjelmassa. Kiinnostus on kova
      Maailman menoa
      67
      1940
    3. HihhuIi-Päivi täpinöissään Viktorin tapaamisesta

Eiköhän nyt kaikille ole vihdoin selvää kenen joukoissa tämäkin putinisti seisoo. https://www.iltalehti.fi/politiikka/a
      Maailman menoa
      113
      1827
    4. Erään T miehen viimeinen aloitus tänne

Moi Olen kirjoittanut täällä säännöllisesti yli 5 vuotta. Kaivannut kuten kuuluukiin, mutta myös unohdellut ja selvitel
      Ikävä
      29
      1724
    5. Minkä lempinimen olet

antanut kaivatullesi?
      Ikävä
      111
      1690
    6. Björn Wahlroos ykkösaamussa nautittavaa kuunneltavaa

Ehdottomasti viisaimpia ja tietävämpiä ihmisiä mitä Suomesta koskaan tullut. Naureskeli viherpiipertäjille jotka ihan p
      Maailman menoa
      235
      974
    7. Kumpi teki aloitteen?

🤗🤗🤗🤗
      Ikävä
      71
      911
    8. Yritän saada sinut pois mielestäni ja ajatuksistani nainen

Turhaan. Mitä enemmän yritän, sitä enemmän haluan sinut ja sinua. Miten voitkaan olla niin ihana ja tuntua niin hyvältä.
      Ikävä
      44
      887
    9. Leikitään tavuleikkiä

Millaiset nimitavut muodostuvat jos yhdistät oman etunimesi ensimmäisen tavun ja kaipaamasi ihmisen etunimen ensimmäisen
      Ikävä
      54
      833
    10. Mitkä on ne piirteet

Mitkä kaivatussasi vetoaa tai mihin ihmiset kiinnittävät huomiota
      Ikävä
      53
      792
    Aihe