Lintu kappale

kuka laulaa?

tahtoisin tuon kappaleen ihan kuunneltavaksi, kenen laulamana sen voisin löytää?

...maailmaan mä avaraan, jos mennä voisin valetamaan...

6

6951

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minä vaa

      LINTU

      Sanat: Erland Sundqvist & Hilkka Norkamo
      (Nuotit löytyy kirjasta "Suuri toivelaulukirja 9")

      Maailmaan, mä avaraan,
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      myös paikankin niin lämpöisen.
      Mikä ohjaa kohtaloa?
      Mikä on ollut ainiaan?
      Maailmaan, niin avaraan
      jos mennä voisin vaeltamaan
      ja voisin nähdä kaiken sen,
      mi viepi ihmisen onnehen.

      Kaihoten nyt katselen,
      kun lentää tuolla lintu pienoinen,
      se nousta korkealle saa
      ja näkee kauniin, kauniin maan.
      Täällä nurmet, metsät vihannoi,
      puut vetten pintaan heijastua voi.
      Miksi jäisin ikävään,
      kun lintu siivin lähtee lentämään?
      Mä lapsi maanhan olen vain
      ja täällä tehtäväni sain.

      Vaikka joskus vaeltaa
      mä voisin kauas merienkin taa.
      En omaa maata unhoittaa
      mä silti tahdo milloinkaan.
      Minne vaiheissani joudunkin,
      taas mieli tänne palaa takaisin.
      Niin kuin muuttolinnun tie,
      ain elon polku varmaan kotiin vie,
      ja mielen lämmön suuren saa
      tää kaunis, armas synnyinmaa.


      Laulaja ei tuu heti mieleen, mut kai joku Katri-Helena tms. on sen levyttäny.

      • Zoxxoz

        TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!


      • >:>
        Zoxxoz kirjoitti:

        TEKIJÄNOIKEUDELLA suojattujen SANOJEN KOPIOIMNEN ON KIELLETTY ilman lupaa! Se on RANGAISTAVA TEKO!

        Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

        ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

        Ihme äijä/ämmä.


      • väliinpitämätön
        >:> kirjoitti:

        Jos tuo on sinusta rangaistava sivu, niin menepä jonnekin lyriikkasivustolle, jolta löytyy yli tuhannen artistin biisien sanoja. Onkohan kukaan kysynyt niihinkään lupaa julkaista? Siinä sulla onkin poliisien hälyttäminen paikalle...

        ja mistä meinaat repiä luvan sanojen laittamiseen nettiin jos haluaisit??

        Ihme äijä/ämmä.

        Varmaan itsekin tykkäisit, jos sinun tekemiäsi töitä levitettäisiin laittomasti ympäri kyliä.

        Ja muuten... edeltävä kirjoittaja ei puhunut mistään rangaistavasta sivusta, vaan kappaleen sanojen kopioimisesta tänne foorumille. Jos joiltakin sivuilta löydät laulunsanoja ne a) eivät ole suomalaisia sivuja, b) ovat laittomia sivuja tai c) ovat artistien luvan alla toimivia sivuja (esim. viralliset fanisivut).

        Lupa-asioissa kannattaa ottaa yhteyttä joko Teostoon tai Gramexiin.

        Mielestäni tässä ei ole mitään ihmeellistä. Harvinaisen selkeää, vaikka harva tuntuu ymmärtävän koko lain tarkoitusta saati sitten noudattavan sitä.


    • on.....

      Siis tuo kappale Lintu (=maailmaan mä avaraan)on ainakin olemassa sen nimisessä elokuvassa kuin Belle ja Sebastian.

    • Anonyymi

      Taitaa olla aikas vanha alkuperäinen Lintu ulkomaalainen kappale ja suom.sanatkin voi olla jo ajan puolesta ns.vapaasti levitettävissä...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      277
      3090
    2. 201
      2876
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      70
      2464
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      221
      1936
    5. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      13
      1378
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      42
      1371
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1327
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      24
      1298
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      51
      1267
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      160
      1213
    Aihe