DIGIPIANO APUA!!!!

Murmis

Kumpi parempi Kawai CN2 vai Clavinova CLP-220?
Minua miellytti Kawain tummasävyinen ääni, mutta kosketus oli pianoissa niin erilainen. Yamaha löysempi?
Myyjä sanoi Yamahan sopivan klassisen soittajalle.
Minä olen sekasoittaja ja vielä huono sellainen.
Kiitos avusta

21

3965

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kunhan ostat pianosi

oikeasta Suomalaisesta musiikkikaupasta, etkä mistään huu-haa-nettikaupasta.

Yksi hyvä esimerkki: ystäväni tilasi kalliin soittimen nettikaupasta, jonka käyttäminen ilman suomenkielisiä ohjeita on mahdotonta.(kaikki ihmiset eivät osaa englantia täydellisesti)eikä saanut kuin ulkomaiset ohjeet.

Mitä tekee nettikauppa: ei mitään. Heitä kiinnostaa vain ja ainoastaan helpot kaupat, joiden eteen ei tarvitse tehdä yhtään mitään.

Sitä on jokaisen syytä miettiä, mistä soittopelinsä tilaa. Halpa hinta houkuttelee helposti mutta kannattaa miettiä hieman pidemmälle.

• Ei tuo toimi nykyään..

Jos ostaa erittäin monipuolisen laitteen, eikä osaa englantia, niin ehkä se ylihinta kannattaa maksaa. Onko piano monipuolinen laite? Ei minusta, varsinkaan kun mistään syntikasta ei tässäkään tapauksessa ole kysymys.
        Monipuolisemmat laitteet, kuten videokamerat ym, voi halutessaan ostaa suomesta, mutta niidenkin hinta on nykyään kohtuullinen suomessa. Pianosita ei jostain syystä hintaa pudoteta, kun ei ole ollut kilpailua. Ehkä pikkuhiljaa käsitykset muuttuu silläkin saralla. Nykyaikainen nettikauppa ei ole huuhaata, se on toimiva.
        On toki katkeroituneita ihmisiä, jotka yllättyvät kuinka paljon musiikkiliikkeet suomessa imevät katetta. Tähän heillä toki on oikeus, ei se ole tyhmä joka pyytää.

• kuinka paljon nämä
        Ei tuo toimi nykyään.. kirjoitti:

Jos ostaa erittäin monipuolisen laitteen, eikä osaa englantia, niin ehkä se ylihinta kannattaa maksaa. Onko piano monipuolinen laite? Ei minusta, varsinkaan kun mistään syntikasta ei tässäkään tapauksessa ole kysymys.
        Monipuolisemmat laitteet, kuten videokamerat ym, voi halutessaan ostaa suomesta, mutta niidenkin hinta on nykyään kohtuullinen suomessa. Pianosita ei jostain syystä hintaa pudoteta, kun ei ole ollut kilpailua. Ehkä pikkuhiljaa käsitykset muuttuu silläkin saralla. Nykyaikainen nettikauppa ei ole huuhaata, se on toimiva.
        On toki katkeroituneita ihmisiä, jotka yllättyvät kuinka paljon musiikkiliikkeet suomessa imevät katetta. Tähän heillä toki on oikeus, ei se ole tyhmä joka pyytää.

ahneet musiikkikauppiaat katetta itselleen hamuavat, kun tunnut asian niin hyvin tietävän:

"On toki katkeroituneita ihmisiä, jotka yllättyvät kuinka paljon musiikkiliikkeet suomessa imevät katetta"

Niin, kerro toki. Vai etkö kenties osaa..Oletko tyypillinen keskustelupalstojen häirikkö, joka kirjoittelee tänne kaikenlaista potaskaa omaksi huvikseen. Siltä lähinnä vaikuttaa.

• laittaa
        kuinka paljon nämä kirjoitti:

ahneet musiikkikauppiaat katetta itselleen hamuavat, kun tunnut asian niin hyvin tietävän:

"On toki katkeroituneita ihmisiä, jotka yllättyvät kuinka paljon musiikkiliikkeet suomessa imevät katetta"

Niin, kerro toki. Vai etkö kenties osaa..Oletko tyypillinen keskustelupalstojen häirikkö, joka kirjoittelee tänne kaikenlaista potaskaa omaksi huvikseen. Siltä lähinnä vaikuttaa.

Esimerkkihintoja ja linkkejä, koska se ei olisi ystävällistä suomalaisia musiikkiliikkeitä kohtaan. Kuitenkin jokainen voi päätteeltään näppäillä googleen esim:
        Clavinova 220 hinta / clavinova 220 price

Olen soittanut ja kysellyt tarjouksia. Ikävää, ettei minulla ollut tarpeeksi rahaa ostaa suomesta.

• Kokeilit

Niin varmasti tiedät. Hintakin saattaa ratkaista, vaikka noissa malleissa ei hintaeroa juuri ole.

Nettikaupassa Kawai maksaa penkin ja kuulokkeiden kanssa toimitettuna

• murmis

Joo kokeilin. Siksi kysynkin mielipiteitä, kun en ymmärrä tosta tekniikkapuolesta mitään.
        Nettikauppa? En ole tiennyt, että voi ostaa netistä. Täältä Suomesta? Vai vain siltä saksalaiselta? Viitsitkö vielä kertoa osoitteen, mistä voisi katsella. Kiitos.
        Vanha rouva

• ei periaatteessa
        murmis kirjoitti:

Joo kokeilin. Siksi kysynkin mielipiteitä, kun en ymmärrä tosta tekniikkapuolesta mitään.
        Nettikauppa? En ole tiennyt, että voi ostaa netistä. Täältä Suomesta? Vai vain siltä saksalaiselta? Viitsitkö vielä kertoa osoitteen, mistä voisi katsella. Kiitos.
        Vanha rouva

saa mainostaa, mutta http://www.thomann.fi/
        kirjota hakukentään digitaalipianot niin saat näkyville vaihtoehtoja.

• Olet tosi fiksu.........
        ei periaatteessa kirjoitti:

saa mainostaa, mutta http://www.thomann.fi/
        kirjota hakukentään digitaalipianot niin saat näkyville vaihtoehtoja.

poistetaan samantien kaikki musiikkiliikkeet koko suomesta turhina. Mitä helvettiä niillä tekee, kun kaiken voi tilata netistä.

Sitten ollaan naama nurinpäin, kun tulee ongelmia, huolto ei pelaa ja oman kylän musiikkikauppias näyttää ovea.

Monet musiikkiliikkeet eivät suostu lainkaan huoltamaan saksasta ostettuja soittimia. Ymmärän heitä täysin.

Jos itse olisin kauppias ja "oman kylän" ihmiset tilaisivat soittovehkeensä jostain nettikaupasta niin aivan turhaa tulla parkumaan neuvoja tai suomalaista käyttöohjetta...puhumattakaan huoltopalveluista. Kyllä jämpti on näin.

• kun et tajua
        Olet tosi fiksu......... kirjoitti:

poistetaan samantien kaikki musiikkiliikkeet koko suomesta turhina. Mitä helvettiä niillä tekee, kun kaiken voi tilata netistä.

Sitten ollaan naama nurinpäin, kun tulee ongelmia, huolto ei pelaa ja oman kylän musiikkikauppias näyttää ovea.

Monet musiikkiliikkeet eivät suostu lainkaan huoltamaan saksasta ostettuja soittimia. Ymmärän heitä täysin.

Jos itse olisin kauppias ja "oman kylän" ihmiset tilaisivat soittovehkeensä jostain nettikaupasta niin aivan turhaa tulla parkumaan neuvoja tai suomalaista käyttöohjetta...puhumattakaan huoltopalveluista. Kyllä jämpti on näin.

Miksi edes liityimme eu:hun jos kaikesta pitää maksaa sikahintaa. Onhan se paikallisen musiikkiliikkeen etu, että heillä on tarjota huolto ja kokeilumahdollisuus. Kyllä ihmiset siitä edelleenkin maksavat. Mutta eivät liikaa. Joillekkin suomalaisille musiikkiliikkeelle se ohjehinta on ainoa hinta.

Jos ostan 50 000€ flyygelin, saatan ostaa sen suomalaiselta asiantuntevalta kauppiaalta. Mutta jos ostan digitaalipianon ja maksan siitä 2000€, seuraavana päivänä huomaan kuinka netissä päivän hinta on kuitenkin 950€, voi olla kusetuksen maku. Eli jos kauppias on ostanut varastoon 3 kuukaudeksi, eikä kukaan ole sitä ostanut, silti myydään ohjehinnalla, vaikka hinta on muualla tullut ryminällä alas.

Muuta elektroniikkaa saa edullisesti suomestakin, miksi soittimien pitäisi olla poikkeus?

Minä kyselin kyllä suomesta digipianon hintoja, mutta jos tuotetta ei esim. ollut varastossa, niin hinta olisi automaattisesti ollut ohjehinta. Minusta kauppias siis selvästi osoitti, että hänen ei tarvitse lähteä kilpailemaan hinnalla. Miksi suotta? Ostajia löytyy.

Ei se kyläkauppias sitä pianoa korjaa. Vaan lähettää huollettavaksi eteenpäin tai tilaa korjaajan. Takuu on olemassa nettikaupoissakin, vaikka lähetyskuluja saattaa tulla.

Itse en todellakaan ole viemässä soitintani huoltoon mihinkään suomalaiseen liikkeeseen. Tilaan varaosatkin ulkomailta. Kyllä jämpti on näin.

• on olemassa
        kun et tajua kirjoitti:

Miksi edes liityimme eu:hun jos kaikesta pitää maksaa sikahintaa. Onhan se paikallisen musiikkiliikkeen etu, että heillä on tarjota huolto ja kokeilumahdollisuus. Kyllä ihmiset siitä edelleenkin maksavat. Mutta eivät liikaa. Joillekkin suomalaisille musiikkiliikkeelle se ohjehinta on ainoa hinta.

Jos ostan 50 000€ flyygelin, saatan ostaa sen suomalaiselta asiantuntevalta kauppiaalta. Mutta jos ostan digitaalipianon ja maksan siitä 2000€, seuraavana päivänä huomaan kuinka netissä päivän hinta on kuitenkin 950€, voi olla kusetuksen maku. Eli jos kauppias on ostanut varastoon 3 kuukaudeksi, eikä kukaan ole sitä ostanut, silti myydään ohjehinnalla, vaikka hinta on muualla tullut ryminällä alas.

Muuta elektroniikkaa saa edullisesti suomestakin, miksi soittimien pitäisi olla poikkeus?

Minä kyselin kyllä suomesta digipianon hintoja, mutta jos tuotetta ei esim. ollut varastossa, niin hinta olisi automaattisesti ollut ohjehinta. Minusta kauppias siis selvästi osoitti, että hänen ei tarvitse lähteä kilpailemaan hinnalla. Miksi suotta? Ostajia löytyy.

Ei se kyläkauppias sitä pianoa korjaa. Vaan lähettää huollettavaksi eteenpäin tai tilaa korjaajan. Takuu on olemassa nettikaupoissakin, vaikka lähetyskuluja saattaa tulla.

Itse en todellakaan ole viemässä soitintani huoltoon mihinkään suomalaiseen liikkeeseen. Tilaan varaosatkin ulkomailta. Kyllä jämpti on näin.

nettikauppoja. Rehellisten soitinkauppiaiden ei tarvitse palvella tuollaisia "eu-asiantuntijoita" vaan voitte asioida netin kautta ihan missä haluatte.

Käy nyt toki vielä vihjaamassa paikalliselle musiikkikauppiaalle, että hinnoittelussa on kusetuksen makua. Eihän se kauppiasrukka muuten ymmärrä, että hänen hinnoittelu on täysin pielessä.

• syytä tehdä niin.
        on olemassa kirjoitti:

nettikauppoja. Rehellisten soitinkauppiaiden ei tarvitse palvella tuollaisia "eu-asiantuntijoita" vaan voitte asioida netin kautta ihan missä haluatte.

Käy nyt toki vielä vihjaamassa paikalliselle musiikkikauppiaalle, että hinnoittelussa on kusetuksen makua. Eihän se kauppiasrukka muuten ymmärrä, että hänen hinnoittelu on täysin pielessä.

Minusta sellainen käytös ei ole reilua kauppiasta kohtaan. Ihminenhän tekee työtään ja saa elantonsa siitä.
        Minulla vain ei ollut varaa ostaa suomesta, jouduin ottamaa riskin ja tilaamaan ulkomailta.
        Vaikkakin kyse voi oikeastikin olla siitä, että kauppias ei tiedä kuinka edullisesti jotain soitinta myydään.

• Murmis

Kiitos kaikille avuliaille auttajille.
      Ostin sen Kawai'n. Piano, hyvä palli ja hyvät kuulokkeet 1300 euroa. Nettikaupassa paketti olisi ollut 1200 postikuluineen.
      Sain pianon ostosta seuraavana päivänä paikalleen nostettuna.
      Tässä tapauksessa musiikkikauppa kannatti

• Paavo Pelimanni

Hyvä, että kauppa jäi suomeen. Tosi hyvä.

• suomalaisissa

kaupoissa 3vuoden takuu? (nettikaupassa se kawai-setti olisi ollut 1131€ KULJETUS-kuluineen)
        Suomalaiseksi kaupaksi todella hyvä hinta. Taisit kuitenkin hieman tinkiä ja vinkata , että verkostakin saa.. ;)

• Suomesta, Paskahousu...
        suomalaisissa kirjoitti:

kaupoissa 3vuoden takuu? (nettikaupassa se kawai-setti olisi ollut 1131€ KULJETUS-kuluineen)
        Suomalaiseksi kaupaksi todella hyvä hinta. Taisit kuitenkin hieman tinkiä ja vinkata , että verkostakin saa.. ;)

Ei sua täällä kukaan kaipaa.

• Yksinkertaisuus
        Suomesta, Paskahousu... kirjoitti:

Ei sua täällä kukaan kaipaa.

Miksi ei voida vastata asialliseen kysymykseen? Haluan vain tietää, kuinka pitkät takuuajat on suomessa. Sehän nyt on selvää, että varmaan pidemmät kuin noissa huonoissa nettikaupoissa ja niidenkin takia kannattaa ostaa suomesta, mutta kuinka pitkät? 5v?

• pianisti
        Yksinkertaisuus kirjoitti:

Miksi ei voida vastata asialliseen kysymykseen? Haluan vain tietää, kuinka pitkät takuuajat on suomessa. Sehän nyt on selvää, että varmaan pidemmät kuin noissa huonoissa nettikaupoissa ja niidenkin takia kannattaa ostaa suomesta, mutta kuinka pitkät? 5v?

Itse olen juuri kierrellyt paljon musiikkikauppoja ja vertaillut digitaalisia pianoja. 2 vuoden takuu niissä on ollut.

• kiitoksia asiallisesta
        pianisti kirjoitti:

Itse olen juuri kierrellyt paljon musiikkikauppoja ja vertaillut digitaalisia pianoja. 2 vuoden takuu niissä on ollut.

Vastauksesta. Outoa, että nettikaupassa antavat 3v takuun..?

• kerro kokemuksestasi

Olen ostamassa sähköpianoa ja luultavasti Kawaita ja kyselenkin, oletko tyytyväinen ostamaasi Kawaihin ja mikä se malli olikaan?

• murmis
        kerro kokemuksestasi kirjoitti:

Olen ostamassa sähköpianoa ja luultavasti Kawaita ja kyselenkin, oletko tyytyväinen ostamaasi Kawaihin ja mikä se malli olikaan?

Malli on CN2 elikkä sieltä simppelistä päästä. Vaan en minä enempää hienouksia tarvitse, enkä koskaan käyttäisi.
        Olen oikein tyytyväinen. Kaunis, tumma ääninen soitin. Kosketus pianomainen, helppo soittaa rinnakkain akustista ja tuota.
        Suosittelen.
        Joo se takuu on 2 vuotta ja sain vielä neuvoteltua: jos en ole tyytyväinen Kawai'hin, saan vaihtaa sen satasen lisämaksusta Clavinovaan kahden viikon sisällä kaupasta.
        Ei ole tarvetta.

• oli..
        kiitoksia asiallisesta kirjoitti:

Vastauksesta. Outoa, että nettikaupassa antavat 3v takuun..?

5 vuotta kun musiikkiliikkeestä kävin kysymässä.. Rolandin digipiano kyseessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      92
      1413
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      184
      1380
    3. 76
      1165
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      1106
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      82
      971
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      965
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      942
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      885
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      61
      845
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      5
      841
    Aihe