Mitä kaikkea muuta voi haudalle viedä kuin kynttilöitä ja kukkia?
Mitä muuta voi haudalle viedä
17
4672
Vastaukset
- hautausmaakävijä
Olen nähnyt enkelipatsaita yms. haudoilla. Nykyään ei vaan kannata viedä juuri mitään, koska kaikki varastetaan. Ihmisten röyhkeydellä ei ole mitään rajaa.
- sureva äiti
Me olemme vieneet haudalle puuristin johon on liimattuna lasienkeli. Hautakiven hommaamme varmaan vasta vuoden päästä.Tyttömme on kirjoittanut ihanan runon korttiin. Kortti on muovin sisässä ja ripustanut sen lyhdyn jalkaan kiinni. Kukkia myös.En tiedä mitä muuta voisi viedä.
- Greippi
sureva äiti kirjoitti:
Me olemme vieneet haudalle puuristin johon on liimattuna lasienkeli. Hautakiven hommaamme varmaan vasta vuoden päästä.Tyttömme on kirjoittanut ihanan runon korttiin. Kortti on muovin sisässä ja ripustanut sen lyhdyn jalkaan kiinni. Kukkia myös.En tiedä mitä muuta voisi viedä.
Poikamme hautakivi on luonnonkivi ja siinä on kiinni tyttöystävän tekemä lasisydän.
Laitan sellaisia kukkia joista tiedän hänen pitäneen.
Emme vie haudalle rihkamaa mutta joskus aina jotain sellaista joka oli meille hänen kanssaan läheistä. - kaikenlaisia rihkamia
Minusta tuntuu, että hautausmaan työntekijät siivoavat joskus niitä kaikkein räikeimpiä rihkamia pois, sillä ne pilaavat hautausmaan rauhaisan tunnelman.
Itse en ikinä veisi muuta, kuin kynttilän silloin tällöin. Miksi sinne pitäisi viedä jotain rihkamaa?
Olen aina ajatellut, että kaikki käynnit hautausmaalla ja sinne viemiset ovat lähinnä oman omantunnon parantamiseksi.
Sitten kun minä kuolen, niin en todellakaan aio olla niin tylsä tyyppi, että oleskelisin hautausmaalla katsastamassa, että mitähän puutarhatonttuja tai Tiimari-tavaraa tällä viikolla tuodaan...Enkä usko, että kuolleeet lähiomaisenikaan siellä viihtyvät. Minulle riittää, että hautapaikka on olemassa ja että se on rauhallisen siisti.
- jupuu
..jonkun ihanan patsaan. oon nähnyt sellasia.
- pissittää...
Käyttää koiraa, tai niin minä ainakin teen.. ja sieltä harvemmin tulee valitusta asiasta.
- sureva äiti
Et taida ymmärtää koko asiaa. Tuo oli kyllä jo liikaa. Kait sinä sitten ymmärrät kunhan menetät jonkun läheisen ihmisen.
Toivon todella että veisit koirasi muualle. - ole elämä
näköjään vielä opettanut tarpeeksi. Ilmeisesti kukaan läheisesi ei ole kuollut.
On kyllä melkoista röyhkeyttä käyttää toisten hautoja koiran paskoopaikkana.
- pitäisi viedä jotain muuta?
Miksi sinne pitäisi viedä jotain muuta kuin kynttilöitä tai kukkia?
Minun mielestäni on ruman näköistä, kun hautapaikat alkavat muistuttaa kirpputorin pöytää, jossa on jos jonkinlaista pientä ja vähän suurempaa rihkamapatsasta. - ..2
pitäisi viedä,nimittäin puutarhatonttu,ei kuulu minusta haudalla....olen nähnyt ja tuli aika oudot fiilikset....
- sureva äiti
...puutarhatonttua haudalle. Eikä muitakaan puutarhaan tarkotettuja posliiniesineitä. Nyt alkaa luonnonkukat kukkia. Me viemme niitä sinne maljakkoon joka on tarkoitettu haudalle. Poikamme tykkäsi luonnosta niin siksi viemme niitä.
- menetys
sureva äiti kirjoitti:
...puutarhatonttua haudalle. Eikä muitakaan puutarhaan tarkotettuja posliiniesineitä. Nyt alkaa luonnonkukat kukkia. Me viemme niitä sinne maljakkoon joka on tarkoitettu haudalle. Poikamme tykkäsi luonnosta niin siksi viemme niitä.
Teiltä on mennyt poika ja tyttö.
- sureva äiti
menetys kirjoitti:
Teiltä on mennyt poika ja tyttö.
....tuo oikein tarkoittaa että teiltä on mennyt poika ja tyttö.
- Hiutale
sureva äiti kirjoitti:
....tuo oikein tarkoittaa että teiltä on mennyt poika ja tyttö.
Jätä nuo ymmärtämättömien kommentit huomiotta. Tulee päivä jolloin he kasvavat ja ymmärtävät, toivoisin. Toisen surulla pelleily on jotain niin raakaa että itkettää lukea. Paljon voimia teidän perheelle. Sydäntä lämmitti kuulla, että tytär on mukana surutyötä tekemässä. Todella tärkeä juttu, että jäljelle jäänyt ei jää unohduksiin vaikka elämä on nyt kovaa. Hän ei ole ainoa veljen haudalla kulkija, mutta tulee vielä aika kun se siltä tuntuu. Silloin toivon että myös hänelle löytyy vertaistukea ja ymmärtäjiä. Enkeliveljet eivät varmaan odota meitä haudalle, ne on mukana joka askeleella. Tuskin kuitenkaan on mitään rajoja sille, mitä haudalle voi viedä. Niin kun tuossa joku kirjoitti, kaikki ylimääräinen voi kuitenkin provosoida näitä ymmärtämättömiä ilkivaltaan, valitettavasti. Tsemmpiä ja auringonpaistetta.
- sureva äiti
Hiutale kirjoitti:
Jätä nuo ymmärtämättömien kommentit huomiotta. Tulee päivä jolloin he kasvavat ja ymmärtävät, toivoisin. Toisen surulla pelleily on jotain niin raakaa että itkettää lukea. Paljon voimia teidän perheelle. Sydäntä lämmitti kuulla, että tytär on mukana surutyötä tekemässä. Todella tärkeä juttu, että jäljelle jäänyt ei jää unohduksiin vaikka elämä on nyt kovaa. Hän ei ole ainoa veljen haudalla kulkija, mutta tulee vielä aika kun se siltä tuntuu. Silloin toivon että myös hänelle löytyy vertaistukea ja ymmärtäjiä. Enkeliveljet eivät varmaan odota meitä haudalle, ne on mukana joka askeleella. Tuskin kuitenkaan on mitään rajoja sille, mitä haudalle voi viedä. Niin kun tuossa joku kirjoitti, kaikki ylimääräinen voi kuitenkin provosoida näitä ymmärtämättömiä ilkivaltaan, valitettavasti. Tsemmpiä ja auringonpaistetta.
....että jätän omaan arvoonsa kirjotukset jotka ovat ihan järettömiä. Kiitos kannustuksesta "hiutale".
- vaikka
vie pieni enkeli, vartioimaan sitä :)...
olen itse vienyt läheisieni haudoille. - rakkauttani
Käyn usein mieheni haudalla, vien kyllä kukkia niin että siellä on aina tuoreet kukat mutta kaikkein eniten vien rakkautta. Juttelen mieheni kanssa asioista joita puhuttiin hänen eläessäänkin, sanon rakastavani häntä ja että kaipaan häntä suunnattomasti. Tuollainen juttelu rauhoittaa ihmeesti, tuntuu että hän on vahvasti läsnä ja kuuntelee minua. Turhat rihkamat jätän kyllä haudalta pois.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet
Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.282823Oliko pakko olla taas tyly?
Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli652633Kemijärven festarit 2025
Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️151704Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!
Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h1281428- 1021417
- 1051399
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?241197Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411106Kalateltta ja Siipiteltta
Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la141093Jännä tunne kun ekaa kertaa elämässään tuntuu siltä
Että on tarkoitettu jollekin. Saattaahan tuo olla että on sekaisin kuin seinäkello, mutta silti tunne yhteenkuuluvuudest591005