Miten unohtaa pettäminen?

Piip

Miten onnistuitte petetyt unohtamaan pettämiseksi joutumisen, tuskan ja pettymyksen? Mikä teitä auttoi selviytymään suhteessa eteenpäin. Rakkaus on vahvaa mutta välillä tulee aivan karmea olo. Ei osaa muuta miettiä kuin sitä toista naista ja niitä hetkiä joita mies on viettänyt sen kanssa. Ja miten mulle valehteli. Ja mietin miltä se näyttää ja mitä ne on sängyssä tehneet. Kuinka kauan vie aikaa unohtaa???

21

3511

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pettäjä

En ole koskaan voinut unohtaa - !
      Vaikka siitä on jo 10 v.
      Rakasin miestäni ja putosin tosi korkealta.
      Kahden lapsen takia jatkoin.

Sitten minusta tuli pettäjä.
      Surullista, mutta kostin. Ei helpottanut oloa.
      Mieheni sai tietää.

Kulssiavioliitto jatkuu, paha olo jatkuu.

• K....

... kulississa mitään järkeä? Perustele minulle miksi jatkatte. En oikein usko, että siinä on lastenkaan takia mitään järkeä, koska kyllä he vaistoavat ettei kaikki ole kunnossa.

• Hanna

On olemassa kaikenlaisia fiksuja tutkimuksia siitä, ettei liitto juuri koskaan jatku "vain lasten takia". Perimmäiset syyt löytyvät aina kumppanista, kaikesta huolimatta.

• jorkki

Hei ! Yli 10 v mennyt. Enkä ole unohtanut.Toiset unohtaa toiset ei. Mielestäni ei toista voi pahemmin loukata.

• meni ja menee

Mieheni jäi kiinni pettämisestä n. 2 vuotta sitten. Ensimmäinen vuosi meni jonkinlaisessa sokissa. En todellakaan tietänyt miten jatkaa eteenpäin mieheni kanssa, vaikka rakkaus mieheen oli edelleen olemassa. Kuvittelin myös samalla tavalla kuin sinä kaikkea mahdollista ja mahdotonta mitä nuo kaksi olivat selkäni takana tehneet. Toinen vuosi on mennyt jo paremmin. Pikkuhiljaa olen uudelleen opetellut luottamaan mieheeni ja hänen rakkauteensa minua kohtaan. Edelleen kuitenkin tuo suhde kummittelee jossakin taustalla. En tiedä voinko koskaan unohtaa, tuskin, mutta anteeksi voin ehkä jossakin vaiheessa antaa. Kaiken tekee vaikeammaksi se, että joudun aika ajoin törmäänään tuohon toiseen naiseen. Meni todella pitkään kun aina vertasin itseäni tuohon toiseen ja koin olevani huonompi kuin hän, joka tavalla. Itsetuntoni oli pitkään nollissa. Nyt olen opetellut uudelleen kunnioittamaan itseäni, enkä enää syytä itseäni tapahtuneesta. En ole vastuussa kahden aikuisen tekemisistä, en ole syy enkä syyllinen. Vastuu on noilla kahdella.
      Niin, eli vaikeinta on siis ollut opetella rakastamaan uudestaan sekä itseään että miestään. Ja anteeksiantoakin olen joutunut opettelemaan. Toivon että minusta ei tule katkeraa naista loppuelämäkseni. Tuota toista naista vihaan, mutta se kai on aika luonnollinen tunne tässä asiassa. Varsinkin kun tuo toinen koko ensimmäisen vuoden kiinnijäämisen jälkeen yritti murtaa minut heittämällä kaikenlaista lokaa niskaani. Nyt hänkin on jättänyt minut rauhaan, onneksi. Tänä päivänä osaan jo "kävellä hänen ylitseen" kun hän tulee vastaan. Taidan siis olla voittaja. Sitä toivon sinullekin!

• Ei petetty, mutta empaattinen

Niin. Lukekaapa nyt mitä pettäminen saa ihmisen sisällä aikaan. Siis millaista petetyn elämä on sen jälkeen.

OLIKO SEN ARVOISTA???????????????? Särkeä rakas ihminen kokonaan.

• KPy
        Ei petetty, mutta empaattinen kirjoitti:

Niin. Lukekaapa nyt mitä pettäminen saa ihmisen sisällä aikaan. Siis millaista petetyn elämä on sen jälkeen.

OLIKO SEN ARVOISTA???????????????? Särkeä rakas ihminen kokonaan.

Kaksi liittoa, jotka olivat lopussa. Se oli aivan vähällä onnistua ja olen yhä sitä mieltä että me kuulumme toisillemme. Se että ympäristön painostuksesta kävi toisin, ei välttämättä ole lopullista.

• itsekäs ihminen
        KPy kirjoitti:

Kaksi liittoa, jotka olivat lopussa. Se oli aivan vähällä onnistua ja olen yhä sitä mieltä että me kuulumme toisillemme. Se että ympäristön painostuksesta kävi toisin, ei välttämättä ole lopullista.

vailla omaatuntoa ja moraalia. Toivottavasti sinut petetään (pettäjäpuoliso usein tekee niin) oikein kunnolla ,että saat kokea mitä maanpäällinen helvetti on. Enkä yhtään sinua sääli tai tunne myötätuntoa vaikka kuinka ymmärtämättömyyttäsi tai kehittymättömyyttäsi olet rikkomassa kahta kotia oma pillu märkänä. Se pillu ,jota aurinkokin kiertää. Oletan ,että olet nainen, ei miehet moisia kirjoittelisi.

Kuulumme toisillemme, voi herranjestas,tällä maapallolla on miljardeja ihmisiä ja vain ja ainoastaan juuri te kuulutte toisillenne. Sehän olisi kuin saisi miljoona kertaa peräkkäin pääpotin lotossa.

• KPy
        itsekäs ihminen kirjoitti:

vailla omaatuntoa ja moraalia. Toivottavasti sinut petetään (pettäjäpuoliso usein tekee niin) oikein kunnolla ,että saat kokea mitä maanpäällinen helvetti on. Enkä yhtään sinua sääli tai tunne myötätuntoa vaikka kuinka ymmärtämättömyyttäsi tai kehittymättömyyttäsi olet rikkomassa kahta kotia oma pillu märkänä. Se pillu ,jota aurinkokin kiertää. Oletan ,että olet nainen, ei miehet moisia kirjoittelisi.

Kuulumme toisillemme, voi herranjestas,tällä maapallolla on miljardeja ihmisiä ja vain ja ainoastaan juuri te kuulutte toisillenne. Sehän olisi kuin saisi miljoona kertaa peräkkäin pääpotin lotossa.

pitäisi ymmärtää lähteä riittävän ajoissa. Ainoa mikä voisi kaduttaa, on tyyli. Olisi pitänyt osata hoitaa asia siistimmin.

• unohdu

Mies oli joka päivä muistutuksena pettämisestä. Yhden kerran annoin anteeksi, toinen kerta saman naisen kanssa oli liikaa.

• nauran nyt koko miehelle

vielä 20vuoden päästäkään ja mieshän piti samaa peliä toisten kanssa vielä eroakin ennen.
        Kaikista pahiten loukkasi pitkäaikanen suhde josta tiesin vasta 5 vuoden päästä,kotona hän oli ns.kunnon mies...hah,ha,,haa...

• minuakin
        nauran nyt koko miehelle kirjoitti:

vielä 20vuoden päästäkään ja mieshän piti samaa peliä toisten kanssa vielä eroakin ennen.
        Kaikista pahiten loukkasi pitkäaikanen suhde josta tiesin vasta 5 vuoden päästä,kotona hän oli ns.kunnon mies...hah,ha,,haa...

Minua myös loukkasi se,että sain tietää miehen suhteesta vasta vuosikymmenten jälkeen,ja hän on ollut kotona aina ns hyvä mies,jota kaikki toiset kadehtivat,sekä hän itse on aina tuominnut salasuhteet,joita tuttavaperheissä on tullut julki.

• ..sitä..

..kai ikinä selviä. Olen itsemurhan partaalla.

• eipä ei...

ei selviä, mutta pettäjän takia ei kannata henkeään heittää. Nakkaa pellolle ja sylkäise perään. Haistata pitkät pettäjälle, älä elämälle. Elämä ei lopu yhteen pettäjään, nurkan takana voi odottaa jotain parempaa, vaikka siltä ei nyt tuntuisikaan. Ikuiset arvet siitä jää, mutta arvet haalenee kun niiden aiheuttaja ei niitä ole viiltelemässä uudelleen ja uudelleen auki.

• Piip
        eipä ei... kirjoitti:

ei selviä, mutta pettäjän takia ei kannata henkeään heittää. Nakkaa pellolle ja sylkäise perään. Haistata pitkät pettäjälle, älä elämälle. Elämä ei lopu yhteen pettäjään, nurkan takana voi odottaa jotain parempaa, vaikka siltä ei nyt tuntuisikaan. Ikuiset arvet siitä jää, mutta arvet haalenee kun niiden aiheuttaja ei niitä ole viiltelemässä uudelleen ja uudelleen auki.

Sinä joka kirjoitit että olet itsemurhan partaalla. Minulla oli samat ajatukset vähän aikaa sitten. Mutta ei se kannata. Täytyy päästä vain siitä yli. Kukaan paskapää ei ole sinun henkesiriistämisen arvoinen. Sinulle on elämä annettu lahjaksi, älä yhden pettäjän takia sitä vie. Ota päivä kerrallaan ja ajattele muita läheisiäsi. He eivät kestäisi ratkaisuasi. Se olisi "helppo" sinulle, mutta ne jotka tänne jää eivät kestäisi sitä. Voimia sinulle, kyllä me tästä selviydymme. Hetki kerrallaan!

• Hanna

on vastuu omasta elämästään, vaikka mitä tapahtuisi. Unohda itsemurha-ajatukset. Uskottomuudesta selviää, kuten kaikesta muustakin mitä elämä eteen tuo.

• kokenut

mun vaimo on ollut työkaverinsa kanssa (2kpl)
      en unohda ikinä sitä paskaa

• petetty 36

Mielestäni ei pettämistä voi koskaan unohtaa. MIeheni jäi pettämisestä kiinni tammikuussa 06
      asiat puhuttiin,selviteltiin päätettiin jatkaa yhdessä, kuitenkin mielessäni käy jokapäivä tämä pettäminen ja mistä se johtui. Yhdessä yritämme eteenpäin välillä masentaa välillä on mukavaa.
      Kuitenkaan mikään ei ole niinkuin ennen pettämistä, tuskin tulee koskaan olemaankaan, mutta näin nyt.

• m-1972
      • Piip

Voi unohtaa. Viikko sitä toinen tätä. Päivä sitä toinen tätä. Tunteet kuin vuoristoradalla....Apua!

• Krebs-61

Miksi pitäisi unohtaa? Eihän tuollaista noin vain voi.

Itsellä kävi joku aika niin, että vaimo tuli baarireissulta kotiin vieraan sängyn kautta. Kyllähän siinä oli muutaman ekan päivän aika paskana, kun vielä itse sai asian selville, vaikka toinen yrittikin salailla ja olla niin kuin ei mitään. Varsinkin kun epäilin heti, mutta en sentään helvetin monen vuoden liiton jälkeen halunnut uskoa. Vaan kun ei taida vaimosta olla pokerinpelaajaksi, täytyi totuus sitten tivata esille.

Kun pahin raivo ja viha oli mennyt ohi saatoimme keskustella asiasta ihan rakentavassa hengessä ja olen jopa pystynyt antamaan anteeksi. Yhteinen historia ei paina siinä ihan vähää. Jos olisi vielä nuoruuden ehdottomuutta, asia olisi varmaan toisin.

Vaan eihän anteeksiantaminen tarkoita (eikä tarvitsekaan tarkoittaa), että unohtaisi, ymmärtäisi tai muuten painelisi villaisella koko asian. Kai sitä olisi jotenkin tunnevammainen, jos tuollaisen voisi vain unohtaa. Luottamuksen katoaminen on sen verran iso juttu. Ja ihan varmasti tuo tulee vituttamaan joskus enemmän ja toisinaan vähemmän. Siihen vitutukseen ei vain parane jäädä kieriskelemään liikaa , vaan painaa eteenpäin. Mikä ei tapa, se vahvistaa.

Päivä kerralla eteenpäin. Kyllä se siitä. Varmaan. Ulkona paistaa aurinko.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3623
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2459
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      36
      2304
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2067
    5. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1572
    6. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1539
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      14
      1342
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      127
      1302
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      266
      1285
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1275
    Aihe