Otetaan nyt esimerkiksi King Diamondin Them-albumi.Minulle oli hyvin vaikea kuunnella tätä levyä,enkä lopulta kuunnellutkaan,vaan palautin kirjastoon.En ymmärrä,miten näitä kappaleita voi kuunnella rentoutumismielessä,jos taustalla on koko ajan tarina.Ja sekin,että jotkin kappaleet ovat jotain minuutin mittaista huminaa.Kyllä minulle oli paljon helpompi kuunnella Mercyful Faten Don't break the Oath-albumi.
Paljon on kehuttu myös Queensrychen Operation:mindcrimea, mutta siihenkin on ympätty tarina,joten voi olla senkin kuuntelu vaivaannuttavaa.
No,tämä oli minun mielipide.Mitä mieltä TE olette?
Tarina-levyt
8
841
Vastaukset
- ja biiseistä
Kingin levyt ovat mielestäni siitä hienoja, että niitä voi kuunnella joko kokonaisuuksina tai erillisinä kappaleina. Levyillä on teema, mutta se on sopivan löyhä, jotta myös satunnaisista kappaleista voi nauttia. Oma suosikkini on The Eye, sekä teemaltaan, että biiseiltään.
Eipä ole minua ainakaan häirinnyt. Ja tuo Operation mindcrime todellakin on hyvä levy että ei kannata pelkästään tuon takia sitä dissata.
- KeiJo
Tarinalevyt ovat usein kovia. Varsinkin juuri nuo mainitsemasi levyt ovat tarinalevyjen eliittiä.
Mindcrimia ei kannata todellakaan sivuuttaa, yksi parhaista heavy- levyistä ikinä. Jos levy ei kokonaisuudessaan tarinoineen uppoa, niin kovimmat vedot(levyhän on täynä kovimpia vetoja!) ovat silti sellaisia klassikkoja, joitten vuoksi jo pelkästään kannattaa levy tsiikata.- Bad.Obsession
Tarina turina levyistä Bathoryn Blood on ice toimii kuin Venäläinen traktori.
- tukka
dream theater- scenes from memory, hyvä kiekko.
...levyt on mun mielestä huippuja! Esim W.A.S.Pin paras levy on The Crimson Idol, joka on tarinalevy. Tykkään myös kovasti King Diamondista, Them on uskomaton lätty! ja The Puppet Master on myös aivan loistava! Kyllä mun mielestä tarinalevyjä voi kuunnella rentoutumismielessä ihan niinkuin muitakin levyjä. Voihan sitä keskittyä vaan musiikkiin, ei ole aina pakko uppoutua juoneen mukaan. Ja se pitää vielä sanoa, että Queensrychen Operation Mindcrime on ihan ykköslevyjä kyseiseltä bändiltä!
- Dest
Meshuggah - "Catch33", The Devin Townsend Band - "Synchestra" muutaman mainitakseni. Täydellisiä tarinalevy, vaikkakin täysin eri genreä molemmat, hyvää kesää.
- Täystuho
Eipä tuo tarina taustalla häiritse yhtään. Esim. King Diamondin teemalevyt ovat vallan mainioita, samoin WASPin the Crimson Idol ja Candlemassin Tales of Creation.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 971150
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa116978- 125906
- 91729
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten285704Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74641Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54596Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64582Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48559- 72483