Tarina-levyt

Otetaan nyt esimerkiksi King Diamondin Them-albumi.Minulle oli hyvin vaikea kuunnella tätä levyä,enkä lopulta kuunnellutkaan,vaan palautin kirjastoon.En ymmärrä,miten näitä kappaleita voi kuunnella rentoutumismielessä,jos taustalla on koko ajan tarina.Ja sekin,että jotkin kappaleet ovat jotain minuutin mittaista huminaa.Kyllä minulle oli paljon helpompi kuunnella Mercyful Faten Don't break the Oath-albumi.

Paljon on kehuttu myös Queensrychen Operation:mindcrimea, mutta siihenkin on ympätty tarina,joten voi olla senkin kuuntelu vaivaannuttavaa.

No,tämä oli minun mielipide.Mitä mieltä TE olette?

8

813

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja biiseistä

Kingin levyt ovat mielestäni siitä hienoja, että niitä voi kuunnella joko kokonaisuuksina tai erillisinä kappaleina. Levyillä on teema, mutta se on sopivan löyhä, jotta myös satunnaisista kappaleista voi nauttia. Oma suosikkini on The Eye, sekä teemaltaan, että biiseiltään.

• Eipä ole minua ainakaan häirinnyt. Ja tuo Operation mindcrime todellakin on hyvä levy että ei kannata pelkästään tuon takia sitä dissata.

• KeiJo

Tarinalevyt ovat usein kovia. Varsinkin juuri nuo mainitsemasi levyt ovat tarinalevyjen eliittiä.
      Mindcrimia ei kannata todellakaan sivuuttaa, yksi parhaista heavy- levyistä ikinä. Jos levy ei kokonaisuudessaan tarinoineen uppoa, niin kovimmat vedot(levyhän on täynä kovimpia vetoja!) ovat silti sellaisia klassikkoja, joitten vuoksi jo pelkästään kannattaa levy tsiikata.

• Bad.Obsession

Tarina turina levyistä Bathoryn Blood on ice toimii kuin Venäläinen traktori.

• tukka

dream theater- scenes from memory, hyvä kiekko.

• ...levyt on mun mielestä huippuja! Esim W.A.S.Pin paras levy on The Crimson Idol, joka on tarinalevy. Tykkään myös kovasti King Diamondista, Them on uskomaton lätty! ja The Puppet Master on myös aivan loistava! Kyllä mun mielestä tarinalevyjä voi kuunnella rentoutumismielessä ihan niinkuin muitakin levyjä. Voihan sitä keskittyä vaan musiikkiin, ei ole aina pakko uppoutua juoneen mukaan. Ja se pitää vielä sanoa, että Queensrychen Operation Mindcrime on ihan ykköslevyjä kyseiseltä bändiltä!

• Dest

Meshuggah - "Catch33", The Devin Townsend Band - "Synchestra" muutaman mainitakseni. Täydellisiä tarinalevy, vaikkakin täysin eri genreä molemmat, hyvää kesää.

• Täystuho

Eipä tuo tarina taustalla häiritse yhtään. Esim. King Diamondin teemalevyt ovat vallan mainioita, samoin WASPin the Crimson Idol ja Candlemassin Tales of Creation.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      30
      2826
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      508
      1827
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1800
    4. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      17
      1414
    5. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      73
      1320
    6. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      24
      1245
    7. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1228
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      77
      1169
    9. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      31
      1018
    10. UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista LPR:ssa

Ilta-Sanomissa oli uutinen. Metsäyhtiö UPM suunnittelee paperintuotannon lopettamista Kaukaan-tehtaalla Lappeenrannassa
      Lappeenranta
      97
      1007
    Aihe