Tarina-levyt

Otetaan nyt esimerkiksi King Diamondin Them-albumi.Minulle oli hyvin vaikea kuunnella tätä levyä,enkä lopulta kuunnellutkaan,vaan palautin kirjastoon.En ymmärrä,miten näitä kappaleita voi kuunnella rentoutumismielessä,jos taustalla on koko ajan tarina.Ja sekin,että jotkin kappaleet ovat jotain minuutin mittaista huminaa.Kyllä minulle oli paljon helpompi kuunnella Mercyful Faten Don't break the Oath-albumi.

Paljon on kehuttu myös Queensrychen Operation:mindcrimea, mutta siihenkin on ympätty tarina,joten voi olla senkin kuuntelu vaivaannuttavaa.

No,tämä oli minun mielipide.Mitä mieltä TE olette?

8

742

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja biiseistä

      Kingin levyt ovat mielestäni siitä hienoja, että niitä voi kuunnella joko kokonaisuuksina tai erillisinä kappaleina. Levyillä on teema, mutta se on sopivan löyhä, jotta myös satunnaisista kappaleista voi nauttia. Oma suosikkini on The Eye, sekä teemaltaan, että biiseiltään.

    • Eipä ole minua ainakaan häirinnyt. Ja tuo Operation mindcrime todellakin on hyvä levy että ei kannata pelkästään tuon takia sitä dissata.

    • KeiJo

      Tarinalevyt ovat usein kovia. Varsinkin juuri nuo mainitsemasi levyt ovat tarinalevyjen eliittiä.
      Mindcrimia ei kannata todellakaan sivuuttaa, yksi parhaista heavy- levyistä ikinä. Jos levy ei kokonaisuudessaan tarinoineen uppoa, niin kovimmat vedot(levyhän on täynä kovimpia vetoja!) ovat silti sellaisia klassikkoja, joitten vuoksi jo pelkästään kannattaa levy tsiikata.

      • Bad.Obsession

        Tarina turina levyistä Bathoryn Blood on ice toimii kuin Venäläinen traktori.


    • tukka

      dream theater- scenes from memory, hyvä kiekko.

    • ...levyt on mun mielestä huippuja! Esim W.A.S.Pin paras levy on The Crimson Idol, joka on tarinalevy. Tykkään myös kovasti King Diamondista, Them on uskomaton lätty! ja The Puppet Master on myös aivan loistava! Kyllä mun mielestä tarinalevyjä voi kuunnella rentoutumismielessä ihan niinkuin muitakin levyjä. Voihan sitä keskittyä vaan musiikkiin, ei ole aina pakko uppoutua juoneen mukaan. Ja se pitää vielä sanoa, että Queensrychen Operation Mindcrime on ihan ykköslevyjä kyseiseltä bändiltä!

    • Dest

      Meshuggah - "Catch33", The Devin Townsend Band - "Synchestra" muutaman mainitakseni. Täydellisiä tarinalevy, vaikkakin täysin eri genreä molemmat, hyvää kesää.

    • Täystuho

      Eipä tuo tarina taustalla häiritse yhtään. Esim. King Diamondin teemalevyt ovat vallan mainioita, samoin WASPin the Crimson Idol ja Candlemassin Tales of Creation.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      207
      5448
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      129
      3296
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      143
      2475
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      343
      2411
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      2012
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1586
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      119
      1561
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1423
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1250
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1111
    Aihe