joka jouluinen ongelma!

tyttö hädässä

Miehet auttakaa!

Minkälainen joululahja tekee teidät onnelliseksi? Minä haluan tehdä yhden suomalaisen miehen onnelliseksi tänä jouluna, joten apu olisi tarpeen.. ei mitään kallistakaan (opiskelijabudjetti), mutta mukavaa ja sellaista mistä on iloa pitkäksi aikaa.

15

1460

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM

Hyviä lahjoja ovat
      - viskipullo - ei mitään kuravettä, vaan kunnon skottilaista single-malt-viskiä
      - hyvät ja lämpimät talvisaappaat
      - lämpimät, metsästykseen soveltuvat sormikkaat
      - hyvä kirja
      - juomalasisarja (esim. tyylikkäät snapsilasit).

Muitankin varmasti on, muttei nyt tule mieleen.

• yksilö

miehet ovat yksilöitä.

En mä tykkää ns. "kovasta" viinasta.

Mulla on jo moiset.

En todellakaan käy missään metsällä.

- hyvä kirja

En lue.

Laseja on ihan tarpeeksi.

• AM
        yksilö kirjoitti:

miehet ovat yksilöitä.

En mä tykkää ns. "kovasta" viinasta.

Mulla on jo moiset.

En todellakaan käy missään metsällä.

- hyvä kirja

En lue.

Laseja on ihan tarpeeksi.

Kiitos, että sinulta tuli niin monta hyvää ehdotusta joululahjaksi. Mitäs jos vastaisit vaikka pyyntöön, etkä länkyttäisi paskaa. Jos taas olet itse keskustelun aloittajan mies, sano suoraan mitä haluat. Jos et ole, älä näyttele tietäväsi, mitä hän haluaa.

Mulla tuli vielä lisäideoita, kun kävin kaupassa. Jokin hyvä leffa voi olla hyvä lahja, eikä maksa paljoa. Jos miehellä on DVD-soitin ja hän tykkää Sormusten herrasta, uusi Sormuksen ritarit -special edition tuo varmasti tipan t*n päähän. Samaa elokuvaa saa videollakin, mutta ei special edition -versiona. Joku tietokonepelikin voi olla hyvä, mutta joskus on käynyt niin, että herra on sen jälkeen majoittunut tietokoneen ääreen kokolailla pysyvästi :-)

Jos miehesi on vähääkään samanlainen kuin minä, hän pitää käyttöesineistä. Älä silloin osta koristetta. Paras ja helpoin lahja on luultavasti joku sellainen, joka liittyy hänen harrastukseensa. Sillä on silloin varmasti käyttöä, ja käyttäessään miehesi muistaa sinua.

• Tonttu

Valitettavasti mukavia lahjoja saa harvoin halvalla. Ellei mies sitten ole sitä lajia, joka ihastuu itse kudotuista villasukista. Harva alle 40-vuotias on.

Sellaiset lelut, joita ei pienenä ehkä saanut, kiehtovat miesten mieltä. Jos mies on leikkimielinen, kokeile jääkiekkopeliä, sähköauto- tai junarataa tai kauko-ohjattavaa autoa. Mutta näiden tulee olla hyvälaatuisia, jolloin hintahaarukka on n. 200 eurosta ylöspäin. Jääkiekkopelin saa n. 50 eurolla.

Konjakkipullo on hyvä lahja, mutta sen pitää olla täysinäinen sellainen. Ja hyvää laatua, vähintään VSOP, mieluiten vielä laadukkaampaa.

Linkkuveitsi tai monitoimityökalu. Mutta niiden tulee olla joko Victorinoxin tai Leathermanin valmistamia, eli nekin tulevat kalliiksi.

Hyvälaatuinen taskulamppu, mieluiten mahdollisimman iso Maclight.

Laadukkaan valmistajan solmio, hinnat 50 eurosta ylöspäin.

Rannetietokoneet ovat myös miehistä mukavia, kunhan kyseessä on esim Suunnon kalliimpi malli, n. 400 euroa.

Valitettavasti miehet tuntuvat olevan usein todella laatutietoisia. Omani ovat ainakin olleet aina sitä lajia, että pettyisivät halpoihin lahjoihin. Mutta yleensä mahdollisimman tekniset, miehiset ja jännät lahjat kiinnostavat. Tavoittele ennemmin James Bond- kuin Nallep Puh-henkeä.

• alle nelikymppinen mies

Olisin kyllä mielissään jos saisin villasukat, itse tehtyjä vaatteita tms. jotka on tehty sydämellä. Kaupan krääsä on toisarvoista, jos ei sitten rahanpuutteen vuoksi ole voinut hankkia sitä mitä haluaisi.

Lahjathan ei ole joulun tärkein asia. Ilmankin pärjää erittäin hyvin.

Ehdotukset 200-400 euron lahjoista tuntuvat lähinnä naurettavilta. Optiokavereille sopinevat, joiden elämä pyörii rahan ympärillä. Tuollaiset hankinnat kuitenkin tavallinen perhe päättää yhdessä. En hukkaisi tuollaisia rahoja omin päin.

• teak

Eipä näytä herroilla olevan käsitystä opiskelijan budjetista, jos puhutaan tyyriistä viskipulloista tai rannetietokoneista.

Kai eri ihmiset odottavat erilaisia asioita. Minä en edes halua että vähävaraiset sukulaiset käyttävät rahojaan kalliisiin lahjoihin. Hyvä lahja kertoo jotain antajastaan, ja se kertoo että antajalla on jonkinlainen aavistus siitä, mistä saaja pitää.

Täysin vääränvärinen vaate tai viidestoista käsipyyhe aiheuttaa sellaisen kiitti-vaan -reaktion. Erityisen paha mieli tulee jostain kalliista esineestä, joka ei miellytä lainkaan. Siinäpä sitä koittaa olla kohtelias.

• TT

Itsellä samaa ongelmaa. Olen yleensä ostanut kirjoja; järeitä, upeasti kuvitettuja taide- ja historiakirjoja. Kuvien runsaus peittoaa sen jos mies ei ole lukumiehiä...

Jos suunnittelee ostavansa CD-levyn tai DVD-elokuvan saa olla pirun tarkkana ettei äijällä ole jo sellaista... Äygh!

• M34

Tilaa miehelle jonkun hyvän ja mielenkiintoisen lehden vuosikerta. Se kestää koko vuoden. Selvitä kuitenkin mikä on miehesi mielestä kiinnostavaa, ettet vain tule tilanneeksi lehteä, jota hän ei viitsi lukea.

Itse ainakin ilahtuisin, jos joku tilaisi minulle esim. Tekniikan Maailman tai Tieteen Kuvalehden... Hmmm... Aku Ankkakin kelpaisi :)

• Suomalainen mies

on hyvä lahja, jos osaat itse kutoa ja on aikaa puuhailla ne.

Jotkut ehdottelevat konjakki- tai viskipulloja sekä snapsilaseja.
      Ne ehdotukset ovat suoraan pe......ä.

Hyvää Joulun odotusta!

PS. Kyllä sä jotain keksit - pääasia on rakkaus.

• AM

"Jotkut ehdottelevat konjakki- tai viskipulloja sekä snapsilaseja.
        Ne ehdotukset ovat suoraan pe......ä."

Mikäs mies sinä olet, jos sinulle ei viina maistu?

Ymmärrätkö sellaista asiaa kuin erilaisuus? Ainakin minä arvostan huomattavasti enemmän laatuviinaa kuin villasukkia. Tämä johtunee siitä, että villasukkia minulla jo on tarpeeksi.

Eli koittakaa ihmiset painaa kaaliinne, että ei lahjatoiveet ole yleistettävissä. Minusta tuntuu aina oudolta, että parisuhteessa elävän täytyy kysyä muilta, mitä ostaa puolisolleen lahjaksi. Pitäisihän oma puoliso nyt sen verran tuntea, että lahjan osaa ostaa. Urkkii vaikka vihjeitä, jos ei muuta keksi.

• Suomalainen mies
        AM kirjoitti:

"Jotkut ehdottelevat konjakki- tai viskipulloja sekä snapsilaseja.
        Ne ehdotukset ovat suoraan pe......ä."

Mikäs mies sinä olet, jos sinulle ei viina maistu?

Ymmärrätkö sellaista asiaa kuin erilaisuus? Ainakin minä arvostan huomattavasti enemmän laatuviinaa kuin villasukkia. Tämä johtunee siitä, että villasukkia minulla jo on tarpeeksi.

Eli koittakaa ihmiset painaa kaaliinne, että ei lahjatoiveet ole yleistettävissä. Minusta tuntuu aina oudolta, että parisuhteessa elävän täytyy kysyä muilta, mitä ostaa puolisolleen lahjaksi. Pitäisihän oma puoliso nyt sen verran tuntea, että lahjan osaa ostaa. Urkkii vaikka vihjeitä, jos ei muuta keksi.

"Mikäs mies sinä olet, jos sinulle ei viina maistu?"

avaajan mies on juoppo.

• AM
        Suomalainen mies kirjoitti:

"Mikäs mies sinä olet, jos sinulle ei viina maistu?"

avaajan mies on juoppo.

Mikäs ihmeen moralisti sinä olet, kun heti syytät juopoksi sellaista, joka arvostaa hyvää viinaa. Tiedoksi vain, että mulla on baarikaapissa tällä hetkellä 6 pulloa viskiä. Kahdesta kaadan drinkkeihin, muista nautin sellaisenaan. Vanhin pullo on kolmisen vuotta vanha. Eli ei niitä viinanhimoon juoda.

Olen kuullut, että varsinkin entiset alkoholistit herkästi syyttävät muita juoppoudesta, jos he koskevatkin viinapulloon. Jos on henkilöllä itsellään ongelmia alkoholin kanssa, helposti luulee että kukaan ei osaa nauttia sitä kohtuudella.

Minusta sinä turhaan syytit ketjun avaajan miestä juopoksi, koska mikään ei viittaa siihen. Mistä sait käsityksen, että hän juoppo olisi?

• Sanelma

saadessaan tyttöystävältä/vaimolta itseneulotun villapaidan. Nyt tosin jo alkaa tulla kiirus, ellet ole harvinaisen vikkelä sormistasi.

Muistellessani nuoruuteni poikasia, en usko, että heistä olisi kukaan ilahtunut snapsilaseista. Viskipullosta kylläkin :)

Omalle puolisolleni metsästin lahjoja antiikkikaupoista ja divareista, mutta hän olikin jo aikuinen, ja hyvin koti-ihminen.

• Vanhempi setä

Muistelen opiskelijabudjettiaikojani. Tilannehan oli sellainen, että piti suunnilleen valita sen välillä, syökö aterian tai ostaako joululahjan.

Eli en suosittele mitään ostettavaa. Itse tehdyssä lahjassa on sydäntä ja aikaa mukana. Jos miehesi pitää esim kokkaamisesta (mistä kaikki kunnolliset miehet pitävät *virn*) voisit tehdä hänelle pari kunnollista pannulappua ja esiliinan. Ovat rakkaudella ja hellyydellä tehtyjä. Itse olen pitänyt.

Jos on enemmän erätyyppi, niin villasukat ovat tarpeen. Jos on autonkorjaaja niin ostapa herralle pussillinen trasselia :).

Tee hänelle kotitekoinen kuva-albumi, jonka koristat omilla kuvillasi :) Leivo hänelle englantilainen joulukakku.

Tuossa muutama ehdotus. Oleellista on se, että näkee vaivaa. Ei siihen rahaa niin kauheasti mene.

• neito hädässä
        Vanhempi setä kirjoitti:

Muistelen opiskelijabudjettiaikojani. Tilannehan oli sellainen, että piti suunnilleen valita sen välillä, syökö aterian tai ostaako joululahjan.

Eli en suosittele mitään ostettavaa. Itse tehdyssä lahjassa on sydäntä ja aikaa mukana. Jos miehesi pitää esim kokkaamisesta (mistä kaikki kunnolliset miehet pitävät *virn*) voisit tehdä hänelle pari kunnollista pannulappua ja esiliinan. Ovat rakkaudella ja hellyydellä tehtyjä. Itse olen pitänyt.

Jos on enemmän erätyyppi, niin villasukat ovat tarpeen. Jos on autonkorjaaja niin ostapa herralle pussillinen trasselia :).

Tee hänelle kotitekoinen kuva-albumi, jonka koristat omilla kuvillasi :) Leivo hänelle englantilainen joulukakku.

Tuossa muutama ehdotus. Oleellista on se, että näkee vaivaa. Ei siihen rahaa niin kauheasti mene.

Mulla on sellainen tunne, että mä saan poikaystävältäni joululahjaksi etelänmatkan.. olen saanut sellaisen kuvan kun herra on utelemalla udellut, että minne haluaisin matkustaa ja että onhan mulla passi jossain komeron kätköissä ja lohduttanut mua kun olen harmitellut sitä kun ei pääse minnekään, että ei kannata vielä ihan toivoaan heittää..

Se asettaa pieniä paineita tälle joululahjan etsimiselle.. että kuivakakku lahjana tuntuu aika heikolta jos takaisin saa etelänmatkan.

Miestä en tunne vielä kovin hyvin.. ollaan seurusteltu vasta pari kuukautta, joten joululahjan keksiminen on hieman vaikeaa.. sitten ei olisi ongelmaa jos olisi seurustellut puolisenki vuotta.. silloin alkaa jo hahmottaa toisen toiveita ja kiinnostuksen kohteita.

Vinkki sinkuille: jos haluat välttää tuskailun joululahjojen suhteen.. aloita seurustelu vähintään 6 kk ennen joulua! *virnistys*

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      205
      3181
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1610
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      95
      1472
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      92
      1379
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1334
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      156
      1246
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1178
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      123
      1009
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      922
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      803
    Aihe