Moi!
Otin eilen(8.6.2006) napalävärin ja haluaisin tietää,että milloin läväriin voi vaihtaa uuden korun?
Läväri laitettiin siis eilen. Olen kuullut paljon huhuja ja lukenut netistä keskusteluja,joissa ihmiset puhuvat lävistyksen paranemisesta. Milloin siinä alkaa olla näkyviä vaivoja,kuten punoitusta ja vuotoja? Minulla se näyttää ainakin vielä todella hyvältä. Ei minkäänlaista oireilua. Kestääkö tämä,vai alkavatko oireet vasta myöhemmin?Toivottavasti ei!
Kiitos vastauksista jo etukäteen;)
Ja hyvää kesää kaikille!
Napakorusta....
7
3672
Vastaukset
- tietoa.
Jos vasta oot sen ottanut, ei välttämättä heti näy punoitusta tms. Yleensä asiaan kyllä kuuluu, että napalävistys varsinkin alkaa vuotamaan kudosnestettä, punoitusta tai turvotusta ei välttämättä edes tule.
Se, että napakoru paranee kokonaan, kestää noin 4-6 kuukautta, napakoru vaatii todella pitkän paranemisajan. Korun saa vaihtaa jos haluaa noin kuukauden kuluttua siitä, kun on ottanut napakorun, kunhan muistaa puhdistaa sen vaihtokoru, napakorun lävistysreiät ja kätensä hyvin ennen kuin alkaa vaihtamaan.- miikku87
Ok! Kiitos tiedoista! Sellaista silti vielä kyselisin,että kun sen korun vaihtaa,niin miten se tarkalleen tapahtuu? Onko se vaikeaa? kun korvassahan reikä on ihan lyhyt ja se menee suoraan läpi,mutta navassa reikä on pitkä,eikä ihan suorakaan...niin miten se korun vaihtaminen onnistuu? Sattuuko se jos vaihtaa jo kuukauden päästä?
Millä kannattaa puhdistaa koru?Omistan käsien desinfiointiainetta,jolla puhdistan käteni aina kun kosken koruun. Se ilmeisesti estää reikää tulehtumasta...onko näin? - snow
miikku87 kirjoitti:
Ok! Kiitos tiedoista! Sellaista silti vielä kyselisin,että kun sen korun vaihtaa,niin miten se tarkalleen tapahtuu? Onko se vaikeaa? kun korvassahan reikä on ihan lyhyt ja se menee suoraan läpi,mutta navassa reikä on pitkä,eikä ihan suorakaan...niin miten se korun vaihtaminen onnistuu? Sattuuko se jos vaihtaa jo kuukauden päästä?
Millä kannattaa puhdistaa koru?Omistan käsien desinfiointiainetta,jolla puhdistan käteni aina kun kosken koruun. Se ilmeisesti estää reikää tulehtumasta...onko näin?Mulla ainakin kesti sen pari viikkoa lävistyksen laitosta ennenkuin alkoi tulla sitä kudosnestettä, että sullekin voi sitä tulla ja ihan varmasti tulee. En ehkä suosittelisi ottaamaan uutta jo kuukauden päästä, koska se ei ole vielä silloin parantunut kuin vähän. Ja todella sitä kärsivällisyyttä tarvitaan ;) Otin itse napalävistykseni maaliskuussa -06, mutta en ole vielä vaihtanut uutta korua siihen. Tarkoituksena olisi tässä kesäkuun tai heinäkuun aikana laittaa tilalle uusi. Ja ajattelin mennä sen laittamaan ihan lävistysliikkeeseen, koska jos se käytävä ei ole vielä parantunut ja laitat sen itse, se käytävä voi vahingoittua ja näin paraneminen hidastuu. Niillä on kuulemma siellä joku systeemi, jonka avulla saadaan uusi koru parantumattomaan lävistykseen nätisti ilman kolhuja. Suositteleisin, että odottaisit ainakin sen 3 kuukautta ennenkuin hommaat uuden korun siihen ja annat sen uuden sitten lävistäjän laittaa tilalle. Jos kuitenkin jaksaisit pitää ekaa korua vuoden, voi sen itsekin vaihtaa, mutta näin alkuvaiheessa suositteleisin lävistäjää. Hän voi samalla katsoa, voidaanko uusi koru laittaa tilalle. Hän samalla näyttää miten se vaihtaminen tapahtuu. Toivottavasti en ihan masentanut sua, ajattelen vaan parasta....
- miikku87
snow kirjoitti:
Mulla ainakin kesti sen pari viikkoa lävistyksen laitosta ennenkuin alkoi tulla sitä kudosnestettä, että sullekin voi sitä tulla ja ihan varmasti tulee. En ehkä suosittelisi ottaamaan uutta jo kuukauden päästä, koska se ei ole vielä silloin parantunut kuin vähän. Ja todella sitä kärsivällisyyttä tarvitaan ;) Otin itse napalävistykseni maaliskuussa -06, mutta en ole vielä vaihtanut uutta korua siihen. Tarkoituksena olisi tässä kesäkuun tai heinäkuun aikana laittaa tilalle uusi. Ja ajattelin mennä sen laittamaan ihan lävistysliikkeeseen, koska jos se käytävä ei ole vielä parantunut ja laitat sen itse, se käytävä voi vahingoittua ja näin paraneminen hidastuu. Niillä on kuulemma siellä joku systeemi, jonka avulla saadaan uusi koru parantumattomaan lävistykseen nätisti ilman kolhuja. Suositteleisin, että odottaisit ainakin sen 3 kuukautta ennenkuin hommaat uuden korun siihen ja annat sen uuden sitten lävistäjän laittaa tilalle. Jos kuitenkin jaksaisit pitää ekaa korua vuoden, voi sen itsekin vaihtaa, mutta näin alkuvaiheessa suositteleisin lävistäjää. Hän voi samalla katsoa, voidaanko uusi koru laittaa tilalle. Hän samalla näyttää miten se vaihtaminen tapahtuu. Toivottavasti en ihan masentanut sua, ajattelen vaan parasta....
Selvä. En missään tapauksessa aio mennä vaihtamaan korua ennenkuin se on ihan turvallista. Eli kannattaa siis odottaa 3 kuukautta...teen näin,sillä en halua,että korusta aiheutuu minkäänlaisia haittoja.Kesäkin kun on,niin olisi ihan mukava jos lävistys näyttäisi hyvältä bikineissäkin;) Kiitos neuvoistasi snow.
Sellaista kysyisin sinulta,että kun sen korun käy vaihtamassa lävistäjällä,niin minkälaisella hinnalla he yleensä sen homman hoitavat? - snow
miikku87 kirjoitti:
Selvä. En missään tapauksessa aio mennä vaihtamaan korua ennenkuin se on ihan turvallista. Eli kannattaa siis odottaa 3 kuukautta...teen näin,sillä en halua,että korusta aiheutuu minkäänlaisia haittoja.Kesäkin kun on,niin olisi ihan mukava jos lävistys näyttäisi hyvältä bikineissäkin;) Kiitos neuvoistasi snow.
Sellaista kysyisin sinulta,että kun sen korun käy vaihtamassa lävistäjällä,niin minkälaisella hinnalla he yleensä sen homman hoitavat?Suosittelen tosiaan että hoidat sitä lävistystä huolella kolmisen kuukautta ainakin, vaikka ymmärrän kyllä että hienompi koru on kivempi kesällä =) Jos myös vaihtaa liian pian uuteen, vois se todella tulehtua ja pahimmassa tapauksessa jopa kasvaa ulos. Ne ensikorutkin on ihan nättejä :)
Mä en oo käynyt vielä ottamassa uutta korua, mutta tuskinpa sen vaihtaminen ihan maltaita maksaa. esim.harnessissa oman korun vaihto maksaa 5€. On ainakin asiantuntija sitä vaihtamssa ja näät samalla miten se vaihtaminen onnistuu niin osaat sitten itse vaihtaa sen milloin haluat.
Jos tulee kysyttävää niin kysy ihmeessä =)
- napa
niin napakorusta mitä mä oon kokenu..mulla on ollut napakoru 3 vuotta. Alux tietty aika arka. Kannattaa puhdistaa vaikka joka ilta ennen nukkumaan menoa ihan tavallisella desinfiointi aineella (saa apteekista n. 5 egee ja riittosa,mulla on sitä vieläkii!!) ja pimpulilapuilla ainaski se pari kuukautta ja sit aina välillä kun käyt esim. saunassa. (siis sen parin kk jälkeenkin)ja haaleella vedellä kun käyt suihkussa.Korun pystyy vaihtamaan silloin kun pysty liikuttelemaan korua ilman että sattuu siis ihan sillee eestaas siellä nahan välissä,varovasti tietenkin josse vaikka onkin vielä arka.mut turhat näpräityt pois alussa ettei tulehdu. ja sitä nestettä saattaa tulla jonkin aikaa mut putsaat vaan pois!
Elikkäs näin mä tein eikä ole ollut ongelmia, navassani se on edelleen. Ja sit kun vaihdat tai muuten vaan vaikka kiillotat koska hopea/kulta tummuu..niin pese välillä se napakin kunnolla niin eipä jää sinne mitää nöyhtää..:)- Uskallanko?
Hei tota oon harkinnu napakorun ottoa kauan ja nyt olisin valmis sen ottammaan, mutta mulla on yksi ongelma. Eli onko turvallista ottaa napakoru kesä-heinäkuussa? Yksi kaveri sanoi että se voi mätääntyä jos otan näin kesällä. Että en sitten tiiä uskallanko ottaa kesällä. Voisiko joku semmonen auttaa kuka tietää tai on itse ottanut kesällä? Kiitos jos joku vastaa!:)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997780- 1075587
- 2754851
- 494773
- 753554
- 502818
- 602521
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222448Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292392- 412274