Ammattiliitto Suora

Pankkimies

Miten Suoran neuvottelijat perustelevat tämän miespuolisille jäsenilleen? Luulisi että Suomessa olisi joku laki joka kieltää tällaisen. En suosittele kenellekään jäsenyyttä tässä työterroriorganisaatiossa.

Palkankorotukset 1.6.2006 ja 1.10.2006

Palkankorotus 1.6.2006

Henkilökohtaisia palkkoja korotetaan 1.6.2006 lukien 1,8 %:n suuruisella yleiskorotuksella.

Tasa-arvoerä 0,4 % käytetään korottamalla yleiskorotuksen lisäksi naisten henkilökohtaisia palkkoja 0,5 %:lla. Näin ollen naisten palkkoja korotetaan 1.6.2006 lukien yhteensä 2,3 %:lla

12

857

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan

Miesten palkat pankissa alkavat kahdesta ja puolesta tonnista, naiset saa noin kaksi tonnia, ja senkin vasta muutaman vuoden jälkeen. Ja se on vähän vielä tuo puoli prosenttia jonka naiset saa lisää.

• Pankkimies

Kyllä miehiä on kassallakin ja tietysti rahoitus- ja sijoitusneuvottelijoina. Ihan normaalia taulukkopalkkaa saavat ja 1.6 vain naisten palkkoja korotettiin.

Sikamaista toimintaa ja vie kaiken uskottavuuden esim. Hesarissa julkaistavilta Suoran pankkiprotesteilta.

• minä vain
        Pankkimies kirjoitti:

Kyllä miehiä on kassallakin ja tietysti rahoitus- ja sijoitusneuvottelijoina. Ihan normaalia taulukkopalkkaa saavat ja 1.6 vain naisten palkkoja korotettiin.

Sikamaista toimintaa ja vie kaiken uskottavuuden esim. Hesarissa julkaistavilta Suoran pankkiprotesteilta.

Jos sinä olet pankissa kassalla työssä niin olet kyllä epäonnistunut elämässäsi. Minä olen ollut jo monta vuotta pankissa enkä ole vielä miestä kassalla nähnyt. Kaikki nuoret heput joita meille tulee menee suoraan asiantuntijoiksi palkkaryhmien yläpuolelle.

• Pankkimies
        minä vain kirjoitti:

Jos sinä olet pankissa kassalla työssä niin olet kyllä epäonnistunut elämässäsi. Minä olen ollut jo monta vuotta pankissa enkä ole vielä miestä kassalla nähnyt. Kaikki nuoret heput joita meille tulee menee suoraan asiantuntijoiksi palkkaryhmien yläpuolelle.

Jos et ole miestä nähnyt sijoitusneuvojana tai rahoitusneuvottelijana, niin et ole pankissa koskaan käynytkään. Em. työt kuuluvat Suoran neuvottelemiin palkkaryhmiin.

• jep jep
        minä vain kirjoitti:

Minä vain, kirjoittajan kommentit nuoret asiantuntijoina palkkaryhmän ulkopuolella ja miehiä ei kassalla on aikamoista palturia.

Ainakin minun ex-pankissa kaikki nuoret miehet sekä naiset, ketkä tulivat koulujen penkiltä aloittivat kassalla ja siitä sitten etenivät kykyjensä mukaisesti. Kaikilla oli kyllä ihan tes:n mukainen palkka.

Suhteellisen paljon on sijoitus- ja rahoitusasiantuntijoita. Heillä kaikilla on tes:n mukainen palkka eli sama palkka miehillä ja naisilla.

Varmasti miekin olen epäonnistunut elämässä, kun olin osa-aikatöissä useamman vuoden pankin kassalla. Työt tuli aloitettua 19-vuotiaana ja siitä sitten on tullut edettyä parempiin tehtäviin.

• kredit

Kyllä miehiä on pankissa sijoitus- ja rahoitusneuvojina, ja saavat taulukon mukaista palkkaa, joten ei kannata kirjoitella tänne palturia, jos ei asioista tiedä.

• Minä vain

Vaan eipä ole tällä paikkakunnalla missä minä asun ja työskentelen. Pari nuorta heppua on todellakin tullut töihin, toinen sijoituspäälliköksi ja toinen rahoituspäälliköksi. Ja eivät varmasti ole palkkaryhmissä.

• jep jep
        Minä vain kirjoitti:

Vaan eipä ole tällä paikkakunnalla missä minä asun ja työskentelen. Pari nuorta heppua on todellakin tullut töihin, toinen sijoituspäälliköksi ja toinen rahoituspäälliköksi. Ja eivät varmasti ole palkkaryhmissä.

Niin, minkäs ikäisiä nämä "nuoret heput" ovat?
        Tuohon kategoriaan voi mennä 20 - 40 -vuotiaat ja on ihan normaalia, että tuon kategorian yläpäässä on voinut edetä jo miten hyviin tehtäviin tahansa. Ja työ kokemusta voi olla kirkkaasti yli 10 vuotta pankissa.

Vähän epäilen, että eipä ole noiden heppujen ensimmäinen työpaikka pankissa, jos ovat päässeet päällikkötason tehtäviin. Tai sitten harkitsisin asiakkuuden lopettamista, jos varani olisivat noin heikossa hoidossa ;)

• minä vain
        jep jep kirjoitti:

Niin, minkäs ikäisiä nämä "nuoret heput" ovat?
        Tuohon kategoriaan voi mennä 20 - 40 -vuotiaat ja on ihan normaalia, että tuon kategorian yläpäässä on voinut edetä jo miten hyviin tehtäviin tahansa. Ja työ kokemusta voi olla kirkkaasti yli 10 vuotta pankissa.

Vähän epäilen, että eipä ole noiden heppujen ensimmäinen työpaikka pankissa, jos ovat päässeet päällikkötason tehtäviin. Tai sitten harkitsisin asiakkuuden lopettamista, jos varani olisivat noin heikossa hoidossa ;)

Sijoituspäälliköksi tuli 27-vuotias tradenomi. Ei aikaisempaa pankkikokemusta, mitä lie touhunnut. Rahoituspäällikkö (tradenomi sekin)oli 30 v. ja jossain jo vähän aikaa harjoitellut.
        Ja arvaas mihin se tradenominainen päätyi - no kassalle tietysti.

• Korpela
        minä vain kirjoitti:

Sijoituspäälliköksi tuli 27-vuotias tradenomi. Ei aikaisempaa pankkikokemusta, mitä lie touhunnut. Rahoituspäällikkö (tradenomi sekin)oli 30 v. ja jossain jo vähän aikaa harjoitellut.
        Ja arvaas mihin se tradenominainen päätyi - no kassalle tietysti.

Helsingissä ei sijoitus- tai rahoituspäälliköksi palkata ainakaan ketään vastavalmistunutta.
        Vaan pitää olla kokemusta jo työelämästä, ja mielellään vielä rahoitusalalta. Lisäksi edellytetään useimmiten näyttöjä hyvistä myyntituloksista.

• kyllä se vaan näin on
        Korpela kirjoitti:

Helsingissä ei sijoitus- tai rahoituspäälliköksi palkata ainakaan ketään vastavalmistunutta.
        Vaan pitää olla kokemusta jo työelämästä, ja mielellään vielä rahoitusalalta. Lisäksi edellytetään useimmiten näyttöjä hyvistä myyntituloksista.

Tiedän tapauksen, joissa saman koulutuksen ja työkokemuksen omaavista on mies valittu parempiin tehtäviin jo opiskeluaikoina, esimerkiksi kaksi miestä ja yksi nainen olivat samassa pankissa ensimmäisen opiskeluvuoden kesänä kassapalveluissa, seuraavana kesänä miehet pääsivätkin jo yrityspuolelle töihin ja nainen jatkoi kassalla. Arvatkaa kenellä heistä oli valmistuttuaan paremmat lähtökohdat myös saada parempi paikka? Nykyään nämä miehet ovat päällillötasolla ja nainen jatkaa tunnollisesti asiakasneuvonnassa (aikaa kulunut 3 vuotta valmistumisesta, ollaan pääkaupunkiseudulla). Lisäksi haluaisin kyseenalaistaa sen miksi miehisiä ominaisuuksia arvostetaan työelämässä. Naiset tekevät useimmiten työnsä erittäin tunnollisesti ja mielestäni myös naisellisilla ominaisuuksilla pitäisi pärjätä, mutta kun niitä ei arvosteta. Miehet ovat pidempiä ja kookkaampia ja senkö vuoksi heillä on monien mielestä enemmän auktoriteettiä. Helpolla lähtee kun ei tarvitse sen eteen tehdä mitään.

• Pätkä ukko
        kyllä se vaan näin on kirjoitti:

Tiedän tapauksen, joissa saman koulutuksen ja työkokemuksen omaavista on mies valittu parempiin tehtäviin jo opiskeluaikoina, esimerkiksi kaksi miestä ja yksi nainen olivat samassa pankissa ensimmäisen opiskeluvuoden kesänä kassapalveluissa, seuraavana kesänä miehet pääsivätkin jo yrityspuolelle töihin ja nainen jatkoi kassalla. Arvatkaa kenellä heistä oli valmistuttuaan paremmat lähtökohdat myös saada parempi paikka? Nykyään nämä miehet ovat päällillötasolla ja nainen jatkaa tunnollisesti asiakasneuvonnassa (aikaa kulunut 3 vuotta valmistumisesta, ollaan pääkaupunkiseudulla). Lisäksi haluaisin kyseenalaistaa sen miksi miehisiä ominaisuuksia arvostetaan työelämässä. Naiset tekevät useimmiten työnsä erittäin tunnollisesti ja mielestäni myös naisellisilla ominaisuuksilla pitäisi pärjätä, mutta kun niitä ei arvosteta. Miehet ovat pidempiä ja kookkaampia ja senkö vuoksi heillä on monien mielestä enemmän auktoriteettiä. Helpolla lähtee kun ei tarvitse sen eteen tehdä mitään.

ei sukupuoli.
        Itse olen näin omasta vajaat 170cm vinkkelistä seurannut niin lähes poikkeksetta pomot on pitkiä ja työntekijät pätkiä. Tässähän ei sisänsä ole mitään järkeä koska pitkästä saa helposti vahvan ja parempi semmonen on duunarihommissa kuin heikko pätkä.
        Lisäksi kaikki yli 180pitkät naiset jotka tunnen ovat vähintään päällikkötasolla ja palkka vähintään kolme tonnia,tosin ei niitä ole tutuissa kuin kourallinen. Sen sijaan kaikki alle 170pitkät miehet itseni lukien joutuvat tyytymään alle kolmen tonnin palkkoihin eli kyllä se on se pituus joka määrää eikä sukupuoli..Tosin miesten on helpompi kasvaa pitemmiksi kuin naisten...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      453
      3876
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      318
      1662
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      116
      1486
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      89
      1454
    5. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1388
    6. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      59
      1346
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      50
      1266
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      1204
    9. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      44
      1059
    10. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      33
      1047
    Aihe