miten saatte tämän Raamatun kohdan sopimaan lapsikasteteoriaanne ? Ja nyt kysyn taas !
""1kor 7:14.14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä""
Miksi näitä lapsia ei kastettu,jos kerran hekin kastettetiin perhekuntia kastettaessa? Tämän mukaan lapsi on "pyhä" avio ja seurakunta yhteydessä uskovien puolisoiden kautta,eikä suinkaan lapsiksteen kautta?!
Miten siis tänäpäivänä,uskomattomat vanhemmat vie lapsen kasteelle,liittääkseen hänet Kristuksen ruumiiseen,eli seurakuntaan? Miten nämä asiat voi sopia yhteen? Täytyy olla melkoinen sanaseppo,että saa tästä syntymään lapsikasteen mahdollisuuden.
Pyhittääkö nyt sitten kastetut lapset uskomattomat vanhemmat,seuarkunta kelpoiseksi ?
Aivan mieletön ristiriita,uskon ja lapsikasteen suhteessa.
Vastausksia kiitos !
(sanottakoon tässä,että kirkon sillä toimiva maallikko saarnaaja on sanonut,että he sivuuttaa tämän Raamatun kohdan,ikään kuin sitä ei oliskaan koskaan kirjoitettu Raamattuun,heille täysin mysteerisenä,koska se kieltää koko lapsikaste mahdollisuuden)mutta ei ei se poistu Raamatusta,kenenkään toimesta,ei edes kirkkovaltuusto voi sitä sieltä poistaa.
(Varmaan noin pieneen asiaan ei kirkko huomannut kiinnittää huomiota ja poistaa sitä smalla kun poistelivat muita kasteeseen ,siis lapsikasteeseen sopimattomia Raamtun jakeita,mm:ssa Hoviherran kastetapahtuman jakeen 37? Asia löytyy Apt:ta)
Olen useeaan kertaan kysynyt
67
1249
Vastaukset
- joo-kosta
Väität epäsuorasti, että lapsikaste on este uskovan iankaikkiselle elämälle?
Mikäli se ei ole este, on puheesi täysin merkityksetöntä epäsovun ja kiistan etsimistä?- RitariOlevainen
vaan ihan suoraan,että lapsikasteenarmoa ei ole raamatussa ilomoistettu palastavaksi tieksi taivaaseen.
Lapsikaste ei siis pelasta ketään,ja voi todella tulla esteeksi taivaaseen ppääsylle,jos luottaa epäraamatulliseen lapsikasteeseen.
miksi et vastaa kysymykseen?
Kysymys ei ole mikään riidan sytteeksi tarkoitettu,vaan on ihan Ramatullinen opillinen kysymys,vai oliko tuo vastakysymys vain pakotie ,kun et voi puollustautua Raamatulla kyseistä Raamatun kohtaa siivuuttamatta ?
Vastaa vaan kyskymykseeni,en hae riitaa,vaan kuuluu keskustelun piiriin kasteesta! - huomasitko
RitariOlevainen kirjoitti:
vaan ihan suoraan,että lapsikasteenarmoa ei ole raamatussa ilomoistettu palastavaksi tieksi taivaaseen.
Lapsikaste ei siis pelasta ketään,ja voi todella tulla esteeksi taivaaseen ppääsylle,jos luottaa epäraamatulliseen lapsikasteeseen.
miksi et vastaa kysymykseen?
Kysymys ei ole mikään riidan sytteeksi tarkoitettu,vaan on ihan Ramatullinen opillinen kysymys,vai oliko tuo vastakysymys vain pakotie ,kun et voi puollustautua Raamatulla kyseistä Raamatun kohtaa siivuuttamatta ?
Vastaa vaan kyskymykseeni,en hae riitaa,vaan kuuluu keskustelun piiriin kasteesta!Et vastannut itsekään esittämääni huoioon sinun väiteesi mahdottomuudesta
Jos esittämäsi raja olisi jossain iässä, ketkä pelastuisivat kastamattomina ja kenellä olisi oltava kaste?
Teidän tavallannehan kastetamattomien ja kastettujen rajavyöhykkeelle jäisi enemmän epävarmuutta ja ihmisharkintaa? - RitariOlevainen
huomasitko kirjoitti:
Et vastannut itsekään esittämääni huoioon sinun väiteesi mahdottomuudesta
Jos esittämäsi raja olisi jossain iässä, ketkä pelastuisivat kastamattomina ja kenellä olisi oltava kaste?
Teidän tavallannehan kastetamattomien ja kastettujen rajavyöhykkeelle jäisi enemmän epävarmuutta ja ihmisharkintaa?itse ensin,ja ihan perusasiaa,eli lapskasteen raamatullisuudesta kyseisen Ramatun kohdan perusteella!
- RitariOlevainen
huomasitko kirjoitti:
Et vastannut itsekään esittämääni huoioon sinun väiteesi mahdottomuudesta
Teidän tavallannehan kastetamattomien ja kastettujen rajavyöhykkeelle jäisi enemmän epävarmuutta ja ihmisharkintaa?niin se ei ole niin tarkkaa,jos on kastettu tai ei,siinä mielessä,koska kaste ei pelasta,muuten jokainen uskovainen uudestisyntynyt haluaa päästä kasteeelle,saadakseen koko täydellisen Kristuksen siunauksen elämäänsä ,nimenomaan uskovaisena.
"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se.." kaste ei siis Jeesuksen mukaan pelasta,ja Häntä meidän on uskominen,tai sitten on aivan sama mitä uskotaan. - k-mies(se alkuperäinen...
niin se ei ole niin tarkkaa,jos on kastettu tai ei,siinä mielessä,koska kaste ei pelasta,muuten jokainen uskovainen uudestisyntynyt haluaa päästä kasteeelle,saadakseen koko täydellisen Kristuksen siunauksen elämäänsä ,nimenomaan uskovaisena.
"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se.." kaste ei siis Jeesuksen mukaan pelasta,ja Häntä meidän on uskominen,tai sitten on aivan sama mitä uskotaan.Ritarin tulisi tietää että kasteessa on kaikki Kristuksen siunaus kaikessa täydellisyydessään sekä, vanhurskaus ja syntiemme anteeksiantamus,elämä ja autuus.
Me olemme kastetut tähän mistä puhuin ja minun uskoni tai uudestisyntymiseni ei ole mitään, mutta Kristus kasteessani tulee näyttämään että en ole mikään en mitään, mutta kasteessani Jumala tekee minutkin armon lapseksi ja Kristus on jotain.
Vai ei pelasta Kristushan sanoo kasteen pelastavan ne jotka uskovat ja ne jotka ei joutuvat helvettiin epäuskoisina.
Uudestikastajat ja kastetut eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo raamattu ja aamen siihenkin.
Taas sinä viet raamatunpaikkoja piiloon ja kuka kummajainen johdattaa sinua?
Häntä on meidän uskominen ja se onkin ritarilta hyvin sanottu, amen! - vesi pelastaa kasteena
niin se ei ole niin tarkkaa,jos on kastettu tai ei,siinä mielessä,koska kaste ei pelasta,muuten jokainen uskovainen uudestisyntynyt haluaa päästä kasteeelle,saadakseen koko täydellisen Kristuksen siunauksen elämäänsä ,nimenomaan uskovaisena.
"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se.." kaste ei siis Jeesuksen mukaan pelasta,ja Häntä meidän on uskominen,tai sitten on aivan sama mitä uskotaan."vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena "
Kumpikohan on oikeassa -Ritari vai Raamattu?
"Joka uskoo JA kastetaan se palastuu-
Lauseen loppuosa EI KUMOA lauseen alkuosaa, vaan KUMPIKIN TARVITAAN.
Kasteessa Juala antaa uskon:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, JOSSA (siis kasteessa) te myös hänen kanssaan olette herätetyt USKON kautta, JONKA VAIKUTTAA Jumala," - lapsikaste
itse ensin,ja ihan perusasiaa,eli lapskasteen raamatullisuudesta kyseisen Ramatun kohdan perusteella!
Miten aikuinen mies jaksaa jauhaa jotain noin täysin tarpeetonta soopaa aina vain? Kaste kuin kaste: jos sulle ei helluntailaisena muu kuin uima-allaskaste kelpaa, sehän on sun asias. Muitten joutaisit antaa olla rauhassa.
Mut on kastettu lapsena. Se saa riittää. Sulle se asia ei kuulu mun eikä muittenkaan osalta sit niin tippakaan!
Eikö sua ittees lapsena kastettu, vai miks oot noin katkera? - RitariOlevainen
lapsikaste kirjoitti:
Miten aikuinen mies jaksaa jauhaa jotain noin täysin tarpeetonta soopaa aina vain? Kaste kuin kaste: jos sulle ei helluntailaisena muu kuin uima-allaskaste kelpaa, sehän on sun asias. Muitten joutaisit antaa olla rauhassa.
Mut on kastettu lapsena. Se saa riittää. Sulle se asia ei kuulu mun eikä muittenkaan osalta sit niin tippakaan!
Eikö sua ittees lapsena kastettu, vai miks oot noin katkera?Eikä tässä katkeruudella mitään osaa ole,miksi olisi?En karaehdi lainkaan ketään lapsikasteen armossa elävää,päinvastoin,haluaisin,että mahdollismman monet heräisi näkemään totuuden kasteesta ja uudestisyntymisestä,ja sen kautta mahdollisuus pelastukseen,Raamatun mukaan.
En suinkaan tarkoita ketään henkilökohtaisesti,sinä toki saat kasteesi pitää,ole hyvä vain !
Mutta se ei edellytä,että enkö saisi sanoa epäraamatullista opetusta epäraamatulliseksi vain siksi,että se ei sinulle sovi?
Siksitoiseksi,tämä on keskustelu palsta,nimenomaan kasteesta,jos tämä sinua ärsyttää,miksi luet kirjoituksiani? Ole lapsikastearmossasi vaan onnellinen,äläkä hermostu,jos kerran olet mielestäsi oikeassa uskossa?
Tuntuu,että Raamatun totuus kasteesta saa sinut hermostumaan,entäpä jos asia oliskin noin,että l-kaste ei pelastakkaan?
Sanon kuitenkin,että lapsikaste on suurin eksytys nykyuskonnollisuudessa,se vie harhaan,tahdoitapa sinä sitä tahi et,koska se on epäraamtullinen ,eikä voi viedä taivaaseen ketään.Ei sinuakaan vaikka uskoisit siihen kuolemaan asti.Silti saat uskoa ihan mitä haluat,Suomessa on uskonnon vapaus,samoin sanan vapaus,siksi tämä palsta on oivallinen paikka suoristaa vääristyneitä oppeja,niikuin nyt tämä "kansalliseksytys",lapsikaste,joka vie kaikkitaivaaseen muutamalla vesitipalla,ei vois suurempaa harhaoppia olla?
Lapsikasteenhan on laatineet roomankirkon katoliset tahot,kesiajalla,jolloin taikuus rehoitti,silloin oli rahvasta helppo pelätellä saatanoilla ja perkeleillä perisynnin kauheudesta,joka muka asui lapsessa,ja on perkeleen oma,jos ei heti kasteta.
Tuohan on täysin vain ihmisten lhallintavaltaan perustuvaa Raamatun törkeää hyväksikäyttöä tietämättömiä kohtaan,ei silloin edes saanut tavallisen ihmisen lukea itse Raamattua lainkaan,ja pappienkin piti osta latinaa,ennekuin saivat sarnata.
Kauheaa pimeyttä!
Luterilainen kirkko vaan ei ole päässyt irti katolisesta rasitteestaan ja prinnöstään,kun lutter ei sitä uskaltanut poistaa,vaikka hyvin tiesi, että lapsikaste on epäraamatullinen.
Kirkon oppi kasteesta ei ole Raamatun oppi,siksi minäkin voin puhua Raamatullisesta kasteesta,koska Raamatulla ei ole kennenkään yksinoikeutta,vaan on jokaisen ulottuvilla.
Ja Raamattu on ymmärrettävissä Pyhän Hengen kautta,eikä teologisissa laitoksissa,joissa opettajana on ihminen,eikä Pyhä Henki,on myös Raamattuopistoja,joissa opetetaan Hengen voitelussa,eikä tittelien perusteella,aivan niikuin apostolitkin olivat,ei he olleet mitään teologisia professoreita oppiarvoltaan,vaan ihan tavallisia ihmisä,joita Herra oli valinnut opettajiksi Hänen jälkeensä.
Enkä itseasiassa väittele mistään,sillä väittely ja kinaaminen ei hyödytä ketään,julsitan vaan totuutta kasteesta tällä plastalla,jossa on lupa keskustella samaisesta aiheesta.
Ja vastaan esitettyihin kysymyksiin,totuuden mukaisesti,Raamatun opetuksen perusteella.
lapsikasteen teoretikot eivät voi sitä tehdä Raamatun totuuksilla,koska on vain yksi totuus aksteesta,eikä se ole lapsikaste. Eikä se taas ole minun syyni,ettei sitä ole Raamatussa,Jumala sen on asettanut,Jeesuksen kautta,ja on kaikkien luettavana,lapsikastetta ei voi lukea Raamatusta,koska sitä ei sieltä löydy,en siis kinaa mistään,varsinkaan sellaisesta,mitä ei ole olemassakaan!
Ei siis ole mitään vastakkais asettelua,lapsikasteen ja Raamatullisen kasteen välillä,on vain ja ainoastaan Raamatun opettama uskovien kaste joka suoritetaan upottamalla,ja sanon vieläkin,että siinä ei ole mitään katkeraa,vaan on ilo, tuoda esille Raamatun opetusta tässä tapauksessa raamatullinen kaste.
Enkä suinkaan ylpeile sillä,että olen Jumalan armosta saanut tulla tuntemaan totuuden,ja että Pyhä Henki on saanut opettaa minulle Raamattua,se on yksinomaan suurta armoa,ja siksi olenkin velvollinen sitä opettamaan eteenpäin,aivan niikuin apostolitkin,ihmiseltä ihmiselle,Jeesuksen opetuksen mukaan.
Asiani ei sii ole mitään "tarpeetonta soopaa",ja akuisille miehille tämä on tarkoitettukin,ei oikeastaan naispapeille ollenkaan,eikä lapsille lainkaan,eikä epäuskoisille muotojumalisille fariseuksille.
Vaan sytisille,armahdetuille Jeesuksen Kristuksen todistajille.
"Te saatte voiman,ja te tulette olemaan minun [Jeesuksen] todistjani,Jerusalemista Samariaan,ja aina maan ääriin sakka,ja minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti"!
En siis tarvitse kenenkään hyväksyntää sille,jos todistan Jeesuksesta ja Raamatun Sanan opetuksista,varsinkaan jumalattoman maailman suostumusta! - katkeralle
Eikä tässä katkeruudella mitään osaa ole,miksi olisi?En karaehdi lainkaan ketään lapsikasteen armossa elävää,päinvastoin,haluaisin,että mahdollismman monet heräisi näkemään totuuden kasteesta ja uudestisyntymisestä,ja sen kautta mahdollisuus pelastukseen,Raamatun mukaan.
En suinkaan tarkoita ketään henkilökohtaisesti,sinä toki saat kasteesi pitää,ole hyvä vain !
Mutta se ei edellytä,että enkö saisi sanoa epäraamatullista opetusta epäraamatulliseksi vain siksi,että se ei sinulle sovi?
Siksitoiseksi,tämä on keskustelu palsta,nimenomaan kasteesta,jos tämä sinua ärsyttää,miksi luet kirjoituksiani? Ole lapsikastearmossasi vaan onnellinen,äläkä hermostu,jos kerran olet mielestäsi oikeassa uskossa?
Tuntuu,että Raamatun totuus kasteesta saa sinut hermostumaan,entäpä jos asia oliskin noin,että l-kaste ei pelastakkaan?
Sanon kuitenkin,että lapsikaste on suurin eksytys nykyuskonnollisuudessa,se vie harhaan,tahdoitapa sinä sitä tahi et,koska se on epäraamtullinen ,eikä voi viedä taivaaseen ketään.Ei sinuakaan vaikka uskoisit siihen kuolemaan asti.Silti saat uskoa ihan mitä haluat,Suomessa on uskonnon vapaus,samoin sanan vapaus,siksi tämä palsta on oivallinen paikka suoristaa vääristyneitä oppeja,niikuin nyt tämä "kansalliseksytys",lapsikaste,joka vie kaikkitaivaaseen muutamalla vesitipalla,ei vois suurempaa harhaoppia olla?
Lapsikasteenhan on laatineet roomankirkon katoliset tahot,kesiajalla,jolloin taikuus rehoitti,silloin oli rahvasta helppo pelätellä saatanoilla ja perkeleillä perisynnin kauheudesta,joka muka asui lapsessa,ja on perkeleen oma,jos ei heti kasteta.
Tuohan on täysin vain ihmisten lhallintavaltaan perustuvaa Raamatun törkeää hyväksikäyttöä tietämättömiä kohtaan,ei silloin edes saanut tavallisen ihmisen lukea itse Raamattua lainkaan,ja pappienkin piti osta latinaa,ennekuin saivat sarnata.
Kauheaa pimeyttä!
Luterilainen kirkko vaan ei ole päässyt irti katolisesta rasitteestaan ja prinnöstään,kun lutter ei sitä uskaltanut poistaa,vaikka hyvin tiesi, että lapsikaste on epäraamatullinen.
Kirkon oppi kasteesta ei ole Raamatun oppi,siksi minäkin voin puhua Raamatullisesta kasteesta,koska Raamatulla ei ole kennenkään yksinoikeutta,vaan on jokaisen ulottuvilla.
Ja Raamattu on ymmärrettävissä Pyhän Hengen kautta,eikä teologisissa laitoksissa,joissa opettajana on ihminen,eikä Pyhä Henki,on myös Raamattuopistoja,joissa opetetaan Hengen voitelussa,eikä tittelien perusteella,aivan niikuin apostolitkin olivat,ei he olleet mitään teologisia professoreita oppiarvoltaan,vaan ihan tavallisia ihmisä,joita Herra oli valinnut opettajiksi Hänen jälkeensä.
Enkä itseasiassa väittele mistään,sillä väittely ja kinaaminen ei hyödytä ketään,julsitan vaan totuutta kasteesta tällä plastalla,jossa on lupa keskustella samaisesta aiheesta.
Ja vastaan esitettyihin kysymyksiin,totuuden mukaisesti,Raamatun opetuksen perusteella.
lapsikasteen teoretikot eivät voi sitä tehdä Raamatun totuuksilla,koska on vain yksi totuus aksteesta,eikä se ole lapsikaste. Eikä se taas ole minun syyni,ettei sitä ole Raamatussa,Jumala sen on asettanut,Jeesuksen kautta,ja on kaikkien luettavana,lapsikastetta ei voi lukea Raamatusta,koska sitä ei sieltä löydy,en siis kinaa mistään,varsinkaan sellaisesta,mitä ei ole olemassakaan!
Ei siis ole mitään vastakkais asettelua,lapsikasteen ja Raamatullisen kasteen välillä,on vain ja ainoastaan Raamatun opettama uskovien kaste joka suoritetaan upottamalla,ja sanon vieläkin,että siinä ei ole mitään katkeraa,vaan on ilo, tuoda esille Raamatun opetusta tässä tapauksessa raamatullinen kaste.
Enkä suinkaan ylpeile sillä,että olen Jumalan armosta saanut tulla tuntemaan totuuden,ja että Pyhä Henki on saanut opettaa minulle Raamattua,se on yksinomaan suurta armoa,ja siksi olenkin velvollinen sitä opettamaan eteenpäin,aivan niikuin apostolitkin,ihmiseltä ihmiselle,Jeesuksen opetuksen mukaan.
Asiani ei sii ole mitään "tarpeetonta soopaa",ja akuisille miehille tämä on tarkoitettukin,ei oikeastaan naispapeille ollenkaan,eikä lapsille lainkaan,eikä epäuskoisille muotojumalisille fariseuksille.
Vaan sytisille,armahdetuille Jeesuksen Kristuksen todistajille.
"Te saatte voiman,ja te tulette olemaan minun [Jeesuksen] todistjani,Jerusalemista Samariaan,ja aina maan ääriin sakka,ja minä olen teidän kanssanne maailman loppuun asti"!
En siis tarvitse kenenkään hyväksyntää sille,jos todistan Jeesuksesta ja Raamatun Sanan opetuksista,varsinkaan jumalattoman maailman suostumusta!Kastettiinko sinut lapsena? Et vastannut kysymykseen vaan aloitit saarnan, joka ei minua kiinnosta.
Olet katkera jostain, sen tyylisi aukotta paljastaa. Oletko kenties kaappihomo vai mikä sua nyppii? Helluntailaisetko sulle on valehdelleet, ettet saa olla oma itsesi? - RitariOlevainen
katkeralle kirjoitti:
Kastettiinko sinut lapsena? Et vastannut kysymykseen vaan aloitit saarnan, joka ei minua kiinnosta.
Olet katkera jostain, sen tyylisi aukotta paljastaa. Oletko kenties kaappihomo vai mikä sua nyppii? Helluntailaisetko sulle on valehdelleet, ettet saa olla oma itsesi?lapsena äitini mukaan valeltu ,mutta en siitä kyllä itse teidä mitään,että ei se ainakaan mua mitenkään uudestisynnyttänyt,enkä saanut siinä kasteenarmossa pelastusta
mistä sitten lie johtuu,kuns e ei tehoa kaikkiin,ja olinhan minäkin vauvana ihan yhtä suloinen kuin muutkin pellavapäät,mutta ei,en pelastunut siinä rituaalissa.
Sitten vuosia myöhemmin kyllä,ihan itse kuulin tupakokouksessa evankeliumin,ja siinä loppukokouksessa rukoiltiin puolestni ja siinä kiistatta uudesti synnyin ja samantien täytyin Pyhällä hengell kielilläpuhumisineen,jotka on tallella vieläkin vuosikymmenien jälkeen. Kitos herralle Jeesukselle !
Sinä se lat syyttelemään ,kun et voi totuutta vastaan mitään,sitten purat itse katkeruuttasi minuun,tutki ensin itseäsi hyvä ihminen.
Kumpikohan noista kasteista oli Raamatullinen,sekö josta äitini kertoi,vaiko se,jonka sain uskoontulon jälkeen ihan omasta tahdosta,kukaan ei siitä joudu muut vastaamaan,Jumalani edessä kuin minä itse,toista se on lapsikaste,siitä joutuu papit tilille ennemmin tai myöhemmin,koska tekevät henkistä väkivaltaa koko perheelle vaatien lapsia kastettavkasi vastoin Raamatun opetuksia.
Ei tämä ystävä hyvä ole mitään katkeruutta,vaan sitä,että varoittaa niitä jotka surmapaikalle hoippuvat,eivätkä näe vaaraa. - RitariOlevainen
k-mies(se alkuperäinen... kirjoitti:
Ritarin tulisi tietää että kasteessa on kaikki Kristuksen siunaus kaikessa täydellisyydessään sekä, vanhurskaus ja syntiemme anteeksiantamus,elämä ja autuus.
Me olemme kastetut tähän mistä puhuin ja minun uskoni tai uudestisyntymiseni ei ole mitään, mutta Kristus kasteessani tulee näyttämään että en ole mikään en mitään, mutta kasteessani Jumala tekee minutkin armon lapseksi ja Kristus on jotain.
Vai ei pelasta Kristushan sanoo kasteen pelastavan ne jotka uskovat ja ne jotka ei joutuvat helvettiin epäuskoisina.
Uudestikastajat ja kastetut eivät peri Jumalan valtakuntaa sanoo raamattu ja aamen siihenkin.
Taas sinä viet raamatunpaikkoja piiloon ja kuka kummajainen johdattaa sinua?
Häntä on meidän uskominen ja se onkin ritarilta hyvin sanottu, amen!Raamatusta tämä :
"Ritarin tulisi tietää että kasteessa on kaikki Kristuksen siunaus kaikessa täydellisyydessään sekä, vanhurskaus ja syntiemme anteeksiantamus,elämä ja autuus.""
olen lukenut Raamatun ainakin neljä-viisikymmentä kertaa,ja muutaman kerran ihan vaan etsien vastauksia,jos lapsikaste oliskin raamatullinen,vaan en ole löytänyt ainuttakaan viitettä,tai puolta sanaa sen tueksi.
Että olisinkin utelias tietämään,mistä meinaat nuo väittämäsi totuudet löytää ? - Grown up
lapsena äitini mukaan valeltu ,mutta en siitä kyllä itse teidä mitään,että ei se ainakaan mua mitenkään uudestisynnyttänyt,enkä saanut siinä kasteenarmossa pelastusta
mistä sitten lie johtuu,kuns e ei tehoa kaikkiin,ja olinhan minäkin vauvana ihan yhtä suloinen kuin muutkin pellavapäät,mutta ei,en pelastunut siinä rituaalissa.
Sitten vuosia myöhemmin kyllä,ihan itse kuulin tupakokouksessa evankeliumin,ja siinä loppukokouksessa rukoiltiin puolestni ja siinä kiistatta uudesti synnyin ja samantien täytyin Pyhällä hengell kielilläpuhumisineen,jotka on tallella vieläkin vuosikymmenien jälkeen. Kitos herralle Jeesukselle !
Sinä se lat syyttelemään ,kun et voi totuutta vastaan mitään,sitten purat itse katkeruuttasi minuun,tutki ensin itseäsi hyvä ihminen.
Kumpikohan noista kasteista oli Raamatullinen,sekö josta äitini kertoi,vaiko se,jonka sain uskoontulon jälkeen ihan omasta tahdosta,kukaan ei siitä joudu muut vastaamaan,Jumalani edessä kuin minä itse,toista se on lapsikaste,siitä joutuu papit tilille ennemmin tai myöhemmin,koska tekevät henkistä väkivaltaa koko perheelle vaatien lapsia kastettavkasi vastoin Raamatun opetuksia.
Ei tämä ystävä hyvä ole mitään katkeruutta,vaan sitä,että varoittaa niitä jotka surmapaikalle hoippuvat,eivätkä näe vaaraa.Se kaste, josta äitisi kertoi on oikea. Uudet kasteet ovat syntiä ja rienausta ja omavanhurskautta.
Onko äitisikin käynyt useammilla kasteilla? - RitariOlevainen
Grown up kirjoitti:
Se kaste, josta äitisi kertoi on oikea. Uudet kasteet ovat syntiä ja rienausta ja omavanhurskautta.
Onko äitisikin käynyt useammilla kasteilla?katosi,se lapsikaste minulta? Ei se ole auttanut minua pätkän vertaa elämässäni,en edes tietäis tulleeni kastetuksi,ellei sitä olis minulle joskus sanottu,aika tyhmää,eikö totta!
Mutta jää sinä vaan aivan vapaasti luulemaan olavasi kastettu,sillä luuloa se on,koska lapsikastetta ei ole Raamatussa,siksi sillä ei ole mitään arvoa Jumalan edessä,mieti siis,mitä uskottelet itsellesi,ja vielä osoitat sitä muillekkin,! - k-mies(se alkuperäinen...
katosi,se lapsikaste minulta? Ei se ole auttanut minua pätkän vertaa elämässäni,en edes tietäis tulleeni kastetuksi,ellei sitä olis minulle joskus sanottu,aika tyhmää,eikö totta!
Mutta jää sinä vaan aivan vapaasti luulemaan olavasi kastettu,sillä luuloa se on,koska lapsikastetta ei ole Raamatussa,siksi sillä ei ole mitään arvoa Jumalan edessä,mieti siis,mitä uskottelet itsellesi,ja vielä osoitat sitä muillekkin,!Sinä olet kadottanut aarteesi ja kiinnittänyt sydämesi luotuihin Luojan sijasta.
Olet halpana pitänyt Jumalan tekoja sen tähden on Jumalakin sinut halpana pitävä ja saat syödä sikojen kanssa ja murista koirien joukossa mutta kun aika tulee
tulet näkemään mikä ero on uskollasi joka on vain
turhien toiveiden ja unelmien täyttämä kaatopaikka
ja sillä uskolla joka Jumalan tekojen kautta pyrkii
taivaaseen. - RitariOlevainen
vesi pelastaa kasteena kirjoitti:
"vesi nyt teidätkin pelastaa, kasteena "
Kumpikohan on oikeassa -Ritari vai Raamattu?
"Joka uskoo JA kastetaan se palastuu-
Lauseen loppuosa EI KUMOA lauseen alkuosaa, vaan KUMPIKIN TARVITAAN.
Kasteessa Juala antaa uskon:
"ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, JOSSA (siis kasteessa) te myös hänen kanssaan olette herätetyt USKON kautta, JONKA VAIKUTTAA Jumala,"koska uskon,että Ramattu on oikeassa,ja Raamattu juuri opettaa,että pelastus tulee uskosta jeesukseen,ja kun sitten tulee uskoon,kasteaan,juuri itse kirjoitit Jeesuken käskyn,ja Hänen antaman määritelmän.
On sillä väliä,tuon dokumentin alku ja loppu osalla.
Koska se,joka uskoo,se pelastuu,mutta se,joka ei USKO,se tuomitaan kadotukseen. Huomaat,että on suuri ero kasteella ja uskolla,kastamattomuus ei hukuta,USKOmattomuus SENSIJAAN ON KOHTALOKASTA.
Ei Raamatun Sanan totuus muutu,sillä,mitä sinäkin nyt tuoassa yritit ujuttaa,että alku ei kumoa loppua,vai kuinka päin se nyt menikään.
Ja nuo apostolien sanononnat, "veis nyt teidätkin pelastaa" johtuu siitä,että useimmiten he alkuaikana saarnasivat juutalaisille,ja heidän oli vaikeata kääntyä juutalaisuudeta kristityksi,ihmispelko panee pauloja,ja jos koska,niin evankelioinnin juutalaislle,lakiuskoisilleheidän oli vaikea lähteä juutalaisuudesta erilleen,siinä oli suuri kulttuurillinen ja uskonnollinen rajaiata,häpeä ja toisten synagoolaisten ylenkatse,sieltä oli vaikea "pelastua",mutta jos he menivät kasteelle,siinä oli heidän pelastus juutalaisuudesta kristityksi,vesi siis pelasti heidät ihan kirjaimellisesti,juutalaisuudesta,koska kaste tapahtuma oli julkinen,niin kastealtaaseen tai jokeen,mihin hyvänsä,missä oli paljon vettä,sieltä noustessa,ei oluut paluuta juutalaisuuteen,niikuin ei ollut israelilaisilla punaisenmeren ylityksen jälkeen paluuta egyptiin,joak myös vertaa sitä,että Kristukseen kastetulla ei ole paluuta enää entiseen oloyilaan milloinkaan,ja se,jos joku on totta.
Jos väitämme,että vesi pelastaa kasteena,niin se on mahdottomissa ristiriidoissa itsensä kanssa.
vaikka nyt tuo edellinen olisikin Raamatun ulkopuolelta,niin ei apostolit todellakaan saarnananeet,että kaste palastaa. kaste on osa kokonaisvaltaisesta pelstus työstä ja tapahtmasta,se kuuluu olennaisena osana kristityn vaellukseen,jo heti alku taipaleella,siksi apostolit pyrkivät kastamaan kaikki uskoontulleet heti.
Pietarin sanoessa,saarnansa päätteeksi,kun oli saarnannut sanaa,julistanut ristille naulittua jeesusta kristusta,ylösnousseena vapahtajana ja juutalaisille vielä Messiaanakin,ja kun oli vastahakoisuutta,niin hän julsiti niille,jotka uskoivat ja ottivat sanan vastaan uskossa,uudestisyntyivät usksota jeesukseen,nii Pietari vielä halusi viimeistellä koko uskoontulon sillä,että kehoitti menemään kasteelle,joka sitten pelastaa lopullisesti entisestä,joho ei ollut heillä paluuta. Tmä selittä tuon ,"vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena, ei tarkoita,että se uudestisynnyttää,kyllä Pietari ja muut apostolit olisivat sen puolen paremin selvittäneet,jos niin olisi.
Sensijaan he kyllä tekivät selväksi kaikille pelastuksen tien,joka on Jeesuksessa Kristuksessa,Hänen verensä nyt teidätkin pelastaa,Hänen verensä puhdistaa omantunnonkin kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa,eikä missään nimessä mikään kaste.
Oikean Raamatun käännöksen mukaan kaste on omantunnon kiitos Jumalalle hyvästä omastatunnosta,ja silloin tuo Raamatun kohta ei "onnu" mitenkään muuhun palstuksen elementteihin nähden ! - jääviys
koska uskon,että Ramattu on oikeassa,ja Raamattu juuri opettaa,että pelastus tulee uskosta jeesukseen,ja kun sitten tulee uskoon,kasteaan,juuri itse kirjoitit Jeesuken käskyn,ja Hänen antaman määritelmän.
On sillä väliä,tuon dokumentin alku ja loppu osalla.
Koska se,joka uskoo,se pelastuu,mutta se,joka ei USKO,se tuomitaan kadotukseen. Huomaat,että on suuri ero kasteella ja uskolla,kastamattomuus ei hukuta,USKOmattomuus SENSIJAAN ON KOHTALOKASTA.
Ei Raamatun Sanan totuus muutu,sillä,mitä sinäkin nyt tuoassa yritit ujuttaa,että alku ei kumoa loppua,vai kuinka päin se nyt menikään.
Ja nuo apostolien sanononnat, "veis nyt teidätkin pelastaa" johtuu siitä,että useimmiten he alkuaikana saarnasivat juutalaisille,ja heidän oli vaikeata kääntyä juutalaisuudeta kristityksi,ihmispelko panee pauloja,ja jos koska,niin evankelioinnin juutalaislle,lakiuskoisilleheidän oli vaikea lähteä juutalaisuudesta erilleen,siinä oli suuri kulttuurillinen ja uskonnollinen rajaiata,häpeä ja toisten synagoolaisten ylenkatse,sieltä oli vaikea "pelastua",mutta jos he menivät kasteelle,siinä oli heidän pelastus juutalaisuudesta kristityksi,vesi siis pelasti heidät ihan kirjaimellisesti,juutalaisuudesta,koska kaste tapahtuma oli julkinen,niin kastealtaaseen tai jokeen,mihin hyvänsä,missä oli paljon vettä,sieltä noustessa,ei oluut paluuta juutalaisuuteen,niikuin ei ollut israelilaisilla punaisenmeren ylityksen jälkeen paluuta egyptiin,joak myös vertaa sitä,että Kristukseen kastetulla ei ole paluuta enää entiseen oloyilaan milloinkaan,ja se,jos joku on totta.
Jos väitämme,että vesi pelastaa kasteena,niin se on mahdottomissa ristiriidoissa itsensä kanssa.
vaikka nyt tuo edellinen olisikin Raamatun ulkopuolelta,niin ei apostolit todellakaan saarnananeet,että kaste palastaa. kaste on osa kokonaisvaltaisesta pelstus työstä ja tapahtmasta,se kuuluu olennaisena osana kristityn vaellukseen,jo heti alku taipaleella,siksi apostolit pyrkivät kastamaan kaikki uskoontulleet heti.
Pietarin sanoessa,saarnansa päätteeksi,kun oli saarnannut sanaa,julistanut ristille naulittua jeesusta kristusta,ylösnousseena vapahtajana ja juutalaisille vielä Messiaanakin,ja kun oli vastahakoisuutta,niin hän julsiti niille,jotka uskoivat ja ottivat sanan vastaan uskossa,uudestisyntyivät usksota jeesukseen,nii Pietari vielä halusi viimeistellä koko uskoontulon sillä,että kehoitti menemään kasteelle,joka sitten pelastaa lopullisesti entisestä,joho ei ollut heillä paluuta. Tmä selittä tuon ,"vesi nyt teidätkin pelastaa kasteena, ei tarkoita,että se uudestisynnyttää,kyllä Pietari ja muut apostolit olisivat sen puolen paremin selvittäneet,jos niin olisi.
Sensijaan he kyllä tekivät selväksi kaikille pelastuksen tien,joka on Jeesuksessa Kristuksessa,Hänen verensä nyt teidätkin pelastaa,Hänen verensä puhdistaa omantunnonkin kuolleista teoista palvelemaan elävää Jumalaa,eikä missään nimessä mikään kaste.
Oikean Raamatun käännöksen mukaan kaste on omantunnon kiitos Jumalalle hyvästä omastatunnosta,ja silloin tuo Raamatun kohta ei "onnu" mitenkään muuhun palstuksen elementteihin nähden !Juupa juu: Ritari sanoo, että Ritari on oikeassa... Minusta tuntuu, että ´Ritari on jäävi itsestään tuommoista sanomaan.
Miki pitää olla noin kiihkeästi lapsikastetta vastaan? Onko siitä muka jollekulle vahinkoa? Millä tavalla? Miten on vahinko reaalimaailmassa näkynyt? - viestittäjä
jääviys kirjoitti:
Juupa juu: Ritari sanoo, että Ritari on oikeassa... Minusta tuntuu, että ´Ritari on jäävi itsestään tuommoista sanomaan.
Miki pitää olla noin kiihkeästi lapsikastetta vastaan? Onko siitä muka jollekulle vahinkoa? Millä tavalla? Miten on vahinko reaalimaailmassa näkynyt?kun ritarin omatunto soimaa synnin vuoksi valitetaan yllä ja allapitoon, bannataan kuulemma ja viestejä poistetaan vaikka on ns. asiaviestejä, mutta omantunnon asiaviestit näköjään kolkuttavat ritarin ja muiden lahkonuorukaisten omassatunnossa.
Nämä toimivat muuten yhdessä rintamassa. - RitariOlevainen
jääviys kirjoitti:
Juupa juu: Ritari sanoo, että Ritari on oikeassa... Minusta tuntuu, että ´Ritari on jäävi itsestään tuommoista sanomaan.
Miki pitää olla noin kiihkeästi lapsikastetta vastaan? Onko siitä muka jollekulle vahinkoa? Millä tavalla? Miten on vahinko reaalimaailmassa näkynyt?reaali maailmassa,se johtaa ihmisiä väärään rauhaan,he luulevat pelastuvansa lapsikasteenarmon kautta,ja se on valhe,siksi se on niin tärkeää,että ihmiset ymmärtäisivät etsiä pelastusta uskonkautta Jeesukseen Kritukseen,eikä tuudittauduta harha uskoon ja luulouskoon !
- RitariOlevainen
viestittäjä kirjoitti:
kun ritarin omatunto soimaa synnin vuoksi valitetaan yllä ja allapitoon, bannataan kuulemma ja viestejä poistetaan vaikka on ns. asiaviestejä, mutta omantunnon asiaviestit näköjään kolkuttavat ritarin ja muiden lahkonuorukaisten omassatunnossa.
Nämä toimivat muuten yhdessä rintamassa.tahdonkin olla sokeiden taluttaja,että eivt tuudittaudu valheuskoon,joka lapsikasteenarmo on,se ei pelsta,ja siksi joka sokeudessaan siihen uskoo,kunpa voisinkin talutta sieltä uskomuksesta uskomaan Jeesukseen syntinsä anteeksi,ja uskonkautta saada Jeesukselta uudestisyntymänarmolahja,joka johtaa iankaikkiseen elmään!
- RitariOlevainen
k-mies(se alkuperäinen... kirjoitti:
Sinä olet kadottanut aarteesi ja kiinnittänyt sydämesi luotuihin Luojan sijasta.
Olet halpana pitänyt Jumalan tekoja sen tähden on Jumalakin sinut halpana pitävä ja saat syödä sikojen kanssa ja murista koirien joukossa mutta kun aika tulee
tulet näkemään mikä ero on uskollasi joka on vain
turhien toiveiden ja unelmien täyttämä kaatopaikka
ja sillä uskolla joka Jumalan tekojen kautta pyrkii
taivaaseen.mihin te turvaudutte ,kun ette pysty Raamatulla puollustamaan olematonta lapsikasteteoriaanne.
Näytä vaan Raamatusta,lapsikasteen raamatullisuus,niin minulla on varaa nöyrtyä Jumalan sanan edessä! Mutta en usko teidän omia selitykisiänne pätkän vertaa,koska niillä ei oo mitään arvoa raamatullisen kastetotuuden kanssa. Vain Raamattu kelpaa kastetotuuden todistajaksi,ja se ei yrttyksistänne huolimatta muutu lapsikaste totuudeksi,turhilla ja turhauttavilla ylipitkilla joutavilla litanioillanne.Koska Raamattu tuntee vain yhden kasteen,ja se on uskovienkaste upottamlla,se totuus ei pala tulesskaan,vaikka minut sitten kaatopaikalle veisitte,ja vielä polttaisittekin,niin uskovinkaste olisi edelleenkin Raamatun totuus,ja muuta vesikastetta ei Raamatusta löydy,vaikka polttaistte kerettiläisinä koko sen uskovien joukon,joka tunnustaa uskovienkasteen upotamalla.
- lue tarkemmin
Mistä sinä sen lisäsit, että nuo ihmiset olisivat olleet kastamattomia. Eihän seurakuntaan kuulunut ketään kastamatonsa.
Lasten jättäminen kastamatta on yhtä tyhmää, kuin jättäisi pienen puun taimen istuttamatta maahan ja odottaisi 8-12 v. vuotta jos ensin vahvistuisi. Lapsi pitää heti vauvana hentona ihmistaimena kasteessa oksastaa Kristuksen ruumiiseen eli seurakuntaan jaloon viinipuuhun kasvamaan Kristuksen antamaa kasvua.
"mateuteseette" opetuslapseuttakaa kaikki kansat kastamalla ja sitten opettamalla heitä.- yks toinen
tehdä oma perinnäissääntö, ja sillä rikkoa Jumalan alkuperäinen suunnitema. Matt. 15:3
Vauvakasteen kannattajat eivät ota Raamatun ilmoitusta huomioon, vauvojen kohdalta, miten Jeesus laittoi kätensä heidän päälleen ja siunasi heitä. (Matt.19:13-15) Ei saa lisäillä omiaan: Ilm. 22:18
Vauvakasteen takana on muutakin kuin kirkonjäsen voi ymmärtää, koska koko oppia ei löydy Raamatusta, mutta jääköön sanomatta lue itse: Kol. 2:8 ja Joh.8:30-50
Kastetoimituksen voimaan ei saa perustaa pelastusta!
"Tietäkää, että ne, jotka USKOON PERUSTAUTUVAT OVAT AABRAHAMIN LAPSIA... mutta kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin ovat kirouksen alaisia.." Gal.3:7-11, Kol.2:20-23
Todellisuudessa vauvakaste on lainteko. Sillä sitä noudatetaan orjallisesti, ihmisten pyynnöstä, tahdosta, aikana ja pakolla, eikä perustu henkilökohtiseen kastettavan uskoon. Usko, mikä saadaan, kun Jumala kutsuu (Joh.6:44)ja kun silloin (Huom! uskoon ei voi tulla koska vaan) nöyrrytään parannukseen ja uskotaan Jeesukseen ristin veren kautta syntien sovittajana, joka pelastaa ikuisesta helvetistä (Matt.7:13-14), silloin uudestisynnytään elävään uskoon Pyhän Hengen ja sanan kautta Joh.3:3-7
Usko, jonka Jeesus vaikuttaa ja "armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta -- se on Jumalan lahja -- ETTE TEKOJEN KAUTTA, ETTEI KUKAAN KERSKAISI." Ef.2:8-9 (uudestisyntymän ihmisteot kieltää myös Joh.1:12-13)
- "kaikki" kastettiin
""1kor 7:14.14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä""
Kaikki Korinton seurakunnan perheet oli kastettu perhekunnittain. Myös lapset oli pyhitetty ja vanhurskautettu kasteessa.
Lyydian perhe "naisen"kautta vietiin kaikki kasteelle.
Vanginvartijan perhe "miehen" kautta kasteelle ja pyhitykseen.
1. Kor. 6:11
Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä.
Korinton seurakunnassa oli KAIKKI KASTETTUJA Kristuksen kuoleman ja veren eli armon osallisuuteen. Niin miehet, kuin naiset ja lapset.
1.Kor.12
12 Kristus on niin kuin ihmisruumis, joka on yksi kokonaisuus mutta jossa on monta jäsentä; vaikka jäseniä on monta, ne kaikki yhdessä muodostavat yhden ruumiin. [Room. 12:4,5; 1. Kor. 10:17]
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. Yksi ja sama Henki on yhdistänyt meidät, kaikki me olemme saaneet juoda samaa Henkeä. [Room. 10:12; Gal. 3:28; Ef. 2:18; Kol. 3:11]- yönmatkamies
Kaikkia ei kastettu. Vauvat olivat pyhiä uskovien vanhempien kautta. Ritari on oikeilla jäljillä. Tuota kohtaa on tullut mietittyä muutamat kerrat ja se osoittaa hyvin että vauvoja ei kastettu.
Jos muka vauva kastetetaan niin kuinka hän silloin olisi saastainen jos vanhemmat eivät usko??? - ei ilmeisesti suostunut
yönmatkamies kirjoitti:
Kaikkia ei kastettu. Vauvat olivat pyhiä uskovien vanhempien kautta. Ritari on oikeilla jäljillä. Tuota kohtaa on tullut mietittyä muutamat kerrat ja se osoittaa hyvin että vauvoja ei kastettu.
Jos muka vauva kastetetaan niin kuinka hän silloin olisi saastainen jos vanhemmat eivät usko???lasten kastamiseen, jos vain äiti oli uskova.
MUTTA TÄMÄ KOHTAHAN SANOO, ETTÄ PAKANAVANHEMPIEN
LAPSET OVAT SAASTAISIA. JOS KUMPIKAAN VANHEMMISTA
EI OLISI USKOVA, LAPSET EIVÄT OLISI PYHIÄ VAAN SAASTAISIA TOISIN KUIN HELLARIT VÄITTÄVÄT!!!! - alkup.raimo
yönmatkamies kirjoitti:
Jos muka vauva kastetetaan niin kuinka hän silloin olisi saastainen jos vanhemmat eivät usko???saastainen-sanalla suinkaan tarkoiteta uskon ja kasteen kautta pyhäksi tulemisen vastakohtaa, vaan avioliittojärjestyksen mukanaan tuomaa arvostusta ja kohtelua...Raamatussa äpärälapsetkin tunnettiin...ja sellaiset olivat tietysti epäsuosiossa...
Ajatus, että uskovainen isä tai äiti joka kuuluu kasteen kautta johonkin paikallisseurakuntaan jollakin tavalla pyhittäisi Jumalan edessä kastamattomat lapsensa on Raamatun seurakuntaopin vastaista, mutta kristitty isä tai äiti, jolloin vastaavasti puoliso ei olisikaan uskossa, ei suinkaan vaikuta eikä saa antaa aihetta suhtautua omiin lapsiinsa kuin pakanoihin, epäpyhiin ja saastaisiin...Lutherilla on hyvä selitys ko. kohtaan! Siitä vähän ajan kuluttua! - yönmatkamies
alkup.raimo kirjoitti:
saastainen-sanalla suinkaan tarkoiteta uskon ja kasteen kautta pyhäksi tulemisen vastakohtaa, vaan avioliittojärjestyksen mukanaan tuomaa arvostusta ja kohtelua...Raamatussa äpärälapsetkin tunnettiin...ja sellaiset olivat tietysti epäsuosiossa...
Ajatus, että uskovainen isä tai äiti joka kuuluu kasteen kautta johonkin paikallisseurakuntaan jollakin tavalla pyhittäisi Jumalan edessä kastamattomat lapsensa on Raamatun seurakuntaopin vastaista, mutta kristitty isä tai äiti, jolloin vastaavasti puoliso ei olisikaan uskossa, ei suinkaan vaikuta eikä saa antaa aihetta suhtautua omiin lapsiinsa kuin pakanoihin, epäpyhiin ja saastaisiin...Lutherilla on hyvä selitys ko. kohtaan! Siitä vähän ajan kuluttua!paljon muutakin. Äpäre lapset ovat ihmisten käsite kuin sekin että isien teot kostetaan lapsille. Sitten tuli profeetta ja kertoi että näin ei ole vaan jokainen vastaa omista teoistaan.
Lapset ovat viattomia ihan sama mitä ihmiset luulevat. - sana äpärä on
yönmatkamies kirjoitti:
paljon muutakin. Äpäre lapset ovat ihmisten käsite kuin sekin että isien teot kostetaan lapsille. Sitten tuli profeetta ja kertoi että näin ei ole vaan jokainen vastaa omista teoistaan.
Lapset ovat viattomia ihan sama mitä ihmiset luulevat.---mikä on se isä, joka ei lastansa kurita, muutenhan he olisivat äpäriä...
Daavidin synnin tähden ympärileikkaamaton poikansa kuoli...Jumala on kiivas Jumala, joka kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka häntä vihaavat..
molemmat asiat: äpärät ja Jumalan kosto 3:ee.n ja 4.:een polveenovat Raamatussa! - RitariOlevainen
alkup.raimo kirjoitti:
saastainen-sanalla suinkaan tarkoiteta uskon ja kasteen kautta pyhäksi tulemisen vastakohtaa, vaan avioliittojärjestyksen mukanaan tuomaa arvostusta ja kohtelua...Raamatussa äpärälapsetkin tunnettiin...ja sellaiset olivat tietysti epäsuosiossa...
Ajatus, että uskovainen isä tai äiti joka kuuluu kasteen kautta johonkin paikallisseurakuntaan jollakin tavalla pyhittäisi Jumalan edessä kastamattomat lapsensa on Raamatun seurakuntaopin vastaista, mutta kristitty isä tai äiti, jolloin vastaavasti puoliso ei olisikaan uskossa, ei suinkaan vaikuta eikä saa antaa aihetta suhtautua omiin lapsiinsa kuin pakanoihin, epäpyhiin ja saastaisiin...Lutherilla on hyvä selitys ko. kohtaan! Siitä vähän ajan kuluttua!miksi kysin,se,että miksi ei näitä lapsia sanottu kastettavan,miksi heitä ei siis kastettu,jos kerran ,niikuin väärin tosin,opetatte,että lapset kastettiin,jos ja kun pereheen pää esim. tuli uskoon,hän sitten määräisi koko huonekunnan puolesta,vaan ei tapahtunut mitään sellaista,vaan jokaisen täytyy tulla itse henkohtaiseen uskoon,puolisoiden ja myös lasten,eipä lapsia tässäkään tilanteessa kastettu.
Enkä muuten ole väittänytkään,että tuossa pyhyydellä tarkotettaisiin taivaskelpoisuutta,vaan että perhe on aviolliseti pyhä,että puolisot ovat velvollisuuksinsa nähden vapaat,aviovuoteessa ja koko liitossa,tekemättä huorin,vaikka toinen ei olisikaan uskossa,ettei sen vuoksi tarvinnut erota,eikä tarvitse edelleenkään !
Mutta se on nyt tässä sivuseikka,kysymys on se,että miksi näitä lapsia ei apostolit kastanut,siinä kuin uskovat vanhemmatkin,jos kerran heitä kastettiin,niikuin TE uskottelette itsellenne ja muille,tämä kohta Raamatussa nimenomaan todistaa,että lapsia Ei kasttettu !
Ei kastettu,koska piti tulla uskoon ensin,ja sitten vasta kastettiin ja liitettiin seurakuntaan,yksi kerrallaan,sitä tämä myös kertoo aivan selvään,vaimoa ei voitu pakottaa perheen pään taholta uskomaan,enempää kuin lapsiakaan,miten oliskaan voitu,johan he ymmärsivät,että eihän lapset edes voi kuulla ja ymmärtää vankeliumin sanomaa jota apostolit saarnasivat ja julistivat.
Tämä Raamatunkohta kumoaa selvästi sen,että kun Raamattu kertoo perheistä jotka tulivat Jeesukseen uskoviksi,että perheen pää määräisi sitten koko huonekunnastaan,ja velvoittaisi kaikki uskomaan hänen talossaan,se ei siis pidä mitenkään paikkansa,tässä kohdassa Raamattua se juuri mitätöidään,jokaisen on uskottava itse henkohtaisesti,ja siinä iässä,että voi ottaa vastaan evankeliumin sanoman.
Eikä Raamattu kerrokkaan ainuttakaan tapausta,että näissä perehtapahtumissa olisi kastettu lapsia,se on väite joka tulee kokonaan Raamatun ulkopuolelta, temmattu sovinnaisolettamus, jolla ei ole Raamatullisen kasteopin kanssa mitään tekmistä.
Vain ja yksinomaan oppi kuin oppi,pitää löytyä Raamatusta itsestään,ja mitä tulee ksteoppiin,niin se kyllä löytyy Uudeliiton puolelta koko kastetotuus,vaikka vanhanliitonkin punainenmeri ja Nooan arkki puollustavat juuri ,oikein ymmärrettynä, Raamatulla todistettuna, myöskin uskovien kastetta upottamalla.
Koko kastetotuus on tässä,kaikessa lyhykäisyydessään ja täydellisyydessän:
"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen.
Menkää ja saarnatkaa evankeliumia kaille luoduille, kastakaa heidät Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Ja ihmeet ja merkit seuraavat niitä jotka uskovat"! -JEESUS-
Usko on siis välttämätön,ja sitähän ei lapsella VOI olla,älyttömistä selityksistänne huolimatta,älyttömiä,koska ne ei ole raamatullisia ! - RitariOlevainen
sana äpärä on kirjoitti:
---mikä on se isä, joka ei lastansa kurita, muutenhan he olisivat äpäriä...
Daavidin synnin tähden ympärileikkaamaton poikansa kuoli...Jumala on kiivas Jumala, joka kostaa isien pahat teot lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen, niille, jotka häntä vihaavat..
molemmat asiat: äpärät ja Jumalan kosto 3:ee.n ja 4.:een polveenovat Raamatussa!puoskarointia opettaa tuollaista,koska Jeesus muutti kaiken tuon,riippuessaan kirouksen puulla,siunaukseksi,mitään kirousta ei Jeesuksessa ole,koska Hän itse tuli kiroukseksi puolestamme,suosittelen,ettet opeta asioita,joita et tunne tai osaa tai et vaan tiedä niikuin tietää tulisi,aiheutat vain ahdistusta ihmisille noilla kiroilemisillasi.
Kristus on lainloppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo, myöskin kaiken kirouksen suhteen. - alkup.raimo
puoskarointia opettaa tuollaista,koska Jeesus muutti kaiken tuon,riippuessaan kirouksen puulla,siunaukseksi,mitään kirousta ei Jeesuksessa ole,koska Hän itse tuli kiroukseksi puolestamme,suosittelen,ettet opeta asioita,joita et tunne tai osaa tai et vaan tiedä niikuin tietää tulisi,aiheutat vain ahdistusta ihmisille noilla kiroilemisillasi.
Kristus on lainloppu, vanhurskaudeksi jokaiselle joka uskoo, myöskin kaiken kirouksen suhteen.joka uskoo...olin itsekin monta vuotta epäuskoinen...nyt kiitän Jumalaa, etten silloin siittänyt lapsia...vasta uskoon tultua olen tullut 7 kertaa isäksi...Jeesus armahti syntistä!
Olen aivan varma, että Jeesuksen ristinkuolema otti pois kaiken synnin ja kirouksen, mutta vain objelktiivisesti...Apt:ssakin on monta kohtalokasta ihmistä, jotka eivät ole synnin tähden saaneet armoa vaan kirouksen...ja samaa armotalouskautta elämme...
Ajatteles mikä kirous tuli juutalaisten osaksi v. 70...siis todellakin...lapsiakin syötiin...ei tunnettu armoa, vaikka Jumala Pojassaan sitä tarjosi..
Jos Jeesuksen sovitustyö koituisi automaattisesti
kaikille ilman parannusta ja uskoa, kaikki lainopettaminen, kääntyminen..kilvoittelu olisi turhaa!
Jeesuksessa kristuksessa ei ole kirousta-väitteesi on totta, mutta Jeesuksen ruumiin jäseneksi, eli seurakunnan jäseneksi voidaan tulla ainoastaan kasteen ja uskon kautta!"
Synnin tähden ahdistuminen on Pyhän Hengen työtä...se, että synnin tähden tullaan murheellisiksi ei ole helluntailaisten tavoite, mutta kuitenkin Jeesuksen Hengen työ ja tavoite, mutta sen jälkeen armo maistuukin hyvältä, kun saa uskoa syntinsä anteeksi Jeesuksen veressä! - alkup.raimo
miksi kysin,se,että miksi ei näitä lapsia sanottu kastettavan,miksi heitä ei siis kastettu,jos kerran ,niikuin väärin tosin,opetatte,että lapset kastettiin,jos ja kun pereheen pää esim. tuli uskoon,hän sitten määräisi koko huonekunnan puolesta,vaan ei tapahtunut mitään sellaista,vaan jokaisen täytyy tulla itse henkohtaiseen uskoon,puolisoiden ja myös lasten,eipä lapsia tässäkään tilanteessa kastettu.
Enkä muuten ole väittänytkään,että tuossa pyhyydellä tarkotettaisiin taivaskelpoisuutta,vaan että perhe on aviolliseti pyhä,että puolisot ovat velvollisuuksinsa nähden vapaat,aviovuoteessa ja koko liitossa,tekemättä huorin,vaikka toinen ei olisikaan uskossa,ettei sen vuoksi tarvinnut erota,eikä tarvitse edelleenkään !
Mutta se on nyt tässä sivuseikka,kysymys on se,että miksi näitä lapsia ei apostolit kastanut,siinä kuin uskovat vanhemmatkin,jos kerran heitä kastettiin,niikuin TE uskottelette itsellenne ja muille,tämä kohta Raamatussa nimenomaan todistaa,että lapsia Ei kasttettu !
Ei kastettu,koska piti tulla uskoon ensin,ja sitten vasta kastettiin ja liitettiin seurakuntaan,yksi kerrallaan,sitä tämä myös kertoo aivan selvään,vaimoa ei voitu pakottaa perheen pään taholta uskomaan,enempää kuin lapsiakaan,miten oliskaan voitu,johan he ymmärsivät,että eihän lapset edes voi kuulla ja ymmärtää vankeliumin sanomaa jota apostolit saarnasivat ja julistivat.
Tämä Raamatunkohta kumoaa selvästi sen,että kun Raamattu kertoo perheistä jotka tulivat Jeesukseen uskoviksi,että perheen pää määräisi sitten koko huonekunnastaan,ja velvoittaisi kaikki uskomaan hänen talossaan,se ei siis pidä mitenkään paikkansa,tässä kohdassa Raamattua se juuri mitätöidään,jokaisen on uskottava itse henkohtaisesti,ja siinä iässä,että voi ottaa vastaan evankeliumin sanoman.
Eikä Raamattu kerrokkaan ainuttakaan tapausta,että näissä perehtapahtumissa olisi kastettu lapsia,se on väite joka tulee kokonaan Raamatun ulkopuolelta, temmattu sovinnaisolettamus, jolla ei ole Raamatullisen kasteopin kanssa mitään tekmistä.
Vain ja yksinomaan oppi kuin oppi,pitää löytyä Raamatusta itsestään,ja mitä tulee ksteoppiin,niin se kyllä löytyy Uudeliiton puolelta koko kastetotuus,vaikka vanhanliitonkin punainenmeri ja Nooan arkki puollustavat juuri ,oikein ymmärrettynä, Raamatulla todistettuna, myöskin uskovien kastetta upottamalla.
"Joka uskoo ja kastetaan,se pelastuu,mutta joka ei usko,se tuomitaan kadotukseen.
Menkää ja saarnatkaa evankeliumia kaille luoduille, kastakaa heidät Isän Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.Ja ihmeet ja merkit seuraavat niitä jotka uskovat"! -JEESUS-
Usko on siis välttämätön,ja sitähän ei lapsella VOI olla,älyttömistä selityksistänne huolimatta,älyttömiä,koska ne ei ole raamatullisia !ei Paavalin kyseisten sanojen mukaan olisi kastettu kaikki perheenjäsenet mukaanlukien, syy on selvästi se, että toinen aviopuoliso ei ole
halunnut, mutta kasteen ja uskon kautta "pyhäksi"
tulemisesta ei kyseisessä kohdaasa ole kysymys vaan ainoastaan siitä, että puolisoiden tulee rakastaa toisiaan, ei halveksia, eikä myöskään lapsiaan.
Raamattu ei tunne sellaista uskon kautta pyhäksi tulemista, jolloin aviopuoliso, joka ei ole seurakunnan jäsen, olisi pelastettu ja saanut syntinsä anteeksi siksi, että puoliso on kristitty...ei ole...tämäkään kohta ei sitä merkitse. Pyhä ja saastainen- asetelma eivät
tarkoita pelastettu-pyhä ja jumalaton-asetelmaa..ja sellaiseksi se on turha yrittää vääntää!
Kyseessä on puolipakanainen perhe, mutta lapsia ei tule käsittää saastaisiksi, vaan kohdella
asiallisesti!
Marttyrien historiakin tietää avioliittoja, joissa toinen puoliso oli kristitty, toinen pakana, silti he olivat puolisot, "pyhä" pari!
Eikös Flavius ja Flaviakin olleet alunperin jotakin vastaavaa! - alkup.raimo
miksi kysin,se,että miksi ei näitä lapsia sanottu kastettavan,miksi heitä ei siis kastettu,jos kerran ,niikuin väärin tosin,opetatte,että lapset kastettiin,jos ja kun pereheen pää esim. tuli uskoon,hän sitten määräisi koko huonekunnan puolesta,vaan ei tapahtunut mitään sellaista,vaan jokaisen täytyy tulla itse henkohtaiseen uskoon,puolisoiden ja myös lasten,eipä lapsia tässäkään tilanteessa kastettu.
Usko on siis välttämätön,ja sitähän ei lapsella VOI olla,älyttömistä selityksistänne huolimatta,älyttömiä,koska ne ei ole raamatullisia !kyseisten lasten kasteesta tai kastamattomuudesta...kaikki sellainen on vain olettamusta!
Aivan yhtälailla voisi olla kaksi kastettua, mies ja vaimo, joista toinen ei kuitenkaan usko!
Vapaissa suunnissakin on ihmisiä, julkisyntisiä, vaikkakin kastettuja. Tunnen yhden helluintailaisen vanhuksen, joka ei koskaan käy hellareiden kokouksissa, liekö uskossa!
- taappo
"1kor 7:14.14. Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä"
Henkilökohtaisessa uskossa ihminen (tässä puoliso) ihminen muuttuu Jumalan silmissä pyhäksi Jeesuksen sovitusveren kautta. Siinä "pyhässä" ilmapiirissä, jossa perhe tämän jälkeen elää, "pyhittyvät" myös muut perheen jäsenet. He (muut) jäsenet eivät automaattisesti ole taivaskelpoisia, vaan Jumala vaikuttaa heidän sydämissään uskon syntymisen ja eräänä kauniina päivänä hekin antavat elämänsä Jeesukselle.
Näin vaikuttaa yhden usko kaikkien pelastukseksi, ei niin, että yhden uskolla kaikki pelastuvat, vaan yhden uskon vaikutuksesta myös muut uskovat silloin kun "vilja kypsyy leikattavaksi".- yks toinen
Kukaan toinen ei voi uskoa toisen puolesta eikä tehdä mitään rituaalia, että sen voima pelastaisi.
Jos jompikumpi vanhemmista oli uudestisyntynyt Jumalan lapseksi hän tuo Jeesuksen siihen kotiin, joka kosketti todistukellaan, Jeesuksen läsnäololla ja rukouksilla koko perhettä kutsuen ja tuoden Jumalan kunnioitusta.
Isän uskolla piti olla selkeä pyhittävä vaikutus (jopa "hedelmää") myös lapsiin, kun valittiin vanhimpia seurakuntaan Tit.1:6 (ev.lut.kirkko ei valitettavasti ole oikea seurakunta mm., koska sitä ei johda ylimpänä paikallinen vanhimmat)
Ehkä YKSI kaikista ENITEN väärin tulkittu Raamatun kohdista on Ap.t. 16:31 "Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut niin myös sinun perhekuntasi." Siis miten? = MUUTKIN PELASTUVAT VAIN USKOMALLA JEESUKEEN, EIVÄT SUIKAAN JONKUN TOISEN USKOLLA, VAAN ITSE USKOMALLA MYÖS JEESUKSEEN.
- ritarille
1kor 7:14. "Sillä mies, joka ei usko, on pyhitetty vaimonsa kautta, ja vaimo, joka ei usko, on pyhitetty miehensä, uskonveljen, kautta; muutoinhan teidän lapsenne olisivat saastaisia, mutta nyt he ovat pyhiä"
Miksi näitä lapsia ei kastettu,jos kerran hekin kastettetiin perhekuntia kastettaessa?
1. EI SANOTA, ETTEI KASTETTU. SE ON OMA LISÄYKSESI.
2. TÄMÄ TODISTAA SIIS, ETTÄ PAKANALAPSET, TOISIN KUIN VÄITÄT, EIVÄT OLE PUHTAITA KAIKKIALLA MAAILMASSA ITSESTÄÄN AUTOMAATTISESTI, VAAN JOTKUT LAPSET OVAT SAASTAISIA!!!! SINUN OPPIESI MUKAAN LAPSET EIVÄT OLE SAASTAISIA , KOSKA EIVÄT OLE YMMÄRTÄVÄSSÄ IÄSSÄ! TÄMÄN RAAMATUNKOHDAN MUKAAN OLET TÄSSÄ VÄÄRÄSSÄ!!!!! Joten tässä sinulle taas syy poistaa koko avauksesi, ettei kiusallinen todistus väärässäolostasi jäisi näkymään.- RitariOlevainen
takia viestini minnekkään,koska et nyt oikein ymmärrä koko Raamatun kohtaa.
Ei nämä varmaankaan olleet enmpää pakanoita kuin suomalaistenkaan lapset,kaikki muut,paitsi israelin lapset ovat pakana lapsia,vaikka kuinka kirkko heitä kastaa,pakanoit ovt ja pakanoiksi jäävätkin,jos aikuisiällätulevat uskoon,ovat silloin armahdettuja pakanoita,älä nyt vaan vaivu sellaisee harhaan,että suomi ei olisi pakana maa,että tuo väittämäsi ei ratkaise mitään,vaan edellenki se todistaa sen,että lapsia ei kastettu aostolisena aikana,ei sovi ,eikä tue lapsikateteoriaa,vaan kumoaa sen ,jos vaan ymmärtää asian oikeianlaidan,mitä siinä sanotaan.
Edelleenkin,kysyn,miksi apostolit ei kastaneet lapsia,yksikään Raamatun kohta ei anna sellaista kuvaa,vaikka laahaais taas jälleen kerran koko Raamatun.
Kaikki millä te yritätte todistaa,Voitto Ramu edelläkävijänä on pelkkää Raamatun spekulointia omiin tarkoituksiinsa,niikuin oli Rean avauksessa "hellutailaisuus" palstalla rovasti Lehtosenkin yritys kauniisti tuoda valhetta soppaan lisää,tittelinsä varjolla,ja Rean suuren suvaitsevuuden kautta.
On surastaan uhkarohkeaa todistaa lapsikasteen puolesta,tuoden valtavasti materiaalia tänne palstalle ulkopuolelta Raamatun,se ei kelpaa opillisesti ,se on täysin arvotonta roskaa,kaste totuus täytyy voida toditaa,nikuin kaikki muutkin pelastuksen elementit,Raamatulla itsllään,vain sillä on ainoastaan merkitystä,mitä Raamattu sanoo,ja raamatullisen kasteen todisteet Raamatusta löytyy UUDENtestamentin puolelta,ei tarvitse lähteä veenpaisumuksiin seilaamaan nooan kanssa,eikä vaeltamaan israelin kassa punaiselle merelle,jotka nekin tosin oikeasti selitettynä Raamatulla itsellään,toditavat uskovien kasteen puolesta.
On vaan turhauttavaa lukea teidän mitään kasteesta puhumattomia pitkiä Raamatun kohtia,jotka puhuvat kaikkea muuta kuin kasteesta,ei sanaakaan löydy viittauksia Raamatusta lapsikasteen puolesta,vaikka koko arvon kirkon ylimystö nousis tätä totuutta vastaan,piispat ja papit eivät sitä Raamattuun saa ,vaikka millä arvovallalla ja titteleillä sitä selittävät seliittämästä päästyäänkin,totuus on se,ja se ei pala tulessakaan. kaste ei ole järkeis oppi,että sen voisi selittää ja selittää Raamatun kohdilla jotka eivät anna mitään aihetta liittää niitä kasteoppiin ! Hyvää yötä ja kauniita unia !
- Miina
Ikor 7:14 kohta viittaa juuri kasteeseen. Lapset kastettiin uskovan vanhempansa uskon perusteella ja avioliitto pyhittyi myös sen tähden, että toinen puolisoista oli uskova.
Käsittääkseni uskomattomat vanhemmat eivät vie lastaan kasteelle, sillä ne ihmiset, jotka eivät usko, eroavat kirkosta eikä heidän lapsiaan kasteta. Lahkolaisilla on tapana nimitellä tavallisia suomalaisia kirkkokristittyjä uskomattomiksi. Se on tuomitsemista. Ette te näe muiden ihmisten sydäntä, eikä usko ilmene kaikissa ihmisissä samalla tavalla.- yks toinen
vielä silloin, ja se vauvakasteen harhaoppi ei haitannut vielä silloin uskonelämää.
Apostolit toimivat vain Raamatun ohjeiden mukaan VAIN USKOVAT KASTETTIIN, JOTKA OLIVIAT TEHNEET PARANNUKSEN JA UUDESTISYNTYNEET. Ap.t. 2:38-42 Uskon, että apostolit laittoivat kätensä vauvojen päälle ja siunasivat heitä, kun vanhemmat toivat lapset heidän luokseen, aivan niin kuin Jeesuskin teki. Matt. 19:13-15
väitit:
>>"Lahkolaisilla on tapana nimitellä tavallisia suomalaisia kirkkokristittyjä uskomattomiksi. Se on tuomitsemista."
Älä nyt! Kun näiltä entisiltä ihmisiltä kysyy ovat he uskossa Jeesukseen, niin he vastaavat: "En ole", "olen ateisti", "en usko Jeesukseen", "en ole uudestisyntynyt" saati heidän julkisntinen elämänsä 1 Kor.6:9-10. - Pitäisikö, siitä huolimatta kutsua heitä uskoviksi? Jumalakin kunnioittaa ihmisen valintaa ja sanoja (Matt.12:37), eikä ketään väkisin taivaaseen vie. Luehan Jeesuksen sanoja: esim. Matt.7:13-14, Ef.2:1-2, Joh.3:16-21
Raamattu tuntee vaan Jeesuksen opetuslapset ja saatanan vallassa olevat:
Ap.t.26:18 Jeesus sanoi:"että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla Minuun synnit anteeksi ja perinöosan pyhitettyjen joukossa."
Toiseksi siis on kaksi asiaa tuomita ja puhua totuus.
Ethän sinä voi syytää myöskään uskovia lahkolaisiksi, se on jo väärä syytös, joka tuli Paavalillekin pelastuksen ulkopuolelta olevilta pilkka tarkoituksessa: Ap.t. 24:14 "jota He lahkoksi kutsuvat" ?
Suosittelen sydämestäni, että alat lukeen UT:a ajatuksella ja rukouksella. - Miina
yks toinen kirjoitti:
vielä silloin, ja se vauvakasteen harhaoppi ei haitannut vielä silloin uskonelämää.
Apostolit toimivat vain Raamatun ohjeiden mukaan VAIN USKOVAT KASTETTIIN, JOTKA OLIVIAT TEHNEET PARANNUKSEN JA UUDESTISYNTYNEET. Ap.t. 2:38-42 Uskon, että apostolit laittoivat kätensä vauvojen päälle ja siunasivat heitä, kun vanhemmat toivat lapset heidän luokseen, aivan niin kuin Jeesuskin teki. Matt. 19:13-15
väitit:
>>"Lahkolaisilla on tapana nimitellä tavallisia suomalaisia kirkkokristittyjä uskomattomiksi. Se on tuomitsemista."
Älä nyt! Kun näiltä entisiltä ihmisiltä kysyy ovat he uskossa Jeesukseen, niin he vastaavat: "En ole", "olen ateisti", "en usko Jeesukseen", "en ole uudestisyntynyt" saati heidän julkisntinen elämänsä 1 Kor.6:9-10. - Pitäisikö, siitä huolimatta kutsua heitä uskoviksi? Jumalakin kunnioittaa ihmisen valintaa ja sanoja (Matt.12:37), eikä ketään väkisin taivaaseen vie. Luehan Jeesuksen sanoja: esim. Matt.7:13-14, Ef.2:1-2, Joh.3:16-21
Raamattu tuntee vaan Jeesuksen opetuslapset ja saatanan vallassa olevat:
Ap.t.26:18 Jeesus sanoi:"että he kääntyisivät pimeydestä valkeuteen ja saatanan vallasta Jumalan tykö ja saisivat uskomalla Minuun synnit anteeksi ja perinöosan pyhitettyjen joukossa."
Toiseksi siis on kaksi asiaa tuomita ja puhua totuus.
Ethän sinä voi syytää myöskään uskovia lahkolaisiksi, se on jo väärä syytös, joka tuli Paavalillekin pelastuksen ulkopuolelta olevilta pilkka tarkoituksessa: Ap.t. 24:14 "jota He lahkoksi kutsuvat" ?
Suosittelen sydämestäni, että alat lukeen UT:a ajatuksella ja rukouksella.Roomalaiskatolinen kirkko syntyi vuonna 1054 kun lännen kirkko erosi alkuperäisestä kirkosta. Kirkko kylläkin syntyi jo ensimmäisenä helluntaina, kun suuri kansanjoukko kastettiin kristityksi.
- sinun kirjoituksesi
todistaa, että et ole lukenut Raamattua, kun väität että Korinttossa seurakuntaan olisi kuulunut myös
sylivauvoja.
1. Kor 11:28 kertoo seurakunnan ehtoolliskäytännös-
tä ja siinä sanotaan, että jokaisen tuli koetella
itseänsä ja tutkia itseänsä. Ei vauvat kykene sel-
laiseen. Se vaan todistaa sen, että kaikki seurakun
taan kuuluneet olivat sen ikäisiä, että kykenivät
tutkimaan itseänsä. Siis sylivauvoja EI VOINUT
KUULUA SEURAKUNTAAN kastettujen joukkoon!!!!! - tarkkakundi
sinun kirjoituksesi kirjoitti:
todistaa, että et ole lukenut Raamattua, kun väität että Korinttossa seurakuntaan olisi kuulunut myös
sylivauvoja.
1. Kor 11:28 kertoo seurakunnan ehtoolliskäytännös-
tä ja siinä sanotaan, että jokaisen tuli koetella
itseänsä ja tutkia itseänsä. Ei vauvat kykene sel-
laiseen. Se vaan todistaa sen, että kaikki seurakun
taan kuuluneet olivat sen ikäisiä, että kykenivät
tutkimaan itseänsä. Siis sylivauvoja EI VOINUT
KUULUA SEURAKUNTAAN kastettujen joukkoon!!!!!Raamattu ei anna todistetta naisten ehtoollisoikeudestakaan.
Juutalaisuudessahan miehet ja naiset eivät kokoontuneet samaan huoneeseenkaan. - pimenee
tarkkakundi kirjoitti:
Raamattu ei anna todistetta naisten ehtoollisoikeudestakaan.
Juutalaisuudessahan miehet ja naiset eivät kokoontuneet samaan huoneeseenkaan.Miten te koetatte neuvoa täällä toisia, kun ette
tunne edes Raamattua. Vai ei ehtoollista annettu naisille.
Ap 2:42 kerrotaa alkuseurakunnasta, että ne jotka
oli kastettu pysyivät myös leivän murtamisessa ja
rukouksessa.
Jos vaivaudut lukemaan kirjaa eteenpäin, niin kyllä siihen kuului myös naisia. (Safiira, Priskilla ym). - RitariOlevainen
on aihettakin,koska juuri tuo Raamatun kohta kertoo sen,että vanhemmat ei määrää lasten,eikä pereeh pää määrää talonsa ven uskosta.
Mitäs tämä sitten sano?
"Mistä tiedät vaimo,voitko pelastaa miehesi,tai päinvastoin." Jos kerran uskomuksesi mukaan pää määrää talonsa väestä,niin miksi sitten sanotaan suossa se,mitä siinä sanotaan?
Kyllä uskoontulo on kuule aivan varmasti raamatulliseti nätn.että jokaisen tukee itse uskoa tai olla uskomatta,ei taivaaseen voida passitta ihmisiä kuin liukuhihnalta,ja juuri niin kirkko tekee,kaikki vaan kasteelle heti vauvana,niin taivaspaikka on on varma lapsikasteenarmon perusteella,joka onkin vain kirkon pelastusoppi.Raamattu ei tuollaista tunne . - tarkkakundi
pimenee kirjoitti:
Miten te koetatte neuvoa täällä toisia, kun ette
tunne edes Raamattua. Vai ei ehtoollista annettu naisille.
Ap 2:42 kerrotaa alkuseurakunnasta, että ne jotka
oli kastettu pysyivät myös leivän murtamisessa ja
rukouksessa.
Jos vaivaudut lukemaan kirjaa eteenpäin, niin kyllä siihen kuului myös naisia. (Safiira, Priskilla ym).Safiirahan menetti valehtelun vuoksi henkensäkin.
Tuskin ehti ehtoollista nauttimaan kertaakaan.
Olipa sinulla todiste.
Naisethan eivät saaneet seurakunnissa edes puhua, saatika sitten muuten opettaa.
Paavalikin osoittaa kirjeensä vejille.
Puhuessaan naisille, hän erityisesti varoittaa heitä vaikenemaan seurakunnan kokouksissa.
Näin Paavali sanoi tekevänsä kaikissa "pyhien seurakunnissa", joten väitteet tuosta erityistapauksesta eivät ole ainakaan Paavalilta kotoisin.
Timoteukselle hän vielä tähdentää kiellon perusteetkin.
Eeva vieteltiin.
Naisen tottelemattomuuden kautta tuli synti ja kuolema ihmisen osaksi.
Miehen kautta tuo teko sovitettiin.
Miehet ovat siis tehneet niinkuin vieläkin tapahtuu.
Joutuvat korjailemaan sen minkä naiset särkevät. - lukemaasi
tarkkakundi kirjoitti:
Safiirahan menetti valehtelun vuoksi henkensäkin.
Tuskin ehti ehtoollista nauttimaan kertaakaan.
Olipa sinulla todiste.
Naisethan eivät saaneet seurakunnissa edes puhua, saatika sitten muuten opettaa.
Paavalikin osoittaa kirjeensä vejille.
Puhuessaan naisille, hän erityisesti varoittaa heitä vaikenemaan seurakunnan kokouksissa.
Näin Paavali sanoi tekevänsä kaikissa "pyhien seurakunnissa", joten väitteet tuosta erityistapauksesta eivät ole ainakaan Paavalilta kotoisin.
Timoteukselle hän vielä tähdentää kiellon perusteetkin.
Eeva vieteltiin.
Naisen tottelemattomuuden kautta tuli synti ja kuolema ihmisen osaksi.
Miehen kautta tuo teko sovitettiin.
Miehet ovat siis tehneet niinkuin vieläkin tapahtuu.
Joutuvat korjailemaan sen minkä naiset särkevät.Ne jotka kastettiin PYSYIVÄT apostolien opetuksessa,
leivän murtamisessa ja rukouksessa.
Luuletko, että Safiiralta olisi evätty ehtoollinen???
Ei minun Raamatussani sanota, että tuo ei olisi
koskenut naisia.
Kyllä naiset saivat neuvoa Tiit 2:3.
Joppessa oli naisopetuslapsi nimeltä Tabita Ap 9:36
Priskilla neuvoi Apollosta Ap 18: 26
Kyllä sinulla selityksiä riittää!!!
Lue enemmän. Luulet vähemmän. - kassohaa siekii
lukemaasi kirjoitti:
Ne jotka kastettiin PYSYIVÄT apostolien opetuksessa,
leivän murtamisessa ja rukouksessa.
Luuletko, että Safiiralta olisi evätty ehtoollinen???
Ei minun Raamatussani sanota, että tuo ei olisi
koskenut naisia.
Kyllä naiset saivat neuvoa Tiit 2:3.
Joppessa oli naisopetuslapsi nimeltä Tabita Ap 9:36
Priskilla neuvoi Apollosta Ap 18: 26
Kyllä sinulla selityksiä riittää!!!
Lue enemmän. Luulet vähemmän.Apostolien teot 5
1. Mutta eräs mies, nimeltä Ananias, ja hänen vaimonsa Safiira myivät maatilan,
2. ja mies kätki vaimonsa tieten osan hinnasta, ja osan hän toi ja pani apostolien jalkojen eteen.
3. Mutta Pietari sanoi: "Ananias, miksi on saatana täyttänyt sinun sydämesi, niin että koetit pettää Pyhää Henkeä ja kätkit osan maatilan hinnasta?
4. Eikö se myymätönnä ollut sinun omasi, ja eikö myynnin jälkeenkin sen hinta ollut sinun? Miksi päätit sydämessäsi tämän tehdä? Et sinä ole valhetellut ihmisille, vaan Jumalalle."
5. Kun Ananias kuuli nämä sanat, kaatui hän maahan ja heitti henkensä. Ja suuri pelko valtasi kaikki, jotka sen kuulivat.
6. Ja nuoret miehet nousivat ja korjasivat hänet ja kantoivat hänet pois ja hautasivat.
7. Noin kolmen hetken kuluttua hänen vaimonsa tuli sisään eikä tiennyt, mitä oli tapahtunut.
8. Niin Pietari kysyi häneltä: "Sano minulle: siihenkö hintaan te myitte maatilan?" Hän vastasi: "Kyllä, juuri siihen hintaan".
9. Mutta Pietari sanoi hänelle: "Miksi olette yksissä neuvoin käyneet kiusaamaan Herran Henkeä? Katso, niiden jalat, jotka hautasivat sinun miehesi, ovat oven takana, ja he kantavat sinutkin pois."
10. Niin hän heti kaatui hänen jalkojensa eteen ja heitti henkensä; ja kun nuorukaiset tulivat sisään, tapasivat he hänet kuolleena, kantoivat pois ja hautasivat hänet hänen miehensä viereen.
11. Ja suuri pelko valtasi koko seurakunnan ja kaikki ne, jotka tämän kuulivat.
JOTENKA!
LUE ITSE ENEMMÄN NIIN LUULET VÄHEMMÄN!
Tuskin Safiira ehti nauttia yhtäkään ehtoollista.
- psn
Kaste ei lepää uskon varassa, vaan usko lepää Jeesuksen Kristuksen sanan ja kasteen varassa. Kaste on armon varassa, kaste ei ole suoritus, kaste ei ole lakia.
Juuri armo ja usko kasteen varassa tekee lapsikasteen päteväksi. Ihmisille ensimmäinen kaste riittää, ei tarvita uudestikasteita.
Lapsikaste ja aikuiskaste ovat päteviä, jos se on ensimmäinen kaste.- ja kaste on kaste Jeesukseen
eli kaikkeen siihen mitä Jeesus on ja mit'ä Jeesukselle tehtiin...ja se vasta on armoa!
- Kristusruumis
ja kaste on kaste Jeesukseen kirjoitti:
eli kaikkeen siihen mitä Jeesus on ja mit'ä Jeesukselle tehtiin...ja se vasta on armoa!
2. Tim. 2:1
Vahvistu siis, poikani, siinä ARMOSSA, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi. - RitariOlevainen
niin sekaisin,että Raamatun totuudesta ei näy häivääkään,sensijaan täysin omianne höpötätte,johon ette löydä Raamatusta sanaakaan ,ei puolta tavua tuon loruilunne tueksi,Raamatun ilmoittama YKSI kaste on juuri se,kun tullaan uskoon,ja senjälkeen mennään Raamatun mukaan kasteelle,siinä se on YKSI kaste,ja muita kasteita eikä kastetapoja Raamattu tunne,kuin uskovienkasteen upottamalla.
"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu".-Jeesus-
Jos muuta väität,teet Herrasta Jeesuksesta valehtelijan,mieti sitä ! - RitariOlevainen
Kristusruumis kirjoitti:
2. Tim. 2:1
Vahvistu siis, poikani, siinä ARMOSSA, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
13 Meidät kaikki, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, on kastettu yhdeksi ruumiiksi.Ei tuossa puhuta kasteesta mitään,kun siteeraat Paavalin rohkaisua Timoteukslle,ei siinä sanota,että jsotai "kasteenarmosta" olisi kyse,se on vain sinun omasta päästä ja luulosta,ja sovitat väärin perustein kaikkia snomisia omiin ajatuksiisi,Raamattua ei selitetä tuolla tavalla,vaan Raamattu selitetään Raamatulla itsellään,eikä suinkaan sinu eikä muiden lapsikasteteorian kannattajien mielen mukaan,ja miten HE asian ymmärtävät,Raamattu sanoo,miten mikin asia tulee olla,ei meidän kenenkään omat kuvitellut opinmuodot.
lapsikaste ei ole mitenkään Raamatullaselitettävissä oleva oppi,mutta uskovienkaste upottamalla löytyy vaivattomasti Raamatusta! - RitariOlevainen
ja kaste on kaste Jeesukseen kirjoitti:
uskon kautta sadaan kaikki se siunaus mikä Jeesukseen Kristukseen on käkettynä,kaste saadaan uskon kokemuksen jälkeen,eikä siinä saada mitään armoa,vaan armo on Jeesuksessa Kristuksessa joka uskon kautta omistetaan,sillä uskolla,jonka Jeesus lahjoitta,ja saa Hänen kauttaan sisäisen Kristuksen tuntemisen,ulkoinen ,tavallisella vedellä suoritettu kaste,oli sitten kastetapa mikä hyvänsä,se ei muuta sisntä miksikään,ukso on Jumalan teko Kristuksen veren kautta sille joka uskoo,ei sille joka kastetaan,tämä on täysin Raamatulle vieras oppi,kaste ei pelasta,eikä se sisällä mitään armoa,eikä Pyhää Henkeä,armo ja pyhä henki saadaan uudestisyntymisessä henki,joka todistaa henkemme kanssa,etä olemme Jumalan lapsia,ja varsinainen puyhä Hengen kaste voidaan saada samalla kun uudestisynnytään tai sitten myöhemmin,milloin hyvänsä.
Äläkä sano,ettei ole mitään Pyhän Hengen kastetta,siinä vastustat Pyhää Henkeä,eikä siitä hyvää luvata. - alkup.raimo
uskon kautta sadaan kaikki se siunaus mikä Jeesukseen Kristukseen on käkettynä,kaste saadaan uskon kokemuksen jälkeen,eikä siinä saada mitään armoa,vaan armo on Jeesuksessa Kristuksessa joka uskon kautta omistetaan,sillä uskolla,jonka Jeesus lahjoitta,ja saa Hänen kauttaan sisäisen Kristuksen tuntemisen,ulkoinen ,tavallisella vedellä suoritettu kaste,oli sitten kastetapa mikä hyvänsä,se ei muuta sisntä miksikään,ukso on Jumalan teko Kristuksen veren kautta sille joka uskoo,ei sille joka kastetaan,tämä on täysin Raamatulle vieras oppi,kaste ei pelasta,eikä se sisällä mitään armoa,eikä Pyhää Henkeä,armo ja pyhä henki saadaan uudestisyntymisessä henki,joka todistaa henkemme kanssa,etä olemme Jumalan lapsia,ja varsinainen puyhä Hengen kaste voidaan saada samalla kun uudestisynnytään tai sitten myöhemmin,milloin hyvänsä.
Äläkä sano,ettei ole mitään Pyhän Hengen kastetta,siinä vastustat Pyhää Henkeä,eikä siitä hyvää luvata.olevainen,,,ole vaan olevainen, mutta taas menit rutkasti repimään Jumalan Sanaa:
"tavallisella vedellä suoritettu kaste,oli sitten kastetapa mikä hyvänsä,se ei muuta sisntä miksikään,ukso on Jumalan teko Kristuksen veren kautta sille joka uskoo,ei sille joka kastetaan,tämä on täysin Raamatulle vieras oppi,kaste ei pelasta,eikä se sisällä mitään armoa,eikä Pyhää Henkeä..."
Kaste ja usko eivät sodi toisiaan vastaan, eivätkä ole ristiriidassa keskenään...Kasteessa
paavalinkin synnit puhdistettiin ja kaste on aina syntien anteeksisaamiseksi ja varmasti muuttaa Hengen kautta sisimmänkin...
Kaste ja usko pelastavat...usko ei tee kastetta kasteeksi, muta ottaa vastaan kasteessa tarjotun armon,,
Kaste on pelkkää armoa...se on pelkkää evankeliumia...on suorastaan pilkkaa, kun kirjoitat, ettei kaste sisällä mitään armoa...kastehan sisältää Jeesuksen...kokonaan...kaste on Jeesuksen nimeen...Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi...armo on kasteessa...jonka armon hän runsaasti vuodatti meihin...uudestisyntymisen peson ja Pyhän hengen uudistuksen kautta..
Olet hukassa...todella hakoteillä ritarillinenolevaisuus...halpana pidät armon ja siksi olet hukassa! - alkup.raimo
niin sekaisin,että Raamatun totuudesta ei näy häivääkään,sensijaan täysin omianne höpötätte,johon ette löydä Raamatusta sanaakaan ,ei puolta tavua tuon loruilunne tueksi,Raamatun ilmoittama YKSI kaste on juuri se,kun tullaan uskoon,ja senjälkeen mennään Raamatun mukaan kasteelle,siinä se on YKSI kaste,ja muita kasteita eikä kastetapoja Raamattu tunne,kuin uskovienkasteen upottamalla.
"Joka uskoo ja kastetaan se pelastuu".-Jeesus-
Jos muuta väität,teet Herrasta Jeesuksesta valehtelijan,mieti sitä !4 Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, 5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. 6 Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 7 jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme.
Olemme täydellisesti syntisiä, mutta jumalan armosta kasteen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta pyhiä Jeesuksen tähden...on se vaan valtava armo, sille joka siitä uskossa elää...voi niitä, jotka eivät elä armosta, vaan tekevät kasteestakin kuuliaisuuden teon, uskon askeleen, ihmisopin ja omavanhurkauden synnin! - etkö tiedä
alkup.raimo kirjoitti:
4 Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, 5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. 6 Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 7 jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme.
Olemme täydellisesti syntisiä, mutta jumalan armosta kasteen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta pyhiä Jeesuksen tähden...on se vaan valtava armo, sille joka siitä uskossa elää...voi niitä, jotka eivät elä armosta, vaan tekevät kasteestakin kuuliaisuuden teon, uskon askeleen, ihmisopin ja omavanhurkauden synnin!Se on armoa että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Se on armoa, ei kaste sitä ole.
=Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja=
Missään ei ole minkäänlaista mainintaa että kaste olisi armoa. Voi hyvä mies mitä puhut. Vai että kaste olisi jotain armoa. (huoh,) - Valen
Äläkä sano,ettei ole mitään Pyhän Hengen kastetta,siinä vastustat Pyhää Henkeä,eikä siitä hyvää luvata.Minä olen ev.lut. ja lapsena kastettu. Silti uskon, että pelastus tulee yksin uskosta Kristukseen Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana. Siksi en ole kokenut tarvetta käydä upotuskasteella. Koen että olen pelastettu yksin armosta, ilman mitään tekoja. Ja uskon, että näin onkin. Olen pelastettu huolimatta siitä olenko kastettu vai enkö ole. Siksi minusta kaste-keskustelu on aika turhaa, koska kaste ei sinällään pelasta ketään. Uskon kautta meidät vanhurskautetaan ja pelastetaan ja tulemme Jumalalle kelpaaviksi. Lukekaa vaikka Roomalaiskirje. Jeesus pelastaa ei kaste eikä mikään muukaan lain teko tai teko yleensäkään.
Siunausta!
Valen Valen kirjoitti:
Minä olen ev.lut. ja lapsena kastettu. Silti uskon, että pelastus tulee yksin uskosta Kristukseen Jeesukseen henkilökohtaisena pelastajana. Siksi en ole kokenut tarvetta käydä upotuskasteella. Koen että olen pelastettu yksin armosta, ilman mitään tekoja. Ja uskon, että näin onkin. Olen pelastettu huolimatta siitä olenko kastettu vai enkö ole. Siksi minusta kaste-keskustelu on aika turhaa, koska kaste ei sinällään pelasta ketään. Uskon kautta meidät vanhurskautetaan ja pelastetaan ja tulemme Jumalalle kelpaaviksi. Lukekaa vaikka Roomalaiskirje. Jeesus pelastaa ei kaste eikä mikään muukaan lain teko tai teko yleensäkään.
Siunausta!
ValenValen:
"Uskon kautta meidät vanhurskautetaan ja pelastetaan ja tulemme Jumalalle kelpaaviksi. ...
Jeesus pelastaa ei kaste eikä mikään muukaan lain teko tai teko yleensäkään".
---
Onko kaste sinun mielestäsi vain lain teko?
Miten selität seuraavat Raamatun kohdat:
---"Ja tuommoisia te olitte, jotkut teistä; mutta te olette vastaanottaneet peson, te olette pyhitetyt, te olette vanhurskautetut meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä ja meidän Jumalamme Hengessä" (1Kor. 6:11)?
---"...sillä me olemme kaikki yhdessä Hengessä kastetut yhdeksi ruumiiksi, olimmepa juutalaisia tai kreikkalaisia, orjia tai vapaita, ja kaikki olemme saaneet juoda samaa Henkeä" (1Kor 12:13).
Eikö näissä jakeissa puhutakkaan kasteesta?- on armottomuutta
alkup.raimo kirjoitti:
4 Mutta kun Jumalan, meidän pelastajamme, hyvyys ja rakkaus ihmisiä kohtaan tuli näkyviin, 5 hän pelasti meidät, ei meidän hurskaiden tekojemme tähden, vaan pelkästä armosta. Hän pelasti meidät pesemällä meidät puhtaiksi, niin että synnyimme uudesti ja Pyhä Henki uudisti meidät. 6 Tämän Hengen hän vuodatti runsaana meidän päällemme Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen kautta, 7 jotta me hänen armonsa ansiosta tulisimme vanhurskaiksi ja saisimme osaksemme ikuisen elämän, niin kuin toivomme.
Olemme täydellisesti syntisiä, mutta jumalan armosta kasteen ja Pyhän Hengen uudistuksen kautta pyhiä Jeesuksen tähden...on se vaan valtava armo, sille joka siitä uskossa elää...voi niitä, jotka eivät elä armosta, vaan tekevät kasteestakin kuuliaisuuden teon, uskon askeleen, ihmisopin ja omavanhurkauden synnin!Pienen lapsen taivaskohtaloko määräytyisi sen mu-
kaan viitsivätkö vanhemmat viedä lapsensa kasteelle
vai eivät. Siis vanhemmat voisivat ratkaista toisen
kohtalon. Tämähän on kaukana armosta- sen on armottomuutta.
Jumala ei olisi vanhurskas Jumala, jos toisen väki-
sin suorittama toimenpide voisi määrätä taivaskohtalopmme.
Lapsikaste on väkivaltaa pienelle lapselle!!!!! - Grown up
etkö tiedä kirjoitti:
Se on armoa että uskoo Jumalaan ja Jeesukseen Kristukseen. Se on armoa, ei kaste sitä ole.
=Ef. 2:8 Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta-se on Jumalan lahja=
Missään ei ole minkäänlaista mainintaa että kaste olisi armoa. Voi hyvä mies mitä puhut. Vai että kaste olisi jotain armoa. (huoh,)Jumalan Jeesuksen itsensä asettama, kuinka voit varmasti sanoa, että kaste ei sisällä Jumalan armoa?
Jokainen Jeesuksen sanakin sisältää Jumalan armon. Jeesuksen lihaantulon tarkoituskin on armon välittäminen syntiselle ihmiskunnalle.
Jeesus on armo.
Mikään mitä Jeesus on sanonut, ei voi olla tyhjää höpinää, ei siis kastekaan!
Vaikuttaa siltä, että olet ylpeydessäsi hylkäämässä yhden Jeesuksen armonvälineen. - raimo ?
Grown up kirjoitti:
Jumalan Jeesuksen itsensä asettama, kuinka voit varmasti sanoa, että kaste ei sisällä Jumalan armoa?
Jokainen Jeesuksen sanakin sisältää Jumalan armon. Jeesuksen lihaantulon tarkoituskin on armon välittäminen syntiselle ihmiskunnalle.
Jeesus on armo.
Vaikuttaa siltä, että olet ylpeydessäsi hylkäämässä yhden Jeesuksen armonvälineen.No: Näytä minulle Raamatusta että KASTE on armoa!
Niin minä näytän sinulle samasta Raamatun sanasta, että se on USKO joka on Jumalan armoa!
Kumman luulet Raamatusta löytyvän? Kaste ei itsessään ole mitään armoa sillä siinä ei ole pelastusvoimaa, vaan - USKON SYNTYMINEN JEESUKSEEN, se on Jumalan armoa, ja se on uskovalle iankaikkinen pelastusvoima. Se on armoa. - Ef 2:8
Mutta siunausta sanan löytöretkelle. Grown up kirjoitti:
Jumalan Jeesuksen itsensä asettama, kuinka voit varmasti sanoa, että kaste ei sisällä Jumalan armoa?
Jeesus on armo.
Vaikuttaa siltä, että olet ylpeydessäsi hylkäämässä yhden Jeesuksen armonvälineen.Grown up:"Jeesus on armo".
---
Aivan!
"Ja Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme, ja me katselimme hänen kirkkauttansa, senkaltaista kirkkautta, kuin ainokaisella Pojalla on Isältä; ja hän oli täynnä ARMOA ja totuutta" (Joh 1:14).
Yhä edelleen kyselen, mikä merkitys Jeesuksella on kasteessamme?
Vai korostammeko omaa tekoamme ja kuuliaisuuttamme (ja veden määrää)ja Jeesus jää syrjään kasteessamme?- Grown up
raimo ? kirjoitti:
No: Näytä minulle Raamatusta että KASTE on armoa!
Niin minä näytän sinulle samasta Raamatun sanasta, että se on USKO joka on Jumalan armoa!
Kumman luulet Raamatusta löytyvän? Kaste ei itsessään ole mitään armoa sillä siinä ei ole pelastusvoimaa, vaan - USKON SYNTYMINEN JEESUKSEEN, se on Jumalan armoa, ja se on uskovalle iankaikkinen pelastusvoima. Se on armoa. - Ef 2:8
Mutta siunausta sanan löytöretkelle.Raimo kirjoittaa omalla nimellään, minun nimeni on Kari.
- Grown up
raimo ? kirjoitti:
No: Näytä minulle Raamatusta että KASTE on armoa!
Mutta siunausta sanan löytöretkelle.mm. tässä on kasteen armo:
Ps. 25:10
Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jes. 26:19
Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
Ef. 3:6
että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta
Hepr. 10:
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
2.Kor. 1:
21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan. - TaistoRa.
Grown up kirjoitti:
mm. tässä on kasteen armo:
Ps. 25:10
Kaikki Herran polut ovat armo ja totuus niille, jotka pitävät hänen liittonsa ja todistuksensa.
Joh. 1:17
Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Jes. 26:19
Mutta sinun kuolleesi virkoavat eloon, minun ruumiini nousevat ylös. Herätkää ja riemuitkaa, te jotka tomussa lepäätte, sillä sinun kasteesi on valkeuksien kaste, ja maa tuo vainajat ilmoille.
Ef. 3:6
että näet pakanatkin ovat kanssaperillisiä ja yhtä ruumista ja osallisia lupaukseen Kristuksessa Jeesuksessa evankeliumin kautta
Hepr. 10:
22 niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;
23 pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen;
2.Kor. 1:
21 Mutta se, joka lujittaa meidät yhdessä teidän kanssanne Kristukseen ja joka on voidellut meidät, on Jumala,
22 joka myös on painanut meihin sinettinsä ja antanut Hengen vakuudeksi meidän sydämiimme.
Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista
Ap. t. 2:38
Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.Kuten siis huomaat niin kyse on "USKON ARMON SAAMISESTA" joka on Jumalan armoa! Ei siis kasteen armoa jota ei olekaan! Kaste on valinta! Jokaisen oma valinta! Aivan samoin kuin uskonkin vastaanottaminen on jokaisen ihmisen oma valinta, joko ottaa se itselleen vastaan tai sitten ei!
Sinunkin uskosi oli sinun valintasi, eli haluatko sitä tai et! Sinä halusit ja otit sen vastaan! Se oli sinun valintasi! Aivan samoin minä, minäkin halusin ottaa Jeesuksen vapahtajakseni ja näin se oli minun valintani. Ei minua siihen kukaan pakottanut, vaan halusin sitä itse! Ja en sitä kadu, sillä valinta oli hyvä! :)
Siis nämä Raamatun henkilöt jotka tulivat kastetuksi Kristukseen, olivat siis jo uskossa olevia Kristittyjä ihmisiä ja siksi he tulivat uskonsa vuoksi kastetuksi Kristukseen!
Laitan sinulle takaisin yhden jakeen jonka olit kirjoittanut. Lue se ajatuksella ja oikein rukouksen hengessä, niin ymmärrät mitä siinä todellisesti tarkoitetaan!
>>Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
"jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta", jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista>jossa te...olette herätetyt USKON KAUTTA TaistoRa. kirjoitti:
Kuten siis huomaat niin kyse on "USKON ARMON SAAMISESTA" joka on Jumalan armoa! Ei siis kasteen armoa jota ei olekaan! Kaste on valinta! Jokaisen oma valinta! Aivan samoin kuin uskonkin vastaanottaminen on jokaisen ihmisen oma valinta, joko ottaa se itselleen vastaan tai sitten ei!
Sinunkin uskosi oli sinun valintasi, eli haluatko sitä tai et! Sinä halusit ja otit sen vastaan! Se oli sinun valintasi! Aivan samoin minä, minäkin halusin ottaa Jeesuksen vapahtajakseni ja näin se oli minun valintani. Ei minua siihen kukaan pakottanut, vaan halusin sitä itse! Ja en sitä kadu, sillä valinta oli hyvä! :)
Siis nämä Raamatun henkilöt jotka tulivat kastetuksi Kristukseen, olivat siis jo uskossa olevia Kristittyjä ihmisiä ja siksi he tulivat uskonsa vuoksi kastetuksi Kristukseen!
Laitan sinulle takaisin yhden jakeen jonka olit kirjoittanut. Lue se ajatuksella ja oikein rukouksen hengessä, niin ymmärrät mitä siinä todellisesti tarkoitetaan!
>>Kol. 2:12
ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa,
"jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta", jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista>jossa te...olette herätetyt USKON KAUTTATaistoRa:"Kaste on valinta! Jokaisen oma valinta!
...Sinunkin uskosi oli sinun valintasi..."
---
Muutama Sanan paikka:
---1Kor 2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
---Filipp. 2:13 sillä Jumala on se, joka teissä vaikuttaa sekä tahtomisen että tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi.
---Jh 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
---Joh 6:29 Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Se on Jumalan teko, että te uskotte häneen, jonka Jumala on lähettänyt".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2014457
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin?
Kamalaa! Ketä tappoi vanhempansa Huittisissa? Ketkä tapettiin? Shokki!472092- 681769
Ymmärrätköhän nainen
Etten halua että ottaisit sitä suuhusi. Minusta se on ällöttävää, vaikka kivalta se kai tuntuisi, mutta vain minusta. Mi1331393Martina on käynyt puhumassa viisauksia
Iltalehden artikkelissa Martinan viisaudet.3581367Ajattelen sinua iltaisin, aamulla, päivittäin
Ehkä siinä jo pientä vinkkiä. Oot jäänyt pahasti mieleen. Sun katse on niin syvä ja oot niin lempeä. Hyvä olla sun kanss93979SDP:läinen lähettiläs Titta Maja-Luoto RAIVOAA lähetystössä -?
SDP:n puolueen Maja-Luoto on Portugalissa noussut Median otsikoihin, koska RAIVOAA työntekijöille ja pitää Heitä lähinnä26953Mitä alkoholijuomaa on myyty sekä Linda Lampeniuksen että Matti Nykäsen nimellä? Testaa tietosi!
Mikähän alkoholijuoma se mahtoi olla…? Tule pelaamaan kivaa Testerin Juomavisaa! Kuinka monta saat oikein? Tästä pääse10909Sinkkujen lapset ja kesäloman pituus
Tuli mieleeni kysyä oletteko huolissanne lasten ja nuorten tulevaisuudesta, tai siitä mitä he nyt joutuvat kokemaan yhte170828Voiko vauva uskoa ?
Lohkoissa väitetään ettei vauva voi uskoa. Tässä näet vauvan uskon. https://youtube.com/shorts/QhFbPSdjpnA?si=Zb2BCRST9186716