uusiutuu vissii joka kuukausi? mitä se sillä uusiutumisella meinaa?:o että joka kuukauden välein iho joko paranee tai huononee ihonhoidosta riippuen? jos oon alottanu uuden ihonhoitotuotteen käytön vaikkapa kesäkuun alusta niin näkyykö sen vaikutus silloin vasta heinäkuun alulla? niin mä ainaki oon jotai tollasta kuullu:)
Ihon uusiutuminen
1
2057
Vastaukset
- ystävä
iho uusiutuu koko ajan. Kuollut iho on ylimpänä josta sitä koko ajan rapisee ympäristöön. Jos saunan jälkeen peset ihoa voimakkaasti esim. sienellä tai kuivaat froteepyyhkeellä tai kuorit ihoa kuorintavoiteilla, kuollut iho peseytyy pois. Mutta sitä tulee koko ajan hiljalleen lisää.
Tähän perustuu se että jos laitat itsestään ruskettavaa se vaikuttaa ihon pintakerrosta hieman syvemmälle. Muutaman päivän päästä se ruskettunut osa on jo pinnassa ja rapisee pois.
Aurinko ruskettaa (ja vaurioittaa) ihoa syvemmältä joten prosessi kestää kauemmin. Näin ollen mahd. vauriotkin huomaa vastaa myöhemmin. Mitä pahempi vaurio (esim. paha palovamma) sitä vaikeammin solut osaavat ihoa korjata.
Jotta ihonhoitotuotteen vaikutus tapahtuisi jotenkin viiveellä täytyisi sen vaikuttaa ihon pintakerrosta syvemmälle solun rakenteisiin ja tulos tulisi näkyviin vasta myöhemmin. En tiedä maallikkona mahtaneeko tällaista tapahtua muuta kuin mainoksissa.
Finnien ym. hoidossa ihon hoitohan tapahtuu aika pintakerroksessa mutta pikkuhiljaa desinfioiden ja tulehdusta hoitaen joten siksi vaikutusta ei näy heti. Mutta ei siinä varsinaisesta ihon uusiutumisesta ole kyse.
Mutta kuten sanoin, olenhan vain maalikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊921413Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841380Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761165- 891106
- 82971
- 81965
- 39942
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66885Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v61845Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841