uusiutuu vissii joka kuukausi? mitä se sillä uusiutumisella meinaa?:o että joka kuukauden välein iho joko paranee tai huononee ihonhoidosta riippuen? jos oon alottanu uuden ihonhoitotuotteen käytön vaikkapa kesäkuun alusta niin näkyykö sen vaikutus silloin vasta heinäkuun alulla? niin mä ainaki oon jotai tollasta kuullu:)
Ihon uusiutuminen
1
2085
Vastaukset
- ystävä
iho uusiutuu koko ajan. Kuollut iho on ylimpänä josta sitä koko ajan rapisee ympäristöön. Jos saunan jälkeen peset ihoa voimakkaasti esim. sienellä tai kuivaat froteepyyhkeellä tai kuorit ihoa kuorintavoiteilla, kuollut iho peseytyy pois. Mutta sitä tulee koko ajan hiljalleen lisää.
Tähän perustuu se että jos laitat itsestään ruskettavaa se vaikuttaa ihon pintakerrosta hieman syvemmälle. Muutaman päivän päästä se ruskettunut osa on jo pinnassa ja rapisee pois.
Aurinko ruskettaa (ja vaurioittaa) ihoa syvemmältä joten prosessi kestää kauemmin. Näin ollen mahd. vauriotkin huomaa vastaa myöhemmin. Mitä pahempi vaurio (esim. paha palovamma) sitä vaikeammin solut osaavat ihoa korjata.
Jotta ihonhoitotuotteen vaikutus tapahtuisi jotenkin viiveellä täytyisi sen vaikuttaa ihon pintakerrosta syvemmälle solun rakenteisiin ja tulos tulisi näkyviin vasta myöhemmin. En tiedä maallikkona mahtaneeko tällaista tapahtua muuta kuin mainoksissa.
Finnien ym. hoidossa ihon hoitohan tapahtuu aika pintakerroksessa mutta pikkuhiljaa desinfioiden ja tulehdusta hoitaen joten siksi vaikutusta ei näy heti. Mutta ei siinä varsinaisesta ihon uusiutumisesta ole kyse.
Mutta kuten sanoin, olenhan vain maalikko.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 574604
Vain vasemmistolaiset rakennemuutokset pelastavat Suomen
Kansaa on ankeutettu viimeiset 30+ vuotta porvarillisella minäminä-talouspolitiikalla, jossa tavalliselta kansalta on ot1544218- 673852
- 1253810
Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti
Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans473644Persut huutaa taas: "kato! muslimi!"
Persut on lyhyessä ajassa ajaneet läpi kaksi työntekijöiden oikeuksien heikennystä, joita se on aiemmin vastustanut. Pe783464- 983031
- 542875
- 252706
Korjaamo suositus
Vahva suositus Kumpulaisen korjaamolle vanhan 5-tien varrelta! Homma pelaa ja palvelu ykköslaatuista. Mukavaa kun tuli p142414