Onko kellään muilla kokemuksia, että imovane 7,5 mg ottamisen ja vaikutuksen jälkeen iskee kaljahimot ja maistuu bisse tosi hyvältä? Mulla kyseinen ongelma toistuu usein nukahtamislääkkeen oton jälkeen. Pelkään tietenkin yhteisvaikutusta aina. Samoin kun juo bissee ni tekee mieli ottaa imovane siihen lisäksi(maun ja olotilan takia lähinnä). Olis kiva tietää jos muilla on samoja kokemuksia? Oon ollu jo pari vuotta riippuvainen Imovanesta ja kaljaa juon viikoittain....
ALKOHOLI JA IMOVANE
47
33070
Vastaukset
- Valve-Unen Näkijä
Itellä tulee vietävä nälkä, inspiraatio esim piirtämiseen tai ihan mihin tahansa samoten nään unia jo ennenko nukahdan, eli vois olettaa että se helpottaisi sinua nukahtamaan?.
tosin imovane ei mun mielestä vaukuta alkohoolin kanssa koska alkohooli ei kerkiä alkaa vaikuttaan ennenkun lääkkeen vaikutus loppuu. - iskee
syömähimmon ja voin kyllä kaljaakin ottaa six-päkin verran, eikä ole tullut mitään komplikaatioita. Tosin jostain syystä kyseinen lääke vaihdettiin Zopiclaneksi...halvempia rinnakkaislääkkeitä kai
- luulisin.-.
että kannattaisi siirtyä ykkösolueen..meinaan kohta voi tulla tavaksi jo alotella aamulla...imovane kaljan kanssa teki mullekkin aika vinkeän olon..ettet olisi tullut siitä tunteesta riippuvaiseksi..
- riippuvainen
Niin, no toi imovane jotenkin yllyttää ottamaan kaljaa, vaikka sitä mun käsittääkseni käytetään myös alkoholisteille helpotuskeinona alkoholismiin. Se on sinänsä outoa et mun tekee mieli kaljaa vasta imovanen ottamisen jälkeen. Otan puolikkaan (7,5mg:sta) ja 15-20 minuuttia lääkkeen oton jälkee pakko saada alkoholia. oon 22-vuotias tyttö. Kärsin useista mielenhäiriöistä, mm. pakkomielteistä-ja oireista sekä ahdistuksesta.
- poika21111
riippuvainen kirjoitti:
Niin, no toi imovane jotenkin yllyttää ottamaan kaljaa, vaikka sitä mun käsittääkseni käytetään myös alkoholisteille helpotuskeinona alkoholismiin. Se on sinänsä outoa et mun tekee mieli kaljaa vasta imovanen ottamisen jälkeen. Otan puolikkaan (7,5mg:sta) ja 15-20 minuuttia lääkkeen oton jälkee pakko saada alkoholia. oon 22-vuotias tyttö. Kärsin useista mielenhäiriöistä, mm. pakkomielteistä-ja oireista sekä ahdistuksesta.
olisi kiva rupatella joskus :) itselläni myös sairaksia takana.
- Lähihoitaja/päihdetyö
Näillä (*Imovane, Zopinox, Zopiclon
)lääkkeillä voi joskus olla erittäin voimakas alkoholin vaikutusta lisäävä vaikutus ja tämä vaikutus voi tulla esiin jopa 12-24 tunnin kuluttua lääkkeen ottamisesta. Alkoholin vaikutusta voimistava vaikutus voi tulla esiin yhdellä lääkkeellä, muttei välttämättä muilla tämän ryhmän lääkkeillä eli se on hyvin yksilöllistä. Johtuisiko tästä yhteisvaikutuksesta se, että alkaa tehdä mieli alkoholia? Eli ei suositeltavaa tottaa yhdessä.- JJs
Ei missään nimessä alkoholia ja imovane yhtäaikaa.
nautin tuossa eräänä iltana pullollisen viiniä ja pari olutta. sitten aattelin mennä nukkumaan ja halusin että saan nukuttua pitkät yöunet että jaksaa arkena mennä töihin. mutta kas kumma ku otin pari imovanea ja tupakoin sen jälkeen ja join vielä lasillisen viiniä. Sitten tulikin sellainen olo että pitää päästä käymään jossakin. soitin kaverille että tuun kaymään ja istuttiin sitten muutama tunti kaverilla ja tulin sen jälkeen kotiin. muuten ihan ok. mutta seuraavana aamuna en oikeasti muistanut että olinko käynyt siellä kaverilla vai olinko nähnyt unta tai jotain. Piti kaverillekki soittaa että mistähän asioista ollaan puhuttu. kuulemma ihan tavallisia juttuja vaan. EI ENÄÄ IKINÄ tuollaista coctailia - eikoskaan
JJs kirjoitti:
nautin tuossa eräänä iltana pullollisen viiniä ja pari olutta. sitten aattelin mennä nukkumaan ja halusin että saan nukuttua pitkät yöunet että jaksaa arkena mennä töihin. mutta kas kumma ku otin pari imovanea ja tupakoin sen jälkeen ja join vielä lasillisen viiniä. Sitten tulikin sellainen olo että pitää päästä käymään jossakin. soitin kaverille että tuun kaymään ja istuttiin sitten muutama tunti kaverilla ja tulin sen jälkeen kotiin. muuten ihan ok. mutta seuraavana aamuna en oikeasti muistanut että olinko käynyt siellä kaverilla vai olinko nähnyt unta tai jotain. Piti kaverillekki soittaa että mistähän asioista ollaan puhuttu. kuulemma ihan tavallisia juttuja vaan. EI ENÄÄ IKINÄ tuollaista coctailiaJoin melko paljon viinaa ja päätin heittää muutaman imovanen huiviin jos olis pyöriny päässä kunnolla. Seurauksena ambulanssilla sairaalaan teholle. Ei kiitos enää, älkää vaan ottako niitä!
- vedin kännit
eikoskaan kirjoitti:
Join melko paljon viinaa ja päätin heittää muutaman imovanen huiviin jos olis pyöriny päässä kunnolla. Seurauksena ambulanssilla sairaalaan teholle. Ei kiitos enää, älkää vaan ottako niitä!
ja otin Zopinoxin niin pakko lähtä kotia ja laattasin ulko-ovelle, käytävään, hissiin ja pönttöön ja vitun paska olo, en suosittele
- kokeiltu on
eikoskaan kirjoitti:
Join melko paljon viinaa ja päätin heittää muutaman imovanen huiviin jos olis pyöriny päässä kunnolla. Seurauksena ambulanssilla sairaalaan teholle. Ei kiitos enää, älkää vaan ottako niitä!
Joskus nuoruudessa tullu otettua 5-10 imuria illassa ja viinaa senki edestä. Ei ollu muuta vaikutusta kun muisti lähti, saatto tosin johtua kovasta alkoholinkäytöstäki
- Nähty on mitä seuraa
JJs kirjoitti:
nautin tuossa eräänä iltana pullollisen viiniä ja pari olutta. sitten aattelin mennä nukkumaan ja halusin että saan nukuttua pitkät yöunet että jaksaa arkena mennä töihin. mutta kas kumma ku otin pari imovanea ja tupakoin sen jälkeen ja join vielä lasillisen viiniä. Sitten tulikin sellainen olo että pitää päästä käymään jossakin. soitin kaverille että tuun kaymään ja istuttiin sitten muutama tunti kaverilla ja tulin sen jälkeen kotiin. muuten ihan ok. mutta seuraavana aamuna en oikeasti muistanut että olinko käynyt siellä kaverilla vai olinko nähnyt unta tai jotain. Piti kaverillekki soittaa että mistähän asioista ollaan puhuttu. kuulemma ihan tavallisia juttuja vaan. EI ENÄÄ IKINÄ tuollaista coctailiaÄlkää ihmeessä kokeilko yhdistelmää ellette ole elämäänne kyllästynyt tai halua olla loppuelämää pahimmassa tapauksessa halvaantuneena.
Itse olen nähnyt henkilön joka otti alkoa ja imovanea ja oli tehon jälkeen viikon naama mustana koska jotenkin oli sairaalassa pidettävä mies hereillä,hänelle tuli niin pahat hengityskatkot että ilman vaimon heräämistä kuultuaan miehensä ilmanveto yritykset olisi ollut kaverilla menoa. - Kör55
eikoskaan kirjoitti:
Helvetin vanha ketju mut pakko vastata ku vastaan tuli. Joo, itekki muistan parin vuoden takaa ku joskus rajun baari illan jälkeen tuli otettua pari imovanea, (oli siinä illan mittaan vähän amfea naukkailtu myös mutta entiedä onko vaikutusta.) Vähän aikaan meni kunnes tuli halu lähteä kävelemään ja minähän lähin. Tästä eteenpäin en muista mitään mut kaveri oli mut löytänyt aamulla n. Kilsan päästä tästä talosta hiekkatietä makaamasta. Heräsin, olin ihan zombina kävellyt takasin mihinkään reakoimatta, olin siihen sohvalle sitte istuvalteen tipahtanut. Mutta sitte ku heräsin ni alkoi se painajainen. Levoton olo oli, luulin kokoajan et joku seuraa, sit alko menee siihen et aloin nähdä ikkunan läpi varjoja ja hahmoja ketkä liikkuis sisällä, luulin et kaveri mut hän oli nukkumassa, sitte yhtäkkii pamahti seinälle musta iso hahmo tai joku olio ketä hyökkäs päin ja sen jälkeen jokapuolella mustia olioita(hämähäkkejä,mörköjä yms,) siitä sitte ite soittelin ambulanssin ja sairaalassa bentsot Suoneen ja muuttu hallut visuaaleiksi ja sitten nukahdin ja kaikki oli pois.. luin jostain et toi piri ehkä olis tehny olosta sellasen et oot ihan järjissäs ja hereillä mut kumminki unessa et näät unta vaik oot täysin hereillä. Noh empätiiä mut elämäni pelottavimmat hetket koin, ambulanssissa pulssi 220 :D
- Utelias332222
Kör55 kirjoitti:
Helvetin vanha ketju mut pakko vastata ku vastaan tuli. Joo, itekki muistan parin vuoden takaa ku joskus rajun baari illan jälkeen tuli otettua pari imovanea, (oli siinä illan mittaan vähän amfea naukkailtu myös mutta entiedä onko vaikutusta.) Vähän aikaan meni kunnes tuli halu lähteä kävelemään ja minähän lähin. Tästä eteenpäin en muista mitään mut kaveri oli mut löytänyt aamulla n. Kilsan päästä tästä talosta hiekkatietä makaamasta. Heräsin, olin ihan zombina kävellyt takasin mihinkään reakoimatta, olin siihen sohvalle sitte istuvalteen tipahtanut. Mutta sitte ku heräsin ni alkoi se painajainen. Levoton olo oli, luulin kokoajan et joku seuraa, sit alko menee siihen et aloin nähdä ikkunan läpi varjoja ja hahmoja ketkä liikkuis sisällä, luulin et kaveri mut hän oli nukkumassa, sitte yhtäkkii pamahti seinälle musta iso hahmo tai joku olio ketä hyökkäs päin ja sen jälkeen jokapuolella mustia olioita(hämähäkkejä,mörköjä yms,) siitä sitte ite soittelin ambulanssin ja sairaalassa bentsot Suoneen ja muuttu hallut visuaaleiksi ja sitten nukahdin ja kaikki oli pois.. luin jostain et toi piri ehkä olis tehny olosta sellasen et oot ihan järjissäs ja hereillä mut kumminki unessa et näät unta vaik oot täysin hereillä. Noh empätiiä mut elämäni pelottavimmat hetket koin, ambulanssissa pulssi 220 :D
Toihan kuulostaa ihan mielenkiintoselts matkalta. Aidonmukainen kauhuleffa vähän houkuttelis
- Uniongelmainen
Oootteko oikeasti noin tyhmiä että leikitte omalla terveydellänne..ja ikää oli? 15? Voi huh, huh.
Itselläni on pitemmän aikaa ollut uniongelma, yleensä kyllä olen koko ajan niin huonossa kunnossa että ei todellakaan tule juominen edes mieleen. Otan kuitenkin joskus. En osaa omalta osaltani kertoa asiasta mitään `positiisvista´. En ikinä tahallani ota lääkkeitä ja viinaa yhdessä, vaan lääkkeen vaikutusajat eivät ole päättyneet. En lähde erikseen mainitsemaan nimiä lääkeaineista mutta muisti lähtee aina ja seuraava aamuyö on tuskallinen kun ei saa nukuttua kirveelläkään.
En ole ikinä lähtenyt kevyesti asenteella syömään lääkkeitä, olen vain ajautunut siihen. Ehkä teidänkin olisi aika lukea lääkepaperiseloste. Sehän nimen omaan saattaa lamauttaa keskushermostoa niin että oma hengityksesi joka pitää sinut hengissä LOPPUU ja sydämesi voi saada rytmihäiriön (kammiovärinän, kouristuksen) ja siltä osin iltasi ja muutkin iltasi ovat OVER!
Älkää huviksenne lähtekö leikkimään näillä. Pään saa sekaisin juomalla viinaa.
Jos mun jotain tekee unilääkkeitten oton jä'lkeen mieli, on suklaa. Suosittelen teillekin sen kaljan sijaan. Sitä paitsi se kaljan mieli tekeminen sen oton jälkeen taitaa olla ihan omaa luulosairautta. Ja haluaminen ja juominen ovat eri asia. Onneksi ei ole enää kovien unilääkkeitten aika, olisitte nimittäin jo sen unilääkkeen ja kaljan jälkeen six-feat-under.
Lääkkeet puitäs ottaa vittuun tollasilta kakaroilta!- jiga
Nii otin tuossa 2zopinoxia ja rupes tekee kajaa mieli, vetäsin ekan kaljan ni zopinoksi vaikutus lähti samatien pois! pari pissee vetästä täsä vielä ku eihän tuo mitää vaikuta enää :) Ennen kaljaa meni pää aika sekasi, eli tuossa on varmaan joku esto homma
- _--_-__
on sen verran et ku vetää bissee ja vanei samaa aikaa nii tippuu jotenki nopeesti....
- GoGo2
Lääke-alkoholi -yhdistelmä on yleinen ja kiehtova, mutta siitä voi seurata ankaria seurauksia. Esim. kunnon vieroitusoireet lopettamisen jälkeen. Se ei sitten olekaan kivaa, kun ei pääse sängystä ylös. Joka paikkaan koskee. Ja kun yö tulee, ei saa nukutuksi, ja saapuu ne kuuluisat pikku-ukot. Harhoja. Kylmää hikeä. Kuoleman pelkoa. Painajaisia, jotka ovat aivan todentuntuisia. ÄLKÄÄ kokeilko!
- imovaaneeeeee
GoGo2 kirjoitti:
Lääke-alkoholi -yhdistelmä on yleinen ja kiehtova, mutta siitä voi seurata ankaria seurauksia. Esim. kunnon vieroitusoireet lopettamisen jälkeen. Se ei sitten olekaan kivaa, kun ei pääse sängystä ylös. Joka paikkaan koskee. Ja kun yö tulee, ei saa nukutuksi, ja saapuu ne kuuluisat pikku-ukot. Harhoja. Kylmää hikeä. Kuoleman pelkoa. Painajaisia, jotka ovat aivan todentuntuisia. ÄLKÄÄ kokeilko!
Joo muisti lähtee helposti, jos ottaa 1-2 imovanee ku on juomassa. on tullu herättyä milloin mistäkin baarissa ku olen napannut imovanen illan aikana.
- TTSF
imovaaneeeeee kirjoitti:
Joo muisti lähtee helposti, jos ottaa 1-2 imovanee ku on juomassa. on tullu herättyä milloin mistäkin baarissa ku olen napannut imovanen illan aikana.
Kivaa pikku nälkää pukkaa, telkkaria kiva kattoa tai pelata viakka jotain miinaharavaa. Hiukan olutta ja sit tekeekin joo puhella FB:ssä sitä sun tätä.
Kunnolla ryynejä ja alkoholia niin muisti poikki ja voi tuuskailla himassa melkein mitä ihmeempiä asioita. Usein mahdooton muistaa miksi edes veti ryynejä niin paljon. Ol voi heittääntyä tosi sekavaksi mutta ja nukkumaan on tosi vaikee päästä. Loppujen lopun uni kuitenki tullut.
Kandee koittaa juoda 1 - 2 kaljaa ja ottaa imovane. Yoimii aika nopeesti. Jos tuntuu että ei pysty nauttiin siitä olsta niin arfioida itse ottaako kaljan tai imovanen vielä vai lähteekö haskasta. Toisaalta jos mieli on rauhallinen niin mukava syvä unikin on saavutettavissa.
Baariin tai juhliin ei koskaan pohjiksi mitään ryynejä. Ryynin voi ottaa baarissa rapulakaljan kanssa jos päivän aikana pitää esim matkustaa tai tehdä jotain semi tarkkaavaisuutta vaativaa. Olo paranee hiukan enemmän mutta alkoholi loivennus ei ole liian suuri ja saa krapula jäähtyä päivän mittaan. Illalla sitten ennen nukkumaanmenoa vain tabu ja suoraan petiin. Jos ei auta niin toinen tabu ja pieni viski.
Huono lopu tuolla kaikella tietysti on loppujen lopuksi, pääsee sillä ehkä pahimpien aikojen yli. - jj
TTSF kirjoitti:
Kivaa pikku nälkää pukkaa, telkkaria kiva kattoa tai pelata viakka jotain miinaharavaa. Hiukan olutta ja sit tekeekin joo puhella FB:ssä sitä sun tätä.
Kunnolla ryynejä ja alkoholia niin muisti poikki ja voi tuuskailla himassa melkein mitä ihmeempiä asioita. Usein mahdooton muistaa miksi edes veti ryynejä niin paljon. Ol voi heittääntyä tosi sekavaksi mutta ja nukkumaan on tosi vaikee päästä. Loppujen lopun uni kuitenki tullut.
Kandee koittaa juoda 1 - 2 kaljaa ja ottaa imovane. Yoimii aika nopeesti. Jos tuntuu että ei pysty nauttiin siitä olsta niin arfioida itse ottaako kaljan tai imovanen vielä vai lähteekö haskasta. Toisaalta jos mieli on rauhallinen niin mukava syvä unikin on saavutettavissa.
Baariin tai juhliin ei koskaan pohjiksi mitään ryynejä. Ryynin voi ottaa baarissa rapulakaljan kanssa jos päivän aikana pitää esim matkustaa tai tehdä jotain semi tarkkaavaisuutta vaativaa. Olo paranee hiukan enemmän mutta alkoholi loivennus ei ole liian suuri ja saa krapula jäähtyä päivän mittaan. Illalla sitten ennen nukkumaanmenoa vain tabu ja suoraan petiin. Jos ei auta niin toinen tabu ja pieni viski.
Huono lopu tuolla kaikella tietysti on loppujen lopuksi, pääsee sillä ehkä pahimpien aikojen yli.Itestä ainaki tuntuu, et turvallisinta on kiskoa "ryynikännit" yksin kämpillä. Ei tuu mitään sekoiluja ym.
- ime mun munaa
jj kirjoitti:
Itestä ainaki tuntuu, et turvallisinta on kiskoa "ryynikännit" yksin kämpillä. Ei tuu mitään sekoiluja ym.
jos yksin vetelen paketillisen imovaneja ilman alkoo tai alkon kans ni tulee aina soiteltua jolleki tai jotenki muuten pyytää joku asuntoonsa tai sit ite lähtee johki ;D
- Anonyymi
jj kirjoitti:
Itestä ainaki tuntuu, et turvallisinta on kiskoa "ryynikännit" yksin kämpillä. Ei tuu mitään sekoiluja ym.
Ettei vain jokunen Some päivitys yksinkin irtoa..
- joshua Samola
Sama juttu minulla. Tosin yritän pysytellä pelkällä pillerilinjalla, koska alkoholin kanssa nautittuna tsopikloni vie järjen tyystin. Toisaalta bentsoviekkarit on aika pliisuja kunnon krapulaan verrattuna ainakin omasta mielestäni. Jos on päihderiippuvuus taustaa niin kaikilla bentsoilla on taipumus saada aikaan viinanhimoa. Johtuu siitä, että tarve saada nuppi vielä enemmän sekaisin on valtava:)
- NORMAALIMIESSFDGDFSG
no voi voi teitä huomionhakuisia reppanoita! Ihanko on pakko saada viinaa ja lääkkeitä. Hei kukaan ei tuu teitä pelastaa ja me normaalit ihmiset pidetään teitä teini yh, nistipelleinä.me teitä elätetään. töihin ette ikinä mene,ajokorttia ette saa,omaa kämppää ette saa,mihinkään normaaliin ette pysty. hei tehkää kaikille palvelus ja juokaa ittenne hengiltä. kukaan ei sääli teitä eikä kaipaamaan jää.nappipäissänne ryöstätte kiskat ja hakkaatte mummot.
- CARTER1
eli jos ottan yhen 5mg imovanen ja 6packin kaljaa ja parit lonkerot nii ei hätiämitiä??
- Haloo pahvi
Juu ei muuta kuin mahdollinen hengenlähtö, mutta eipä silmä näytä porukalle olevan väliä jos on kivaa.
- mielipaha928
Ite oon ottanu joskus kanssa kaljaa ja about 6 zopinoxia, heränny puoliks lattialta ilman mitään muistikuvaa ja kavereitten mukaan soitellu niille kaikkee sekavaa.. :DD Aika jännä, tekee mieli tehdä niin tosi usei että vetää näitä sekasin, mutta nyt kun oon lukeny että on hirmu vaarallista, niin ehkä ens kerralla rajotan viinilasilliseen ja 1-2 pillerii..
- Y
minä olen käyttänyt nyt monta vuotta Imovane - alkoholicoktailia. Siihen todella jää koukkuun ja vituttaa jos ei saa Imoja alkoholin kanssa viikonloppuisin. Mutta se on totta että muisti lähtee ihan helvetin helposti. Ottaa yhden Imon niin alkaa tekeen tosi paljon mieli alkoholia, aluksi tuli aina syötyä ihan kamalasti mutta nyt se on vaihtunut alkoholiin. Mutta ei kyllä viekkareita ole ollut muutako ehkä ärtyneisyyttä jos ei saa..
- MRistola
Työskentelen pankkialalla ja olen korkeatuloinen sekä perheellinen. Työlääkärini määräsi minulle reseptilääke imovanea ajoittaisiin nukahtamisvaikeuksiin.
Olin työpaikkani pikkujouluissa. Nautin muutaman alkoholiannoksen ja päätin lähteä ajoissa kotiin koska seuraavana päivänä oli liiketapaaminen.
Kotona otin 2x 7,5 imovanea. Vähän ajan kuluttua päätin ottaa kaksi alkoholiannosta koska uni ei tullut. Muistini riitti vielä siihen kun avasin kolmannen alkoholiannokseni. Tämän jälkeen tapahtui pimennys.
Heräsin seuraavana päivänä toisen kaupungin pellon ojasta moottoritien varrella. Pukuni takki oli revennyt hartijoista ja housuissani oli enään yksi lahje. Myös lompakkoni, jossa American Express, firman Visa Business Debit, almanakka ja matkapuhelimeni olivat kadonneet. Oli sattumaa että heräsin koska yöllä oli ollut hallaa.
Sain lopulta liftattua kyydin sairaalaan jossa olin neljä päivää valvonnassa hypotermian takia.
Tästä kaikesta aiheutui minulle 7,400 euron lasku.
Varokaa kun otatte niitä lääkkeitä alkoholin kanssa. - väsynyt123454667
no jaa. 2x 7,5 mg 6-8 olutta. oikein hyvin toimii, lääke syventää alkoholin vaikutusta. naurattaa ja nukuttaa, kunnes viimein nukahtaa... ja nukkuu piiiitkään, kuin ruumis.
katkaisee aika hyvin uniongelma-kierteen. pakottaa nukkumaan. mikään unilääke ei sellaisenaan ole unta tuonut.- Hjördis täti
Täällä on nyt tullut kaikenlaista samanaikaiseen käyttöön liittyvää mut oma ongelmani on että otin puoltoista imovanea (7.5mg) eilen illalla 23:45, nukuin n. 8:15 asti ja pitäisi alkaa tänään 12 tienoilla ottamaan alkoholia. Tuskin kauhean vaarallista ?? Olen noita nyt n. viikon verran popsinut samalla annoksella joka ilta, uskaltanee kuitenkin juoda tänään noin aikasin ?? (en siis myöskään tänään koske kyseisiin nappeihin).
- 2tmix
Itte ku otan aina sen 2-3 7,5mg zopinoxeja ja viinaa jonkun verran niin muisti lähtee välillä yleensä vaan pätkii ja oireina on vain nauraminen ja sekavan ihana olo ja kaikki tuntuu paremmalle :) en suosittele kummiskaan liikaa vetämää siinä ei käy hyvin
- ex sekoilija
Mm. Imovane vie muistin, jos on kännissä "pahapäinen" voi seuraukset olla linnatuomio, äärimmäistapauksessa elinkatutinen taposta tms.
- piripeikko 25
ette te tajua mitään olen tiimari :D
- Halpa-Halli
Tiimarissa on ale! :D
- anopilleapua?
Olen ihmetellyt tässä jonkun aikaa, kun anoppini on alkoholisoitunut pahasti, ja hänen känninsä ovat menneet siihen, että aina tiettyyn aikaan illasta alkaa soittelu, ja hirveä pölötys päällä. Missään jutuissa ei tunnu olevan järkeä, hölöttää vuosikymmeniä sitten sattuneita juttuja niin kuin minä muka ne tietäisin.
Mutta nythän se syy selvisi. Hän ottaa niihin aikoihin Imovanen. Käyttää kyllä muitakin kolmiolääkkeitä, mutta luulisin tuon olevan se pääsyyllinen.
Mitenhän tällaiset asiat saa otettua puheeksi? Niin, ettei tuloksena ole ainoastaan viha ja suuttumus. Olen oikeasti huolissani hänestä. - Tsopikloni
Vaik onki vanha ketju mut ite vedän helposti laatan imovanee ja viinapullon eikä mitää komplikaatioita, välil subuu päälle nii on hyvä olo mut ei kuosinen, muisti lähtee ei muuta seurauksia.
- -_-_-_-__-_
Itse join eilen ehkä 3 pulloa kaljaa ja otin yhden imovanen uni ei sitten tullut,ja aloin kulemaan ihan järkyttäviä ääniharhoka 12-5 saakka,koskaan.aikaisemmin En ole harhoja kuullut,tosin lääkettäkään paljoa ottanut,enkä kyllä koskaan tule ottamaakaan,sen verran raju kokemus
- Läpläplä
Ei fiksua toimintaa etenkään pidemmän päälle.
- kaksikertaasairaalassa
Oon ottanu 6 kaljaa (3h aikana) ja 2 x 7,5mg imovanen varmuuden vuoksi että saan nukuttua ei oo ollu ongelmaa.
- Pilleriristi
Pliisu lääke......viinan kanssa parhaimmillaan!!!×10
- kaljakaljana
Ei helkkari mitä porukkaa. Muutamia vuosia sitten tapasin yhen naisen jolla oli pillerialkoholiongelma eikä todellakaan näyttänyt hyvältä.. Tiedä sitten mahtaako enää edes elää. Kyllä elämänlanka on tosi lyhyt... Itselläni on zopinox purkki enkä ole siihen koskenutkaan enkä taida koskeakaan ...
- Siude
Kaverille on tullut paha tapa roskia imovaneja ja kyyti pojaksi alkoholia esim. Kaljaa ym.
- Anonyymi
Todella vanha ketju mutta kommentointoin kuitenkin.
Imovovane on mulla tarvittava lääkkeenä jos uni ei muuten tuu ja sehän ei tule vaikka sänkyyn hipsisi lääkkeen ottamisen kanssa. Monesti se myös vie muistin, tuo järjettömän ruokahalun jolloin on pakko lähteä hoipertelemaan kauttaa. Tekee mieli vaan syödä, syödä vaikka maistuu paskalta suusta imovanen takia.
Alkuvaiheessa muisti meni, mutta mitä pidempään käyttä (satunnaiskäyttö) niin vasta sen jälkeen alkoi tulla todella se unettava olo. Alkoholin kanssa kokeilin kerran enkä vieläkään tiedä mitä sinä iltana tapahtui.
Imovanen hyödyt saa parhaiten esiin kun vain kömpii kiltisti sinne sänkyyn. Käytön myötä toleranssi kasvaa, yllättävän nopeasti vaikka käyttäisi vain kerta puoleen vuoteen. Mulle imovane on last change pitkään unettomuudesta kärsinyt ja auttaa joskus siihen ongelmaan mihin on määrätty. Huono lääke se on silti pidempiaikaiseen käyttöön. Toivut vieroitusoireista niin nään painajaisia ja hereillä olo on lamaantunut, tuntuu ettei voi tehdä mitään.
Imovane on mun mielestä markkinoiden paskin lääke unettomuuteen. Sillä ei välttämättä edes nuku, vaan saattaa aiheuttaa vaikka mitä muuta jos ei muista jälkikäteen kuten siivota asunnon, tavata kavereita. Mistään tietysti muistikuvaa. Pitkäaikaiskäytön seurauksena toleranssi nosee eli joudut todennäköisesti napsinaan pillereitä yhä enemmän.
Mun kohdalla ei riitä enään yksi tabletti ja muistinmenetyksen myötä syön yleensä koko liuskan ennalta eli 30 x 7,5mg koska imovane houkuttaa. Harvoin edes menevät nukkumiseen koska imovanella on päinvastaien vaikutus eli teen kaikkea muuta aamulla siitä mitään miustamatta (tosin mitä enemmän kertoja takana, toleranssi nousee ja muistat ainakin osan tapahtuneessa).
Alkoholi imovane muuten kadotti kerran muistin täysin. Muistin ottaneeni imovanen tai imovanea alkoholin kanssa ja aamulla oli filmi poikki.- Anonyymi
30x7,5 mistä sellaisia liuskoja saa,,,,,,,
- Anonyymi
Olen kärsinyt paniikki häiriöstä muutaman vuoden en ole hakenut lääkitystä enkä ole aijemmin juonut juurikaan ollenkaan alkoa.sain lääkäriltä ivovaanea nukahtamiseen ja nyt käytän sitä väärin viinan kanssa.mulla ei ole ennen ollut himoa viinaan.lisääkö lääke viinan himoa
- Anonyymi
Siis täh...ei mulla ainakaan...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1851364Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1231178- 48884
- 70880
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53800Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva50766- 53732
- 33702
- 60699
- 97690