Auton vuokraaminen ALD:ltä

ALDta harkitseva

Auton omistaminen on typerää
Älä tee maailman huonointa sijoitusta.

Uuden auton omistaminen ei ole maailman järkevintä puuhaa. Etenkään yksityishenkilöille. Mikset maksaisi pelkästään auton käytöstä?

Huoletonta autoilua ja silkkaa säästöä!

-näin väittää ALD joka tarjoaa yksityisille
liisarisoppareita.

Onko kokemuksia, mitä sisältää,mitä maksaa?
Samaa mieltä kyllä olen, auton omistaminen on
kenties maailman huonoin sijoitus...

14

11641

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta

...vuokraaminen / leasing ei ole edes sijoitus, kannat vaan rahaa kankkulan kaivoon. Okei, tietyissä olosuhteissa se voi olla järkevämpää kuin ostaminen, mutta voittoa se ALD:kin tavoittelee toiminnallaan.

• Liisi

Firman kautta otetussa leasing-autossa saa veroedun (verotusarvo noin 75% todellisesta vuokrasta), mikäli työnantaja ei pidä sitä itsellään. Yksityishenkilön liisingistä ei saa mitään veroetua tai verovähennystä.

Kun lisäksi rahoitusyhtiöiden lainakorko on tunnetusti järkyttävän korkea, niin on vaikea uskoa että tällainen leasing tulisi edullisemmaksi kuin tarjouskorolla otettu osamaksu tai pankin autolaina. Vai miksi luulet että todellista korkoa ei liisingissä ilmoiteta, puhutaan vain vuokrasta?

Auto ei ole sijoitus (jotain museoautoja tai sellaisiksi kypsyteltäviä erittän harvoja poikkeuksia lukuunottamatta), mutta ei auton vuokraaminen ole yhtään sen järkevämpää.

• KorkoPiru

Anteeksi kuinka?

Työsuhteen verotusarvohan lasketaan verotettavaksi tuloksi palkan päälle. Siis minkä veroedun firman kautta otetussa leasing-autossa saa, ja/tai miten työnantaja voi pitää sen itsellään?

Meinaan vaan kun itse ajan työsuhdeautolla, niin kiinnostaisi nyt tietää tarkemmin, että onko minua huijattu? Siis voisitko tarkentaa mitä tarkoitat?

• KorkoPiru
        KorkoPiru kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Työsuhteen verotusarvohan lasketaan verotettavaksi tuloksi palkan päälle. Siis minkä veroedun firman kautta otetussa leasing-autossa saa, ja/tai miten työnantaja voi pitää sen itsellään?

Meinaan vaan kun itse ajan työsuhdeautolla, niin kiinnostaisi nyt tietää tarkemmin, että onko minua huijattu? Siis voisitko tarkentaa mitä tarkoitat?

Kirjoitin "Työsuhteen verotusarvohan ..."

Piti olla: "Työsuhde-edun verotusarvohan ..."

Pahoittelen kömmähdystä.

• Liisi
        KorkoPiru kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Niin siis, palkan päälle lisätään verotettavaa tuloa työsuhdeauton autoedun verotusarvon verran. Työnantaja maksaa kuitenkin koko leasing-vuokran, joka on korkeampi kuin summa josta maksat veron.

Työnantaja siis maksaa sinun puolestasi palkan lisänä leasingvuokraa ADL:lle summan X. Sinua verotetaan verotusarvosta, joka on noin X * 75%. Siitä veroetu.

Jotkut työnantajat pidättävät osan tai koko veroedun itsellään PIENENTÄMÄLLÄ bruttopalkkaa leasingvuokran (tai sen osan) verran kun ottaa työsuhdeauton.

• Semmosta
        Liisi kirjoitti:

Niin siis, palkan päälle lisätään verotettavaa tuloa työsuhdeauton autoedun verotusarvon verran. Työnantaja maksaa kuitenkin koko leasing-vuokran, joka on korkeampi kuin summa josta maksat veron.

Työnantaja siis maksaa sinun puolestasi palkan lisänä leasingvuokraa ADL:lle summan X. Sinua verotetaan verotusarvosta, joka on noin X * 75%. Siitä veroetu.

Jotkut työnantajat pidättävät osan tai koko veroedun itsellään PIENENTÄMÄLLÄ bruttopalkkaa leasingvuokran (tai sen osan) verran kun ottaa työsuhdeauton.

Ok, mutta...
        tuohan nyt on hieman makuasia. Jos teet uuden sopparin johon kuuluu autoetu, niin kyllähän se auton kustannus työnantajalle näkyy palkan tasossa. Todennäköisesti et ko. palkalla sopparia allekirjoittaisi, jos siihen ei kuulusi lisänä autoetua.

Itse sain (tai suostuin ottamaan) autoedun (käyttöetu) vastikään. Bruttopalkasta vähennetään 75% leasing-vuokrasta, ja 25%:sta vastaa työnantaja. Lisäksi työnantaja maksaa käyttövoimaveron (tai mikä se nyt onkaan, siis ent. dieselvero) ja lisäksi auton pesun 2 kertaa kuukaudessa (huollot, renkaiden säilytys ja vaihto, ym. tietenkin kuuluu itse leasing pakettiin). Siis siinä mielessä tavallaan saan "veroetua", että vaikka käteen jää nettopalkkaa vähemmän käteen kuin aikaisemmin, niin vähennys on kuitenkin pienempi kuin olisi ko. leasing vuokra kokonaan itse maksettuna (nettopalkastani) ADL automotivelle.

• tyhmä tyhmempi tyhmin

typerämpää.

• arhg

Laskeskelin, että pankista saatu kulutusluotto auton ostoon on edullisempi kuin leasing-maksut, esim. 3:n vuoden ajalta eroksi tulee helposti n. 2000 euroa tai enemmänkin. Leasing-maksun huonona puolena on lisäksi se, että se on sidottu ajokilometreihin, joten lopullista maksumäärää voi silloin vain arvailla.

• ------------------

leasing maksu on kiinteä kk maksu johon sisältyy kaikki huollot ja korjaukset yms..... hinta määräytyy ajettujen kilometrien mukaan,esim 60000km/3vuotta.hinta c-segmentin autolla 550-600€/kk.auto uusi,kaksilla renkailla,ei tarvitse edes itse vaihtaa. asiakas on velvollinen tuomaan auton määräaikaishuoltoon.aina on alla uusi auto ja voit vaihtaa vaikka joka kuukausi uuteen merkkiin.monelle tämä on parempi vaihto-ehto kuin oman ostaminen.sillä pääomat eivät ole kiinni autossa ja siitä pääsee eroon yhdellä puhelinsoitolla.

• liising
        ------------------ kirjoitti:

leasing maksu on kiinteä kk maksu johon sisältyy kaikki huollot ja korjaukset yms..... hinta määräytyy ajettujen kilometrien mukaan,esim 60000km/3vuotta.hinta c-segmentin autolla 550-600€/kk.auto uusi,kaksilla renkailla,ei tarvitse edes itse vaihtaa. asiakas on velvollinen tuomaan auton määräaikaishuoltoon.aina on alla uusi auto ja voit vaihtaa vaikka joka kuukausi uuteen merkkiin.monelle tämä on parempi vaihto-ehto kuin oman ostaminen.sillä pääomat eivät ole kiinni autossa ja siitä pääsee eroon yhdellä puhelinsoitolla.

Voiko liising sopimuksen tehdä 1 kuukauden mittaiseksi?
        MIten liisarista pääsee eroon yhdellä puhelinsoitolla? Kustannukset?

• Liisaus ei kannata

yrität. Et pääse liisarista yhtään sen helpommi eroon kuin osamaksuautostakaan ja kaikki mainitsemasi kohdat (renkaat, huollot) voit 100%:sti kuitata 3 vuoden huoltosopimuksella =ei tule yllätyksiä. Ja todellakin liisaus tulee 1000-2000 Ekee kalliimmaksi n. 16.000 eken autossa kuin osamaksulla osto. Ja muista: ALD liisarihinnat alkaen sisältävät 15.000 km/vuosi! Eli 1 huolto/vuosi max, ja yhdet kesärenkaat ja yhdet talvirenkaat. Siinä se. Takuu on 3 vuotta (paitsi eurooppalaisilla) pääomaa ei sitoudu osamaksukaupassa kuin max 20% auton hinnasta. Liisauksessa pääomaa sitoutuu 2 kk liisinkin verran eli noin 8% hinnasta. Täysin mitätön ero pääoman sitoutumisessa. Eli liisaus on järjetöntä touhua -paitsi ALD:lle, joka tekee sillä businesta. Sitten jos on luottotiedoissa häirömerkintä, liisaus jäänee ainoaksi vaihtoehdoksi jos ei käteisellä autoa osta.

• vierailija

onkohan kirjoittajalla oma lehmä ojassa?
        kelasin että voisin tulla liisaa sulta auton.
        virn!

• Jooseppi

Minäpä hain Saksasta vuosi sitten hienon menopelin ja ajelin sillä reilu puoli vuotta mitä mukavimpia kilometrejä. Sitten myin sen tänne Suomeen 4000€ voitolla eikä edes hävetä, koska kauppa oli ostajallekin kannattava.

Samaan hintaan Suomesta olisi saanut parhaimmillaankin huonommin varustellun version, jolla oli ajettu noin 30 000 kilometriä enemmän.

Kyllä ostajaa vähän arvelutti kun kuuli auton Saksasta tulleen mutta onnekseen uskalsi sen kuitenkin hankkia. Kun hänestä ei kauppojen jälkeen ollut muutamaan kuukauteen kuulunut mitään niin päätimpä pirauttaa ja kysyä miten pirssi oli toiminut. Ei kuulemma mitään vikaa ja uusi omistaja oli kaikinpuolin erittäin tyytyväinen hankintaansa.

Onnea vaan hänelle.

Nyt ajelen toisella Saksan tuontiautolla, joka ei osoittautunut niin hyväksi etten aio myydä sitä ainakaan pariin vuoteen.

• Dieseljannu

Kirjoittaa, että seuraava on pelkkää pa****

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      146
      2912
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      367
      2047
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1777
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      37
      1742
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      32
      1421
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      93
      1221
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1173
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      328
      965
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      110
      948
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      782
    Aihe