Kurkku usein kipeä

Kurkkukipuinen

Minulla on kurkku usein kipeä varsinkin näin allergia-aikaan. Toinen nielurisa on suurentunut ja useimmiten kipu onkin juuri tällä puolella. Onkohan se normaalia? Kolmen korvalääkärin vastaanotolla olen käynyt, mutta he eivät ole ainakaan puuttuneet mitenkään siihen, että nielurisa on suurentunut. Sanoi sen olevan siistinnäköinen.
Voiko olla niin, että vain toinen puoli on kroonisesti tulehtunut? Vai onko tämä jotain syöpää?

7

8428

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä kuvitelmias

Siitepöly se saa minunkin kurkkuni ja silmäni punottaan joka kesä. Nielun limakalvot on herkät ja ärsyyntyvät helposti kun haukotaan ilmaa jossa on ärsyttäviä aineita (siitepöly, katupöly jne).
      Jos lekuri ei säikähtänyt nielurisojasi, niin ei niissä mitään vikaa silloin ole. Seuraa niitä kesän yli, jos helpottaa kun siitepölyt vähenee, niin tiedät missä syy. Jos ei helpota, niin sitten lekurille uudestaan valittamaan.

• oliiii

mulla oli vuosia sitten jatkuvasti kurkku kipeenä.välillä ei pystyn nielemään ja taas välillä oli vähemmän kipeä.joskus angiina ja joskus ei.mutta siis vuodessa kolmekin kertaa antibiootti kuurilla joutu olee.sitten kuulotarkastuksessa huomattiin kuulon huonontuminen ja jouduin korvalääkärille.minulla oli krooninen poskiontelotulehdus.poskiontelot punkteerattiin 12 kertaa ja ontelot puhdistuivat ja kas kummaa kurkkukivut häipyivät.angiinaa ei ole ollut moneen vuoteen.

• omasta kokemuksesta

Minulla on ollut ihan samoja oireita ja söin lukuisia lääkekuureja joskus varmaan ihan turhaan. Nyt syön luontaistuotteita tai nykyään pitää kai sanoa ravintolisiä esim. Antiwir on osoittautunut aivan mainioksi, heti kun on kipua kurkussa syön muutaman päivän sitä ja taas on kurkku kunnossa :), eikä flunssakaan pääse yllättämään:))Myös Pycnogenol=rannikkomännyn kuoriuutetabletti on hyvä allergiaoireisiin.Sitäkin käytän jatkuvasti, Suomessa taitaa olla vahvin saatavuus 40mg, joskus olen matkoilla hankkinut 50mg-vahvuista tuotetta ja eipä allergiaoireet vaivaa.Ja täytyy lopuksi mainita, että en ole luontaistuotekauppias!

• Jen24

Pyydä terveyskeskuksessa että ne ottaa hiivaviljelyn siitä nielusta. Itellä tosi kauan ollu vaivana se. Oireet muistuttaa jonkin verran angiinaa, lisäks tosiaan nielurisat on suurentunu.=)

• Casey

Mulla on kurkku koko ajan kipee. tuntuu että kurkkuni on kipee aatamin omenan kohdalta ja välillä muualtakin.Mitä tää kurkku kipu voi olla?
        voiko tää kurkku kipu olla syöpää?

• Casey

Mulla on kurkku koko ajan kipee. tuntuu että kurkkuni on kipee aatamin omenan kohdalta ja välillä muualtakin.Mitä tää kurkku kipu voi olla?
        voiko tää kurkku kipu olla syöpää?

• Kurkkumies1

Mullakin on aina kurkku kipeä. En tiedä pitäisikö kitarisat leikata, mutta aina vaan on kipee. En polta tupakkaa, koska oon vasta 12v. Mutta talvi kun alkaa niin joka päivä on kurkku kipee. Myös kesäsin joskus.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      225
      4025
    2. Joko alkaa menemään tajuntaan tämä yliluonnollinen yhteys?

Varmaan pikkuhiljaa. Muista olla kiltisti ❤️
      Ikävä
      34
      3455
    3. Oli kiva nähdä sut

vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi
      Suhteet
      36
      3399
    4. Kohtalokas laukaus

IL 20.9.25 "Ihminen kuoli baarin edustalla Kajaanissa Poliisi ei epäile tapauksessa rikosta." "Kajaanin keskustassa on k
      Kajaani
      24
      3297
    5. Maataloustuet pois

Jokainen maksakoon harrastuksensa itse. Eihän golfin peluutakaan maksa yhteiskunta.
      Maailman menoa
      95
      3281
    6. Työeläkkeen saamiseksi olisi tehtävä töitä

Meillä on Suomessa iso joukko ihmisiä, joilla olisi vielä työkykyä jäljellä, mutta joilta puuttuu arjesta mielekäs tekem
      Maailman menoa
      109
      3176
    7. Joulukinkku NYT

Sian kankuista tulee vielä pula. Nyt on oikea aika hankkia joulukinkku.
      Maailman menoa
      10
      2920
    8. Kotihoito suomussalmella

Mitämieltä ootte suomussalmen kotihoidosta?
      Suomussalmi
      13
      2857
    9. Jos voisit kysyä

Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?
      Ikävä
      241
      2389
    10. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      95
      2336
    Aihe