13" C-renkaita

Mistä

Voiko näitä pinnottaa jossain omaan runkoon kun ei myydä enää oikein missään tai on suolaset hinnat. Joko tavallisten 165- 13" renkaitten kantavuus on tarpeeksi hyvä jotta voi katsastaa fordin pikkupakun tavallisilla edullisilla renkailla.

9

1560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on tommottii

      rengaskoko?

    • TDS-jani

      Jos 38e/kpl on kova hinta, niin kannattaa ajaa fillarilla. (www.rengasonline.com)

      • Pakulinen

        Jos ne on c-renkaat niin ostetaan heti. Tuskin löydät sieltä c-renkaita.


      • TDS-jani
        Pakulinen kirjoitti:

        Jos ne on c-renkaat niin ostetaan heti. Tuskin löydät sieltä c-renkaita.

        Ja löytyy..
        esim.
        Linglong LM C9 165 R13C 91/89N 37,70e/kpl kotiintoimitettuna.

        Goodride H120 165 R13C 94/92Q 8PR 40,60e/kpl kotiintoimitettuna.

        Molemmat lienee kiinalaista alkuperää, mutta ostin itselleni 413CDi sprinteriin nuo Goodride-merkkiset ja olen erittäin tyytyväinen.

        Kantavuudet saat muuten noista tyyppimerkinnöistä selville, joten pitäis ne fordsoninkin alla kestää.


      • TDS-jani
        TDS-jani kirjoitti:

        Ja löytyy..
        esim.
        Linglong LM C9 165 R13C 91/89N 37,70e/kpl kotiintoimitettuna.

        Goodride H120 165 R13C 94/92Q 8PR 40,60e/kpl kotiintoimitettuna.

        Molemmat lienee kiinalaista alkuperää, mutta ostin itselleni 413CDi sprinteriin nuo Goodride-merkkiset ja olen erittäin tyytyväinen.

        Kantavuudet saat muuten noista tyyppimerkinnöistä selville, joten pitäis ne fordsoninkin alla kestää.

        Rengaskoko: 165/80R13
        Nopeusluokka: esim. J (saat kaikki näkyviin)
        Erikoistoiveet: C-renkaat (pakettiautoihin)


    • muttei toki mahdoton

      Itsellä myös oli 165-13 koko, mikä on yleinen lukuisissa asuntovaunuissa.
      Mutta kun halusi vahvemman, niin piti käydä neljässä liikkeessä ennenkuin löytyi.
      Autoon laitoin 175-13 reinforced eli 5-kankaiset. (tavallinen rengas on 4-kankainen) Niissä riittää kantavuus ehkä pikkupakuunkin, mutta kannattaa varmistaa renkasliikkeen taulukkokirjasta.
      Vaunuun laitoin 175-13 C, mikä on todella jämäkkä ja kantava rengas, mutta toisaalta hintava. Kestää toki myös kauan kulutusta. Halvat löytyy tuntemattomilta merkeiltä, mullakin marshall.
      Testivoittajissa on vain liikaa hintaa. 80 kulkevassa pakussa välttäisi pinnoitettukin.

      • Hankookia

        Löytyy 175/13". Nekin joutuu tilaamaan. Hankookit ja viimeksi löytämäni Goodyearit maksovat 80 e/ kpl. C-renkailla se nyt varmasti menee läpi katsastuksesta.


    • Perävaunumyyjä

      Perävaunuissa 13C on melko yleinen koko. Pari vuotta sitten 13" rengasta C-renkaana ei ihan helposti Suomesta löytynyt, mutta tilanne on muuttunut. Kokoa löytyy mysö Euroopassa valmistettuna.

      Vähänkään erikoisempaa rengaskokoa ei kannata etsiä suurten ketjujen myyntipisteistä; niissä panostetaan volyymituotteisiin.

      Hämmästyttävää kyllä, pienistä liikkeistä pienillä paikkakunnilla tuota kokoa helpoiten löytää!

      Mittaapa 13C renkaasi/pyöräsi halkaisija; hyvin usein 14- tuumainen 65-sarjalainen mahtuu mainiosti sinne minne 80-sarjan 13C.

      Mukavaa reissua!

    • bellett

      mulla olis lähes uudet,eilen tuli ostettua,175-13c,kaksi kpl.laitan torille tänne myyntiin.kysymällä lisää,karavaanarit huom.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3196
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2926
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2258
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      24
      1795
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe