näkkileipädieetti

tehoaako

Löysin tuollaisen dieetin, joten kysynkin nyt että uskaltaako sitä ruveta tuollaiselle dieetille..ja kuin kauan tollasella sit vois olla...entä montako kiloa se mahdollisesti pudottaisi? Kiitos teille vastauksista

31

9152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieetissä

      Eipä ole moisessa järkeä. Ensinnäkään ko. dieetti ei ole terveellinen. Toiseksi kilot tulevat kuurin jälkeen nopeasti takaisin, mm. Mikko Kivinen oli joskus näkkileipädieetillä, laihtui kyllä, mutta on nykyään entisissä mitoissaan.

      Suositeltavaa on laihduttaa vähentämällä annoskokoja, siirtymällä kevyempiin tuotteisiin ja mahdollisesti hiukan liikuntaa lisäämällä.

    • hmphh

      selventäisitkö hieman, et mikä on dieetin sisältö? nimensä mukaisestiko vain pelkkää näkkäriä? tajuat varmaan itsekin, että aivan liian yksipuolista ja paljon ravintoaineita jää saamatta. kai se tuollainen tepsii, mutta on niin epäterveellistä, etten suosittele.
      miksei normaali laihdutus kelpaa?

      • eka kirjottaja

        Mulla rupee olee keinot vähissä ja itsetunto nollissa. Mä laihdutan ja laihdutan ja liikun ja liikun eikä missään näy. En syö suuria annoksia, enkä kauheesti mitään rasvastakaan, ja joka päivä käyn kävelyllä, reipasta kävelyä tunti ja sit viel pyöräilyä jonkin verran...mulla rupee kohta menemään jo mielenterveyden päälle, mä en vaan pysty tyytymään kehooni, vuosi sitten synnytin ja kiloja tuli 23 joista jäi 12...nyt on jäljellä vielä 8kg eikä ne lähe ei sitten millään. Ja jalat on yhtä löllöä mössöä..itku pääsee kun peiliin katsoo. Mä en enää tiiä mitä mä tekisin..motivaatiota on mut mitään ei tapahdu :(


      • ja 2 jos jaksat
        eka kirjottaja kirjoitti:

        Mulla rupee olee keinot vähissä ja itsetunto nollissa. Mä laihdutan ja laihdutan ja liikun ja liikun eikä missään näy. En syö suuria annoksia, enkä kauheesti mitään rasvastakaan, ja joka päivä käyn kävelyllä, reipasta kävelyä tunti ja sit viel pyöräilyä jonkin verran...mulla rupee kohta menemään jo mielenterveyden päälle, mä en vaan pysty tyytymään kehooni, vuosi sitten synnytin ja kiloja tuli 23 joista jäi 12...nyt on jäljellä vielä 8kg eikä ne lähe ei sitten millään. Ja jalat on yhtä löllöä mössöä..itku pääsee kun peiliin katsoo. Mä en enää tiiä mitä mä tekisin..motivaatiota on mut mitään ei tapahdu :(

        http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dieettiLok.html

        Mä noudatin nyt viikon ja 3 kiloa häippäs. On reipas olo, käyn kävelemäs tunnin tai kaks päivässä, aamulla aikaisin ekan kerran niin jaksaa.

        Hedelmiä kärsi syödä ohi dieetinkin, ei haitannu. Ja muutenki söin vähän ohi dieetin mutta VAIN NIITÄ SALLITTUJA mitä niistä päivistä löytyi.

        En tiedä menenkö toisen viikon, katotaan nyt. Ainakin aion tehdä tuosta jonkinlaisen rungon, ja sovellella vähän.

        Aion pysyä esim leivästä ja potusta erossa jonkin aikaa, pullasta sun muusta puhumattakaan jne. (tuossa dieetissä on sämpylä aamulla joskus, mutta sille tielle en lähde enempää)


      • Toivoton tapaus
        ja 2 jos jaksat kirjoitti:

        http://personal.eunet.fi/pp/triuno/dieettiLok.html

        Mä noudatin nyt viikon ja 3 kiloa häippäs. On reipas olo, käyn kävelemäs tunnin tai kaks päivässä, aamulla aikaisin ekan kerran niin jaksaa.

        Hedelmiä kärsi syödä ohi dieetinkin, ei haitannu. Ja muutenki söin vähän ohi dieetin mutta VAIN NIITÄ SALLITTUJA mitä niistä päivistä löytyi.

        En tiedä menenkö toisen viikon, katotaan nyt. Ainakin aion tehdä tuosta jonkinlaisen rungon, ja sovellella vähän.

        Aion pysyä esim leivästä ja potusta erossa jonkin aikaa, pullasta sun muusta puhumattakaan jne. (tuossa dieetissä on sämpylä aamulla joskus, mutta sille tielle en lähde enempää)

        Tota ohjelmaa on ehdottomasti pakko kokeilla :)
        Pistän huomenna dieetin pyörimään, ja saapi nähdä paljonko paino tippuu 2 viikossa. Yritän muistaessani raportoida tänne tilanteen edistymistä


    • tehoaa

      Terve elimistö sietää lyhyitä muutaman päivän kuureja melkein miten vain. Esimerkiksi neljällä näkkileipäpalalla tuettu 3-5päivän lähes paasto toimii mainiosti. Suolistolla on töitä koko ajan ja ei ole suolenkiertymän pelkoa niin kuin tyhjällä suolistolla.

      Sain 7kg painoa pudotettua jälkiuunileivällä tuetulla neljällä lähes paastopäivällä ja niukkaenergialla viikossa. Tämä olikin hyvä aloitus varsinaiselle painonpudotusohjelmalle. Nyt 10 viikkoa ja 11kg pudotusta. Hiihydraattivarastot ovat ilmeisesti täyttymässä kun kolmeen viikkoon ei ole lähtenyt grammaakaan. Rasvakudosta on kuitenkin lähtenyt koska paino ei ole noussutkaan. Onhan 700 gramman hiilihydraattivarannon vaikutus kokonaisuudessaan useita kiloja, koska se sitoo moninkertaisen määrän nestettä.

    • Murmeli75757575

      Olen lukenut ajat sitten että Mikko Kivinen oli pudottanut painoa kuukaudessa 30kg näkkileipä dieetin avulla. Se on jo aikas paljon. Olen itse päättänyt kokeilla sitä, josko lievä ylipaino saataisiin sillä pois. :)

      • Näkkärinaama

        Kannattaisi ensin lihottaa itsensä samoihin mittoihin missä Mikko oli näkkäridieetin aloittaessaan, hoikkasemman on vaarallista laihduttaa 30 kiloa kuukaudessa.


    • mumsmums

      itse aloitan näkkileipädieetin ens viikolla, saa nähdä kuinka käy! :)

      • tyllerö 32

        onkohan riisikakut esteenä painonpudotukseen, kuten leipä?
        Tykkään syödä riisimaissi kakkuja, on jotain pureskeltavaa, esim. salaatin kanssa,
        mutta tuli mieleen vaikuttaako nekin painonpudotusta estävästi kuten tavallinen leipä??


      • -7!!!
        tyllerö 32 kirjoitti:

        onkohan riisikakut esteenä painonpudotukseen, kuten leipä?
        Tykkään syödä riisimaissi kakkuja, on jotain pureskeltavaa, esim. salaatin kanssa,
        mutta tuli mieleen vaikuttaako nekin painonpudotusta estävästi kuten tavallinen leipä??

        itse laihduin 7 kiloa näkkäri- nuudelidietillä. :)
        olihan se hieman yksipuolistaruokaa, mutta toimi!


    • neljänviljanpuuro

      Puuro- ja näkkäridieetit aivan ylivoimaiset, C-vitamiinia esim. tomaatista ja kalanmaksaöljystä rasvaliukoiset. Mutta ennen kaikkea kurinalaisuutta perään!

    • Bettemi

      Laihdutin nopeasti syömällä päivässä melkein paketillisen näkkileipää, päälle laitoin kevytraejuustoa, tomaattia ja kurkkua. Keitin makaronia ketsupin kanssa yhden annoksen päivässä jos oli kova nälkä. Omenia pari, kolme söin. Juomana vesi sekä musta kahvi. Toimii !

      • veijo683983

        Bettemi

        ja nälkä oli kova - sokeri ei nimittäin pidä nälkää kovin hyvin eikä siitä ole oikein ravinnoksikaan.
        Täysin turhaa itsensä kiusaamista.


    • veijo98764784

      Meinaako aloittaja tosissaan että sokerilla laihtuu??

    • veijo7639763

      Dementique

      Oli muuten pitkä vuodatus puoleltasi mutta pelkkää luuloja ja väärinkäsityksiä tihkuvaa puutaheinää. Et kai vaan ole sairaanhoidon palveluksessa ?????

    • veijo0363

      Oletko sinä yksi lukijoista joka et vielä ole uskaltanut kysyä minulta neuvoja ravinnosta? On samantekevää oletko kiinnostunut terveellisestä ravinnosta terveelle ihmiselle vai haluisitko laihduttaa ylipainosi pysyvästi pois tai ehkä sinulla on diabetes.

      Olen yli 9 vuoden ajan seurannut kirjoituksia ravinnosta, niin tieteellisiä raportteja korkealuokkaisista puolueettomista tutkimuksista sekä vatsa kippurassa nauraen katsellut TV:n mainoksia jotka lupaat kuun taivaalta jos kevennät lompakkoasi todella tarmokkaasti. Olen myös diabeetikkona (D2) ja aikaisemmin lujasti ylipainoisena joutunut näkemään sen surkeuden mitä saa lukea esim. Suomen Diabeetesliiton sivuilta ravinnosta. Liitto on yhä edelleen vahvasti sitä mieltä että sokeritaudin hoidon ehdoton edellytys on suuri määrä hiilihydraattia/sokeria.

      Painonpudotuksen kohdalla hämmästytin kaikki, niin tuttavat, työtoverit kuin diabeteshoitajani ja lääkärinkin. Lääkkeet oli jo määrätty ja apteekista haettu mutta vuosi myöhemmin vein ne apteekkiin takaisin. Olin käyttänyt Metformin-pillereista 1,5 kpl. Sen jälkeen en ole lääkkeitä diabeetekseeni hakenut eikä lääkäri määrännyt.
      Painoni putosi yli 30kg 7 kuukaudessa normaalitasolle ja siinä on pysynyt. En ole koskaan paastonnut enkä rajoittanut syömistäni muuten kuin syömällä silloin kun on nälkä ja lopettamalla syömisen kun tunnen itseni kylläiseksi. Yhteenvetona siitä mitä näiden 8 vuoden aikana olen syönyt riittää kai se että parempaa ruokaa en osaa toivoakkaan.

      On jokaisen oma asia mitä tekee blogini tiedoilla.

      Suurin osa kirjoituksistani on käännöksiä tieteellisistä tutkimusraporteista ja lääkäreiden kirjoituksista (luvalla). Jos joku haluaa kutsua niitä "uskonnolliseksi hurmioksi" niin voisi ehkä kertoa myös minulle mihin kirkkoon tai lahkoon kuuluu.

      Kuten sanottua, kukaan ei pakota ketää lukemaan kirjoituksiani ja jokainen päättää omasta ravinnostaan itse. Minä jatkan mielelläni LCHF ruokavaliolla joka on aina kohdallani osoittautunut toimivaksi ja pitänyt minut poissa apteekista sekä normaalipainoisena kaikkien terveysarvojen ollessa säännöllisten lääkärintarkastuksien mukaan OK.

      Emailini "asiakkaat" tietävät että mitään kustannuksia ei ole eikä tule. MInulla ei ole minkäänlaisia tuloja blogistani.Keskusteluista vähähiilihydraattisesta ravinnnosta.

      Vuosien aikana olen nähnyt kaikenlaista selittelyä, jopa professoritasolta. Eihän se tietenkään ole helppoa myöntää olleensa väärässä kun ehkä jopa vuosikymmenet on kirkoitellut asioita jotka eivä tosidtetusti pidä paikkaan tänä päivänä. Lääkäreitä ja ravintoneuvojia on koulutettu pelkillä luuloilla ja he jatkavat luulojen jakamista kansalle. Onneksi löytyy asiallistakin tietoa ja huippuasiantuntijoita joilla on selkärankaa myöntää olleensa väärässä.

      Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

      Minä en rahasta enkä myy mitään. Teen tämän kaiken pelkästään siitä ilosta minkä olen itse kokenut heittämällä ravintoneuvojien ja diabeteshoitajien, puhumattakaan Suomen Diabetesliitosta, ohjeet sinne minne ne kuuluvatkin, kaatopaikalle.
      Sitten on tietenkin täysin sinun päätöksesi mitä teet neuvoillani. Monet ovat niitä seuranneet ja kiittäneet. Se saa minut jatkamaan. Minulla ei ole muuta kerrottavaa kuin se mitä moderni tiede kertoo ja mitä olen itse oppinut 8 vuoden aikana omilla kokeillani ja verensokerini mittauksilla (noin 2000 mittausta kokeiden yhteydessä). Kaikki ne väitteet joilla on yritettu kaataa noudattamaani LCHF ruokavaliota ovat joutuneet häpeään.

      Niin terveellä, laihduttajalla ja diabeetikolla on oikeus ajanmukaiseen tietoon eikä luuloihin

      • PaksuHaba

        "aikaisemmin lujasti ylipainoisena"

        Millä tämän ylipainon sait aikaiseksi? Syömällä virallisten suositusten mukaan?

        "Painoni putosi yli 30kg 7 kuukaudessa normaalitasolle ja siinä on pysynyt. "

        Arvaan, että ensin söit aivan mitä sattuu ja keräsit reilusti nestettä kroppaasi, sen jälkeen pudotit syömäsi energiamäärät niin alas, että 15kg nestettä ja 15kg rasvaa lähti kropasta. Normaalilla energiavajeella jota ihminen pystyy suhteellisen helposti sietämään, lähtee rasvaa kehosta noin 2kg / kk.

        Syömällä ensin äärimmäisen epäterveellisesti, ja sen jälkeen pudottamalla energiamäärät alas, korvaten kaiken energiansaannin rasvalla, paino tietysti laskee, mutta eihän tuo kovinkaan terveellistä touhua ole.

        Samaan tulokseen pääsee syömällä virallisten suositusten mukaan, sivutuotteena pidempi elämä ja elämänlaatu. Ja jos on aina syönyt virallisten suositusten mukaan, ei ole päässytkään missään vaiheessa lihomaan.

        Olet harhautunut luulemaan että diabetes ja "diabetes 2" olisivat jotenkin sukulaissairauksia, näinhän asia ei ole. Ihmeparantumisesi kakkostyypin diabeteksesta johtuu vain siitä seikasta, että elimistöstäsi hävisi sisäistä rasvaa niin paljon, että sisäelimillä on taas mahdollisuus toimia kunnolla = verensokerin säätömekanismi toimii.

        Mielestäni tuo kakkostyypin diabetes pitäisi nimetä aivan uudelleen, vaikkapa pullamössötaudiksi. Siitähän siinä on kysymys, elintasosairaus joka johtuu ylensyömisestä ja olemattomasta liikunnasta.

        Jokainen uskoo mihin uskoo, niin minäkin uskoin VHH:n parantavaan voimaan kun olin ensin lihottanut itseni 34kg ylipainoiseksi ja syömällä lihaa ja vain vähän hiilihydraatteja, paino laski nopeasti. No... seuraavalla kerralla kun painoa alensin, kokeilin virallisia ravintosuosituksia ja aivan yhtä nopeasti se laski silläkin, huomattavasti helpommalla ruokavaliolla ja olokin oli paljon mukavampi kuin yksinkertaisia ja rasvaisia VHH vaihtoehtoja syödessä.

        Minulla ei ole mikään lehmä tässä ojassa, koetan vain varoittaa turhasta rasvan syömisestä, se kun viepi hengen. Uskomustieteiden maisterit eivät ole siinä vaiheessa kukkia haudalle tuomassa vaikka asiaansa kovasti ääneen huutavatkin kuin maallikkosaarnaajat.


      • hpv27
        PaksuHaba kirjoitti:

        "aikaisemmin lujasti ylipainoisena"

        Millä tämän ylipainon sait aikaiseksi? Syömällä virallisten suositusten mukaan?

        "Painoni putosi yli 30kg 7 kuukaudessa normaalitasolle ja siinä on pysynyt. "

        Arvaan, että ensin söit aivan mitä sattuu ja keräsit reilusti nestettä kroppaasi, sen jälkeen pudotit syömäsi energiamäärät niin alas, että 15kg nestettä ja 15kg rasvaa lähti kropasta. Normaalilla energiavajeella jota ihminen pystyy suhteellisen helposti sietämään, lähtee rasvaa kehosta noin 2kg / kk.

        Syömällä ensin äärimmäisen epäterveellisesti, ja sen jälkeen pudottamalla energiamäärät alas, korvaten kaiken energiansaannin rasvalla, paino tietysti laskee, mutta eihän tuo kovinkaan terveellistä touhua ole.

        Samaan tulokseen pääsee syömällä virallisten suositusten mukaan, sivutuotteena pidempi elämä ja elämänlaatu. Ja jos on aina syönyt virallisten suositusten mukaan, ei ole päässytkään missään vaiheessa lihomaan.

        Olet harhautunut luulemaan että diabetes ja "diabetes 2" olisivat jotenkin sukulaissairauksia, näinhän asia ei ole. Ihmeparantumisesi kakkostyypin diabeteksesta johtuu vain siitä seikasta, että elimistöstäsi hävisi sisäistä rasvaa niin paljon, että sisäelimillä on taas mahdollisuus toimia kunnolla = verensokerin säätömekanismi toimii.

        Mielestäni tuo kakkostyypin diabetes pitäisi nimetä aivan uudelleen, vaikkapa pullamössötaudiksi. Siitähän siinä on kysymys, elintasosairaus joka johtuu ylensyömisestä ja olemattomasta liikunnasta.

        Jokainen uskoo mihin uskoo, niin minäkin uskoin VHH:n parantavaan voimaan kun olin ensin lihottanut itseni 34kg ylipainoiseksi ja syömällä lihaa ja vain vähän hiilihydraatteja, paino laski nopeasti. No... seuraavalla kerralla kun painoa alensin, kokeilin virallisia ravintosuosituksia ja aivan yhtä nopeasti se laski silläkin, huomattavasti helpommalla ruokavaliolla ja olokin oli paljon mukavampi kuin yksinkertaisia ja rasvaisia VHH vaihtoehtoja syödessä.

        Minulla ei ole mikään lehmä tässä ojassa, koetan vain varoittaa turhasta rasvan syömisestä, se kun viepi hengen. Uskomustieteiden maisterit eivät ole siinä vaiheessa kukkia haudalle tuomassa vaikka asiaansa kovasti ääneen huutavatkin kuin maallikkosaarnaajat.

        Ei veijon höpinöihin kannata vastata, vastaus häviää kun veijon höpinä poistetaan.

        Kakkostyypin diabeteksen pääsyy on insuliiniresistenssi. Sen aiheuttaa ihmisen oma rasva ja insuliiniresistenssi vaikuttaa muuallakin kuin sisäelimissä.


      • PaksuHaba
        hpv27 kirjoitti:

        Ei veijon höpinöihin kannata vastata, vastaus häviää kun veijon höpinä poistetaan.

        Kakkostyypin diabeteksen pääsyy on insuliiniresistenssi. Sen aiheuttaa ihmisen oma rasva ja insuliiniresistenssi vaikuttaa muuallakin kuin sisäelimissä.

        Olet ihan oikeassa, ei kannata mutta välillä käy mielessä että jonkun on pakko kertoa faktaakin tuon misinformaation lisäksi. Joku saattaa harhautua luulemaan noita juttuja todeksi.

        Kuinka ollakkaan ilta-sanomat on laittanut artikkelin muutama tunti sen jälkeen kun kirjoitin tuon aiemman kirjoitukseni:

        http://www.iltalehti.fi/diabetes/201712112200594894_di.shtml

        15kg pudotuksella, 86% kakkostyypin diabetestä sairastavista "paranee" lääkkeettömään tilaan.


      • hpv27
        PaksuHaba kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, ei kannata mutta välillä käy mielessä että jonkun on pakko kertoa faktaakin tuon misinformaation lisäksi. Joku saattaa harhautua luulemaan noita juttuja todeksi.

        Kuinka ollakkaan ilta-sanomat on laittanut artikkelin muutama tunti sen jälkeen kun kirjoitin tuon aiemman kirjoitukseni:

        http://www.iltalehti.fi/diabetes/201712112200594894_di.shtml

        15kg pudotuksella, 86% kakkostyypin diabetestä sairastavista "paranee" lääkkeettömään tilaan.

        Tuo Lancetin artikkeli olikin Puustiselle kova pala. Siinä laihtumiseen käytettiin VLCD-dieettiä eli Nutriletin tyyppistä systeemiä. Toiseenkin tapaan vedettiin matto alta eli kakkostyypin syynä on todellakin lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.


      • hpv27
        hpv27 kirjoitti:

        Tuo Lancetin artikkeli olikin Puustiselle kova pala. Siinä laihtumiseen käytettiin VLCD-dieettiä eli Nutriletin tyyppistä systeemiä. Toiseenkin tapaan vedettiin matto alta eli kakkostyypin syynä on todellakin lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        Pistetään nyt tämäkin tähän kun Puustinen on taas innostunut väittämään, että dr Ludwig kannattaa sianrasvakarppausta. Ei luonnollisestikaan kannata vaikka pitää karppausta kasvirasvoilla ihan hyvänä vaihtoehtona:
        https://www.hsph.harvard.edu/nutritionsource/2015/12/16/dr-david-ludwig-clears-up-carbohydrate-confusion/

        Dr Ludwig kannattaa siis matalan glykeemisen indeksin dieettiä hyvillä rasvoilla. Näkkileivän GI lienee varsin matala koska se on täysjyväviljaa ja vielä kuivattu. Glykeeminen indeksi siis kertoo kuinka jopeasti ruuan hiilihydraatti sokeristuu.


      • veijo765363
        hpv27 kirjoitti:

        Tuo Lancetin artikkeli olikin Puustiselle kova pala. Siinä laihtumiseen käytettiin VLCD-dieettiä eli Nutriletin tyyppistä systeemiä. Toiseenkin tapaan vedettiin matto alta eli kakkostyypin syynä on todellakin lihavuus eikä ravinnon hiilihydraatti.

        hpv -väärinkäsitysten mestari.

        kas kun et taaskaan ymmärtänyt tutkimuksen tarkoitusta.

        "Tähän tulokseen päästiin erittäin kalorivajaalla ja vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Käytännössä ei sen tyyppisen ruokavalion noudattaminen ole tietenkään mahdollista pidemmällä tähtäimellä mutta tulos osoittaa selvästi sen että ravintomuutoksella voidaan peruuttaa D2 oireet."

        varokaa hyvät ystävät hpv:tä.


    • veijo35935

      PaksuHaba

      Milloinkahan ItäSuomen yliopistosta tulisi mitää asiallista eikä pelkkää humpuukia.

      Uusitalo ei taas kerran ole ymmärtänyt asiasta haisevan pöläystä tai sitten koettaa pelkästään suojella omia vanhentuneita luulojaan.

      Asia on näin:

      Kerran diabetes-aina diabetes. Ei parane painonpudotuksella eikä päästä edes lääkkeettömään tilaan ilman nääntymisruokavaliota (kuten kyseisessä tutkimuksessa jossa tutkijat itse myöntävät sen että ruokavaliota ei pysty noudattamaan pidemmällä tähtimellä) jollei samalla laita ravinnon koostumusta uusiksi.

      The Lancet

      “Tuloksemme osoittavat että lähes puolet osanottajista ei enää kuulu D2 ryhmään ja ovat siten voineet lopettaa lääkityksensä. D2 oireiden poistaminen tulisi olla käytännössä hoidon päätavoite.”

      Tähän tulokseen päästiin erittäin kalorivajaalla ja vähähiilihydraattisella ruokavaliolla. Käytännössä ei sen tyyppisen ruokavalion noudattaminen ole tietenkään mahdollista pidemmällä tähtäimellä mutta tulos osoittaa selvästi sen että ravintomuutoksella voidaan peruuttaa D2 oireet"

      "Henkilöillä, joilla on kohonnut riski sairastua tyypin 2 diabetekseen, painonpudotus, liikunta ja terveellinen ruokavalio ovat ehkäisseet tai siirtäneet sairastumista esimerkiksi suomalaisessa DPS-tutkimuksessa jopa 15 vuodella."

      Ylläoleva vaikuttaa kaikkein eniten jonkun ennustajamummon lausunnolta.

      • PaksuHaba

        Kiitos tästä.

        Nyt olen vakuuttunut siitä, että kirjoituksiasi ei kannata ottaa vakavasti, itseasiassa niitä ei kannata lukea laisinkaan. Tähän asti oli pieni epäily että jos siellä on sittenkin joku ässä hihassa, valttikortti, salaisuus jolla kaiken voi perustella.

        Mutta ei ole, räkänokkia, ennustajamummoja, haisevan pöläytyksiä ja huuhaata tulee vastauksena.

        Lopetan näiden Veijo kommenttien lukemisen lopullisesti ja toivotan Veijolle jaksamista sinne eläkevuosille.


      • veijo7398763
        PaksuHaba kirjoitti:

        Kiitos tästä.

        Nyt olen vakuuttunut siitä, että kirjoituksiasi ei kannata ottaa vakavasti, itseasiassa niitä ei kannata lukea laisinkaan. Tähän asti oli pieni epäily että jos siellä on sittenkin joku ässä hihassa, valttikortti, salaisuus jolla kaiken voi perustella.

        Mutta ei ole, räkänokkia, ennustajamummoja, haisevan pöläytyksiä ja huuhaata tulee vastauksena.

        Lopetan näiden Veijo kommenttien lukemisen lopullisesti ja toivotan Veijolle jaksamista sinne eläkevuosille.

        PaksuHaba

        Jojoiluhan on mukavaa ja luulot parasta mitä tiedät?


      • örvelö234
        veijo7398763 kirjoitti:

        PaksuHaba

        Jojoiluhan on mukavaa ja luulot parasta mitä tiedät?

        että sä jaksat lässyttää paksuhaba sanoi jo miten asiat on ja vielä jaksat todistella niitä lässyttämällä lisää

        olet koomikko vasten tahtoaan :DDDD


      • veijo87398763
        örvelö234 kirjoitti:

        että sä jaksat lässyttää paksuhaba sanoi jo miten asiat on ja vielä jaksat todistella niitä lässyttämällä lisää

        olet koomikko vasten tahtoaan :DDDD

        örvelö234

        Mitä sinne hoitolan hiekkalaatikolle kuuluu?


      • örvelö234
        veijo87398763 kirjoitti:

        örvelö234

        Mitä sinne hoitolan hiekkalaatikolle kuuluu?

        Lässyti lässyti läpälää, oot trolli joka suoltaa sitä mitä sille antaa

        Miestä viedään kuin pässiä narussa ja se vaan jaksaa lässyttää niin että rasva tirskuu hampaitten välistä

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD


      • OutoHomma
        örvelö234 kirjoitti:

        Lässyti lässyti läpälää, oot trolli joka suoltaa sitä mitä sille antaa

        Miestä viedään kuin pässiä narussa ja se vaan jaksaa lässyttää niin että rasva tirskuu hampaitten välistä

        :DDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

        Eilen nämä kirjoitukset oli poistettu ja nyt ne on takaisin, outoa


    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      20
      1720
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1339
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1229
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1143
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1085
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1056
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      10
      1045
    8. Paske perse pillu

      Kulli seksi hiv
      Ikävä
      6
      1033
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1010
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    Aihe