Kihomadot :(

ällötys

AAAaaaaa!!! Peräaukko on kutissut joitain viikkoja ja välillä myös öisin emätin kirvelee ja kutiaa. Olen ihmetellyt mikä nyt on, kun ei pitäisi olla sukupuolitaudin mahdollisuuttakaan ja miksi alapään kirvely on ollut vain muutamana yönä ja se on yht äkkistä ja päivällä ja muina öinä ei mitään vaivoja.

Tänään se selvisi kauhistuttavalla tavalla. Ulosteessa on kihomatoja! yäk! Minulla on joskus ollut niitä lapsena. Ilmeisesti ne eksyvät joskus reitiltään ja kipuavat myös emättimeen. Tappaako se normaali lääkehoito sekä peräaukon että alapäähän eksyneet madot? Olen ihan kauhuissani.... :(

14

7818

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ällötys

        Joo, luin kyllä noita artikkeleita...mutta en ainakaan löytänyt mistään, että tappaako se sama suunkautta otettava lääke myös mahdolliset emättimeen eksyneet madot. Ja että onko se vaarallista hedelmellisessä iässä olevalla naiselle, jos niitä matoja sinne "toiseen reikään" on eksynyt. Toisaalta luulisi, että ne eivät siellä ainakaan kovin kauaa voi elää, kun eihän niillä ole siellä ruokaa...


      • Ää.
        ällötys kirjoitti:

        Joo, luin kyllä noita artikkeleita...mutta en ainakaan löytänyt mistään, että tappaako se sama suunkautta otettava lääke myös mahdolliset emättimeen eksyneet madot. Ja että onko se vaarallista hedelmellisessä iässä olevalla naiselle, jos niitä matoja sinne "toiseen reikään" on eksynyt. Toisaalta luulisi, että ne eivät siellä ainakaan kovin kauaa voi elää, kun eihän niillä ole siellä ruokaa...

        Ne syö sun ihoo O__o


      • että eivät
        ällötys kirjoitti:

        Joo, luin kyllä noita artikkeleita...mutta en ainakaan löytänyt mistään, että tappaako se sama suunkautta otettava lääke myös mahdolliset emättimeen eksyneet madot. Ja että onko se vaarallista hedelmellisessä iässä olevalla naiselle, jos niitä matoja sinne "toiseen reikään" on eksynyt. Toisaalta luulisi, että ne eivät siellä ainakaan kovin kauaa voi elää, kun eihän niillä ole siellä ruokaa...

        elä/päädy emättimeen, vaan elävät suolistossa. Muistelen että yksi kaverini olisi kerran hysteerisenä käynyt asiasta lääkärillä asti ja saanut tyynnyttävän vastauksen lääkäriltä.
        Lainaus sivuilta http://www.health.fi/tartuntatautiliitto/kihomato.html

        "Tytöillä/naisilla saattaa esiintyä myös ulkosynnyttimien alueen kutinaa. Tämä johtuu siitä, että peräaukon iholla liikkuessaan osa kihomadoista harhautuu vaeltamaan välilihan alueelle ja sitä kautta aina emättimen ja virtsaputken suulle. "


      • Anonyymi

        pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin. Vermox ilman reseptiä - https://euhealth24.com/fi/drug/vermox


    • Lapsena niitä oli kaikilla

      Hae apteekista ihmisten matolääkettä, sillä ne lähtee pois. Ei siitä tarvi kärsiä. Eikä se ole mitenkään harvinainenkaan vaiva.

      Mutta kun ne on lähteneet, niin koita muistaa pestä käsiä paljon äläkä laita likasia käsiä suuhun. Siitä ne madot tulee kehoon. Varsinkin jos oot tehnyt pihahommia paljain käsn.

    • rakenne millainen

      Olen itseltäni löytänyt monta tällaista valkoista "langanpätkää". Toisaalta yksikään niistä ei ole liikkunut niin ajattelin että jos ne johtuvatkin vain ruoasta.

      Onko kihomadot venyviä vai semmoisia kovia? Itse ainakin kun yritin venyttii niin napsahti(?) vain poikki ja tuntui erityisen kovalta-

    • YÄK!

      Moi.
      Mulla ilmeni nyt noita matoja, ja katsoin että Ällötyksen kirjotus on vuodelta 2006. Miten pääsit niistä eroon?

      • kihomato..

        itelläkin löyty kihomatoja.. ostin apteekista lääkkeitä ja lähti pois


    • 0oo0

      on se tuon persmadon kanssa eläminen inhottavaa. mut sille ei nyt vaan mitään voi, se on sellainen fakta.

      joillakinhan ne eivät aiheuta minkäänlaisia oireita.

    • Ette oo ainuita

      Joo! Ette oo ainuita. Kuule mullaki on ollu niitä varmaan 100000000000 kertaa. NE on ärsyttäviä mutta onneksi apteekissa on lääketä. Olen vasta yksi toista vuotta mutta silti 8 vuotta olen kärsinyt noista madoista. Vaikka ne ovat tooosi inhottavia ne eivät silti ole hengen vaarallisia:D Kihomadot syövat KAKKAA:D Ja ne voivat hyvinkin mennä pissa reikäänkin=) Olen itse itkenyt niitä monta kertaa mutta tosiaa niitten kanssa on vain elettävä!:C Kihomadot voivat estää niin ettei pure kynsiä ja että pesee kädet aina esim kun on tullut kaupasta=)

    • oletteainuita

      Ei! Olette ainuita. Kuule minulle ei ole ollut niitä varmaan 100000000000 kertaa. NE on ihania mutta onneksi apteekissa ei saa lääketä. Olen vasta yksi vuotta mutta silti 8 vuotta olen kärsinyt noista madoista. Vaikka ne ovat tooosi ihania ne ovat silti hengen vaarallisia:D Kihomadot syövat palleja ja kohtuja:D Ja ne voivat hyvinkin mennä pissa reikäänkin=) Olen itse nauranat niitä monta kertaa mutta tosiaa niitten kanssa ei voi vain ellää!:C Kihomatoja ei voi estää niin ettei pure kynsiä ja että ei pesee kädet aina esim kun on tullut baarista=)

    • apua teille (:

      pyrvin on nopein ja helpoin lääke apteekista kihomatojen hoitoon , lapsillanikin kihomatoja ollu .. peräreikää siis kutittaa ja siellä kuulma '' selvästi luikertelee joku '' eli kannattaa ostaa apteekista pyrviniä ja sen jälkeen kotikonsteja käyttää mm : tuulettaa ja siivota kämppä , pestä lakanat ja pestä pyyhkeet ja ennen kaikkea pitää pestä kädet ja niitä ei saa työntää suuhun !

    • Anonyymi

      *Ainaki joissain päin Africcaa havaittu paikallisten Mato kantojen olevan 100% immuuneja Pyrviinille ja Madot selviänneet pyrviinistä täysin elossa myös täysi kasvuiset Madot ja Pikku Kihikset .

      Tein iteki testin luonnosta poimitulla Kihokilla koko 4cm. väri läpinäkyvä valkoinen ja dippasin sen 2 pyrviini tabua punasta liotettuna 1 desiin vettä ja se oli elossa vielä 2 viikon päästä kiermullerlen kunnes annoin veden haihtua kokonaan pois ...

      ''Eli tilanne Suomessa sama ku Afrikassa :( .

      Kihomato muna kestää 99oC ja lämpöä pitää olla 100oC celsiusta vähiontään 5 jotta munat tuhoutuvat 100% .

      Kaikki eivät myöskään tunne kutinaa sillä kiho mato lajeja on eri laisia , toiset liikkuvat erilailla ku toiset .

      Vaikka kaikki Madot kuolisivat 1 ainut muna riittää vaikka raaassa tai huonosti huuhdellussa salaatista tai kosket ruokaa kinkku leikkele juusto pakkausta kaupassa peset kädet ja avaat pakkauksen , muna siirtyy siitä pakkauksen muovi suoja kuoresta voileipään sormien mukana pinnalta ja siitä se taas alkaa...

      Tai joku muu saastunu (Madonmunia) pinta mihin koskee ja päätyy kurkusta alas riittää .

      Myös julkiset paikat ja ulkona niitä on esim. mullassa ihan kihisee niitä normaalisti .

      *Muute kannattaa ottaa huomioon maksa arvot sillä Madot ovat hyvin kestäviä , kestävämpiä kuin ihminen , mutta pienempi kokoisia , joten MatoLääkkeet voivat aiheuttaa maksa vaurioita sillä se myrkky määrä mikä madon tuhoamiseen tarvitaan riittää jo 20x kertasena (yliannostus) tappamaan ihmisen tai ainakin vaurioittamaan pysyvästi maksaa sillä maksa sen MatoToxsiinin (MatoLääke) ruumiista poistaakin .

      *Myös pienemmät määrät MatoLääkettä kuormittavat ja lievästi vaurioittavat maksaa .


      Parasiittologi Professuuri Hemmo virtanen aiheesta .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      64
      4406
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      25
      1411
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1207
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe