Onko serkun lapselle jokin oma nimitys?
pikkuserkku se ei voi olla koska eikö pikkuserkku ole isän tai äidin serkun lapsi?
Olen tässä vaan miettinyt että onko serkun lapsella jokin oma "nimi" vai onko se vain serkun lapsi?:D
nimitys?
7
3100
Vastaukset
- kutsun...
heitä lasteni pikkuserkuiksi tai sitten ihan vaan serkkujen lapsiksi. Tai muuten tietty ihan nimillä :)
oon kutsunu serkun lapsia pikku serkuix...
- Charles
Pikkuserkku on, kuten itsekin totesit, äidin tai isän serkun lapsi. Sinun serkkujesi lapset ovat vain sinun serkkujesi lapsia. Ei heillä taida olla sen kummempia nimityksiä. Jotkut nimittävät heitä pikkuserkuiksi, mutta se on väärä termi, koska tarkoittaa eri asiaa.
- neea.g
Minäkin olen miettinyt tässä sitä samaa asiaa kun minun serkullani on nyt kaksi lasta ja toinen syntyi eilen,mutta en tiedä onko niillä nimityksiä vai ovatko ne vain niitä serkun lapsia..
- lyra.r
Eikös serkun lasta kutsuta sokeriserkuksi? En ole aivan varma, joten korjatkaa, jos se on väärin.
- yreyeryery
Pikkuserkku on serkun lapsi.
- Tomassa
Täsmennys: Serkun lapsi on pikkuserkku KYSYJÄN LAPSELLE, ei kysyjälle itselleen. Hänelle se on vain "serkun lapsi."
Tietysti on ihan sama, miksi toisiaan kutsuvat. Sanokoot vaikka sisaruksiksi, jos niin haluaisivat.
Mustalaisillehan kaikki samaa ikäpolvea olevat sukulaiset, jotka ei kuitenkaan ole siskoja tai veljiä, ovat serkkuja. Kätevää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383819Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362954Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt81865Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51598Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41079- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65731
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22708