eilen vietin aikaa ulkona auringossa aika paljon (kuitenkaan palamatta.) illalla iholle ilmestyi rintakehään/kaula-aukon alueelle kutiavia näppyjä ja iho punoittaa alueelta. kutiaa hirveästi ja kirvelee hieman. kortisonivoidetta laitoin ja auttoi vähän.
samanlaista ei oo ennen tapahtunut...pitääkö mun nyt koko kesä olla ilman auringonottoa?? ei tuu mitään :( vai oisko tää vaan ohimenevää? kellään kokemuksia? oisko tuon voinut estää aurinkovoide?
iho on aina ollu sujut auringon kanssa, hyvin oon aina ruskettunu..
auringosta ihottumaa?
7
2115
Vastaukset
- -------
Mulla kävi vkl ihan sama juttu vaikka oli voimakkaat suojavoiteet. en kans ymmärrä mistä se johtuu,nyt ihottuma on laskenut,mutta enpä uskalla enää ottaa aurinkoa! Ottaa päähän koska rakastan kesää!
- :( :( :(
Itsellä myös nykyisin samaa vikaa, tulee sellaisia pikkuruisen finnin näköisiä näppyjä ja kutina on kauhea. Olen nyt syönyt antihistamiinia (Histec) joka helpottaa kutinaa. Näpyt häipyy kunhan rusketusta tulee lisää, mutta siihen saakka se on aika v-mäistä. Muistattehan ettei kortisonivoiteen kanssa saa mennä aurinkoon, ei tee hyvää iholle!
- kärsivä
Juu, elikkä kyllä se on aurinkoihottumaa, itselläni sitä alkoi ilmestyä pari kesää sitten, oli kyllä odotettavissa sillä melkein koko suku kärsii samasta ongelmasta. Ekan kerran tuli vain rintakehään sitten alkoi levitä käsiin ja olkapäille, että kiva kiva, ei auta vaikka olisi kunnon suojakertoimet päällä, onneksi tämä on vain alkukesän vaiva, kun on iho tottunut ja ruskettunut niin se helpottaa. Itse olen käyttänyt kutinaan ja kuumotukseen bepantheenia..
- Sicce
Bepanthen lotioniako?
- kärsivä
Sicce kirjoitti:
Bepanthen lotioniako?
Juu,sitä olen käyttänyt...iho rauhoittunut mulla ainakin hyvin sitä käyttäessä...
- Vihoviimeinen vaiva
Kylla se vaikuttaa aurinkoihottumalta (valoihottumalta). Valoihottumaa tulee nimenomaan kasivarsiin, rintaan ja saariin, ei yleensa kasvoihin. Netista loytyy googlettamalla tietoa. Valitettavasti siihen ei auta muu kuin tosi tehokkaat suojavoiteet, vaatteet ja pikkuhiljaa aurinkoon totutteleminen... Kun ihottumaa on, ei pitaisi menna aurinkoon ollenkaan ennenkuin se on havinnyt. Kutinaan auttaa kortisonivoide ja aloegeeli. Kannattaa muuten kayda nayttamassa sita ihottumaasi laakarille, joskus maaraavat valohoitoa.
- mindexu
Meillä kans on koko perheellä samaa vikaa.. itselläni tuli vasta viime vuonna.. Yleensä ihottumaa tulee alkukesällä silloin, kun ei ole satanut ja ilmassa on enemmän saasteita. Ne yhdistettynä aurinkoon niin iho ei kestä sitä, varsinkin jos ihosi on erittäin tai melko vaalea.. rusketus auttaa ihottumaan..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman491536Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 211035
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊871026- 87955
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187896Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20841Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99825- 82811
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70759