Rastat! :)

cascada

Olis vähän tiedon tarvetta. Elikkäs oon ottamas rastoja. Kamu sanoo et tee ite ni tulee halvemmat ja paremmat. Mut sisko suosittelee et menisin ottaa ne kampaamoon. Joten kuman valitsen? :O Sitten vois vähän jotain hoito-ohjeit pistää ja miten sitten tekisin ite rastat ja kaikkee tietoo vaa rastoist. Mä tarviin nyt tietoo! :D Mitkä on haitta puolii ja hyvii puolii niis? Voinko mä mennä uimaa nitteetn kaa? :)

5

711

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • RasmusSis

      Parhaat rastat saat kun menet ihan rasta-ammattilaiselle. Se tietenkin maksaa melkoisesti mutta on varmasti sen arvoista työtä.

      Keskiverto-parturikampaaja tuskin on kovin tottunut rastapyörittäjä, vaikka toki varmasti tietää rastojenteon periaatteet ja saattaa osata homman kiitettävästi.

      Itse pyörittelemällä vaaditaan kärsivällisyyttä. Jos teet itse, pyydä kaveria auttamaan. Pääset ainakin halvalla, ellei kaverillasi ole tuntitaksaa ;)

      Toki voi uida rastojen kanssa. Niiden kuivuminen vaan vie aikaa jos ne ehtivät läpikastua!

      Hyvät puolet on että huonoja tukkapäiviä ei ole. Ja rastat on aina tyylikkäät! Joskus saattaa kyllä tulla ikävä suoraa, kammattavaa tukkaa :)

    • los_sin_nombre

      itse laitoin kampaamossa ja mun mielestä ne oli ihan hyvät. ja vaikka avasin ne ni hiukset oli kyllä ihan hyvässä kunnossa. tosin monet rastapäät vannoo itse tekemisen nimeen, mutta onkos sillä sit niin väliä. Itse jos niitä alat värkkäämään niin menee aikaa ennen kun ne on hyvät. hoidossa ei oikeestaa ole mitään hankalaa. välillä vähän siistiä ja muistaa pestä silikonivapaalla shampoolla. tuoreita rastoja ainakin kannattaa pyöritellä ajankuluksi niin ne tiivistyy nopsemmin. hyviä puolia on ainaki ettei tukka oo aamusin ihan pystyssä kun nousee...ei kampaamista/harjaamista. huonoja puolia on sit taas että mulla ainaki päänahka kutisi ja hilseili, mutta siihenän auttaa hilseshampoo. tässä nyt oli jotain....

    • Miepä vaan

      Juu eli sehän on sun oma valinta haluatko kampaajalla vai itse tehdyt rastat. ite tekisin mieluusti kaverin tms avustuksella koska kampaajalla saatetaan käyttää jotain permis aineita jotka voivat sitte pilata tukan. ite tehtynä tiedät mitä päähäsi pistät,ongelmana on vaan se kesto. yhen takun pyörittelemiseen saattaa mennä noin puolisen tuntia,joten laskeppa siitä kauan menee koko pään takuttamiseen! kampaajan miinukset on takkujen hinta.
      voit käyttää parii viikkoo ennen rastojen tekoa hiuksiin esim mäntysuopaa (jos päänahka sen sallii) tai merisuolaliuosta. ne karhentaa tukkaa ja rastoitus onnistuu niin helpommin. jätä viikkoja ennen tekoa pois kaikki hoitoaineet äläkä käytä silikonipitoisia shampoita. noita ei saa käyttää myös silloin kun rastat on jo päässä!
      teon tärkeimpiin juttuihin kuuluu se että ennen ku alotat, hiusten pitää olla puhtaat ja kuivat. likaset hiukset takuttuu paljon huonommin ku puhtaat hiukset.
      rastojen teko aloitetaan kun jaat hiukset osiin esim kumilenksuilla. sen jälkeen alat vedellä kammalla vastakarvaan ja takutat hiuksen kunnolla takkuun. tupeerauksen jälkeen pyörittelet takkua niin kauan käsien välissä että se on kestävä ja kasassa pysyvä pötkö. kun yksi rasta on valmis,siirrytään seuraavaan.
      voit pestä päänahkaa niin usein ku on tarvetta,mutta ekaa pesua pitäis viivyttää ainakin viikkoon rastojen tekopäivästä. pesussa peset vain päänahan miedolla shampoolla (esim.linna tai suomalainen shampoo). itse rastat voi pestä vaikka kerran pari kuussa. ja se kuivaus on tärkeää! jos jätät rastoihin kosteutta sisälle,ne voi homehtua.uida voi hyvinkin,mutta kuivaus on kaiken a ja o.
      niiden hyvistä- ja haittapuolista en osaa sanoa,se on jokaisen oma mielipide. toivottavasti noi jotenkin auttoi!

      • cascada

        Kiitos kaikille jotka vastasivat :) Tiedot tulevat kyllä tarpeeseen. Nyt on tilattu viikon päästä kampaamoon aika rastoitukseen. Saa nähdä sitten että millaset niistä tulevat mutta voin sitte ilmoitella vaikka tänne. Tietoa toki saa lisäillä luen mielelläään omia kokemuksia ja ohjeita :)


    • Anonyymi

      Ite tein ihan ite takuttamalla meni vaan 2tuntii ja ihan hyvät

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8276
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2253
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1919
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe