cipralex+haittavaikutuksia?

Mulla on ollut käytössä cipralex 10mg/vrk. Nyt on ollut käytössä 3 kuukautta, joista viimeisen kuukauden aikana on ilmennyt seuraavanlaista oiretta:
Lisääntynyt hikoilu ja peukaloissa "elohiiri", eli peukaloiden, varsinkin vasemman tahaton nykiminen, joka ilmenee pienenä sormen liikkumisena päivittäin kymmeniä kertoja päivässä aina jonkun aikaa. Samoin jalkani nytkähtävät aina silloin tällöin, kun joku lihas nytkähtää hieman tahattomasti.
Ei häiritse oikeastaan, mutta voisiko olla niinkin vakavasta kyse, kuin serotoniinioireyhtymästä. Nyt on juhannus tulossa, joten en oikein pääse työpaikkalääkärilleni kyselemään, joten olisiko jollakin neuvoja. Ei viitsisi lopettaa lääkitystä ilman lääkärin lupaa, vaikka psyykkiset oireet ovat jo parantuneetkin. En käytä muita lääkkeitä.
Onko tosiaankin niin, että cipralexia pitäisi käyttää puolivuotta, että ahdistuneisuus ei palaisi. Olin tosi pahasti ahdistunut ja ehkä vähän masentunutkin, mutta nyt tuntuu muuten normaalilta, mutta nämä oireet hieman arveluttavat.
2526
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 2

Vanhimmat

Toi oli mulla ainakin ihan normaalia kun söin kyseistä lääkettä. Hikoilu lisääntyi aivan älyttömästi. Sit kropassa (päässä, käsissä, jaloissa) tuntui aina silloin tällöin sellaisia ihan kuin sähköiskuja.
Itse söin cipralexia 10mg/päivä hieman reilun vuoden ja nyt jo kuukausi "kuivilla". Lääke lopetettiin kohdallani vähentämällä aina 1/4 per viikko mahdollisten vieroitusoireiden takia. Lopetuksen jälkeen meni reilu viikko kyllä aika tuskaisessa olotilassa. Tarkoitan siis fyysisesti. Hikoilu varmaan kolminkertaistui.
Mutta täytyy sanoa, että kannatti. Ne masennusoireet jonka takia lääkettä aikoinaan aloin syömään ovat hävinneet jo aikoja sitten. Nyt tietysti pitää toivoa, että näin myös tulevaisuudessa.
Kaikkea hyvää sulle.
Niin ja Hyvää Juhannusta.

Äänestä

kyllä siitä myrkystä voipi tulla mitä oireita tahansa, pitääkö sitten sellaista lääkettä syödä, joka aiheuttaa haittoja,
itse sain cipralexia, otin muistaakseni kolmena päivänä, 1-2 tbl /vrk, sitten lopetin käytön, koska kädet tuli levottomaksi, jatkuvasti niillä piti jotain tehdä, olo oli voimaton, en meinannut kapungilta kotiin päästä, ja muutenkin oli niin kamala olo, ettei kyllä sopinut minulle,
tuosta kokeilusta on nyt 1,5 vuotta, enkä ole lääkkeitä käyttänyt.
Toinen lääke, Norflex, teki aivan samanlaisen vaikutuksen, jokin aine niissä ei varmaan mulle sovi.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


repe77 kirjoitti:

Mulla on ollut käytössä cipralex 10mg/vrk. Nyt on ollut käytössä 3 kuukautta, joista viimeisen kuukauden aikana on ilmennyt seuraavanlaista oiretta:
Lisääntynyt hikoilu ja peukaloissa "elohiiri", eli peukaloiden, varsinkin vasemman tahaton nykiminen, joka ilmenee pienenä sormen liikkumisena päivittäin kymmeniä kertoja päivässä aina jonkun aikaa. Samoin jalkani nytkähtävät aina silloin tällöin, kun joku lihas nytkähtää hieman tahattomasti.
Ei häiritse oikeastaan, mutta voisiko olla niinkin vakavasta kyse, kuin serotoniinioireyhtymästä. Nyt on juhannus tulossa, joten en oikein pääse työpaikkalääkärilleni kyselemään, joten olisiko jollakin neuvoja. Ei viitsisi lopettaa lääkitystä ilman lääkärin lupaa, vaikka psyykkiset oireet ovat jo parantuneetkin. En käytä muita lääkkeitä.
Onko tosiaankin niin, että cipralexia pitäisi käyttää puolivuotta, että ahdistuneisuus ei palaisi. Olin tosi pahasti ahdistunut ja ehkä vähän masentunutkin, mutta nyt tuntuu muuten normaalilta, mutta nämä oireet hieman arveluttavat.

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu