olen valitsemassa uutta työsuhdeautoa ja koeajanut jo aika monta mallia. Tällä hetkellä johtaa ford mondeo ja volvo v50. Nyt mietin, onko mitään järkeä ottaa volvoa, jossa on sama moottori kuin mondeossa, vähemmän varusteita ja kalliimpi hinta. Eli mitkä on järkiperusteet volvon valinnalle, onko ne volvon turvavarustelut, onko muuta? Mondeossa on ainakin isommat sisätilat ja isompi takakontti. Haluan nimenomaan farmarin tai jonkin muun isotilaisen auton.
ford mondeo vai volvo v50?
13
6444
Vastaukset
- mundeo
Mondeo on ainakin vanha malli ja seuraaja tulossa pian, ehkä siksi saattaa saada halvemmalla. Volovo taas on uusi malli.
Mondeo taas on paljon isompi. - kyydissä?
Jos haluat kuljettaa tavaraa, ota Mondeo. V50 on vain farmarin mallinen pikkuauto...
- autoetuilijamies
Itselläni Mondeo farkku automaatilla.
Aivan ehdoton valinta noista kahdesta jos on perhettä tai tarvitse takakonttia toisinaan.
V50 on selkeä pikkuauto verrattuna Mondeoon.
Tosin, 2007 taitaa tulla uusi Mondeo joten malli vanhenee nopeasti jos nyt hankkii.
Samassa kokoluokassa ehkä Vectra voisi olla "tuoreempi" vaihtoehto? - gurkooo
siis sama moottori, miulla on v50 2,4 litraisella. En ole mondeoo sellasella nähnyt?
Siis jos raha ei riitä kun 4 mukiseen ei v50 kantsi ottaa, on pirun laiska. Mie otin 2,4 170 heppasella, ja 20 000 huollossa valitin tehon puutetta mutta eivät luvanneet päivittää konetta, uhkailivat vaan takuun loppumisella jos päivitän jossain "omin" päin.
Muuten olen v50:seen tyytyväinen, pieni se on mutta olempahan kyytiin mahtunu- kumpi vai kampi
Kiitokset kaikille vastanneille! Tuli valittua Mondeo, tuntui hyvältä ajaa, tarvitsen pojilleni ja koiralleni tilaa ja lisäksi mondeon kampanja mahdollsti sen, että sain isommalla koneella (2.0 litraa ja 145 hv) ja kaikilla herkuilla...eikä verotusarvokaan olut ihan posketon.
Koeajoin myös vectran, mutta mulla on nyt opel ja olen kyllästyntyt opelin moottorin ääneen.
Gurkoolle vielä: volvo v50:n mallisto muuttunut nyt niin, että minulle annettuhin rajoihin mahtuva volvo on nykyisin 2,0 litran moottorilla eli fordin moottori ja alusta. Toki jos ottaa 2,4 moottrin, se on edelleen volvon kone, eikä sitä saa enää kuin automaattivaihteilla. Siihen ei minun/työnantajan rahkeet riittäneet.
- jori
Mistä olet saanut päähän että Mondeossa on sama moottori kuin V 50`lla ? Ei todellakaan ! Volvossa on sitäpaitsi 5 cyl ja aivan oma tekniika. Volvon laatu on aivan eri maata. Valitettavasti mondeo ja V 50 eri luokkaa. Mondeo on ns. perheluokka ja Volvon v 50 / 60 on ns premium( ts samaa sarjaa kuin Focus , Golf ja Audi A3 .)
- kumpi vai kampi
Volvo v50.ssä on FORDIN kone ja alusta, jos kyseessä on 2.0 litran kone (145 hv) eikä todellakaan ole 5 sylinteriä, vaan 4. Luepas volvon uusin esite tai kysy automyyjältä :)
Vain turvavarutelut ja kori ovat volvon...
Isommissa moottoreissa on toisin, mutta niihin ei minulla ollut mahkuja. - Pösökuski
Ja tätä kirjoittajaa varmaan potuttaa aivan älyttömästi kun kerrotaan että V50 1.6D ja 2.0D koneet on itseasiassa PSA:n eli pösö/citikan käsialaa... =D
- jjj_
Volvo on kokoluokkaa pienempikin kuin Mondeo...
- notta..
Kannattaa lueskella TM:stä V50 käyttötestin loppuarvostelu.. Itse en välttämättä k.o. autoa ottaisi. Ja joka tapauksessa Mondeo on reippaasti isompi kuin V50...
- Mondeo kuski
mitenkään. Sehän on pienempi kuin Ford Focus ja kalliimpi kuin Mondeo... Aivan älytöntä ottaa V50:en. Tosin Mondeosta tulee uusi malli 2007.
- työsuhdebiiliksi
Omaan, pitkäaikaiseen käyttöön voisi harkita Volvoa, mutta työsuhdeautoksi saa paljon parempaa vastinetta Mondeosta. Kyllä se 3 vuotta kestää ja ei tarvitse murehtia jälleenmyyntiarvoa. Isolla koneella ja paljon mukavuusvarusteita, niin ei tarvitse ahtaa perhettään pieneen volvopurkkiin.
- ei tarvitse käyttää
ovien vaihdossa huollossa koska siinä on ovet kunnolla tehty eikä ne mätäne niinkuin fordissa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1631433Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on531237Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241219Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2141120- 1261068
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223994Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk315991- 42939
- 72905
- 73899