Halusin olla hyvä anoppi

Kuinkas tässä näin kävi?

Itselläni aikoinaan oli todella pelottava ja ilkeä anoppi.
Tästä syystä halusin olla toisenlainen, auttava, välittävä ja kannustava anoppi omalle miniälleni (23v).
Nyt tuntuu että mikään ei riitä. Lapseslapsen hoito alkaa kallistua minun kontolleni yhä enemmän, ei siinä mitään hoidan mielelläni mutta sitten saan kuulla poikani kautta moitteita esimerkiksi jostain lapseen liittyvästä asiasta, joka tuntuu aivan käsittämättömältä. Siis oikein etsimällä etsii vikoja.
Hänen äitinsä ei halua lasta hoitaa omien harrastustensa vuoksi,hän ei siis ole lapsirakas ihminen.
Miniä ottaa röyhkeästi auttamiseni vastaan vaatien yhä lisää ja lisää kaikkea mahdollista apua. Minun on vaikea kieltäytyä.
Nyt olen ihan puun ja kuoren välissä. Halusin hyvää, mutta nyt olen todella väsynyt ja on pakko ottaa etäisyyttä ainakin lomareissun (miniä yritti lasta mukaani) verran.
Ja pitää suu supussa etten poikaani loukkaisi.

Kuinkas tässä näin kävi. Huhhuh.

23

2103

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuule vaan..

joskus käy..vaikka yritämme kaikkemme, ei niille mikään riitä, ja haukkumiset tulee palkaksi..vaikea tilanne, oma poika joutuu puun ja kuoren väliin..

• arkahousu

Niin,loukkaa vaan miniää ja sano suorat sanat.
      Mutta älä nyt vaan herran tähden poikaasi loukkaa.
      (No se oli jonkinlaista sarkasmia)

Ihmettelen muuten poikasi käytöstä,että hän puhuu pahaa vaimostaan äidilleen.
      Jos haluat olla hyvä anoppi niin tee poikasi juoruilusta loppu.

Minä en ikimaailmassa puhuisi puolisostani seläntakana äidilleni mitään pahaa, eikä miehenikään minun sanomisistani kerro.

Sano miniällesi ja pojallesi suoraan, ettet jaksa heidän lastansa niin usein hoitaa ettei tarvitse kenenkään olla puun ja kuoren välissä.
      Onhan sinulla omakin elämä.

• kommentoi sitten

ei tossa alkuperäsessä mitään lukenu että poika puhuis pahaa äidilleen vaimostaan.

mutta jos rumaa haluu nähdä sitä myös lukevan silmä löytää (no toiki oli jonkinlaista sarkasmia)

• arkahousu
        kommentoi sitten kirjoitti:

ei tossa alkuperäsessä mitään lukenu että poika puhuis pahaa äidilleen vaimostaan.

mutta jos rumaa haluu nähdä sitä myös lukevan silmä löytää (no toiki oli jonkinlaista sarkasmia)

"kuulee pojan kautta moitteita lapsenhoidosta"
        Ei varmaan ole niitä anopin kuultavaksi tarkoittanut mutta poikapa juoruaa...
        En tarkottanut pahalla:(

• nollaus on paikallaan

”Itselläni aikoinaan oli todella pelottava ja ilkeä anoppi.
      Tästä syystä halusin olla toisenlainen, auttava, välittävä ja kannustava anoppi omalle miniälleni (23v). ”

Kyseessä on hyvin nuori ihminen huomioi SE.

”Nyt tuntuu että mikään ei riitä. Lapseslapsen hoito alkaa kallistua minun kontolleni yhä enemmän, ei siinä mitään hoidan mielelläni mutta sitten saan kuulla poikani kautta moitteita esimerkiksi jostain lapseen liittyvästä asiasta, joka tuntuu aivan käsittämättömältä. Siis oikein etsimällä etsii vikoja. ”

Keskustelkaa perinpohjaisesti mitä ja millaista TÄMÄN lapsen hoito on ja millaista sen pitäisi olla.Poikasi puhuu omaa käsitystään miniäsi puheesta ja ehkä haluaa pikkuisen näpäyttää Sinua.

”Hänen äitinsä ei halua lasta hoitaa omien harrastustensa vuoksi,hän ei siis ole lapsirakas ihminen.”

ÄLÄ tee tuollaisia päätelmiä, tuskin tietosi hänestä ovat täydelliset.

”Miniä ottaa röyhkeästi auttamiseni vastaan vaatien yhä lisää ja lisää kaikkea mahdollista apua.”

TÄRKEIN on tuo OTTAA VASTAAN. Ehkä oma väsymyksesi saa pyynnön hoidosta, kuulostamaan vaatimukselta.

”Minun on vaikea kieltäytyä.”

Voi olla. Mutta se on nyt viisainta kaikkien kannalta.

”Nyt olen ihan puun ja kuoren välissä. Halusin hyvää, mutta nyt olen todella väsynyt ja on pakko ottaa etäisyyttä ainakin lomareissun (miniä yritti lasta mukaani) verran.”

Napakka ilmoitus, että et hoida nyt ja aika jolloin et hoida.

”Ja pitää suu supussa etten poikaani loukkaisi.”
      Aikuiselle lapsellesi on todella viisainta puhua asia suoraan.

”Kuinkas tässä näin kävi. Huhhuh.”
      Tarjosit apuasi yli voimiesi ja todennäköisesti väärällä motiivilla.

• mummi ja anoppi

Minulla on hyvä anoppi ja menetimme molemmat rakkaan,hän äitinä poikansa ja minä mieheni! Meillä on tosi hyvät välit!Olen itsekkn anoppi ja ,miniäni on kuin" neljän tuulen hattu,"koskaan ei tiedä kenen kanssa hän ottaa vastaan,minun ,lasten, miehensä,isänsä ,äitinsä ja ja ja ja jne;ja Olen päättänyt olla vaiti ja en reagoi, tulos on se etteipä lapsen lapsiakaan näy!Annan asian olla ja kun miniäni taas kännipäissään mun kanssa juttelee haukkuu aina miten en poikani lapsista välitä ja vetoo ,ett sä oot MUMMI!Poika ei puutu koska hän pitää vaimonsa puolta ja saa toki pitääkin ,silti tiedän, että lapseni kärsii, ja ajattelee minua hyvällä!

• mummi-mummi

Jos miniän suututtaa, niin lapsenlasta ei enää tuoda.
        Ja lapsenlasta rakastan yli kaiken.
        Miniän mielialat ailahtelevat ja hän näkee asiat vain omasta vinkkelistään. Minä joustan, sillä
        haluan viettää aikaa kivan lapsenlapsen kanssa, joka on aivan ihana! Siksi pidän suun supussa koska miniää uhmatessa lapsenlasta ei sitten näkyisi jos anoppi "alkaa ärsyttämään jotenki" miniää.
        Menee se näinkin. Kyllä sitä vähän nieleekin asioita siitä hyvästä että saa tutustua noin kivaan muksuun.
        Toiset äidit valittavat ettei mummi välitä lapsesta vaan elää vihdoin itselleen, matkustelee, harrastaa, jne.
        Toiset äidit eivät sitten osaa arvostaa kun on mummi joka välittää. Pidetään itsestäänselvyytenä kaikkea ja annetaan vain kritiikkiä pikkuasioista (vauvan tarkka ruoka-aika mennyt 10 minuuttia yli).

• kutakin

kyllä poikasi aikanaan tilanteensa ymmärtää, ja eroaa moisesta vaimosta. Eivät miehet jaksa loputtomiin tuulihattuja katsella, on se niin moneen kertaan nähty.

• todella joo
        kutakin kirjoitti:

kyllä poikasi aikanaan tilanteensa ymmärtää, ja eroaa moisesta vaimosta. Eivät miehet jaksa loputtomiin tuulihattuja katsella, on se niin moneen kertaan nähty.

Tuon voi ymmärtää että monet miehet ovat lempanneet sinut pihalle kun eivät tuulihattuja kattele. Sillä, mitenpä muuten olisit mitään moneen kertaan nähnyt ellei koko sukunne ole jotenkin epäonnistujia.

• tyhmät miniät

sivusta seuranneena jotankin tympii yksikin miniä joka ottaa kaiken avun vastaan---eikä edes KIITÄ lähtiessään, vaan antaa tälle anopilleen jotain lisäpyyntöjä!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Ihmiset on tosiaankin tyhmistyneet 20 vuodessa niinkuin jokin tutkimus kertoi!

• anopin tytär

Äitini on tehnyt saman ratkaisun miniöittensä suhteen kuin sinäkin ja paasannut meille jälkipolville, ettei anopin homma ole työntää nokkaansa mihinkään saati tuppautua väkisin kylään. Ja jos nyt oikein olen tulkinnut, niin miniät ovat tyylistä pitäneet. Toinen arvostaa kovasti ja toinen sitten tuppaa työntämään lapsosia hoitoon, mutta asiahan ei meille muille sukulaisille kuulu ja äitini ratkaiskoon välinsä aikuisena ihmisenä parhain päin.

Mutta sen verran tuli halu vastata viestiisi, että siinä mielessä äitini teki vähän viisaammin (?)kuin sinä ettei hän tee enempää kuin haluaa. Hän vetoaa aina siihen, ettei ole enää mikään nuori nainen ja väsyy lasten kanssa ja sen vuoksi sopii koska lapset haetaan pois samoin kuin sanoo ei, jos ei kerta kaikkiaan sovi/huvita/ei jaksa. Kieltäminen on vaikeata ja eritoten niille, joilta kielletään, mutta kenties sinäkin voisit selvitä luottamalla siihen mihin jaksat ja kykenet? Kysehän ei ole siitä etteikö rakastaisi lastenlastaan, vaan ethän sinäkään enää mikään eilisen teeren poikanen ole :)

• aikuinen nainen

kun et osaa itse asettaa elämällesi rajoja ja miettiä omaa jaksamistasi ja asemaasi elämässä ja suhdettasi poikaan ja lapsenlapseen niin väsyessäsi rupeat ajattelemaan rumasti miniästä - kun hän ei olekaan sellainen kuin hänen ajattelet olevan. Ja et uskalla sanoa koska pelkäät hänen ajattelevan sinusta yhtä rumasti kuin sinä hänestä.

Lue tekstisi. Miniä on röyhkeä ja etsimällä etsii vikoja. Noinkohan?

Hän on nuori nainen, eri ajan lapsi kuin itse olet. Ehkä olet hyväntahtoisella avun tarjoamisellasi kuitenkin tullut työntyneeksi nuoren perheen vasta kehittymässä olevaan vuorovaikutuskuvioon enemmän kuin on kenellekään hyväksi.

Ehkä poikasi suuttuu jos et joskus hoidakaan. Ehkä hän jopa laittaa vaimonsa suuhun sanoja jotka oikeastaan ovat hänen omia näkemyksiään... kun tuntuu että perheenne kulttuuri on jollainlailla sellainen että halutaan ja luullaan mutta ei sanota.

Yllä olet saanut hyviä neuvoja monissa vastauksissa. Niin se vaan on että lasten ja niiden perheiden on etsittävä oma polkunsa ja tapansa olla. Avuksi voi yrittää olla mutta ei oman jaksamisen kustannuksella.

• miniä itsekin

Kyllä mun milestä pitää kiittää edes jos saa apua, eikä vaan vaatia liikaa ja arvostella saamaansa apua. Aika yksisilmäisesti tuotakin tekstiä kaikki luki. Miniä vaikuttaa oikeasti vähän tyhmältä ja kaikki vaan että joo se on okei olla paskamainen.

• voi elämä!!!

"miniä on röyhkeä ja oikein etsimällä etsii vikoja. Noinkohan?"

sinäkin olet siinä vähättelemässä alkuperäisen kirjoittajan tunteita noinkohan-kommenteillasi! Kai se nyt itse osaa kuvailla millanen se miniä on ollut!

Ei voi rasittavampaa olla kuin tuollaiset besserwisser-kommentit, jotka ei oikeasti tajua että tuollaisia itsekkäitä typeryksiä voi olla.

Taidat itse olla yksi. Noinkohan....

• viisauksillaan?

"yllä olet saanut hyviä neuvoja vastauksissa".

Juu, neuvot ovat suoraan Me naiset-palstalta ja "aikuinen nainen" tyypillinen 50 ja risat joka ei osaa itse ajatella syvällisemmin vaan turvasutuu tuolaiseen keittiöpsykologiaan.

Siitä puuttuu vaan kolme viiskymppisten "aikuisten naisten" perusneuvoa (ulkoaopeteltua "viisautta") tilanteeseen kuin tilanteeseen:
        1. Kehitä itseäsi.
        2. Ole "sinut itsesi kanssa"
        3 Carpe Diem

Kaikki samoja tyhjiä Me naiset-kliseitä, niinkuin aikuisen naisen vastaus kokonaisuudessaan. Ei kyennyt asettumaan kysyjän asemaan vaan alkoi analysoida omalla kokemuspohjallaan ja liimailla omia ajatuksiaan toisen kokeman päälle. Tyypillistä keski-ikäisten suhtautumista. Ei ne kehity enää.

• aikuinen nainen
        viisauksillaan? kirjoitti:

"yllä olet saanut hyviä neuvoja vastauksissa".

Juu, neuvot ovat suoraan Me naiset-palstalta ja "aikuinen nainen" tyypillinen 50 ja risat joka ei osaa itse ajatella syvällisemmin vaan turvasutuu tuolaiseen keittiöpsykologiaan.

Siitä puuttuu vaan kolme viiskymppisten "aikuisten naisten" perusneuvoa (ulkoaopeteltua "viisautta") tilanteeseen kuin tilanteeseen:
        1. Kehitä itseäsi.
        2. Ole "sinut itsesi kanssa"
        3 Carpe Diem

Kaikki samoja tyhjiä Me naiset-kliseitä, niinkuin aikuisen naisen vastaus kokonaisuudessaan. Ei kyennyt asettumaan kysyjän asemaan vaan alkoi analysoida omalla kokemuspohjallaan ja liimailla omia ajatuksiaan toisen kokeman päälle. Tyypillistä keski-ikäisten suhtautumista. Ei ne kehity enää.

miten ärsyttävä olinkaan! Herätin ihan mielenkuohua, ilmeisesti nuoreksi itsensä kokevissa henkilöissä. Onhan se tietysti masentavaa ajatella että asiat eivät olekaan mustavalkoisia.

Kyllä keski-ikäiset kehittyvät, voin lohduttaa sinua. Me kehitymme jopa kärsivällisiksi katsellessamme nuorempien kasvamista.

Mitä tulee alkuperäiseen, niin luulisinpa hänenkin olevan keski-ikäinen: yleensä ei ihan eilisen teeren tytöt vielä ole isoäitejä.

Itsekään en ole. Olen vähän yli nelikymppinen kahden nuoren aikuisen äiti ja ns. mummipuoli kolmelle tenavalle. Koska itse elän aika hektistä työelämää ja teen uraa vauhdilla on ollut aika selkeä juttu vetää rajaa oman elämän ja miehen lastenlasten hoidon välille - niin mielellään kuin miehen lapset toisivatkin meille lapsiaan hoitoon. Ja ovathan he tervetulleita, mutta vain silloin kun meille sopii. Nämä pienet ovat tosi kivoja ja tykkäävät myös meillä olla, mutta silti laitan rajat sille mitä itse heidän kanssa viitsin ja mitä en... Jos se on itsekästä jonkun mielestä niin sou not...

• ärsyttävä piirre
        aikuinen nainen kirjoitti:

miten ärsyttävä olinkaan! Herätin ihan mielenkuohua, ilmeisesti nuoreksi itsensä kokevissa henkilöissä. Onhan se tietysti masentavaa ajatella että asiat eivät olekaan mustavalkoisia.

Kyllä keski-ikäiset kehittyvät, voin lohduttaa sinua. Me kehitymme jopa kärsivällisiksi katsellessamme nuorempien kasvamista.

Mitä tulee alkuperäiseen, niin luulisinpa hänenkin olevan keski-ikäinen: yleensä ei ihan eilisen teeren tytöt vielä ole isoäitejä.

Itsekään en ole. Olen vähän yli nelikymppinen kahden nuoren aikuisen äiti ja ns. mummipuoli kolmelle tenavalle. Koska itse elän aika hektistä työelämää ja teen uraa vauhdilla on ollut aika selkeä juttu vetää rajaa oman elämän ja miehen lastenlasten hoidon välille - niin mielellään kuin miehen lapset toisivatkin meille lapsiaan hoitoon. Ja ovathan he tervetulleita, mutta vain silloin kun meille sopii. Nämä pienet ovat tosi kivoja ja tykkäävät myös meillä olla, mutta silti laitan rajat sille mitä itse heidän kanssa viitsin ja mitä en... Jos se on itsekästä jonkun mielestä niin sou not...

kyllä kun tuon luki sun vastauksen tuohon tilanteeseen, niin tuli vahvasti esille että et oikeasti kyennyt asettumaan hänen asemaansa, vaan aloit muodostaa omaa käsitystäsi heti tilanteesta. en usko että esimerkiksi ystävänä olisit kovin kuunteleva tai tukeva, neuvojasi jakelet varmaan heti kuinka jutut menee sun mielestä.Ja tällaisia aikuisia naisia ikävä kyllä riittää aivan liikaa jotka ei sen vertaa arvosta toista että kuuntelee ja osaa pitää suunsa kiinni.Mut ei- on niin kiire ja kiva alkaa heti neuvomaan--sieltä ylhäältä päin paremmin tietävänä.

• sama-sama
        ärsyttävä piirre kirjoitti:

kyllä kun tuon luki sun vastauksen tuohon tilanteeseen, niin tuli vahvasti esille että et oikeasti kyennyt asettumaan hänen asemaansa, vaan aloit muodostaa omaa käsitystäsi heti tilanteesta. en usko että esimerkiksi ystävänä olisit kovin kuunteleva tai tukeva, neuvojasi jakelet varmaan heti kuinka jutut menee sun mielestä.Ja tällaisia aikuisia naisia ikävä kyllä riittää aivan liikaa jotka ei sen vertaa arvosta toista että kuuntelee ja osaa pitää suunsa kiinni.Mut ei- on niin kiire ja kiva alkaa heti neuvomaan--sieltä ylhäältä päin paremmin tietävänä.

ja tuosta seuraavastakin viestistäsi paistaa silkka vähättely joka on verhottu "muka-huvittuneisuuteen", onko kiva tuntea alemmuutta nuorempia tai vaikeuksia olevia kohtaan? Mietippä sitä. Virnuilematta, jos voit.

• ei kestä toisiaan
        sama-sama kirjoitti:

ja tuosta seuraavastakin viestistäsi paistaa silkka vähättely joka on verhottu "muka-huvittuneisuuteen", onko kiva tuntea alemmuutta nuorempia tai vaikeuksia olevia kohtaan? Mietippä sitä. Virnuilematta, jos voit.

Olette kaikki mielestänne täydellisiä mutta silti ette ymmärrä että joku aloittaja kyseli neuvoja, mielipiteitä, selvitteli omaa epätietoista tilaansa. Neuvokaa häntä, älkääkä toisianne. Minä en osaa neuvoa. En lue naistenlehtiä ja muista juorupalstoja.

Kaksi lasta kasvattanut, yksi miniä jonka kanssa kaikki toimii mielestäni loistavasti. Hän voi olla eri mieltä. Jos minua haukutaan selän takana, se on heidän asiansa, mutta toivottavasti tietävät että mikään ei muutu elleivät sano minulle suoraan. On joskus sanottu, mutta meillä puhutaan asioista nätisti. Rakentavasti, voisi joku kai ilmaista?

Poikani ei ole täydellinen, vaikka parhaamme on tehty lapsia kasvatettaessa. Toivottavasti miniä hyväksyy hänet vikoineen kaikkineen. Kun ei ole korkeakoulututkintoa lapsen kasvatuksessa, piti kasvattaa ihan mutu- ja sukulaisten-neuvo tuntumalla.

Toiset ihmiset ovat yksinkertaisesti arempia eivätkä tiedä miten tukalasta tilanteesta pääsee pois. Voihan häntä neuvoa sanomaan suoraan, mutta ei ole sanottu onko hänestä siihen. Tehän voisitte mennä häntä jeesaamaan kun niin reippaita olette? Minä en lähde sekaantumaan heidän asioihin. Toivon aloittajalle voimia ja tuuria että löytää tien ulos tilanteesta.

Meilläkin odotellaan esikoislapsenlapsen syntymää joulun paikkeilla. Jännittää ja tietysti vähän pojan puolesta pelottaakin miten pärjää isänä, mutta on se niin ihanaa kuitenkin ja kaikki me täällä ollaan jonkun lapsia, moni on esikoinenkin. Varmasti tulee tilanteita kun ollaan sormi suussa rooliemme kanssa, mutta uskon että saamme avoimuudella asiat selvitettyä.

• mamitus

Huh. Itse en kehtaisi edes jatkuvasti mankua anopilta hoitoapua tai yleensäkään mitään. Ennen kuin hankin lapseni, oma äiti sanoi että "jos kerran lapsia pitää tehdä, ne pitää sitten itse hoitaakin". Sieltäkään ei ole koskaan hoitoapua herunut. Ei koskaan.

Minusta onkin naurettavaa, että mieheni vanhemmat ovat lapsilleni enemmän isovanhempia kuin omani. Siis siinä mielessä, että olen eronnut ja elän uudessa suhteessa nykyään, eivätkä nämä ihmiset ole biologista sukuakaan. Mutta eihän se lapsirakkaus näköjään biologisia siteitä katsokaan.

Kuitenkin, piti vain sanomani, että tuollaisia miniäsi kaltaisia ihmisiä riittää kyllä. Itsekin olen samanikäinen, mutta minun "ongelmani" on ilmeisesti siinä, että en kehtaa vaatia enkä halua sysätä omia lapsiani kenenkään niskoille. Anoppi varmasti mielellään katsoisi ja olisi lasteni kanssa, koska on muutenkin hyvin lapsirakas, mutta kun itse ei ole tottunut tällaiseen, on se sanonta "jokainen hoitakoon omat lapsensa" iskostunut aika syvälle. Edellisessä suhteessakaan lasten isovanhempi ei käynyt juuri koskaan lapsia katsomassa vaikka asui parinkymmenen kilometrin päässä vain. Kolmen vuoden aikana kävi kolme kertaa ja niistäkin yhden kerran vain pihalla pyörähtämässä. :)

Olen kyllä nähnyt sen ympärilläni, että ihmiset joilla on mahdollisuus omien menojensa ja mielihalujensa mukaan työntää lapsi hoitoon jollekin, tekee kyllä sen. Ja valitettavasti on nähnyt senkin, että monellakaan sukulaisella ei ole pokkaa kieltäytyä lasta ottamasta. Vaikka miten väsyttäisi ja ei jaksaisi. Itse en kehtaa häiritä lastenhoidolla ketään, hommaan lapsenlikan ja maksan siitä jos haluan lähteä jonnekin. Jostain syystä vain sukulaisia ja tuttuja ei ilkeä vaivata.

Käy vain lomareissusi ihan rauhassa ja itsekseen, ei sinulla ole velvollisuutta ottaa lasta vahdittavaksi lomalle jolla voit itse rentoutua ja ladata akkuja. Etköhän lasta ehdi hoitaa vielä reissun jälkeenkin. :) Minusta sinun kannattaisi sanoa miniällesi kuitenkin, että et jaksa hänen vaatimuksiaan lapsenhoidon suhteen, etkä varsinkaan aio ottaa haukkuja hoitamisestasi. Jos ei hoitoapu kelpaa, niin voihan hän koettaa viedä lapsensa jonnekin muualle. Asiatonta palutetta ei tarvitse kenelläkään kuunnella. Luulisi pojankin tietävän että miniä morkkaa työtäsi suotta, mutta jos poikasi loukkaantuu kun puhut asioista suoraan, niin ehkä hänkään ei ole ymmärtänyt että sietokykysi ja jaksamisesi on rajallinen.

Hyvää kesänjatkoa kuitenkin. Jospa se kuvio tuosta asettuu, eli voimia sinulle!

• suoraan

Älä jupise selän takana vaan puhu miniälle suoraan. Eikä sitä tarvi tehdä töykeästi vaan ihan ystävälliseen sävyyn.

• usko kaikkia

poikasi juttuja. Pojat kun höpöttävät äideilleen vaikka mitä ja totuus on jotain ihan muuta.

• Miniä 42

Minä asun todella kaukana anopistani enkä pyydä koskaan anopilta hoitoapua. Jos tarvitsemme pitempiaikaista (muutaman päivän) apua, pyydän sitä äidiltäni. Mieheni pyytää joskus vanhempiaan apuun, mutta ei pyynnöstäni.

Olen ihmetellyt oman anoppini kohdalla, kuinka hän moittii muita miniöitään (yhtä erityisesti) kiittämättömyydestä, jos hän on ollut lapsenlapsiaan hoitamassa. Miksi kiittäminen on nimenomaan miniän tehtävä? Eikö anoppi autakaan poikaansa lastenhoidossa? Eikö se oma poika olisi oikea henkilö kiittämään?

Siksi ihmettelen alkuperäisenkin kirjoittajan tapausta. Miksi poika ei hoida itse jälkikasvuaan, jos vaimolla on joku meno? Onko se nimenomaan miniän auttamista, jos hoitaa pojan lasta? Ehkä se on nimenomaan oma poika, joka haluaa äitinsä olevan lastenhoitoapuna.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2088
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1756
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      237
      766
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      699
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      556
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      492
    Aihe